Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti


armagnac

Recommended Posts

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Det skjønner jeg. Blir spennende å se hvem du ender opp med. Har du noen favoritt selv?

Ja holder en knapp på Fiona (men formann i GD klubben skal vurdere fargen først), ellers må det bli den svarte hannhunden :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bestemt at det er Fiona (mørkeste harlquin) som blir min :wub: Lisbeth snakket med formann i NGDK, Borghild som omtrent er en bibel på GD :wub: Hun brukte ikke lang tid på å si at Fiona var en bedre hund enn den svarte tispen :D Mesteparten av det gråe ville bli sort med tiden :wub:

Gjett om jeg er glad :rolleyes2: Fikk lille valpis som jeg syntes er såååå utrolig skjønn :jump: litt over en uke igjen til besøket nå :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bestemt at det er Fiona (mørkeste harlquin) som blir min :wub: Lisbeth snakket med formann i NGDK, Borghild som omtrent er en bibel på GD :wub: Hun brukte ikke lang tid på å si at Fiona var en bedre hund enn den svarte tispen :D Mesteparten av det gråe ville bli sort med tiden :wub:

Gjett om jeg er glad :rolleyes2: Fikk lille valpis som jeg syntes er såååå utrolig skjønn :jump: litt over en uke igjen til besøket nå :wub:

Gratulerer! :D

Kommer til å bli spennende å følge med videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :o

Tusen takk ;)

Kommer til å bli spennende å følge med videre!

Ja gleder meg til å bli kjent med den nye frøkna :wub:

Gratulerer! :rolleyes2: Skal bli veldig spennende å følge henne! Har du tenkt ut noe navn?

Hun blir kalt Fiona nå, men tenker vel egentlig å kalle henne Ananti (gledet) sikkert kortet ned til Nanti :P Første valpeshow blir nok 7. august :P

Gratulerer! Hun er jo supernydelig :D

Takk :P Ja superherlig frøken med driv dette :P

:jump::wub::wub: Gratulerer så mye :D Blir spennende å møte de kan jeg tenke meg :D

Ja nå er det ikke mer enn en og en halv uke igjen til vi drar :D Alle mann alle til Bergen for å hilse på det nye familiemedlemet, og hente henne hjem :wub:

Gratulerer! Skal bli artig å følge karrieren hennes framover :D

Takk for det :D Gleder meg til å få en harlquin i hus :P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 3 dager til vi drar til Bergen :lol: Natt til fredag bærer det avgårde :D Skal være i Bergen i 5 dager, før vi drar hjem med frøkna :):ahappy: Masse som skal gjøres i løpet av de dagene :D

Også noen nye bilder, til onsdag er de 6 uker :)

Svarte tispen i farta

Svarttispenesten6uker.jpg

Noen av dem leker i stua :)

Valpenelekernesten6uker.jpg

Leker med tante Snehvit :D

Valpenenesten6uker.jpg

Utforsker det store huset (Nanti innerst) ;)

valpeneutforskerkjkkenet6uker.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herig gjeng! Synes spesielt bilde med tante Sne var søtt! :lol: Gleder meg til å hilse på alle sammen! :)

Ja ho er snill med de små :) Gleder meg til torsdagsnatta når vi har satt oss i bilen og har startet turen=)

Skal hilse på Synnøve og Pia med Euro her inne=) Se litt på Bergen by og dra på besøk til Rikke og hennes GD, Nemo og i tillegg besøke de søte små :) Travel uke det da=)

Så bærer det hjem 2. juni, med ett stykk ny hund :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt dere teller ned, håper dere får et fint opphold i Bergen og at alt går bra på vei hjem :)

Ja spennende med ny liten frøken :) Skal bli godt å kjøre til Bergen på sommerføre istedenfor i snøstorm :lol: Kommer masse bilder når vi har vært på besøk :ahappy: Gleder meg til å vise dere bilder av henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får oppdattere litt fra NGDK's rasepesial som var i helgen :)

På lørdag var den offesielle utstillingen og Kita blei 4. beste unghundtispe med HP :ahappy: Denne dommeren hviste virkelig hva hun ville ha og det ble kun delt ut 3 CK til hannhunden av over 30 stk :D Så veldig fornøyd med HP den dagen :)

Ztetson (broren til Kita) fikk flat blå denne dagen.

Kitas kritikk:

Very nice blue bitch. Lovely headshape. Right amonnt of drop of lip. Lovely neck. Correct choulders. Level topline (hva nå enn det betyr) Very well angulated behind :D

Så det var en finfin kritikk :D

På søndag var det uoffesiell fargeutstilling ;) Kita blei 2. beste blå i unghundklassen da og ikke noe mer :lol: Broren blei beste svarte juniorhannhund og 3. beste svarte :D

Flott kritikk på Kita i dag også, dommeren kom bort og sa hun var en herlig lovende ung dame, som ville bli enda bedre når hun fikk vokst seg ferdig :D

Kritikken til Kita:

17mndr feminin tik, med herlig udtrykk. Deilig langt næseparti. Tilpas stop. God hals og manke. God skulder. God overlinje, men smule lang i lænden. God bagpart. Accseptable vinkler bag. OK brystdybde. God benstamme med kattepoter. Fin farve. Fine bevægelser sett fra alle sider. Godt fremvist.

I LP blei vi nr. 4 med en 0 og 111 :) hadde ikke regnet med noe bra, så vi får bare øve :D

Visning av tenner: 10

Enkeldekk 2min: 0

Lineføring: 6

Fri ved foten: 5

Dekk fra holdt: 9

Innkalling: 8

Stå under mars: 9

Det blei litt stress med hunder som skulle stilles underveis i lp, så jeg måtte løpe å stille juniorhann også gå ferdig lp med Kita ;) Så det blei litt anputert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på superkoselig valpebesøk :D 8 Små som kom stormende mot oss i porten ;) Nanti hadde vært hos vet'n å fått chip i dag, veide nå 9,9kg, så har nok rundet 10kg før vi tar henne med hjem til mandag :lol:

Tok en del bilder, men vanskelig å få noen bra av lille Nanti, da hun var i farta nesten hele tiden :P Morsom liten frøken :blink:

Her er noen bilder av alle sammen :)

Mantelfrøken :) Lille duracell :P

IMG_9621.jpg

Litt av gjengen ;) Nanti i midten ;)

IMG_9622.jpg

Aimee koser med Lisbeth (oppdretter) :hmm:

IMG_9616-1.jpg

Manteldamen i fint driv :P

IMG_9624.jpg

Manteldamen traver ;)

IMG_9625.jpg

En av de svarte :P

IMG_9627.jpg

Min egen høyst elskede Ananti :lol:

IMG_9633.jpg

Mini Sne ;)

IMG_9636.jpg

Mini Sne ;)

IMG_9638.jpg

Søting :P

IMG_9644.jpg

Ananti susser :lol:

IMG_9648.jpg

Ananti og meg :P Vi kosa oss skikkelig ;)

IMG_9649.jpg

Farmor Liisa :P

IMG_9650.jpg

El Diablo og en av de svarte :P

IMG_9657.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer noen bilder av lille Ananti :flowers: Hun har funnet seg godt til rette her hjemme og koser seg ute og med Kita :D Vekka henne kvart på ti i dag :D :D Så har godt sovehjerte også :o Gleder meg til å bli bedre kjent med denne glade frøkna :hyper:

Trygt og godt sammen med Kita :D

NantiogKita3juni2010.jpg

Koser seg ute i hagen :D Første dagen her hjemme :D

IMG_3935.jpg

Blei mest "ro" bilder i dag :o Begyte å bli tussmørkt, så bildene i fart blei dårlig :o Ta fler i morgen og prøve oss på noen ståbilder etterhvert :D

IMG_3931.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...