Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti


armagnac

Recommended Posts

Skrevet

Snakket med oppdretter av Arwen, så der blir det røngten om 3 uker :blink: altså når ho er 5 uker på vei :blink: så kryss alt dere har sammen med meg, i håp om at det blir mange sunde valpiser :blink:

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Må bare skryte av lille Kita som var såååå flink på NKK Bø :D Har var med i ringen i da, sto bra og trava fint :D

Fikk 1. kval, 1jkk og CK :D Hadde ho vært gammel nok hadde ho fått CACIB, da ho var eneste blå med CK :D :D

Så da vant vi vår første pokal og blei "5.BTK" :D

Hjelper med ringtrening og finjusteringer her og der :D Takker julian for all hjelp og gleder oss til neste ringtrening :D

Kommer bilde etterhvert :D

Skrevet

Må bare skryte av lille Kita som var såååå flink på NKK Bø :D Har var med i ringen i da, sto bra og trava fint :D

Fikk 1. kval, 1jkk og CK :D Hadde ho vært gammel nok hadde ho fått CACIB, da ho var eneste blå med CK :D :D

Så da vant vi vår første pokal og blei "5.BTK" :D

Hjelper med ringtrening og finjusteringer her og der :D Takker julian for all hjelp og gleder oss til neste ringtrening :D

Kommer bilde etterhvert :D

Flinke Kita :D

Skrevet

Gratulerer til Tina og Kita som bare gjør det bedre og bedre!!! :)

Jeg er også utrolig spent på den debutten til Aimee altså... Må ligge skikkelig i hardtrening framover...

Skrevet

Gratulerer til Tina og Kita som bare gjør det bedre og bedre!! :P

Jeg er også utrolig spent på den debutten til Aimee altså... Må ligge skikkelig i hardtrening framover...

Tusen takk :P hjelper med all den gode veiledningen vi får på Nesodden :) Gleder meg til neste utstilling alt, selv om det er en evighet til :P

Aimee er jo allerede flink :D er flinkere enn de to andre valpene :D :D

Skrevet

noen nye bilder :D

Kita på NKK Bø, med CK :P

Kita14mndpNKKB.jpg

Strekke seg foran ovnen :D

Kitakulernforanovnen14mnd.jpg

Leike litt med seg selv :D

Kitaleikerpgulvet.jpg

Kita og lille Aimee slapper av etter en tur ute :P se bort fra mobilkvaliteten på bilde :console:

KitaogAimee25februar.jpg

Sove foran ovnen :D

kosforanvedovnen14mnd.jpg

Skrevet

Skikelig herlige bilder ja! Vet du når nr 2 kommer :ahappy:?

Takk=) Må ha noen kosebilder her inne også :ahappy:

Tispa skal på ultralyd om 14 dager;) går alt etter planen blir nr. 2 født i starten av april og hentet hjem i begynnelsen av juni :D

Skrevet

Nope...sannsynligvis harlequin... :ahappy: evetuelt svart eller mantel... spørs på sammensetningen i kullet... Mor er harlequin, far er svart med hvite tegninger (nesten mantel, mangler bare fullstendig hvit krage... Blir utrolig spennende å se resultatet! :ahappy:

Skrevet

Nope...sannsynligvis harlequin... ;) evetuelt svart eller mantel... spørs på sammensetningen i kullet... Mor er harlequin, far er svart med hvite tegninger (nesten mantel, mangler bare fullstendig hvit krage... Blir utrolig spennende å se resultatet! :D

Mens mora til faren til Theodor (faren til valpen) er harlekin (prikkete) igjen :ahappy: så stor mulighet for en litten prikk på meg :ahappy:

Bilde av foreldrene på side 33 :D

Skrevet

LILLE Aimee? :ahappy:

Jepp lille Aimee :D søt, liten og snerten dame det ;) Kita og er liten, alt er relativt :P Kita er jo 30-50kg lettere enn enkelte GD hanner ;) da snakker vi hannhunde på 97 kg osv :o og meter'n høye :D

Så vi går for små og søte :ahappy:

Skrevet

Aimee er 55.5cm høy og 23kg, Kita er vel 77cm og 50kg hvis jeg husker rett...?

Høhem, *Kita kremter her, 77,5 :D* Så om en par tre mnd er sikkert Aimee nesten like stor :ahappy:

GD er å anbefale :ahappy:

Takk Marianne&Java

Skrevet

Utrolig nydelig må jeg si :whistle: Alltid hatt lyst på GD, men valgte rottweiler isteden :banana: Bruker og være passer for en GD et par ganger :banana: og jeg merker at jeg faller mer og mer for rasen :banana: Men må nok bli når jeg får større plass og bo på :wub: og ikke en leilighet på 42 kvadrat + 2 hunder :banana:

Skrevet

Utrolig nydelig må jeg si :wub: Alltid hatt lyst på GD, men valgte rottweiler isteden :banana: Bruker og være passer for en GD et par ganger :lol: og jeg merker at jeg faller mer og mer for rasen :) Men må nok bli når jeg får større plass og bo på :whistle: og ikke en leilighet på 42 kvadrat + 2 hunder :)

42 kvadrat er ikke så verst :D De er jo rolige inne :banana: Som du sikkert har merket :wub: Hvor kommer den GD'en du passer fra??

Tror ikke jeg vil bytte rase på maaaaaaaaaaaaaange år jeg i hvertfall=) GD er en rase med skikkelig humor, samtidig som den kan få deg til å klø seg i hode :banana:

Morsom rase, som ikke så mange har :banana:

Men har inntrykket av at mange liker og beundrer disse store snille hundene :wub:

Skrevet

Finlandias Mentor Brutus heter han :P Legger ved noen bilder av skapningen :lol: Ja GD er utrolige hunder, stolte og fine hunder det ja :fish: Morsomt at en så stor hund underkastet seg med engang til min lille Border collie Zita :wub::wub: Han har enda ike møtt min Rottweiler valp ettersom han kan være lit voldsom ... Men må si at jeg virkelig savner det å ha en GD i hus altså...

i72602_DSC01026brutus38.JPG

i72601_DSC01026brutus76.jpg

i72600_DSC01026brutus33.JPG

i72599_DSC00006.JPG

i72605_DSC00076.JPG

i72604_DSC00013.JPG

i72603_DSC00009.JPG

Skrevet

Finlandia ja, Frank som er oppdretter da ;) Ser jo skikkelig hærlig ut :wub: Skjønner godt at du savner å ha en slik i hus :)

Ja de er noen store pyser :lol: min også underkaster seg med en gang, ikke no bråk :D Veldig greit egentlig, så slipper man mye ekstra problemer :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...