Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti


armagnac

Recommended Posts

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

jepp, liker ikke å ha syke barn :blink: gikk ikke mer enn 2 dager, så var ho "hostfri" :P så etter litt fram og tilbake og snakk med vet'n var det ikke no problem å stille på Lillestrøm :P:P så blir det Stockholm og Göteborg neste :)

kan ikke sette ord på hvor mye jeg gleder meg til å dra dit, møte oppdretter og få en fin tur=) :P

Skrevet

Jepp, nå har vi mye å se fram til gett!!

Er utrolig glad for at begge "barna" allerede er symptomfri etter en liten omgang med kennehoste...Nå får vi begynne å trene litt igjen...

Skrevet

I ringen i går røyk vi ut på blå, som utrolig mange andre:S i åpenklasse tisper var det 11 av 14 som fikk blått :D så her var det lite knappenålshode får å få rødt :P

fikk brev fra skk med startnr. til hund 2009 i Stockholm i dag :D Kita skal bedømmes som hund nr. 9, av alt 12 juniorer :D i alt er det 97 GD'er :D det er maaaaange :D gleder meg vil til å se så mange GD'er på en plass "yes"

Skrevet

ja var han dag, med Tulla (mantel tispa) som sa det :D så nåløyet hos denne dommeren var bitte lite. Viste tydeligvis veldig godt hva ho ville ha :P og gjett om jeg skal inn på dogweb å sjekke der når resultatene kommer der! se hvor mange alt i alt som fikk, blå eller dårligere :D

3stk er få liksom, i andre ringer var det 8 som fikk CK og liknende :D

  • 2 weeks later...
Skrevet

Jeg elsker ansiktet til Kita, helt vakkert! :whistle: Også ser hun jo bare så stolt og elegant ut på bilde nr 2 og 4.

Skrevet

Jeg elsker ansiktet til Kita, helt vakkert! :whistle: Også ser hun jo bare så stolt og elegant ut på bilde nr 2 og 4.

Tusen takk, eller er vel Kita som skal takke :wub: håper det blir enda stoltere og mer elegant med alderen :) får bort "babyface" for å si det sånn, ganske valpete ennå :)

  • 2 weeks later...
Skrevet

Pene jenta :wub: God jul! Fikk ikke sett henne på dogs4all desverre, var bortom gdringene for å se, men så ikke noen som lignet på deg eller henne, men så en blå hanne da... var vel kanskje enten for sent eller for tidlig ute.

Skrevet

Pene jenta :P God jul! Fikk ikke sett henne på dogs4all desverre, var bortom gdringene for å se, men så ikke noen som lignet på deg eller henne, men så en blå hanne da... var vel kanskje enten for sent eller for tidlig ute.

Tusen takk =) hanner og tisper stilte ikke i samme ring, så ikke rart du ikke så oss :wub:

  • 4 weeks later...
Skrevet

Da har endelig Arwen begynt å løpe :lol: Dette er tispen jeg skal ha kull etter hvis parring, drektighet og fødsel går bra :blink:

Egentlig heter ho Nordic Giant's Bushranger og er harlequin av farge :lol:

Noen lurer kanskje siden jeg har sakt jeg skal ha en blå til, men siden valget til denne tispe-eiern heller mot Molosserix Crown Prince (faren til Kita), takket jeg nei. Faren til dette kullet har jeg syntes var helt rålekker siden jeg så han første gang :wub:

Noen bilder av Arwen:

Arwen.jpg

Arwenoppstilt.jpg

Faren er Nordic Giant's Colonel Cody (begge hundene er fra hennes eget oppdrett). Theodor til daglig :blink:

På bildene er han 10mnd

Theodor10mnd.jpg

Majestetisk og maskulint hode

Theodorhode.jpg

Så da er det tre fargemuligheter :hmm: Sort, mantel eller harlequin :D er noen fra Australia, Finland og Sverige (oppdrette alle sammen) som ville ha harlequin tisper, så da passer det jo fint at jeg vil ha en litten gutt :lol: blir spennende å se hvordan det blir framover. Regnet med parring i slutten av uke 5 :blink:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...