Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilder av kjøttfor


MonicaT
 Share

Recommended Posts

Jeg husker ikke helt hvor det ble spørsmål om Norwegian Polar kontra Vom og Hundemat.

Var litt spørsmål om konsistensen på NP.

Legger derfor ut bilder jeg har tatt. Nettopp startet med NP selv og brukt VH tidligere. Passer en hund nå som spiser VH, så da benyttet jeg sjansen til å ta bilder.

(har også blogget litt om foring)

Det er ca 250gram av hver type

np.jpg?w=1024&h=764

np2.jpg?w=1024&h=764

np1.jpg?w=1024&h=764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Alt kjøtt blir jo grått når det blir kokt, og NP er jo varmebehandlet - ergo blir de grått og kjedelig. VH ser jo mye freshere ut - og helt ærlig så ser det ikke så mye annerledes ut enn kjøttdeig og det er da ikke ekkelt. Det blir værre når man bruker VH med fisk, for det ser pittelitt ekkelt ut *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VH ser liksom friskere ut. NP ser ut som leire og minner om noe sånn våtfor i pølseform, som vi kjøpte i en dagligvarebutikk.

Vi var på båttur og da ble det vanskelig med råfor. I Risør var det ikke mulig å få tak i VH, så da kjøpte vi en sånn pedigreepølse. ALDRI igjen. Det lukta høgg, og bikkja lukta høgg og dreit store mengder gjørme *yurk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke VH sånn smelta. Blæh, jeg gir de det alltid halvfrosset i biter og da ser det litt bedre ut enn halvflytende gørr. (lukter også mer når det er tint)

Øh? V&H halvflytende gørr? Hva slags V&H er det du kjøper? Det jeg har gitt har alltid vært som fet kjøttdeig. Altså litt seigere, men aldri noe i nærheten av flytende? Eller tenker du på kjøttsafta som renner litt når den tiner?

Av de to der ville jeg valgt V&H any day. Den ser iallfall fersk ut.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh? V&H halvflytende gørr? Hva slags V&H er det du kjøper? Det jeg har gitt har alltid vært som fet kjøttdeig. Altså litt seigere, men aldri noe i nærheten av flytende? Eller tenker du på kjøttsafta som renner litt når den tiner?

Av de to der ville jeg valgt V&H any day. Den ser iallfall fersk ut.

Ja jeg syns det ser gørrete ut når det er smeltet og det er blodrenn av det. Jeg syns ikke det er kjøttdeigaktig, men mer vått og klissete enn det. Men jeg er litt mer sær på sånnt da :P Liker det minst mulig sølete. Bruker plathansker og da tyter det sånn når det er tint når man grabber tak i det, kontra å bare brekke av fine biter. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V&H er ikke kjøttdeigaktig. Det er mer en slags limete medisterdeig-konsistens på det.

Jeg grøsser av blodvannet som renner ut, for blodvann = bakteriepøl. Kan ikke noe for det, men jeg hater sånt blodvann. Og så greide gubben å søle en lang stripe av det fra Vomm'en utover kjøkkengulvet. Og han syns det var noe skikkelig drit å måtte sage opp den frosne pølsa. Tanken på å måtte gjøre det på fast basis syns han ikke noe om. Selv greier jeg ikke sage pga kroniske betennelser i skuldrene.

Jeg orket ikke mer av det blodvannsølet *grøss*, så droppa tanken på V&H. For øyeblikket. Men jeg liker tanken på råfôring, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke så nøye hvordan fôret SER ut. Det er hvordan hundene funker på det, og hva det inneholder som er greia. :)

DET vet vi jo... :P Her bare utveksler vi litt tanker om konsistens, utseende osv på V&H vs NP.. Hadde jeg fôret bikkje på noe bare fordi det SER godt ut hadde hun fått biff osv hver dag :lol:

EDIT: Når jeg ordner i stand V&H (pølser) så lar jeg den tine litt, deler den i to når den akkurat har tint nok til det, og så legger jeg den ene dele tilbake i frysern, og den andre gis som den er. Halvfrossen.. Slipper blodsøl og sånt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ordner i stand V&H (pølser) så lar jeg den tine litt, deler den i to når den akkurat har tint nok til det, og så legger jeg den ene dele tilbake i frysern, og den andre gis som den er. Halvfrossen.. Slipper blodsøl og sånt da.

Godt tips.. Jeg tror sannelig jeg skal gi det en ny sjanse og prøve den måten. For å sage dypfrosne pølser var noe h...klin og styr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET vet vi jo... :P Her bare utveksler vi litt tanker om konsistens, utseende osv på V&H vs NP.. Hadde jeg fôret bikkje på noe bare fordi det SER godt ut hadde hun fått biff osv hver dag :lol:

EDIT: Når jeg ordner i stand V&H (pølser) så lar jeg den tine litt, deler den i to når den akkurat har tint nok til det, og så legger jeg den ene dele tilbake i frysern, og den andre gis som den er. Halvfrossen.. Slipper blodsøl og sånt da.

Og jeg pleier å klemme ut f.eks en halv eller en hel pølse i en vanlig brødpose og klemme dette helt tynt og flatt (sletter godt ut plastposen) også legger jeg brødposen med "V&H pannekaka" i frysern. Den frosne pannekaka brekker jeg biter av enten til snadder eller til et måltid. Bikkjene digger dette.

Rævva forklaring, men men. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig enkelt å unngå søl da! hehe.. Vi kjøper 0,5 kilos pølser, tar av papiret i fryst tilstand, legger pølsa oppi en isboks og lar den tine over natten. Deretter er det bare og bruke en skje og ta det du skal ha fra boksen og over i matskåla. Tada! Ikke noe søl eller griseri.

Ingen av bikkjene her liker det halvfrossent, kaldt må skjønne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...