Gå til innhold
Hundesonen.no

OBS: Hund på rømmen på Lade (funnet)


Lemen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 263
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jaha? DET høres suspekt ut, for å si det mildt! Her har folk over hele landet engasjert seg, folk har vært ute på leting, og så skal man ikke få vite hvordan det løste seg? Joda,, man kan få vite det

Jeg er ikke mer enn menneskelig, og kjenner jeg blir skrekkelig nysgjerrig her nå.

Ja det er fælt altså Loke! Oppdatering: Nå er det sånn at samboer har dratt oppover til Siw for å bistå henne! Siw er sliten og helt alene om dette. Samboer var rastløs og tankefull pga Ticho, så d

Hadde det vært min hund så hadde jeg nok blitt med på letingen, men skjønner jo også at det ikke alltid er mulig om man bor langt unna, og at løsningen da er at man får andre til å lete for seg jeg.

Eier hadde en som hjalp til med leting og denne ba eier om å dra hjem og ta vare på de andre hundene eier har da eier ikke fikk tak i noen som kunne se etter hundene på det tidspunktet.

Det er også blitt brukt mot eier og dennes venn at de er døve.

De som traff hunden før den kom seg ut av vinduet mener hunden gikk rart og at en eventuell skade har oppstått i Spania.

Det er vel i sin tid kommet frem nok tilfeller av at Julie Rescue ikke bare har rent mel i posen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier hadde en som hjalp til med leting og denne ba eier om å dra hjem og ta vare på de andre hundene eier har da eier ikke fikk tak i noen som kunne se etter hundene på det tidspunktet.

Det er også blitt brukt mot eier og dennes venn at de er døve.

De som traff hunden før den kom seg ut av vinduet mener hunden gikk rart og at en eventuell skade har oppstått i Spania.

Det er vel i sin tid kommet frem nok tilfeller av at Julie Rescue ikke bare har rent mel i posen.

Ja, det er jo deg jeg sier, at eieren er i en annen situasjon enn meg som bare har en hund, og derfor synes jeg ikke det kan brukes mot henne at hun måtte reise hjem og ta seg av andre dyr. Det var det jeg mente-men utrykte meg litt klønete. Sier bare at selv om mange av oss kanskje sitter og tenker at eieren kanskje burde deltatt i letingen (slik JR tydeligvis også tenker), hadde hun andre hennsynn å ta, som vi da bør ha fortsåelse for. Men du forklarer det enklere enn meg. Slik som dette blir fortalt har jeg stor sympati for eieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke stort om hva som er sant eller ikke, hvem som er hvem osv. Men til syvende og sist må jo kjøpsloven gjelde?

Og det er vel en kjent sak blant hundefolk at det skrives endel merkelige ting på kontrakter som angivelig skal gi oppdretter/selger rett til både det ene og det andre, Men samtidig viser jo rettspraksis at det faktisk ikke er SÅ enkelt å bare ta tilbake en vare man faktisk har solgt.

I dyresaker skal det i alle fall være tydelige bevis på vanskjøtsel, og et åpent vindu og en tullehund som hopper ut av et slikt MÅ da kun betegnes som et uhell!

ALLE hundeeiere i Norge har sikkert vinduer åpne til eller fra. Noen sikkert også dører.. De mister da ikke retten å få tilbake hundene sine for dèt? Selv om de stikker av, hentes av politi, Falk, Viking eller annet - så har vel aldri spørsmålet om eierens rettighet til å få tilbake hunden engang blitt reist.

Om man overlater til andre å lete, er da også en helt "fair" sak - det er ikke alle som kan la resten av livet stoppe opp pga noe slikt. Og hvis vedkommende har andre hunder, eller unger, så må den da ha rett til å ta seg av dem også.

Mulig det er helt andre "ugler i mosen" her som ikke kommer klart fram. Men JEG hadde møtt opp på politistasjonen (i denne saken: med tolk), forlangt å få igjen hunden snarest mulig - eller anmeldt den som har hunden for tyveri. Er liksom ikke såå vanskelig å bevise at det er rett hund, antar jeg.. Den har jo både pass, microchip og det finnes endel bilder av han der ute.

Hvis eieren her er en skurk og dyremishandler skal det uansett bevises av noen utenforstående, vil jeg tro.

Men igjen, jeg har ingen inngående kunnskap om denne saken, og har heller aldri sett kontraktene fra denne Julie Rescue. Og har såklart sett dokumentaren derfra, så man starter jo med et allerede skjevt bilde av hele saken...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eier fått avtale med politiet da? Selv om Trd er en by, så stenger politikontorene til normal kontortid...

Om hun ikke har avtale, må det ordnes først, ogskaffes tolk, mye mulig politiet her har tolker som kan stille opp.

Tar jeg ikke helt feil er det politiets ansvar å hoste opp en tolk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke stort om hva som er sant eller ikke, hvem som er hvem osv. Men til syvende og sist må jo kjøpsloven gjelde?

Forbrukerkjøpsloven er det som gjelder her, den gir enda flere rettigheter til kjøperen enn kjøpsloven gjør. Den er også vanskeligere å avvike fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar jeg ikke helt feil er det politiets ansvar å hoste opp en tolk..

Det var snakk om at politiet kun er pliktige til å hoste opp tolk hvis det er noen som skal inn i avhøre eller lignende. Jeg vet ikke noe om dette.

Men nå får eieren ihvertfall hjelp. Det er ei som skal ringe og avtale time i morgen, og to som skal være med til politiet (der den ene har vært direkte innblandet i saken). Og de har navn på døvetolk som de kan kontakte når de vet hvilket tidspunkt de skal snakke med politiet. Så lenge eieren har muligheten til å bli hørt på lik linje med de fleste andre, så er jeg fornøyd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...