Gå til innhold
Hundesonen.no

Striders juvel-beskyttelses drakt


TonjeM
 Share

Recommended Posts

Som lovet, bilde av Strider i sin ballehabitt.. aka Katadin (eller hva de heter) bellywarmer for hannhund. På den ene siden er den for stor, men på den annen side - nummeret mindre vil være for kort over ryggen. Slik den er nå er jeg litt engstelig for at han kan få gnagsår i rompa.. må visst klage til oppdretter om at bikkja er jo feil-konstruert - enten skulle han hatt hår på ballene ikke sånne små plommer dekket av silkemyk rosa hud - eller så skulle han vært bygget for de ballevarmerne man har på markedet (jeg kan nemlig ikke sy eller lage noe selv!). Men tadam - her er Strider - legg merke til at drakten er utstyrt med avløp!

strider_drakt-1.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må innrømme jeg er dypt skeptisk til hele opplegget! Meningen er visst at de skal tisse ut gjennom den tuten der (og så får man heller vaske den etter bruk, den er kledd med gummi der i tuteområdet) - men jeg har tittet opp gjennom tuten (!) og tissen til Strider er jo ikke i nærheten av tuten slik at hvis han tisser med drakten på, så tror jeg det renner bakover og fukter stoffet rundt ballene og gir virkelig opphav til balleforfrysning.. Jeg skjønner at det er suverent til tisper da, stoffet er kjempefint og luner og varmer magen helt nydelig, og jeg ville gjerne at Strider kunne gått med den. Så jeg tenker vi gir den et forsøk under streng overvåkning, og er tuten bare dum så tar jeg frem saksa altså.. (for å klippe av tuten ikke snoppen!)

Egentlig hadde jeg tenkt å kjøpe sparkebukse til han, sånn som mamma og mormor har til allment spott og spe, men for hannhunder er visst den helt åpen rundt juvelene så da må man jo finne på noe. Etter å ha sett bilde av stakkars Kaskos forfrosne nøtter, så ble jeg litt skremt - her skal vi ha nøttene uskadd gjennom vinteren!

Men vi får håpe på mye drivhus effekt og en mild vinter som Jeanette sier! Eventuelt blir det å finne ut hva som finnes i speedoer.. (og trimme bikkja etter mørkrets frembrudd.. blir til det med ballehabitten også - den tuten gjør at det er ut som bikkja er den hingsten! :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen Tonje! Jeg vet hvordan du kan sy ett ekstra stykke på sånn sparkebukse, for hånd faktisk! Jeg har jo fikset den til mine og jeg kan ikke sy!

Tok bare klippet opp ett fleecpledd og sydde på en ekstra "flapp", tror det kunne gått veldig fint til gutt også. *har en plan altså*

(har forresten enda ikke hørt om noen som har problemer med ballaforfrysning på AK)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen Tonje! Jeg vet hvordan du kan sy ett ekstra stykke på sånn sparkebukse, for hånd faktisk! Jeg har jo fikset den til mine og jeg kan ikke sy!

Tok bare klippet opp ett fleecpledd og sydde på en ekstra "flapp", tror det kunne gått veldig fint til gutt også. *har en plan altså*

(har forresten enda ikke hørt om noen som har problemer med ballaforfrysning på AK)

Sier du det? For jeg klarer ikke sånne flapper etc, jamen det er jo en plan! Og jeg skjønner at balleforfrysning ikke er så vanlig, men når jeg ser Striders rosa små, og tenker på skiturer hvor han baser rundt i dypsnøen - de må jo bli fryktelig kalde de små rosa! Så sånn for sikkerhets skyld.. og jeg må vel regnes som en av superhønemødrene også, alltid beredt! :icon_redface:

edit: Jamen der var det jo speedoer! *ler meg fillete* Får bestille en rød en da! Men lurer på hvordan størrelsen måles.. har Strider normale eller unormale tro?

Gubben sier forøvrig at jeg må gå tur alene hvis bikkja skal ha på seg noe som helst ballehabitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier du det? For jeg klarer ikke sånne flapper etc, jamen det er jo en plan! Og jeg skjønner at balleforfrysning ikke er så vanlig, men når jeg ser Striders rosa små, og tenker på skiturer hvor han baser rundt i dypsnøen - de må jo bli fryktelig kalde de små rosa! Så sånn for sikkerhets skyld.. og jeg må vel regnes som en av superhønemødrene også, alltid beredt! :icon_redface:

edit: Jamen der var det jo speedoer! *ler meg fillete* Får bestille en rød en da! Men lurer på hvordan størrelsen måles.. har Strider normale eller unormale tro?

Gubben sier forøvrig at jeg må gå tur alene hvis bikkja skal ha på seg noe som helst ballehabitt

Men altså stakkars gubbe! (ikke bikkje) bestilt en litt nøytral farge da som ikke syns på 1 mils avstand :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min prøvde slik pungvarmer som det linkes til. Og den satt veldig dårlig på engelsk setter. Skled av hele tiden

Bra at Tonje har lagt ut bilde og sånt, for jeg vurderte nemlig samme dekken. Men da prøver jeg heller det vanlig kathalin dekkenet, så sant det ikke har samme tut/trakt opplegg. For det ser jeg for meg er ganske håpløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...