Gå til innhold
Hundesonen.no

HD og AD bilder


PsychoLynx
 Share

Recommended Posts

Hei :) hva tror dere om disse bildene? det første bilde er av hunden vår marco og det andre er av hunden vår felix som vet ikke kunne se noe galt da han halter mye med venstre bakben.

Er de sendt inn til avlesning? JEg syns noe skurrer, spesielt på nederste bildet, men jeg er ikke noe godt på sånne bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja! Det ble fritt, HD: B! 

HD A  Da venter jeg bare på AD resultatet.

A på begge sider Tesh er dermed fri foran og bak :D :D

Posted Images

jeg ville ha bildene av hoftene til min hund, men da fik jeg beksje om at de var sendt og at jeg ikke kunne få de :(

Men ho har b og a aluber da :)

Har ikke veterinæren digitalt røntgen? Hvis det er analogt så fremkalles bildene og sendes fysisk avgårde og da vil du ikke kunne få de. Har de digitalt kamera så kan de bare brenne en CD med bildene på til kunden. Eventuelt kan man ta bilde av bildet med mobilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C?

Hva tror dere om denne albuen?

Den så ikke helt ren ut, men har ikke sett så mange røntgenbilder av albuer med dysplasi, så vet ikke helt hva jeg skal se etter utover om linjene er rene. Så tipper en C?.

Altså de kan jo fint være fri, jeg bare henger meg opp i den lille biten på undersiden som ikke har rene linjer. :icon_redface:

Hva er resultatet?

C på høyre og B/A på venstre?

Det ble faktisk D på begge sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så ikke helt ren ut, men har ikke sett så mange røntgenbilder av albuer med dysplasi, så vet ikke helt hva jeg skal se etter utover om linjene er rene. Så tipper en C?.

Altså de kan jo fint være fri, jeg bare henger meg opp i den lille biten på undersiden som ikke har rene linjer. :icon_redface:

Hva er resultatet?

Har ikke fått resultatet enda, men den ser ikke bra ut, så noe bedre enn D blir det desverre ikke :(

Selv om jeg virkelig skulle ønske at du hadde rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått resultatet enda, men den ser ikke bra ut, så noe bedre enn D blir det desverre ikke :(

Selv om jeg virkelig skulle ønske at du hadde rett!

Så de urene linjene betyr at det er sekundære forandringer i tillegg til en mest sannsynlig D?

Krysser fingrene for en C. (aller helst fri da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det er så vanskelig jeg, men jeg syns det var litt lite av kula som ligger i hofta ihvertfall, bare sånn kjapt sammenligna med disse som er B https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1.0-9/427368_10152606602270341_1457729824_n.jpg Her er det noen flere du kan sammenligne med http://hdbilder.wordpress.com/ stort sett alle grader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvorfor?

Jeg tenker at iogm at kula ligger så godt inni skåla på venstre, så er det en fin hofte. På høyre er jeg usikker på om skyggekanten mellom skål og kule har noen betydning, antakelig ikke når jeg sammenligner med andre bilder her som har fått A. :) Men sånne albuebilder må jeg studere litt mer, der er det ingenting som er logisk for meg. :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...