Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti


armagnac

Recommended Posts

Gratulerer, de var skikkelig fine :) Men jeg tenkte bare på en ting som kan være greit å ha tenkt på (eeeegentlig har du ikke noe valg skjønner jeg :P), kan det være litt dumt med en tise til når du stiller, da bør du evnt. ha en til med deg når du stiller begge, tenkt om begge får CK..? Men dette ordner seg sikert når den tid kommer :) Blir spennende når du får vite hvem som skal bli din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer, de var skikkelig fine :P Men jeg tenkte bare på en ting som kan være greit å ha tenkt på (eeeegentlig har du ikke noe valg skjønner jeg :)), kan det være litt dumt med en tise til når du stiller, da bør du evnt. ha en til med deg når du stiller begge, tenkt om begge får CK..? Men dette ordner seg sikert når den tid kommer :) Blir spennende når du får vite hvem som skal bli din!

hehe egentlig ikke no valg nei :) Kunne venta på neste kull til vinteren, men siden hun tilbyr meg den beste prikketisapa, stiller situasjoen seg litt annerledes :) Tror ikke det er meninga jeg skal få no hannhund i hus ;) har tenkt det samme selv :) Men folk er stort sett greie og stiller for verandre i ringen, spess hvis de skulle bli slik "krise" :P

så søte :) jeg liker nå manteltispa jeg da.. praktisk så man slipper tidlige grå snuter :P:)

Ja er søt ho, men muligens haleknekk :S ikke så sikkert å se/kjenne det ennå på henne, måtte se det an.

Moren har haleknekk se, så man regner at det 1/4 av valpene vil kunne få det og hvis 2/8 får det stemmer det... Får håpe hun ikke har det, siden hun er så fint tegnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg Må bare spørre, vet du hvor mange som ikke er "solgt" ? Forelska sjø, og veeeldig valpesyk!

Veit at den svarte tispa ikke er solg ennå :) Skjønner godt den valpesyken, GD valper jo bare så skjønne :) godt mulig det er flere :P Du får sende henne en mail :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å avle på hunder med haleknekk?

veit ikke om det vanlig (eneste tispa jeg veit om) men snakket en del med oppdretter om dette :P Det var jo arvelig som ho sa, men tispa er utrolig vakker ellers, derfor ho blei valgt å bruke + at gemyttet er veldig bra :) Har et hode som en modell som mange sier om henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Bare lurte, siden det var såpass arvelig, og slike valper gjerne blir solgt til redusert pris. Men så er det jo bare en skjønnhetsfeil :)

Ja jeg og var litt skeptisk :) Så fikk en god forklaring fra oppdretter + at jeg leste en del om det på nettet :) For de som vil ha familiehund er jo ikke dette noe stress :) Skjønnhetsfeil som du sier :) Men de med haleknekk var jo ikke aktuelle for meg som ho sa, siden jeg ville ha en hund jeg kunne stille en del :P

:) Jeg tror jeg må maile oppdretteren og melde meg frivillig som valpetafser når de er sånn 6-7 uker! *dååån* Bare LITT forelsket i mantel tispen jaa :)

Hehe, gjør det :) Kanskje du blir GD eier ;) Så kan du ta masse bilder du også, slenge ut på sonen :P Tenkte å ta turen bort når de er blitt 5 uker, så i midten av mai sirka for min del :P Håper det kommer mange nye bilder av de snart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, gjør det :) Kanskje du blir GD eier :) Så kan du ta masse bilder du også, slenge ut på sonen :) Tenkte å ta turen bort når de er blitt 5 uker, så i midten av mai sirka for min del :) Håper det kommer mange nye bilder av de snart :P

:) LETT! Hehehhe, blir nok ingen GD på meg. Kan jo bare besøke oppdretteren din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige. Blir spennende å se hvem du ender opp med :icon_redface: MERE BILDER!

De vokser så fort :P Syntes de begynner å se store ut alt jeg ;) Håper og tror det kommer mer bilder snart :P Bør ihvertfall komme noen nye bilder (enkeltbilder) når de begynner å få øyer :)

Spent på hvor lenge jeg må vente før jeg blir tildelt valp :)

Edit:

Da har det kommet fler nye bilder og mer kommer senere i kveld :P De har også fått noen kallenavn nå :D

De er 1 uke i dag :)

El Diablo, merle hannhund :D

ElDiablo13april2010.jpg

Lille Miss, harlequin tispe

LilleMiaa13april2010.jpg

Lille Miss & Lille Rusin (Nærmest) :D

LilleMissogLilleRusin13april2010.jpg

Lille Rusin sover :D

LilleRusin13april2010.jpg

Lille Rusin :D

LilleRusin13april.jpg

Lille Rusin ;)

LilleRusin.jpg

Mini Sne :o Den jeg holder en knapp på ;)

MiniSne13april2010.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vad spännande med valperiet! Förstår att du längtar tills du får veta vilken som blir din, glädjer mig med dig ;)

Glad jeg har en oppdretter som er flink til å oppdattere med bilder og info om valpene :P Så nå lurer jeg bare på hvem jeg ender opp med :icon_redface:

Skulle komme noen ordentlig bilder på hjemmeesiden senere i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow så nydelige de er! :aww: Mine favoritter er manteltispa og Lille Rusin! :lol:

Ja, jeg liker det jeg ser :P Manteltispa er søt hun :blink:

Ååå :) Får ikke mindre lyst på Gd av å følge med her, gruer meg egentlig til bilder av dem når de har passert 5 uker, da blir de farlig søte! :S En mantel gutt vil jeg ha :P

Gleder meg til de får øyne og hørselen blir intakt ;) Spennende å se om det blir noen blå øyne på halrequinenene :P Ho skal ha et kull til vinteren :P Kankje det kommer mantelgutt til deg der :P

HERREGUD! Lille Miss! FOR noen tøffe farger! JEG VIL HA! Ikke legg ut fler bilder, plz.

Hehe skal spamme hele sonen med denne fargerike gjengen :whistle: De blir nok ikke styggere med tiden :P :P

Hvorfor kom det merle i kullet egentlig? Hva har du tenkt til å kalle din for :P Sne var jo et pent navn da!

Det sies at de alltid kommer en merle i et harlequinkull... De er alle bærere av merlegen, men ikke spør så vanskelig a :P kan i tilfelle gi deg en lik hvis du er mer interresert i se hvorfor det dukker opp :)

Tenkte å kalle min Ananti (glede). Sne er fint, men oppdretter har ei ho kaller for Snehvit/Sne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pft, jeg nekter å se. :aww:

hehe særlig :blink: Du kommer ikke til å greie å motstå fristelsen med å se de søte små :lol: De kommer til å bli noen lekre små barn etterhvert :)

Er faktisk veldig nærme meg, da jeg bor langs osveien :P

Jøss :whistle::) Ja da er det ikke langt unna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...