Gå til innhold
Hundesonen.no

OBS: Hund på rømmen på Lade (funnet)


Lemen
 Share

Recommended Posts

Om det er en stengt gruppe så regner jeg med at den er stengt fordi ikke hvem som helst skal kunne lese der? Legger man noe på forumet så kan det leses av alle, også de som ikke er medlemmer.

Men om man sender en melding til eier av gruppen på facebook og spør om det er greit så burde det vel være greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 263
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jaha? DET høres suspekt ut, for å si det mildt! Her har folk over hele landet engasjert seg, folk har vært ute på leting, og så skal man ikke få vite hvordan det løste seg? Joda,, man kan få vite det

Jeg er ikke mer enn menneskelig, og kjenner jeg blir skrekkelig nysgjerrig her nå.

Ja det er fælt altså Loke! Oppdatering: Nå er det sånn at samboer har dratt oppover til Siw for å bistå henne! Siw er sliten og helt alene om dette. Samboer var rastløs og tankefull pga Ticho, så d

Om det er en stengt gruppe så regner jeg med at den er stengt fordi ikke hvem som helst skal kunne lese der? Legger man noe på forumet så kan det leses av alle, også de som ikke er medlemmer.

Det er en gruppe som man må melde seg inn i. Men de aksepterer jo alle som melder seg inn. Jeg sendte en melding til lederen av gruppa og eieren av Ticho (etter det jeg forstod), der jeg opplyste om at vi diskuterte saken her. Så vet hun det ihvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått svar av eieren inne på den facebook-gruppa om at det ikke var noe problem å fortelle om saken. Det her er slik jeg har forstått det. Eieren skriver dårlig norsk på grunn av at hun er døv. Hun sier at hun tørr ikke å skrive så mye om saken i andre grupper i frykt for at noen vil misforstå, og at det vil gjøre ting verre.

Eieren hadde ikke mulighet til å delta i letingen etter Ticho, så h*n hun var på besøk hos da Ticho forsvant tok hennes plass i letingen. H*n fikk beskjed om at JR eller DB trengte papirene eieren hadde til letingen, og papirene ble da gitt videre til JR eller dyrebeskyttelsen fordi h*n naboen trodde dette var nødvendig. Papirene kom aldri tilbake.

Hun har kontaktet JR og fått beskjed om at hun ikke får hunden tilbake pga "at hun var uforsiktig og lot vinduet stå åpent.."

Edit: I morgen skal de anmelde saken til politiet.

Endret av :)Kine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

* rekker opp hånda * jeg er uskikket som hundeeier. Loke har vært løs ved minst tre anledninger fordi jeg har glemt å låse døra selv om jeg visste at han klarte å åpne dører. At hunden skulle hoppe ut av et vindu er litt verre å forutse, spesielt siden du ikke er hjemme hos deg selv og neppe er klar over at vinduet er oppe en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om en eier har bet for hunden og har papirer på den, og gir de fra seg ved en misforståelse, og ikke får de tilbake, vel, er ikke dette tyveri/svindel?

Hundens velferd er alltid hovedprioriteten, men det er for mye som skurrer her, og når folk ikke får lov til å si det de vet, vel...

Og nei, jeg har ikke vært på fb, men jeg leser godt nok mellom linjene her til å få en formening om at det er snuskeri inne i bildet.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har varslet eier om hvem som har hunden, da vi endelig har klart å finne det ut. Nå synes jeg det er nok spekulasjoner i denne saken, så kan det vel heller få ligge å hvile litt til flere fakta blir lagt på bordet, eller hva?

Det er samboer sin blogg, og selvfølgeliig har ikke hun hunden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samboer sin blogg, og selvfølgeliig har ikke hun hunden...

Ja, det var det jeg viste :) Jeg sa jeg "kjente" til personen, og sa jeg ikke trodde hun hadde den, og det ble de enige med etterhvert. Og nå er navnet på personen som har hunden frigjort på chatten. Denne personen som skal ha hunden skrev også på facebook i går "Denne familien blir bare større den", hvor det kommer frem at hun har fått en hund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det jeg viste :) Jeg sa jeg "kjente" til personen, og sa jeg ikke trodde hun hadde den, og det ble de enige med etterhvert. Og nå er navnet på personen som har hunden frigjort på chatten. Denne personen som skal ha hunden skrev også på facebook i går "Denne familien blir bare større den", hvor det kommer frem at hun har fått en hund..

Tusen takk for at du renvasket henne! :flowers:

Ja vi så det. Og nå er jeg bare glad vi endelig har funnet ut av dette! Så da håper jeg det blir en løsning...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er en stengt gruppe så regner jeg med at den er stengt fordi ikke hvem som helst skal kunne lese der? Legger man noe på forumet så kan det leses av alle, også de som ikke er medlemmer.

Nå er det jo som kjent slik at uansett bør man ikke legge ut noe på eksempelvis facebook om det ikke tåler dagens lys.

Selv det som ligger i lukkede grupper der kan være lett tilgjengelig for flere enn man skulle tro.

At gruppen er invite-only virker jo til å være for å unngå enkeltelementer, noe som taler for å gjengi alt sammen på et sted der ALLE har tilgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har eieren vært hos politiet. Det virker som de fikk lite ut av det møtet. De sier at JR har god grunn til å ta tilbake hunden. Det høres ut som at det har vært noen misforståelser mellom eieren og politiet i forhold til hva som har skjedd. Representanten for JR sier hun har sendt en kopi av kontrakten til politiet som de nå ser på. I kontrakten JR har med eieren står det at de har rett til å ta tilbake hunden dersom de mener at den hunden ikke blir behandlet som den skal. Først og fremst mener de det var et avtalebrudd fordi eieren dro og overlot letingen til andre. Ticho var også hos veterinæren etter han ble funnet. Dette var fordi han sannsynligvis skadet bakbeinet da han hoppet ut av vinduet.

Men det har de vel ikke lov til? For uansett hva slags kontrakt man har, så går vel hunden under kjøpsloven? Og er den kjøpt, så er den kjøpt?

Endret av :)Kine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke involvert meg så mye i dette annet enn å lese og håpet på at hunden snart blir funnet. Men denne saken høres mer og mer merkelig ut. Skal man liksom ha ekstra krav til hundeiere som får omplasseringshunder? Det er vel aldri noen som ville bli fratatt hunden fordi den hadde hoppet ut vinduet (noe annet blir det jo så klart om hunden går til angrep på noen, eller lignende). Så jeg mener som deg at dette bør gå under kjøpsloven. Hadde det vært min hund så hadde jeg nok blitt med på letingen, men skjønner jo også at det ikke alltid er mulig om man bor langt unna, og at løsningen da er at man får andre til å lete for seg jeg. Håper virkelig dette ordner seg jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har eieren vært hos politiet. Det virker som de fikk lite ut av det møtet. De sier at JR har god grunn til å ta tilbake hunden. Det høres ut som at det har vært noen misforståelser mellom eieren og politiet i forhold til hva som har skjedd. Representanten for JR sier hun har sendt en kopi av kontrakten til politiet som de nå ser på. I kontrakten JR har med eieren står det at de har rett til å ta tilbake hunden dersom de mener at den hunden ikke blir behandlet som den skal. Først og fremst mener de det var et avtalebrudd fordi eieren dro og overlot letingen til andre. Ticho var også hos veterinæren etter han ble funnet. Dette var fordi han sannsynligvis skadet bakbeinet da han hoppet ut av vinduet.

Men det har de vel ikke lov til? For uansett hva slags kontrakt man har, så går vel hunden under kjøpsloven? Og er den kjøpt, så er den kjøpt?

Satt å leste det nettopp selv, og jeg tror om det kommer advokat inn i bildet så er denne saken løst på sekunder... I tillegg må faktisk politiet legge til rette med tolk osv, så man kan forstå hverandre i en sak..

Men det med bakføttene, han hadde jo veldig svikt i bakparten.. Men hvordan kan man vite at det har skjedd når han hoppet ut vinduet??? Det er jo bare spekulasjoner... Hunden har da vært ute i fem dager, hva som helst kan ha skjedd. Dyrlegen hjelper ikke med slike uttalelser altså... Og det er ikke sååå langt ned, unnskyld meg, da går jeg heller for at han har fått skade i forføttene av å lande liksom, og det har han jo ikke...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg får veldig vondt av hele saken. Eieren hadde ikke tolk eller noe hos politiet, så de fikk ikke hørt hennes side av saken. Jeg bor dessverre langt unna.

For å være Djevelens advokat eller noe sånt. Du var der ikke, så strengt tatt så vet du ikke 100% sikkert hva som foregikk der. De eneste som vet det og vet hva som skjedde/hva det ble snakket om, var de som var der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det med bakføttene, han hadde jo veldig svikt i bakparten.. Men hvordan kan man vite at det har skjedd når han hoppet ut vinduet??? Det er jo bare spekulasjoner... Hunden har da vært ute i fem dager, hva som helst kan ha skjedd. Dyrlegen hjelper ikke med slike uttalelser altså... Og det er ikke sååå langt ned, unnskyld meg, da går jeg heller for at han har fått skade i forføttene av å lande liksom, og det har han jo ikke...

Nei, jeg vet ikke. Men det spiller jo egentlig ingen rolle. Hunder skader seg, det er jo bare sånt som skjer. Sanne: Bor du i nærheten av eieren? Hun må ha med seg noen til politiet som klarer å snakke og kreve litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vet ikke. Men det spiller jo egentlig ingen rolle. Hunder skader seg, det er jo bare sånt som skjer. Sanne: Bor du i nærheten av eieren? Hun må ha med seg noen til politiet som klarer å snakke og kreve litt mer.

Nja, det kan jo bli å spille en rolle, da JR vet å snu alt til sin fordel.. Dessverre! Men men!

Nei jeg gjør dessverre ikke det :no: Men jeg tenkte å evt høre om hun har mulighet for å gå til politiet i trondheim og da er det klart at ingen er bedre å ha med enn en av oss som var nærmest i saken... Så da stiller jeg veldig gjerne opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være Djevelens advokat eller noe sånt. Du var der ikke, så strengt tatt så vet du ikke 100% sikkert hva som foregikk der. De eneste som vet det og vet hva som skjedde/hva det ble snakket om, var de som var der. :)

Nei, det er jeg klar over. Jeg synes det bare høres forferdelig ut hvis hun ikke får fortalt saken sin. Det må jo være noe av det verste; å ikke bli hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...