Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn på E til schäfer


Nirm
 Share

Recommended Posts

Enda ikke løpetid, men jeg må jo tenke navn for det. Kullet er et E kull, og jeg trenger et navn på E da. Både hannhundnavn og tispenavn, siden jeg enda ikke veit hva slags kjønn det blir.

Så gode forslag trengs! Det skal ikke være noe supervanlig navn, som Era, Eros, Ecco og slike ting. Jeg like litt sære navn som få hunder heter. Om det er noen betydning på det, så må det passe en schäferhund. Og da må språket være engelsk, tysk eller spansk (kennelnavnet er spansk, det samme er navnet til Vida).

Hannhundnavn kan gjerne være "harde", mens tispenavn må være "mykere". En eller to stavelser. Det blir nødvendligvis ikke daglignavnet, men jeg liker ikke navn som I-Nirm, derfor han ble hetende Isko Nirm. Ergo jeg må ha et E navn til den uansett hva den blir hetende til daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hannhund:

  • Einar
  • Erling
  • Ekspert
  • Ebay
  • Egon
  • Email
  • Effekt

Tispe:

  • Elle melle
  • Elleville
  • Eple
  • Essay
  • Elske
  • Edda
  • Estrakt
  • Eng

Da kom jeg ikke på flere...

De er ikke så vanlige i det minste?

Edit: jeg innser at jeg har ignorert alle dine føringer mtp språk, men shit au..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erie hvis tispe (Erie er egentlig et alveland i en eller annen bok tror jeg, det var også en by med masse mystikk i en serie som gikk på 90-tallet..) Og så er det sånt et fint og mykt navn men allikevel tydelig, synes jeg.

Og så vet jeg ikke, men Egbert synes jeg er et sjarmig hundenavn (ikke at jeg ville kallt en kelpie-hanne for det altså, men du skal jo ha schäfer!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...