Gå til innhold
Hundesonen.no

HD og AD bilder


PsychoLynx
 Share

Recommended Posts

Ja da var det endelig vår tur å legge ut HD og AD bilder her i denne tråden. Jeg har mine formeninger om bildene, men vil gjerne se om dere mener det samme. Så kommenter/gjett gjerne! :)

HD_ADNKK-HofteVD-19062014-15_27_10-953_z

HD_ADNKK-AlbueLAT-19062014-15_27_10-765_

HD_ADNKK-AlbueLAT-19062014-15_27_10-578_

Meeen, du hadde rett @Tuvane ! AD Diagnose: Fri for albueleddsartrose !

Altså, 4xA!

@Monab88 du hadde rett helt i starten da du gjettet det :D

OMFG SÅ LYKKELIG EG E! :jump::bananas:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja! Det ble fritt, HD: B! 

HD A  Da venter jeg bare på AD resultatet.

A på begge sider Tesh er dermed fri foran og bak :D :D

Posted Images

Jeg så det på dogweb da jeg var inne og titta. :)

Jeg fikk i alle fall bare et brev, regner med at det er spesifisert i brevet om det er noen forskjeller. Diagnosen på dogweb gjelder i alle fall for den verste siden, så hvis den er A, så er hunden AD-fri! :)

Du fikk vite det før meg ;) Hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo ikke sagt noe om AD enda? :blink:

For akkurat 14 minutter siden fikk jeg svaret... :|

Trodde man fikk to diagnosebrev, siden det er to albuer? Når man får bare ett, gjelder det for begge albuene da? Hvordan beskjed får man hvis det er forskjellig diagnose på begge?

Du får bare ett svar, og det som står på det brevet er den "verste" diagnosen. Gratulerer så masse! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk vite det før meg ;) Hihi!

Sånn er det å være hundenerd, kan bruke mye tid på dogweb da :D

Men ja, som sagt, den diagnosen du får er den verste diagnosen, dogweb opererer ikke med delte diagnoser, men er det store forskjeller kan det stå i diagnosebrevet. Men stort sett ikke :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bare ett svar, og det som står på det brevet er den "verste" diagnosen. Gratulerer så masse! :)

Takk! :D

Sånn er det å være hundenerd, kan bruke mye tid på dogweb da :D

Men ja, som sagt, den diagnosen du får er den verste diagnosen, dogweb opererer ikke med delte diagnoser, men er det store forskjeller kan det stå i diagnosebrevet. Men stort sett ikke :)

Hehe hørtes kjent ut ;) Er mye på dogweb selv, men da kun på min egen hund - og de jeg husker navnet på :P

Nå er jeg ikke noe klokere på hva NKK ser etter, jeg syns den ene albuen såg veeeldig mystisk ut. Men er kjempeglad for at den var i orden! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe hørtes kjent ut ;) Er mye på dogweb selv, men da kun på min egen hund - og de jeg husker navnet på :P

Mange av oss bruker nok oppdateringsfunksjonen (da kommer alle HD/AD/kull,øyer og utstillingsresultater opp i den perioden du trykker på) Grattis med 4Xfri!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av oss bruker nok oppdateringsfunksjonen (da kommer alle HD/AD/kull,øyer og utstillingsresultater opp i den perioden du trykker på) Grattis med 4Xfri!

Tydelig at jeg ikke kjenner til dogweb i noen stor grad.. hvor finner jeg oppdateringsfunksjonen? :D

EDIT: haha skjønte fort hvor jeg fant det :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk vite det før meg ;) Hihi!

Hihi, tror jeg var inne akkurat da det ble oppdatert, for hun sto ikke på lista, men jeg så at schäfer AD var oppdatert i dag, og da jeg gikk inn på henne, så så jeg at det sto A, og da ble jeg veldig glad på dine vegne. :) Kom tilbake, og da var lista oppdatert. :)

Jeg bruker oppdateringsfunksjonen i dogweb mye, både for å følge med på utstillingsresultater, kull og HD/AD-resultater. :) Er jo avlest fryktelig mange schäfere med HD de siste mnd, derfor er jeg ofte inne og titter. :)

Gratulerer! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, tror jeg var inne akkurat da det ble oppdatert, for hun sto ikke på lista, men jeg så at schäfer AD var oppdatert i dag, og da jeg gikk inn på henne, så så jeg at det sto A, og da ble jeg veldig glad på dine vegne. :) Kom tilbake, og da var lista oppdatert. :)

Jeg bruker oppdateringsfunksjonen i dogweb mye, både for å følge med på utstillingsresultater, kull og HD/AD-resultater. :) Er jo avlest fryktelig mange schäfere med HD de siste mnd, derfor er jeg ofte inne og titter. :)

Gratulerer! :D

Takk :D

Er sååå glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Blaze sine bilder. Veterinæren mente de så bra ut og jeg håper han har rett. Noen som vil prøve å gjette?

Også må dere se bort i fra at han er litt tjukk for tida.. :P

langoslashrgentonjeblazethemagic_CR_2014

langoslashrgentonjeblazethemagic_CR_2014

langoslashrgentonjeblazethemagic_CR_2014

Det ble B på hoftene :D Så er det bare å håpe at albuene får like fin bokstav :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Blaze sine bilder. Veterinæren mente de så bra ut og jeg håper han har rett. Noen som vil prøve å gjette?

Også må dere se bort i fra at han er litt tjukk for tida.. :P

langoslashrgentonjeblazethemagic_CR_2014

langoslashrgentonjeblazethemagic_CR_2014

I all verden! Er det blyhansker jeg ser på bildene? :o:|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blyhansker? Jeg vet ikke, så ut som vanlige, men svære gummihansker for meg :P

Utrolig dårlig praksis! :o Man skal aldri få med hender på et røntgenbilde, uansett om man har på seg beskyttelse eller ei!

(Dette har selvsagt ikke noe å si for bildekvaliteten, men har med røntgensikkerhet å gjøre.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig dårlig praksis! :o Man skal aldri få med hender på et røntgenbilde, uansett om man har på seg beskyttelse eller ei!

(Dette har selvsagt ikke noe å si for bildekvaliteten, men har med røntgensikkerhet å gjøre.)

Oi, sier du det? Dårlige greier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig dårlig praksis! :o Man skal aldri få med hender på et røntgenbilde, uansett om man har på seg beskyttelse eller ei!

(Dette har selvsagt ikke noe å si for bildekvaliteten, men har med røntgensikkerhet å gjøre.)

I can do one better! Røntgenbilde av Kiwi hvor veterinær har en hånd med blyhanske og en uten.

(Kiwi som valp, før operasjon)

DICOMFrame_Copy_Copy0.jpg

Endret av Taz
  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventet ikke hd. Men når jeg så bildene tippet jeg d/c.

Ja, jeg mente etter å ha sett bildene. Utrolig kjedelig i alle fall. :(

Til sammenligning så fikk Onkel diagnose D med markerte forandringer da han var ett år gammel, og han har hatt et godt og aktivt liv. :) Vi satser på at Pi lever bra med hoftene sine, hun også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mente etter å ha sett bildene. Utrolig kjedelig i alle fall. :(

Til sammenligning så fikk Onkel diagnose D med markerte forandringer da han var ett år gammel, og han har hatt et godt og aktivt liv. :) Vi satser på at Pi lever bra med hoftene sine, hun også. :)

Håper jo på det, men er jo summen av alt som taler imot. Forkalkninger i ryggen, short ulna osv.

Men jeg vet jo hva som er å gjøre og slikt. Bare ad resultatet igjen nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...