Gå til innhold
Hundesonen.no

Weiefors Notorious Leja


Maria
 Share

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har Leja vært her i noen timer, og det er jo selvsagt bare kos og gøy. Ingen uhell inne, men tisser og det som må til med en gang vi slipper henne ut. Hun er en tøff, uredd jente som sier fra når

ENDELIG skal jeg få valp igjen! Og herre gud så spennende det skal bli. I dag ble det bestemt at vi henter hjem lille Leja rett over nyttår. Leja er en hvit/rød (sobel) papillonfrøken født 3. novem

Bilde av meg med Leja i fanget. Mamma Thindra ligger ved siden av og bare koooser seg Og her er lille Leja sammen med en eldre valp hos oppdretteren, Knut. Han er fem uker eldre enn henne. Sjekk

Takk så mye, Anette :)

I dag ligger lille Leja (som ikke er oppkalt etter Star Wars, som flere av mine venner tydelig vis tror :P ) ute på hunddata allerede! Wow! Jeg er så imponert over prosesstiden hos SKK. Tommel opp!

Men nå heter hun offisielt Weiefors Notorious Leja! Og i dag er hun 7 uker gammel :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På torsdag ble Leja 7 uker gammel, og blir bare finere og finere helt subjektivt sett :hyper:

Julaften var stas- Hun elsket å være festens midtpunkt og er ikke fremmed for å hilse på alle. Da oppdretter skulle ta bilder av henne måtte hun låse buret hun har stående på badet, for lille valpen ville bare ligge der inne og sove på varmekablene. Så oppdretter låser hundene UTE av bur. Det liker vi :D. Og.. *kremt*. Frøkna har sovet på oppdretters hodepute de siste tre nettene. Bortskjemt, sa du?

Nå er det bare 1 uke igjen til hun er vår! Jeg kan ikke vente! :frantics:

Sammen med mamma Thindra :)

38674323452122700821243.jpg

Hun ER fotogen!

38622023452127100931243.jpg

39025623452133101081243.jpg

Jeg er forelska :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dumper litt, jeg.. Fikk bilde av oppdretter på mms. I dag er Leja 8 uker gammel :D Bare 3,5 dag igjen!

leja8uker.jpg

Liker så godt at hun alltid ser i kameraet! Kanskje jeg får en fotogen hund for en gangs skyld :P. Gud så jeg gleder meg til å kose på og lukte valpelukten igjen! Det er den beste følelsen som finnes :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Leja vært her i noen timer, og det er jo selvsagt bare kos og gøy. Ingen uhell inne, men tisser og det som må til med en gang vi slipper henne ut.

Hun er en tøff, uredd jente som sier fra når hun ikke vil eller om hun vil noe. Halen går som en hjulvisp! Det virker som at det går greit å skilles fra mamma og oppdretter enn så lenge, så det håper vi også det gjør utover kvelden/natten.

Hun er liiiten, men som sagt tøff :D

Skal prøve å få tatt litt bilder i kveld. Nå ligger hun og sover i reiseburet (uten dør! :P ) og er ganske så sliten etter mye leking. Dette blir kos, altså. Foreløpig er hun perfekt :wub:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jammen papillon må føres opp på potensielle hunderaser for hund nr. 2 jeg! Og jeg som egentlig ikke liker småhunder. Men har fått mer og mer sansen for de etter at jeg ble medlem her, og hun her hvor jo ikke akkurat stygg da. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

På tide med en liten oppdatering!

Leja aka Mini har nå rukket å bli 3 måneder gammel, og passer stadig bedre inn her i huset. Hun har funnet sin plass her og jeg tror virkelig hun trives hos oss. På den tiden vi har hatt henne har hun forandret seg en god del, naturlig nok. Hun er ikke lenger BARE en valp, men har øyekontakt og er veldig oppmerksom på oss. Hun tar livet på strak arm og er en særdeles selvsikker, ung dame. Litt skeptisk til andre hunder og bråkete folk, men aldri verre enn at hun må la ting synke. Hun elsker alle, hun.

Treningsmessig er hun helt fantastisk! Jeg kommer ikke til å beynne å trene henne masse ennå, men vi har trent litt kontakt og target. Hun tar ting utrolig fort, men først og fremst har hun en sinnsyk intensitet til bare valpen å være. Så det håper jeg at hun kan fortsette å ha. Hun er aldri særlig stresset heller.

Nå er vi meldt på det første valpeshowet, 4. mars, så det ser vi frem til. Enn så lenge skal Leja få være bebis. Hennes store idol er jo selvsagt Chessea. Det går så bra med dem at det er gått over all forventning. Heldigvis!

Stadig vekk får jeg kommentarer om hvor søt hun er, og hun ER jo søt :P Har og fått mye positivte tilbakemeldinger fra folk som driver med rasen, og det setter jeg stor pris på. Også veterinæren her i Ås falt helt for henne, sjarmtrollet mitt :wub:

Litt bildespam fra i dag:

Venninnene

februar0042.jpg

februar005.jpg

februar007.jpg

februar014.jpg

februar016.jpg

februar018.jpg

februar032.jpg

februar036.jpg

februar038.jpg

Og til slutt et lite forsøk på oppstillingsbilde, 3 måneder gammel. Ble litt inspirert av å titte på Hellerud i dag :P. Det er ikke så lett når man har rakett i rompa og lopper i blodet, men det er helt ok når man fortsatt bare er mini.

leja3maan.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig hun ser ut! Nydelige farger, nydelige tegninger :wub: Jeg kan liksom se utstrålingen hennes gjennom bildene! Jeg er spent på hvordan hun gjør det på valpeshowet.

Minner om mini Blondie :wub: Papillonvalper kommer aldri til å slutte å sjarmere meg i senk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig hun ser ut! Nydelige farger, nydelige tegninger :wub: Jeg kan liksom se utstrålingen hennes gjennom bildene! Jeg er spent på hvordan hun gjør det på valpeshowet.

Minner om mini Blondie :wub: Papillonvalper kommer aldri til å slutte å sjarmere meg i senk!

Det var koselig sagt, altså :D Nå ble jeg glad.

Hun har en utrolig utstråling hun der, det er helt sikkert. Så jeg håper at flere ser det og at hun kan fortsette å være den trygge, søte, gode hunden hun er i dag heeele livet.

Men igjen - det betyr mye med koselige tilbakemeldinger fra andre med papillon! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få skryte av lille mini altså. Så lettlært. Tar shaping og tilbyr som bare det. Hun er så lett å belønne, spesielt med lek. Og utholdenheten er upåklagelig. Snurre rundt er dagens triks. Stolt av lille myggen, jeg. Og så deilig- nå sitter jeg i sofaen sammen med begge jentene mine som er så søte sammen :)

Jeg har verdens beste jenter :wub:

Nå er vi i full gang med tafsetrening mot utstilling 4. mars! I dag har mini vært med på jobben min på dyrebutikken. Ikke redd for noe, og elsker å nusse på folk. Hun eier butikken hun for tenk. Hun oppfører seg upåklagelig og er bare rolig og grei hele tiden mens jeg jobber. Deilig gemytt på det lille dyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Wææh! Trippelpost! Ukult, da..

Til helgen skal vi på utstilling i Letohallen, og det gleder jeg meg fatisk skikkelig til! Det er bare påmeldt to papillonvalper, men håper allikevel på en god kritikk, en vinnerplassering blir bare en bonus. Vi tar det som trening! Vi har vært med på en ringtrening i regi av Norsk Miniatyrhundklubb, og lærte egentlig masse. Først og fremst tok vi det som sosialisering, og minien fikk leke med andre minivalper og hilse på sine egne i stor versjon. Skulle gjerne bodd nærmere der de kursene holdes.

Ellers er treningen i full gang. Det bare falt seg sånn, så det første vi har på gang er flatdekk. Flinke minien tar ting utrolig fort og er heit og tent på leker. Stor jaktlyst og kamplyst! SKikkelig moro å jobbe med. Ellers er tur og bånd overhode ikke noe problem, og nå vil hun helst være ute hele tiden nå som det er varmere i været. Jeg tror jeg aldri har sett en hund så lykelig over en ressflekk noen gang.

Noen bilder fra i dag. Ganske dårlige som sådan. Gleder meg til den dagen jeg ikke er så distre at jeg faktisk da klarer å huske å ta med kamera ut!

Og for å sette størrelsen litt i perspektiv. Da vi fikk henne veide hun ca. 8-900 gram. Nå er vi oppe i 1800 gram, så hun har gått opp en hel kilo siden vi fikk henne. Svæær bikkje med andre ord.

Pøbelhund

februar12009.jpg

februar12011.jpg

februar12012.jpg

Tilbyr flatdekk som bare det!

februar12010.jpg

Tester prinsessesenga

februar12005.jpg

februar12004.jpg

Vakker :wub:

februar12002.jpg

februar12001.jpg

Også må det jo nevnes at hun nå begynner å få mer ungdomsutseende. Og jeg synes ikke akkurat ungdomstiden er en papillons glanstid utseendemessig. Men heldigvis er sjarmfaktoren fortsatt ekstremt høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...