Gå til innhold
Hundesonen.no

Grense for hva man kan ha på halsbånd ?


Debbie
 Share

Recommended Posts

Har dere grenser for hva dere kan la hundene deres gå med?

På halsbånd, gensere, seler og div.

Det jeg mener er at :

kunne du brukt halsbånd med kors på, flagg, peacetegn, hodeskaller, engler osv

Er det noe du ikke kunne tenkt å gå med?

Jeg har et greie med relgiøse utrykk, vet ikke om jeg hadde følt meg komfortabel med at min hund gikk halsbånd hvor det står: GOD loves you og kors.

Og jeg ville hvertfall ikke brukt andre relgiøse ting da jeg ikke tror på det, selv om det ser pent ut.

Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, alt dere tenker på :) Nei, men jeg liker litt sånne vester med kule greier. Særlig de med motsatt betydning. Altså litt sånn matchogreier på en miniatyrhund og søte greier på en rottis. Kommer ikke på noe akkurat nå, selvfølgelig.

Edit: Har ikke noe sånt til egne hunder, da. Der går liksom grensen. Har tlfbrikke, refleks og minilykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt sånn som ida sier, som liker motsatt. Og jeg kler opp hannhunden min med rosa, han har bl.a. rosa refleksdekken fra Hurtta, og får nok halsbånd og kobbel til jul :P

Og det skal sies at han tok stand for første gang med rosa refleksdekken (som også brukes som jaktdekken).

Har litt lyst å pryde han med Toyota logo, pga av navnet hans, Yaris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm, aldri tenkt over. Men jeg kjøper aldri noe annet enn "vanlige" halsbånd og sånn, uten dilldall men heller i fine farger og stoffer/lær, etc. Har allikevel tenkt å kjøpe et halsbånd med navn og nr på. Ikke fordi det er såååå fint men fordi det er mer praktisk enn kjøttbein/hjerte etc med gravert navn og nr. Ellers har han et helt vanlig vinterdekken. Thats it..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vel ikke hatt sånn pittbull sele med masse nagler på, eller store brede halsbånd med svære nagler. Er litt for wannabe tøffing for min del :P

Jeg kunne ikke brukt klær som ligner på menneskeklær, hettegenserer, sko med lisser etc. Ikke klær med mye bling på. Jeg kunne aldri tenkt meg å gå med hunde veske (ja det er jo ikke akkurat aktuellt for min del da men :P)

Jeg er ikke stor fan av hodeskaller egentlig, og kunne ikke hatt noe religiøse tegn på hunden.

Kunne aldri brukt parykk på hunden!

EDIT: ser nå at jeg tok litt av her, hehe, glemte at det kun gjalt halsbånd.. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, er heller ikke for for mye dill, men det er jo opptil hver enkelt, så lenge det ikke plager hunden eller hemmer bevegelsen.

F.eks om man vil ha dekken, bare at det er rosa og fullt av hjerter/annet på, så har jeg ikke noe imot det, men hetter osv er bare tull og i veien for hunden, og å kle på en hund når det ikke er nødvendig grunnet kulde er jeg imot.

Vurderer å spare luggen til min lang (alltid klippet for at den ikke skal være i veien), men ender han opp med lang lugg, har jeg vurdert en strikk med liten, sort sløyfe med hodedskaller på faktisk. :P Slik til litt pent når vi skal noe, og siden vanlig sløyfe synes jeg blir altfor jålete til hannhund, hehe. Ellers bare vanlige, sorte strikker uten noe på. Men får se om jeg skal la det gro eller ei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt ymse greier på jentenes halsbånd, men liker best å leke meg med kule fonter og farger heller enn symboler. På halsbåndene de får til jul er det hjerter på Aiko sitt, foran og etter "mitt livs lys". På Imouto sitt er det anarki-symbol foran og etter "Kamikaze". Jeg ville selvsagt ikke hatt symboler som ikke sammenfaller med egne sympatier eller overbevisninger, sjøl om jeg føler jeg må innrømme at jeg er mer sosialdemokrat enn anarkist, altså! :lol: Jeg ville heller ikke brukt halsbåndene for å komme med en uttalelse, men vil heller si noe om hunden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi det meste av halsbånd; knall rosa, knall oransje, knall gult, knall grønt, selvlysende, svart skinn med store nagler, svart skinn med små nagler, babyrosa med diamanter, sebrastripet, leopardmønstret, halsbånd med skjerf, halsbånd med hundens navn, "rasebånd", halsbånd med "LP-freak"... Jeg har egentlig ikke så mange a4-bånd, det er kjedelig jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst så skal det ikke hemme hunden på noen måte. Ikke klær hvis ikke hunden trenger det. Ellers så har jeg vel "funksjonell" smak. Jeg liker ikke bling eller noe på hunder. Hundene mine skal se sporty ut. Men jeg synes det kan være artig med litt humor-ting.

Jeg kunne aldri gått med "statement"-ting, så da skal hundene mine få slippe og. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker funksjonelle ting. Men vi har jo refleksdekken, enkle regndekken/ varmedekken, vanlige seler, gode, holdbare halsbånd... Det er egentlig alt vi trenger. De er jo ikke sirkusartister, vi er ikke millionærer, så noe bling har de ikke bruk for...

Hodeskaller er tøfft, men jeg føler jeg ikke trenger hodeskaller for å understreke at bikkjene ser tøffe ut :P

Noe som har med religion å gjøre er bare teit, synes jeg :S Spesielt med tanke på at jeg ikke er religiøs selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, er heller ikke for for mye dill, men det er jo opptil hver enkelt, så lenge det ikke plager hunden eller hemmer bevegelsen.

F.eks om man vil ha dekken, bare at det er rosa og fullt av hjerter/annet på, så har jeg ikke noe imot det, men hetter osv er bare tull og i veien for hunden, og å kle på en hund når det ikke er nødvendig grunnet kulde er jeg imot.

Vurderer å spare luggen til min lang (alltid klippet for at den ikke skal være i veien), men ender han opp med lang lugg, har jeg vurdert en strikk med liten, sort sløyfe med hodedskaller på faktisk. :P Slik til litt pent når vi skal noe, og siden vanlig sløyfe synes jeg blir altfor jålete til hannhund, hehe. Ellers bare vanlige, sorte strikker uten noe på. Men får se om jeg skal la det gro eller ei..

Uthevet.

hetter er faktisk ikke bare tull, de varmer ører og nakke ;) Selvom jeg foretrekker hals i stedet for hette så er i hvertfall de hettene jeg har funksjonelle. Og jeg er ikke glad i å dalle og dille opp hunden i mye forskjellige klær altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg har italiener og bor i Indre Troms er det nødvendig med både klær, luer/hetter og potesko, og jeg ser ikke problemet med at disse klærne kan se pene ut. Jeg liker bedre å kjøpe klær til bikkja enn meg selv, og jeg er selvfølgelig også opptatt av at det jeg kler på ham ikke skal være hemmende på noen som helst måte, men utover det har jeg ingen bestemte regler for hva jeg kan kle på ham. Jeg kjøper naturligvis ting som jeg synes ser bra ut, og det utelukker ting som bling og Hello Kitty.

Når det gjelder halsbånd er det samme reglene som gjelder, jeg er like opptatt av komfort her, og velger som regel myndehalsbånd til den tynne halsen hans, men jeg ville nok ikke kjøpt noe helt enkelt her heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eeer for det meste nøytral med tanke på hva hundene går med, men jeg må innrømme at jeg ikke tenker så innmari mye over symboler. Heck, goldenen min gikk med halsånd med puuusetatter, råååsa høyhælte sko og lilla saker inni alt, han. Det så ikke sånn ut da jeg bestilte det, altså! Jeg så ikke skoene og alt det råååsa. :lol: Nå tilhører det heldigvis ei rottisfrøken som det passer litt mer til. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uthevet.

hetter er faktisk ikke bare tull, de varmer ører og nakke ;) Selvom jeg foretrekker hals i stedet for hette så er i hvertfall de hettene jeg har funksjonelle. Og jeg er ikke glad i å dalle og dille opp hunden i mye forskjellige klær altså.

Hvordan er de "vanlige" hettene på bobledekken osv funksjonelle? De jeg har sett, er iallefall ikke strambare på noen måte slik at de kan sitte ordentlig på uansett, så alt jeg har sett er at de ligger bak i nakken, siden de jo faller bakover uansett.

Men på Hurrta sitt ene regndekken har jeg sett en funskjonell "hette", mer en lang, strambar hals som kan gå helt over ørene i regnvær. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt sånn som ida sier, som liker motsatt. Og jeg kler opp hannhunden min med rosa, han har bl.a. rosa refleksdekken fra Hurtta, og får nok halsbånd og kobbel til jul :P

Og det skal sies at han tok stand for første gang med rosa refleksdekken (som også brukes som jaktdekken).

Har litt lyst å pryde han med Toyota logo, pga av navnet hans, Yaris.

Hunden din kler bilen min :ahappy:

Ellers går det i farger, fonter, nyanser, valg av materiale og den slags her hvis jeg skal ha kule halsbånd/ting til hunden. Noe som sier noe om hunden (som Sandra sa) og ikke noe budskap, symboler ol. bak det hunden har på seg.

17.mai farger på slufsa, akkurat den dagen er greit :)

Hadde jeg hatt kennelnavn, vært sponset av noen osv, så kunne jeg hatt det på eks. dekkenet/halsbåndet o.l Men jeg liker mest å holde meg til å ha navnet hans der og/eller ha kule farger og ev. variasjon i materiale om jeg skal ha noe fancy saker på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...