Gå til innhold
Hundesonen.no

HD og AD bilder


PsychoLynx
 Share

Recommended Posts

At det ikke er samsvar mellom leddoverflatene, slik at de "dekker hverandre", slik det er på det første bildet. Det kan være småtteri, jeg er ikke god på røntgenbilder, men ift det andre bildet så er det endel grums.

Ja det var akkurat det jeg og har lagt merke til... Huff.. Jaja vi får se hva NKK sier :) Tar ingen sorger på forskudd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja! Det ble fritt, HD: B! 

HD A  Da venter jeg bare på AD resultatet.

A på begge sider Tesh er dermed fri foran og bak :D :D

Posted Images

Ja det var akkurat det jeg og har lagt merke til... Huff.. Jaja vi får se hva NKK sier :) Tar ingen sorger på forskudd :)

Nei, jeg er som sagt overhodet ingen ekspert, så ta alt med en klype salt, det er NKK som bestemmer resultatet. :) Krysser fingrene for at det ikke er noe. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som vil gjette?

Jeg vil ikke gjette fordi jeg ikke har noen kunnskap å "oversette" bildene med, men for første gang ser jeg forskjell på albuebilder, så nå skjønner jeg litt mer av hva du har ment når du snakker om disse reine linjene. Det øverste bildet ser jo veldig fint ut, mens beinet på det underste bilder virker mer gjennomsiktig, pluss at den tjukke, hvite bua rundt leddet er helt borte.

Krysser fingra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke gjette fordi jeg ikke har noen kunnskap å "oversette" bildene med, men for første gang ser jeg forskjell på albuebilder, så nå skjønner jeg litt mer av hva du har ment når du snakker om disse reine linjene. Det øverste bildet ser jo veldig fint ut, mens beinet på det underste bilder virker mer gjennomsiktig, pluss at den tjukke, hvite bua rundt leddet er helt borte.

Krysser fingra!

Jeg krysser og fingrene... :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Har ikke høy oppløselig bilde enda.. menmen

attachicon.gif2014-06-13 13.20.03.jpg

attachicon.gif2014-06-13 13.21.05.jpg

attachicon.gif2014-06-13 13.21.12.jpg

Syns den delen av hoftekulen som ligger i hofteskåla ser fin og godt plassert ut - men syns selve hofteskåla var veldig grunn. Nå vet jeg ikke om det skal være slik på denne rasen.

AD bildene kan jeg ikke uttale meg så mye om, men ut i fra hva jeg kan se så ser jeg ingenting galt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Hoftene til Pi ser grunne ut, men med mine u-pro øyner så kan jeg ikke helt klart se noen sekundere forandringer.

Skulle kanskje ønske den venstre kulen litt rundere.

Jeg tipper C/D, men er sikkert helt på viddene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den delen av hoftekulen som ligger i hofteskåla ser fin og godt plassert ut - men syns selve hofteskåla var veldig grunn. Nå vet jeg ikke om det skal være slik på denne rasen.

AD bildene kan jeg ikke uttale meg så mye om, men ut i fra hva jeg kan se så ser jeg ingenting galt..

Jeg vet heller ikke om det er noen spesielle kriterier på corgi, men hvis man følger Norbergs vinkel, så ser ikke dette bra ut overhodet. :(:console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoftene til Pi ser grunne ut, men med mine u-pro øyner så kan jeg ikke helt klart se noen sekundere forandringer.

Skulle kanskje ønske den venstre kulen litt rundere.

Jeg tipper C/D, men er sikkert helt på viddene.

Tipper selv C/D på hoftene. Albuer aner jeg ingenting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Blaze sine bilder. Veterinæren mente de så bra ut og jeg håper han har rett. Noen som vil prøve å gjette?

Også må dere se bort i fra at han er litt tjukk for tida.. :P

Syns HD bildene så bra ut, men AD skal jeg ikke uttale meg så mye om - foruten at jeg er spent på å høre resultatet :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns HD bildene så bra ut, men AD skal jeg ikke uttale meg så mye om - foruten at jeg er spent på å høre resultatet :)

Det er litt større avstand fra kulen til beinet på den venstre albuen, men vetten mente at det ikke var noe avleserne ville reagere på. Spent jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt større avstand fra kulen til beinet på den venstre albuen, men vetten mente at det ikke var noe avleserne ville reagere på. Spent jeg også.

Har sett utrolig mange forskjellige albuebilder, men klare ikke å skjønne hva NKK ser etter...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Her er Blaze sine bilder. Veterinæren mente de så bra ut og jeg håper han har rett. Noen som vil prøve å gjette?

 

Også må dere se bort i fra at han er litt tjukk for tida.. :P

 

Postet bilde

 

Postet bilde

 

Postet bilde

Skal ikke si noe om leddene, men jeg flira litt, for jeg har aldri tenkt over hvordan ekstra sideflesk avsløres på røntgen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke si noe om leddene, men jeg flira litt, for jeg har aldri tenkt over hvordan ekstra sideflesk avsløres på røntgen :lol:

Altså, jeg kjenner jo at han er tjukk, men at det var såpass mye overraska meg :P Kjekt å få sett hvor mye da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noras AD-bilder:

noortje-rontgen-jan14-a.jpg

Resultatet ble A! :D

Hoftene er jeg faktisk littegrann usikker på. Tror de er B jeg, men mulig en eller begge sider kan være C. Eller så er de kanskje helt fine og ingen grunn til uro :) Jeg får vel bare vente og se. Dessverre kom de i retur fra NKK fordi kvaliteten var for dårlig til at de ville lese av, så jeg er nødt til å ta nye.

noortje-rontgen-jan14.jpg

Nye bilder ble tatt og sendt inn. Resultatet ble B på hoftene, så jeg er kjempefornøyd :D

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var det endelig vår tur å legge ut HD og AD bilder her i denne tråden. Jeg har mine formeninger om bildene, men vil gjerne se om dere mener det samme. Så kommenter/gjett gjerne! :)

HD_ADNKK-HofteVD-19062014-15_27_10-953_z

HD_ADNKK-AlbueLAT-19062014-15_27_10-765_

HD_ADNKK-AlbueLAT-19062014-15_27_10-578_

Grattis med frie albuer! :D Da så det verre ut enn det var!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med frie albuer! :D Da så det verre ut enn det var!

Jeg har jo ikke sagt noe om AD enda? :blink:

For akkurat 14 minutter siden fikk jeg svaret... :|

Trodde man fikk to diagnosebrev, siden det er to albuer? Når man får bare ett, gjelder det for begge albuene da? Hvordan beskjed får man hvis det er forskjellig diagnose på begge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo ikke sagt noe om AD enda? :blink:

For akkurat 14 minutter siden fikk jeg svaret... :|

Trodde man fikk to diagnosebrev, siden det er to albuer? Når man får bare ett, gjelder det for begge albuene da? Hvordan beskjed får man hvis det er forskjellig diagnose på begge?

Jeg så det på dogweb da jeg var inne og titta. :)

Jeg fikk i alle fall bare et brev, regner med at det er spesifisert i brevet om det er noen forskjeller. Diagnosen på dogweb gjelder i alle fall for den verste siden, så hvis den er A, så er hunden AD-fri! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...