Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti

armagnac

Recommended Posts

Skrevet

Snakket med oppdretter av Arwen, så der blir det røngten om 3 uker :blink: altså når ho er 5 uker på vei :blink: så kryss alt dere har sammen med meg, i håp om at det blir mange sunde valpiser :blink:

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Må bare skryte av lille Kita som var såååå flink på NKK Bø :D Har var med i ringen i da, sto bra og trava fint :D

Fikk 1. kval, 1jkk og CK :D Hadde ho vært gammel nok hadde ho fått CACIB, da ho var eneste blå med CK :D :D

Så da vant vi vår første pokal og blei "5.BTK" :D

Hjelper med ringtrening og finjusteringer her og der :D Takker julian for all hjelp og gleder oss til neste ringtrening :D

Kommer bilde etterhvert :D

Skrevet

Må bare skryte av lille Kita som var såååå flink på NKK Bø :D Har var med i ringen i da, sto bra og trava fint :D

Fikk 1. kval, 1jkk og CK :D Hadde ho vært gammel nok hadde ho fått CACIB, da ho var eneste blå med CK :D :D

Så da vant vi vår første pokal og blei "5.BTK" :D

Hjelper med ringtrening og finjusteringer her og der :D Takker julian for all hjelp og gleder oss til neste ringtrening :D

Kommer bilde etterhvert :D

Flinke Kita :D

Skrevet

Gratulerer til Tina og Kita som bare gjør det bedre og bedre!!! :)

Jeg er også utrolig spent på den debutten til Aimee altså... Må ligge skikkelig i hardtrening framover...

Skrevet

Gratulerer til Tina og Kita som bare gjør det bedre og bedre!! :P

Jeg er også utrolig spent på den debutten til Aimee altså... Må ligge skikkelig i hardtrening framover...

Tusen takk :P hjelper med all den gode veiledningen vi får på Nesodden :) Gleder meg til neste utstilling alt, selv om det er en evighet til :P

Aimee er jo allerede flink :D er flinkere enn de to andre valpene :D :D

Skrevet

noen nye bilder :D

Kita på NKK Bø, med CK :P

Kita14mndpNKKB.jpg

Strekke seg foran ovnen :D

Kitakulernforanovnen14mnd.jpg

Leike litt med seg selv :D

Kitaleikerpgulvet.jpg

Kita og lille Aimee slapper av etter en tur ute :P se bort fra mobilkvaliteten på bilde :console:

KitaogAimee25februar.jpg

Sove foran ovnen :D

kosforanvedovnen14mnd.jpg

Skrevet

Skikelig herlige bilder ja! Vet du når nr 2 kommer :ahappy:?

Takk=) Må ha noen kosebilder her inne også :ahappy:

Tispa skal på ultralyd om 14 dager;) går alt etter planen blir nr. 2 født i starten av april og hentet hjem i begynnelsen av juni :D

Skrevet

Nope...sannsynligvis harlequin... :ahappy: evetuelt svart eller mantel... spørs på sammensetningen i kullet... Mor er harlequin, far er svart med hvite tegninger (nesten mantel, mangler bare fullstendig hvit krage... Blir utrolig spennende å se resultatet! :ahappy:

Skrevet

Nope...sannsynligvis harlequin... ;) evetuelt svart eller mantel... spørs på sammensetningen i kullet... Mor er harlequin, far er svart med hvite tegninger (nesten mantel, mangler bare fullstendig hvit krage... Blir utrolig spennende å se resultatet! :D

Mens mora til faren til Theodor (faren til valpen) er harlekin (prikkete) igjen :ahappy: så stor mulighet for en litten prikk på meg :ahappy:

Bilde av foreldrene på side 33 :D

Skrevet

LILLE Aimee? :ahappy:

Jepp lille Aimee :D søt, liten og snerten dame det ;) Kita og er liten, alt er relativt :P Kita er jo 30-50kg lettere enn enkelte GD hanner ;) da snakker vi hannhunde på 97 kg osv :o og meter'n høye :D

Så vi går for små og søte :ahappy:

Skrevet

Aimee er 55.5cm høy og 23kg, Kita er vel 77cm og 50kg hvis jeg husker rett...?

Høhem, *Kita kremter her, 77,5 :D* Så om en par tre mnd er sikkert Aimee nesten like stor :ahappy:

GD er å anbefale :ahappy:

Takk Marianne&Java

Skrevet

Utrolig nydelig må jeg si :whistle: Alltid hatt lyst på GD, men valgte rottweiler isteden :banana: Bruker og være passer for en GD et par ganger :banana: og jeg merker at jeg faller mer og mer for rasen :banana: Men må nok bli når jeg får større plass og bo på :wub: og ikke en leilighet på 42 kvadrat + 2 hunder :banana:

Skrevet

Utrolig nydelig må jeg si :wub: Alltid hatt lyst på GD, men valgte rottweiler isteden :banana: Bruker og være passer for en GD et par ganger :lol: og jeg merker at jeg faller mer og mer for rasen :) Men må nok bli når jeg får større plass og bo på :whistle: og ikke en leilighet på 42 kvadrat + 2 hunder :)

42 kvadrat er ikke så verst :D De er jo rolige inne :banana: Som du sikkert har merket :wub: Hvor kommer den GD'en du passer fra??

Tror ikke jeg vil bytte rase på maaaaaaaaaaaaaange år jeg i hvertfall=) GD er en rase med skikkelig humor, samtidig som den kan få deg til å klø seg i hode :banana:

Morsom rase, som ikke så mange har :banana:

Men har inntrykket av at mange liker og beundrer disse store snille hundene :wub:

Skrevet

Finlandias Mentor Brutus heter han :P Legger ved noen bilder av skapningen :lol: Ja GD er utrolige hunder, stolte og fine hunder det ja :fish: Morsomt at en så stor hund underkastet seg med engang til min lille Border collie Zita :wub::wub: Han har enda ike møtt min Rottweiler valp ettersom han kan være lit voldsom ... Men må si at jeg virkelig savner det å ha en GD i hus altså...

i72602_DSC01026brutus38.JPG

i72601_DSC01026brutus76.jpg

i72600_DSC01026brutus33.JPG

i72599_DSC00006.JPG

i72605_DSC00076.JPG

i72604_DSC00013.JPG

i72603_DSC00009.JPG

Skrevet

Finlandia ja, Frank som er oppdretter da ;) Ser jo skikkelig hærlig ut :wub: Skjønner godt at du savner å ha en slik i hus :)

Ja de er noen store pyser :lol: min også underkaster seg med en gang, ikke no bråk :D Veldig greit egentlig, så slipper man mye ekstra problemer :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for informasjonen!
    • Hei. En 12-ukersvalp skal ikke alene en hel arbeidsdag. Start på sekunder og gå tilbake før den piper. Når dere senere faktisk går ut: spør en nabo, eller la en gammel iPhone ligge i gangen med skjermen på, så dere vet om det er 20 sekunder eller 20 minutter. Jeg har laget en liten iPhone-app for akkurat det: BarkPing. Varsel når den bjeffer. Ingen kamera. Den får ikke bjeffingen til å slutte — den gjør bare at du vet. https://apps.apple.com/se/app/barkping-dog-monitor/id6798404076
    • Første spørsmål er jo om du har bilder av hunden og om hunden faktisk er undervektig eller bare en slank, men frisk og helt funksjonsbeskrivelse type. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de aller fleste hunder er tjukke i varierende grad og at de aller fleste som synes hunden sin er tynn egentlig har en helt frisk hund i ok vekt, om enn på den slanke enden av skalaen.  Så er det noen som har en bygning/kroppsholdning som kanskje fremhever bein osv litt mer enn andre også. Karperygg, hoftebein som stikker ut litt selv når hunden ikke er påfallende de tynn osv. I tillegg er jo hunden din relativt ung enda og det tar litt tid å få på plass skikkelig muskelmasse osv på en del hunder. Det er sjeldent hunder sulter foran matskålen , men er man urolig så er selvsagt veterinær en grei plass å starte.  Utover det. 1. Avklare om hunden faktisk er undervektig eller om det bare er utenfor din preferanse eller hva du er vant til. 2 bygge muskler. Både gjennom målrettet trening/aktivisering og ved å sørge for at hunden får i seg ett godt for med nok proteiner osv. 3. Om hunden faktisk er for tynn, få i den mer kalorier. Det kan være å gå over på feks høyenergi fôr, mer kalorier, mer fett, mer proteiner uten å øke mengde mat fysisk.altså enklere å få i hunden mer. I verste fall kan man tilsette rent fett. Har hunden god matlyst så er det selvsagt bare å øke mengde også.  Er det en hund som har tendenser til å stresse litt så kan det hjelpe mye å trene litt på å stresse ned også. Stress brenner mange kalorier 
    • Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen kompetente hundetrenere og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...