Gå til innhold
Hundesonen.no

Tråden for tegning


Mirai
 Share

Recommended Posts

Nå har jeg utrolig nok dratt fram tegneblokka mi og brukt en liten time på den. I følge datoen på den, så har jeg tenga sist i årskiftet 2005/2006, og det er lenge siden. :o Og ting ser jo deretter ut også da, så det egner seg ikke heeeeeelt for denne tråden enda. :P Kan jo ikke ha fine pippin bildene, og så mine rare.... :icon_redface:

Men det var moro å hente fram blyantene igjen. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Denne tråden har jeg ikke sett før! Jeg liker også å tegne!!  Nå er det riktignok en liten stund siden sist, nærmer seg vel snart året for siste tegningen.. Tidsklemma. Men skal snart sette igang igje

Tegnegleden er for meg utrolig givende. Ekstra mye når andre gleder seg over tegnearbeidet mitt. Jeg er så heldig å få tegne mange forskjellige motiv på bestilling, men det jeg liker absolutt best å t

Denne tråden er jo dau! Her er en tegning jeg tegna til broshan, som drømmer om vorsteh Referansebilde fra vom og hundemat:

Posted Images

Nå har jeg utrolig nok dratt fram tegneblokka mi og brukt en liten time på den. I følge datoen på den, så har jeg tenga sist i årskiftet 2005/2006, og det er lenge siden. :o Og ting ser jo deretter ut også da, så det egner seg ikke heeeeeelt for denne tråden enda. :P Kan jo ikke ha fine pippin bildene, og så mine rare.... :icon_redface:

Men det var moro å hente fram blyantene igjen. :ahappy:

Døh! Jeg vil se :aww: Så når du er klar slenger du de ut sant? :thumbs:

Akkurat nå begynte jeg på en i photoshop. FIkk litt lyst til å bytte media for en liten stund. Variasjon er flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er så SINNSYKT mangeflinke der ute.. Både digitale og tradisjonelle kunstnere. Jeg blir lamslått når jeg ser bra tegninger.. SÅnn som denne. Hyperrealistiske sketcher..

pencildrawing.jpg

Dette er en blyanttegning. HELT SYKT...

Her og
realistic-pencil-drawing2.jpg

Jeg har innsett nå at jeg MÅ sette meg ned å lære meg menneskelig anatomi.. Jeg MÅ... Hender, armer, muskler, føtter, hår og alt som hører med. Posisjoner osv..

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så SINNSYKT mangeflinke der ute.. Både digitale og tradisjonelle kunstnere. Jeg blir lamslått når jeg ser bra tegninger.. SÅnn som denne. Hyperrealistiske sketcher..

pencildrawing.jpg

Dette er en blyanttegning. HELT SYKT...

Her og

realistic-pencil-drawing2.jpg

Jeg har innsett nå at jeg MÅ sette meg ned å lære meg menneskelig anatomi.. Jeg MÅ... Hender, armer, muskler, føtter, hår og alt som hører med. Posisjoner osv..

Hm, greier ikke helt å tro at det er tegninger, dette... Spesielt ikke den øverste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, greier ikke helt å tro at det er tegninger, dette... Spesielt ikke den øverste.

Hehe men det er det, helt sant :D Og helt sykt...

Her er flere fra Dirk Dzimirsky: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2208877/Caught-canvas-The-hyperrealistic-drawings-look-good-mistake-photographs.html

Og her er hyperrealistiske oljemalerier... Assa.. SE PLASTIKKEN DA!

hyper-realistic-paintings-robin-eley-10-

hyper-realistic-paintings-robin-eley-6.j

Nå skal jeg tegne litt selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker naturalistiske tegninger og malerier. Er spesiellt fan av nasjonalromantiske malerier. Jeg har alltid ønsket å kunne tegne/male naturalistsik (slik som foto), men det har jeg aldri klart og det er ikke min stil i det hele tatt. Desverre ødela dette min glede å tegne da jeg så meg blind på alle de andre som var så mye flinkere og hadde stort talent. Jeg strevde med å ligne, men uten hell og istedet for å bli komfortabel med egen strek og finne MIN stil, følte jeg meg mislykket og sluttet helt å tegne.

Veldig trist å tenke på, og tok opp blyanten igjen nå for litt siden, men fant ikke motivasjonen eller gløden. :/ Mange ideer i hodet ,men det ble ikke rett på papiret.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Slitt litt med hva jeg skal tegne, så gikk gjennom tråden og så på bilder folk hadde postet av sine hunder, tror denne tilhørte en Tonje:

xkzpcj.png

10xhbhc.png2akh2ya.jpg

ehem...litt halvferdig, da. Har alltid vært fascinert av pixel-arbeid, men aldri prøvd selv, så et eksperiment :whistle:

Neimen! Blazern min jo, så stilig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Jeg vet ikke jeg.. For meg viser hyperrealisme at du har veldig gode skills på alle de tekniske nivåene. Og jo, det er jo dødsimponerende at noen får det til. På disse bildene regner jeg med at han har sett etter bilder? Tror du produktet hadde vært like bra om det hadde vært frihåndstegning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De færreste har god nok anatomisk kunnskap og trening til å kunne klare så bra uten referansebilder, men de ALLER fleste bruker jo referansebilder. Da mener jeg ikke at man legger over, men at man f. eks har ett bilde av vann som renner, ett av lukkede øyne/ansiktsuttrykket, og i tillegg har man kanskje studert musklene i ansiktet og vet hvordan huden oppfører seg over muskler osv. Veldig, veldig imponerende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker naturalistiske tegninger og malerier. Er spesiellt fan av nasjonalromantiske malerier. Jeg har alltid ønsket å kunne tegne/male naturalistsik (slik som foto), men det har jeg aldri klart og det er ikke min stil i det hele tatt. Desverre ødela dette min glede å tegne da jeg så meg blind på alle de andre som var så mye flinkere og hadde stort talent. Jeg strevde med å ligne, men uten hell og istedet for å bli komfortabel med egen strek og finne MIN stil, følte jeg meg mislykket og sluttet helt å tegne.

Veldig trist å tenke på, og tok opp blyanten igjen nå for litt siden, men fant ikke motivasjonen eller gløden. :/ Mange ideer i hodet ,men det ble ikke rett på papiret.

Jeg er også veldig glad i den nasjonalromatiske stilen. Var på en kunstutstilling for ikke så lenge siden hvor det er en privat samler som stiller ut bildene sine, og vedkommende har god smak. ( :P ) Fra den perioden var det blant annet malerier av kjente malere som Tidemand, J.C. Dahl, Gude og Kittelsen. Vakkert vakkert vakkert.

Jeg tenker også som deg ("hva er vitsen? Andre tegner jo mye finere."), men jeg synes jo at det er kjekt å tegne, så selv om det ikke har blitt så mye tegning de siste årene så håper jeg at det er noe jeg kan ta opp igjen og utvikle videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig glad i den nasjonalromatiske stilen. Var på en kunstutstilling for ikke så lenge siden hvor det er en privat samler som stiller ut bildene sine, og vedkommende har god smak. ( :P ) Fra den perioden var det blant annet malerier av kjente malere som Tidemand, J.C. Dahl, Gude og Kittelsen. Vakkert vakkert vakkert. Jeg tenker også som deg ("hva er vitsen? Andre tegner jo mye finere."), men jeg synes jo at det er kjekt å tegne, så selv om det ikke har blitt så mye tegning de siste årene så håper jeg at det er noe jeg kan ta opp igjen og utvikle videre.
Alle mine favs fra nationalgalleriet :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker at tegninger og malerier er tegninger og malerier. Når de ser ut som faktiske fotografier så er vitsen borte for min del, da kan jeg bare henge opp et bilde. At de er dyktige i det de gjør vises jo, men jeg savner et personpreg, en "strek".

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine favs fra nationalgalleriet :)

MIne også. Husker vinternatt i rondane da jeg så det første gangen. Det var DIGERT. Har en kopi i stua :P (dog ikke så stor hehe) I 18 års gave fikk jeg tur til Oslo og nasjonalgalleriet. Det var stas! :)

Grunnen for at jeg liker realistiske/foto aktige malerier er at det er så drit imponerende rett og slett. Er ikke mange som klarer å male/tegne slik.

Abstrakte bilder ala picasso har jeg aldri likt. Er heller ikke så fan av digital tegning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker at tegninger og malerier er tegninger og malerier. Når de ser ut som faktiske fotografier så er vitsen borte for min del, da kan jeg bare henge opp et bilde. At de er dyktige i det de gjør vises jo, men jeg savner et personpreg, en "strek".

Jeg er helt enig. Jeg synes at tegningene som ser ut som fotografier er kjempestilige. Det er utrolig imponerende og de er flott laget. Men, jeg liker også best når man kan se at det er en tegning/et maleri, selv om jeg liker at de er naturtro.

For å ta noen eksempler. Disse bildene er naturtro, men man kan også se at det er malerier, og ikke foto.

View%20of%20Reine%20on%20the%20Island%20

Sinding

Norwegian%20Mountains%20at%20Sunrise%20b

Gude

Winter%20at%20the%20Sognefjord%20by%20JC

Dahl

MIne også. Husker vinternatt i rondane da jeg så det første gangen. Det var DIGERT. Har en kopi i stua :P (dog ikke så stor hehe) I 18 års gave fikk jeg tur til Oslo og nasjonalgalleriet. Det var stas! :)

Grunnen for at jeg liker realistiske/foto aktige malerier er at det er så dritimponerende rett og slett. Er ikke mange som klarer å male/tegne slik.

Abstrakte bilder ala picasso har jeg aldri likt. Er heller ikke så fan av digital tegning.

Har faktisk ikke vært på Nasjonalgalleriet. Kanskje jeg burde ta meg en tur?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus
Jeg liker at tegninger og malerier er tegninger og malerier. Når de ser ut som faktiske fotografier så er vitsen borte for min del, da kan jeg bare henge opp et bilde. At de er dyktige i det de gjør vises jo, men jeg savner et personpreg, en "strek".

Ja, der har du hva jeg mener i en litt mer riktig formulert setning. Det er ikke det at de ikke er flinke, men vitsen med at det er en tegning, et maleri, blir litt borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hm, jeg glemmer helt å poste ting her, alt går jo rett på bloggen (eller i søppelbøtta, haha.)
Uansett.

Jeg jobber for det meste med å få fram former med færre strøk. Det funker ikke å bruke 40++ timer på ett maleri i lengden, nemlig. Det er ganske morsomt, hele prosessen. Jeg setter meg ett visst antall minutter/timer jeg får bruke, og så avslutter jeg når tida går ut. (Tida er som oftest en episode av en serie, en film, eller noe lignende. Enklest slik. :P )

Uansett, her er ett par skisser jeg tegna i forrige uke. De er basert på egne, dårlige mobilbilder tatt for nettopp dette formålet:

Garm.jpg

(Garm. Tegna i løpet av en film.)

deltaspeed.jpg

(Delta. En episode med Doctor Who. :D )

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hm, jeg glemmer helt å poste ting her, alt går jo rett på bloggen (eller i søppelbøtta, haha.)

Uansett.

Jeg jobber for det meste med å få fram former med færre strøk. Det funker ikke å bruke 40++ timer på ett maleri i lengden, nemlig. Det er ganske morsomt, hele prosessen. Jeg setter meg ett visst antall minutter/timer jeg får bruke, og så avslutter jeg når tida går ut. (Tida er som oftest en episode av en serie, en film, eller noe lignende. Enklest slik. :P )

Uansett, her er ett par skisser jeg tegna i forrige uke. De er basert på egne, dårlige mobilbilder tatt for nettopp dette formålet:

Garm.jpg

(Garm. Tegna i løpet av en film.)

deltaspeed.jpg

(Delta. En episode med Doctor Who. :D )

Superb! Og sånn er jo kjempebra trening! Jeg er for dårlig på å trene sånn.. Burde bli flinkere.. :P

Ellers holder jeg som vanlig på med blekk og akvarell. Skal selge noen (håper jeg da) bilder på et japansk kulturevent i juni så nå må jeg bare stå på å male MYE.. Her er 3 utsnitt.

IMG_5074_zpsee7568f1.jpg

IMG_5084_zpsccee7528.jpg

IMG_5086_zps57bb81f7.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eipojq.png

Ser det fortsatt er igjen litt farge utenfor linjene her og der, men giddet ikke fikse på det :P Så her er Zara, tegnet i Photoshop med mus.

Åh,så gøy at du har tegnet Zara!! :D Flink du er! Liker spesielt blendingen av fargene i pelsen! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde INGENTING å gøre igårkveld så da havna jeg i photoshop :P Og tegna John Snow.. Er en del feil her og der og jeg gemte helt å legge skygge på ansiktet, men jeg gadd rett og slett ikke mer. En "kjapp" tegning på ca 2,5 time eller noe..

snow2_zpsb03ce409.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...