Gå til innhold
Hundesonen.no

Tråden for tegning


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Denne tråden har jeg ikke sett før! Jeg liker også å tegne!!  Nå er det riktignok en liten stund siden sist, nærmer seg vel snart året for siste tegningen.. Tidsklemma. Men skal snart sette igang igje

Tegnegleden er for meg utrolig givende. Ekstra mye når andre gleder seg over tegnearbeidet mitt. Jeg er så heldig å få tegne mange forskjellige motiv på bestilling, men det jeg liker absolutt best å t

Denne tråden er jo dau! Her er en tegning jeg tegna til broshan, som drømmer om vorsteh Referansebilde fra vom og hundemat:

Posted Images

Hmm... Nei jeg har lagt merke til at de har forsvunnet(?) etter kort tid. Noen har jo tydeligvis fått sett de. Rare greier. Får heller bruke photobucket da. Lager ferdig noen fugliser i dag tenker jeg, etter bjerke. :ahappy: Sårry at ting tar tid. :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd meg på å tegne!

Har prøvd litt tidligere, men fant liksom aldri min "teknikk", jeg var ufattelig dårlig på å finne ut hvor de forskjellige linjene skulle gå etc. Men nåå, nå fant jeg en teknikk jeg liker! :D Nå er det "bare" pelsen igjen, og litt mere detaljer så er jeg ferdig. Så den er vel ferdig om et par dager tenker jeg xD

Tegner i photoshop vel og merke!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tumblr_ms20kv6WQT1qi34ygo1_1280.png

Veeeeldig forsinka konfirmasjonsgave for nerdesøstera mi :lol:

Den var awesome! Digger fanart! :D Og jeg elsker stilen!

Tror jeg skal prøve meg på en blyanttegning en dag jeg og. I tillegg til mer blekk og akvarell. Er så mye å gjøre, men så lite tid! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver for tiden og øver på skyer.. Og himmel.. Ganske interessant egentlig å tenke over hvordan lys og farger er avhengig av når på dagen det er, og hvos sola/månen står i forhold til lys og skygge i skyene. Aldri tegna skyer før egentlig, så det var litt morro. Lang vei og gå enda da, før jeg får det til slik jeg vil..

practise_clouds3_zps97fbcc2f.jpg

clooouds_zps874cc8a3.jpg

practicing_clouds1_zps65122620.jpg

Inspirasjon er hentet blant annet herifra:

makoto-shinkai-5-centimeters-per-second-

zerochan.Makoto.Shinkai.67908.jpg

1600x1200-makoto-shinkai-fantasy-planet.

En stund til jeg er der enda :P

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Jag har faktiskt börjat teckna :D Jag testade det ut och kom fram till att det hjälper mig väldigt att roa mig ner och få en paus från alla tankar och bekymringar som kan surra runt och runt. Så för mig är det faktiskt avslappnande! Det ska jag fortsätta med och öva mig på. Jag gör det gammaldagst då med blyerts på papper, så det är ju inte så fancy som det ni andra gör här hehe.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lyst til å prøve male igjen. Tidligere har jeg malt mye med akrylmaling (malt en del på sko og diverse) og klarer ikke å få til myke kanter, noe som ikke er så fint på lerret/papir. Tenkte jeg ville prøve meg på akvarell, men det er noen jeg aldri har prøvd.

Noen som har gode linker og tips om gode merker av maling/pensler (gjerne som ikke er alt for dyre. Ebay linker mottas med takk!)

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tegnet litt i dag, første gang på åresvis. Var så vanskelig, klarte ikke å tegne uten referansebilde, og var skikkelig ustø på hånden. Litt skuffende, men kan jo ikke forvente noe annet uten trening.Trykkblyant benyttet jeg også, jaja. Man tar det man har. :P

Er lov til å poste selv om man ikke er på nivå med resten her inne vel? :teehe:

20131214_021258_zpsbe4d34ee.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke bla tilbake i tråden, latskapen lenge leve! Syntes jeg husker det var noen her inne som tegnet litt med blekk? Har vedkomne forslag på hvor ordentlig penn kan skaffes, gjerne med flere spisser? Og hvilket papir anbefales? Uavhengig av pris.

Som sikkert forstås, så er dette til en venninnes julegave, ikke til meg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette tegnebrettet ok, for en som har tegnet lite, og aldri brukt tegnebrett før?

Wacom Bamboo Fun Pen & Touch Medium

http://www.japanphoto.no/wacom-bamboo-fun-pen---touch-medium-4949268616829-007?source=japanphoto_prisjakt

Hva er forskjellen på disse to:

http://www.elkjop.no/product/data/ovrige-dataprodukter/WACCTH670SEN/wacom-bamboo-tegnebrett-fun-pen-og-touch-medium

http://www.elkjop.no/product/data/ovrige-dataprodukter/WACCTH680SEN/wacom-intuos-pen-touch-medium-tegnebrett

EDIT: Og holder photoshop elements til tegning? Jeg har tidligere bare hatt photoshop cs "en eller annen variant", men tenkte jeg faktisk skulle kjøpe denne gangen.... :P @pippin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke bla tilbake i tråden, latskapen lenge leve! Syntes jeg husker det var noen her inne som tegnet litt med blekk? Har vedkomne forslag på hvor ordentlig penn kan skaffes, gjerne med flere spisser? Og hvilket papir anbefales? Uavhengig av pris.

Som sikkert forstås, så er dette til en venninnes julegave, ikke til meg selv ;)

Jeg tegner litt med blekk. Da kjøper jeg pennesplitter og holdere, samt blekk på kunstbutikker. Man kan også bruke fine pensler såklart, men anbefaler pennesplitter om man vil ha småååå tynne streker, samt detaljarbeid osv. Vet ikke hvordan utvalget er der du bor, men om du har en kunstforretning eller noe i nærheten ville jeg anbefalt å dra dit for å kjøpe noe. De har noe på butikker som notabene og slikt, men utvakget der er så klart ikke noe å skryte av..

Når det kommer til ark er det lurt med ark som ikke blør (kommer såklart an på hvilke effekter man vil ha osv). Altså at blekket ikke trekker inn i papiret og flyter utover. Så anbefaler et litt tykt og stivt papir, med litt glatt overfate. De er ofte fine med blekk. Ellers så kan du sikkert få bestilt noe comic-ark på nett, men det kommer ikke fram til deg før jul nå. Akvarellark (sim er litt grovere og ujevne enn vanlige ark) er det jeg hovedsakelig bruker, fordi jeg gjerne vil male over tegningene også. Anbefaler også å kjøpe en vannfast blekktype. Selv bruker jeg Winsor&Newton Ink - sort. Fin og blank, som er vannfast.

EDIT: La til et bilde jeg malte ferdig igår.. Tror jeg :P Er en del feil på det, men ja.. Lite man får gjort med det nå :P Her droppa jeg blekket faktisk, og malte rett over gråblyanttegningen. Det gikk bra, så lenge man har en blyant med ganske tørt bly. her brukte jeg en HB blyant.

deeeeerpbilbo_zps44fb61ea.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette tegnebrettet ok, for en som har tegnet lite, og aldri brukt tegnebrett før?

Wacom Bamboo Fun Pen & Touch Medium

http://www.japanphoto.no/wacom-bamboo-fun-pen---touch-medium-4949268616829-007?source=japanphoto_prisjakt

Hva er forskjellen på disse to:

http://www.elkjop.no/product/data/ovrige-dataprodukter/WACCTH670SEN/wacom-bamboo-tegnebrett-fun-pen-og-touch-medium

http://www.elkjop.no/product/data/ovrige-dataprodukter/WACCTH680SEN/wacom-intuos-pen-touch-medium-tegnebrett

EDIT: Og holder photoshop elements til tegning? Jeg har tidligere bare hatt photoshop cs "en eller annen variant", men tenkte jeg faktisk skulle kjøpe denne gangen.... :P @pippin

Har en Wacom Bamboo Fun selv, medium. Synes den er utrolig bra. Det begynner å bli en veldig gammel modell, da. :P

Tror ikke det er særlig forskjell på dem faktisk, er nok mest design. Ser at Bamboo går mer mot å være en erstatning for mus, og at Intuos er mer for tegning/design på de nye produktene. Det går jo an å spørre elkjøp, de pleier å være raske å svare. :)

Photoshop Elements prøvde jeg bare et par ganger, fordi jeg fikk det med når jeg kjøpte tegnebrettet, men det bør være tilstrekkelig for å tegne. Det finnes også en god del tutorials på nett hvor de bruker elements.

Edit: Nå når jeg sjekket Wacom sine nettsider, "Bamboo pen tablets are now Intuos." Så Bamboo Fun er visst ute av produksjon. Den du linket til, ser ut til å være den nyeste modellen av Intous, den Bamboo er 2 år gammel, om jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...