Gå til innhold
Hundesonen.no

Tråden for tegning


Mirai
 Share

Recommended Posts

Carina fikk bildene for en stund siden, og Carina ble VELDIG glad og måtte gråte en skvett. Tegningene er så fine, ikke vanskelig å se at det er Cane. Spesielt det ene bildet har fanget Cane så godt at det nesten er vondt å se på. Igjen, tusen, tusen, tusen takk til alle som bidro, dere skal vite at det betyr veldig mye for meg.

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Denne tråden har jeg ikke sett før! Jeg liker også å tegne!!  Nå er det riktignok en liten stund siden sist, nærmer seg vel snart året for siste tegningen.. Tidsklemma. Men skal snart sette igang igje

Tegnegleden er for meg utrolig givende. Ekstra mye når andre gleder seg over tegnearbeidet mitt. Jeg er så heldig å få tegne mange forskjellige motiv på bestilling, men det jeg liker absolutt best å t

Denne tråden er jo dau! Her er en tegning jeg tegna til broshan, som drømmer om vorsteh Referansebilde fra vom og hundemat:

Posted Images

Bestemte meg for å fargelegge den tegninga jeg begynte på da, selv om det var driiitskummelt osv :P Feiler man en gang er det gjort... Tenkte jeg skulle lage en liten tutorial med denne tegningenf or å vise litt hvordan man gjør det. Når jeg er ferdig såklart.. Er jo en helt annen teknikk osv hvor man må tenke på lys og skygge og bruk av farger for å få tegningen rett. Med vannmaling må man tenke på de omårdene man skal ha lys på, og male lag på lag med mørkere farger. Maler man over et sted der det skal være lyst får man ikke gjort det om og da kan det fort bli feil. Men det er veldig gøy å male på denne måten! :D

cieeeeeel_zps40cf80fa.jpg

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, nå må flere tegne her da gitt! *hytte med neven*

Jeg er "ferdig" med Ciel.. Skal bare gjøre bakgrunnen mørkere, og ikke så festlig, sommergrønn :P Får ikke gjengitt fargene skikkelig med kameraet mitt,men skitt au..

IMG_6311_zps7b5397a2.jpg

Og her er den andre jeg har kommet godt igang med.. Funderer på bakgrunn eller ikke..

IMG_6237_zpsa236a530.jpg

Skal prøve å male noen hunder og i denne stilen. Det kan bli gøy!

Etter Femund skal vi få innredet kontoret slik at det faktisk går an å jobbe innpå der, og da får jeg meg en skikkelig tegne/male/designekrok! Jeg gleder meg :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemte meg for å fargelegge den tegninga jeg begynte på da, selv om det var driiitskummelt osv :P Feiler man en gang er det gjort... Tenkte jeg skulle lage en liten tutorial med denne tegningenf or å vise litt hvordan man gjør det. Når jeg er ferdig såklart.. Er jo en helt annen teknikk osv hvor man må tenke på lys og skygge og bruk av farger for å få tegningen rett. Med vannmaling må man tenke på de omårdene man skal ha lys på, og male lag på lag med mørkere farger. Maler man over et sted der det skal være lyst får man ikke gjort det om og da kan det fort bli feil. Men det er veldig gøy å male på denne måten! :D

cieeeeeel_zps40cf80fa.jpg

Så utrolig stilig!!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er bare sååå flinke. De der digitale tegningene kan jeg liksom ikke begripe er tegnet :P Har aldri sett et tegnebrett før. Skjønner ikke hvordan det fungerer hehe.

Her er noe jeg har tegnet i det siste.

Izzy, greyhounden til hun jeg bor med. Ikke det beste jeg har tegnet, så etter et ganske dårlig bilde, men ble en brukandes julegave:

74500_10152359910230147_2023674533_n.jpg

Og jeg som er helt obsessed med hval, ganske ekstremt opptatt av hvaler, jeg ble ganske fornøyd med denne. Som første hval jeg har prøvd å tegne realistisk syns jeg den ble ganske fin! Var litt trist å gi den vekk, hadde hele tiden planlagt at det var en gave, men hadde ganske lyst til å beholde den selv :P Men da jeg så hvor glad mottakeren ble var det så verd det! En hyggelig eldre dame jeg har blitt kjent med her borte i Australia som også liker hval :)

314514_10152344021915147_529625152_n.jpg

En knølhval, min favoritt bardehval :D Elsker disse dyra!

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ingen som har tegninger på gang? Jeg er skikkelig motvert for tiden.. Endelig ferdig med "grunnlaget" på et vannmalingsbilde jeg lager..

Nå er jeg redd for å tegne over med blekk fordi jeg er redd for å ødelegge! :lol: Gah, jeg hater det her.. Får holde pusten i en halvtime :P Hvis blekket mongoer seg nå så blir jeg sur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tegnebrettet mitt er kastet i søpla etter at det falt ned bak en radiator her og ble ødelagt av fallet :( . Så her er det lite. Har dratt frem blyanter igjen, da. Så får se om jeg klarer å øve litt med dem. Kommer ikke til å ha råd til noe tegnebrett på leeeenge :bye: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tegnebrettet mitt er kastet i søpla etter at det falt ned bak en radiator her og ble ødelagt av fallet :( . Så her er det lite. Har dratt frem blyanter igjen, da. Så får se om jeg klarer å øve litt med dem. Kommer ikke til å ha råd til noe tegnebrett på leeeenge :bye: .

Åneeei :o

Jeg har begynt å tegne mer tradisjonellt nå.. Det var liksom så behagelig å tegne for hånd og :P Det er jo evigheter siden sist! Og jeg holder på å øve med akvarellmaling og det er gøy! Og vanskelig... Har mye å lære meg enda.. om forskjellige teknikker... Her er en jeg er "ferdig" med nå.. Selve karakteren er lånt, men fargene er mine osv.. Jeg vil gjerne lære meg litt mykere overganger i skygger før jeg legger på den harde skyggen, men det er ikke bare bare.. :P

Når jeg øver slik som dette gidder jeg ikke være for nøye heller, og der må jeg skjerpe meg. Har så mye jeg gjør i tillegg at jeg ikke tar meg nok tid. Jeg blir utålmodig rett og slett og det vises på tegninga.. Her har jeg brukt blekk og akvarell..

EDIT: Og så må jeg bli mer stødig på hånden! Og kanskje finne en enda smalere pennesplitt.. Linjene blir litt tykke her og der.

IMG_0610_zps49b5fe0e.jpg

Nå skal jeg begynne på en ny en som er min egen fra skratch.. Må og øve meg mer på ansikt og anatomi.. Leser og studerer de PDFene jeg fikk av deg, hehe!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Legger ut to malereier jeg begynte på igår. Nåe r de vel ferdige tror jeg.. Liker slike quotes angående hunder. Den ene er en gave, den andre er til meg selv.

IMG_1354_zps6b7777a5.jpg

Og så lagde jeg denne for en ukes tid siden.. Må nok øve mer jaaaaaa :whistle:

IMG_1356_zps616444e8.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hvordan har dere tålmodighet til å tegne så detaljert?! :o Eller rettere sagt; Hvordan klarer dere?! :|

521668_10151298835295734_1461114044_n.jp
Jeg var overbevist om at denne var detaljert nok jeg, da jeg tegna den :lol:

Tan-tegningene var ikke helt ferdig da jeg tok bildet, så de ser grusomme ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den der var ekstra stilig - det er liksom to forskjellige verdener på hver sin side av vinduet! :sorcerer:

Takk! :)

Jeg er i slaget.. :lol: Igår satt jeg oppe til kl. 04.30 fordi jeg ble så opphengt i å male denne :whistle:

IMG_3373_zpsd35044a3.jpg

Ble veldig fornøyd med øynene

IMG_3366_zps0cfeaad4.jpg

Ingen flere som har tid til å tegne?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen flere som har tid til å tegne?

:lol: Slitt litt med hva jeg skal tegne, så gikk gjennom tråden og så på bilder folk hadde postet av sine hunder, tror denne tilhørte en Tonje:

xkzpcj.png

10xhbhc.png2akh2ya.jpg

ehem...litt halvferdig, da. Har alltid vært fascinert av pixel-arbeid, men aldri prøvd selv, så et eksperiment :whistle:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :)

Jeg er i slaget.. :lol: Igår satt jeg oppe til kl. 04.30 fordi jeg ble så opphengt i å male denne :whistle:

IMG_3373_zpsd35044a3.jpg

Ble veldig fornøyd med øynene

IMG_3366_zps0cfeaad4.jpg

Ingen flere som har tid til å tegne?

Du er så utrolig flink. Digger bildene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så utrolig flink. Digger bildene dine!

Takk! :flowers:

Og igår begynte jeg på en ny en.. Når man først holder på så må man kanskje ta den mest kjente animekarakteren ever...? :P

IMG_3390_zpsbccfd2c9.jpg

Funderer på bakgrunnen, for nå er jeg redd for å ødelegge den :lol: Og jeg aner ikke hva jeg skalha bak.. Kanskje no orange greier i reveform osv. Får se..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25q54qs.jpg

Prøvde å tegne en litt mer pelset hund, en Samojed, men pff, den ble ikke fin. :P

2dsqtcp.jpg

En langhåret Chihuahua. Man ser ikke tantegningene så godt da men.

2cd9a2o.jpg
Greyhound :D Ble litt fornøyd med denne må jeg si. Men æææ, åssen får dere til de derre ørene? :gaah:
ycuc7.jpg
Engelsk Springer Spaniel :wub: Denne ble jeg mest fornøyd med.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...