Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis meg ditt nattbord...


SFX

Recommended Posts

Vi er mange som leser, og som sikkert trenger tips av hverandre når vi er lei egne bokhyller.

Hva slags lesestoff ligger på ditt nattbord, hvor lenge har det ligget der, og hvorfor havnet det der?

Jeg har for tiden tre lese-ting på nattbordet.

1) Katalogen fra lørdagen på NKK Bjerke (28. juni).

Jeg leser alltid kataloger, både for å se hvem som stiller, hvem som har fått ny hund/rase, men også få inspirasjon til hundenavn... Katalogen har naturlig nok ligget på nattbordet siden Bjerke, og jeg har ikke blitt ferdig pga ferie og mye annet i mellomtiden.

ish.gif

2) Ikke skyt hunden, av Karen Pryor

Jeg kjøpte den da Canis hadde et greit tilbud, da jeg har ønsket å lese boka som er så omtalt - og å sette meg mer inn i positiv innlæringsmetodikk. Den har ligget på nattbordet i borti to måneder, men jeg burde klare å lese den fortere - problemet er heller fjorten dagers ferie og fulle dager som gjør meg så trøtt på kvelden at jeg ikke orker å lese så mye.

Jeg fikk dog fornyet interesse for boka etter å ha vært på jobbreise i Bergen og sett selene på akvariet, og når ting blir roligere framover skal jeg lese mer.

diaryof.jpg

3) Diary of a Manhattan Call Girl, av Tracy Quan

Ble kjøpt på Schiphol fredag kveld, da jeg desperat trengte lesestoff før en lengre flytur. Det var ikke så godt utvalg i engelsk pocket, i hvert fall ikke når krimhylla automatisk ekskluderes. Fordi kulturelle og samfunnsmessige forståelser/oppfatninger/normer om sex interesserer meg, antok jeg boka kanskje kunne gi et bidrag, på en måte. Det blir vel til at jeg leser den ferdig, men jeg er redd den skal ende i litt for klisjépreget lykkeblæh. Vet jeg kommer til å gruble over boka med mine feministiske briller når jeg er ferdig, men den kan helt klart leses som en mer sexplisitt versjon av Bridget Jones/Sex and the City.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Akkurat nå leser jeg Afrodites Basseng, av Gert Nygårdshaug, og "356 middager på en halv time" ligger på skrivebordet og venter på å bli sett gjennom.

Har ikke kommet langt nok i Afrodites Basseng til å si noe om den enda, og det er visst nr 3 i en frittstående trilogi, hvorav jeg har lest den første (Mengele Zoo) men ikke den andre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i en krimbølge for tiden. I forrige uke leste jeg "Orkestergraven" av Unni Lindell, "Nattsøsteren" av samme forfatter, samt "Sorgenfri" og "Marekors" av Jo Nesbø. Alle bøkene kan anbefales, skumle bøker med overraskelser helt til siste side. Nå holder jeg på med "Frelseren" av Jo Nesbø, og den er også veldig, veldig bra så langt. Jeg liker Harry Hole :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er nattbordet tomt, har nettopp fullført "Livstid" av Liza Marklund og "Drivkraft og Motivasjon" av Anders Hallgren. Begge bøkene ble innkjøpt i Stockholm i forbindelse med verdensutstillingen.

"Livstid" er den foreløpig siste boken om Annika Bengtson, jeg har lest alle.. syns de er helt greie, dog ikke geniale. Anders Hallgren har jeg aldri lest noe av faktisk, før nå. Er ikke helt overbevist om at jeg syns han er genial, følte jeg hadde hørt det meste før.

Planlegger å kjøpe en ny pocketbok på narvesen like før jeg hopper på toget om noen timer, får se hva det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg har i likhet med Emma, også tre ting.

1. Den eldste av Christopher Paolini (oppfølgeren til Eragon)

2. En stor haug med brosjyrer om diverse hundefôr

3. Fuglehunden av Vibeke Skaar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. En haug med tegneserier :rolleyes: Jeg har ødelagt brillene mine, og jeg gidder ikke stå opp igjen for å ta av linser etter å ha lest, og tegneseriene er greie å lese uten briller/linser.

2. Retrieveren som apportör av L Bratsberg-Karlsson & M Mohlin.

Leser mest på dagtid jeg, pga den nevnte mangelen på briller. Nå holder jeg på med "Parfymen" av Patrick Süskind. Ikke kommet så langt enda, men den fenget fra første setningene så det lover bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Raw Shark Texts av Steven Hall

Anbefales!

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Raw_Shark_Texts

1847670245.jpg

En banebrytende roman som trekker veksler på flere sanser enn du trodde du hadde, gir deg gåsehudopplevelser og lar deg møte din egen vantro. Er dette en bok?

Eric Sanderson bråvåkner en morgen. Han vet ikke hvem har er, eller hvor han er. Alt han har er noen brev – som han blir advart mot å åpne. De er signert 'med beklagelse og håp' av 'Den første Eric Sanderson'. Deretter blir han utsatt for angrep i sitt eget hjem av et uhyre han ikke kan se, og plaget av minner han ikke kan se bort fra – blant annet minnene om kjæresten Clio og en perfekt tur til en gresk øy. Men hvor er hun? Eric åpner brevene og oppdager at han blir rått forfulgt av en hai – som kanskje bare er noe han innbiller seg – men som likevel truer ham, når han snakker, og når han omgås andre mennesker. Eric starter jakten, samtidig som haien jakter på ham. Den kommer enten til å bringe Den første Eric Sanderson tilbake, i live, eller til å ta livet av Eric Sanderson for alltid.

En banebrytende, underholdende, råspennende roman. En roman for den som har sett mange filmer. Du må dechiffrere tegn og avkode en intenst original historie. Råhaitekster er en film på papir, en tegneserie uten ruter, enkel og komplisert og dristig i språket, og den handler om minner vi ikke vil huske og om den bittersøte følelsen av tapt kjærlighet.

«... en utrolig kreativ, leken og samtidig alvorlig fortelling, fortalt på et språk som gir deg følelsen av å se på actionfilm.» (Tacky)

http://www.gyldendal.no/new/default.asp?ID...t=9788205363397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg nattbord, så bøkene ligger litt spredt i senga :rolleyes:

1) Jesus Kommer av Tim Lahayne og Jerry B. Jenkins. Er nr 10 og sistebok av en romanserie, beg. på den i fjor sommer, men syns den har vert så langdratt, så etter en pause på nesten 12 mnd. har jeg beg. igjen, har ca 4 kapittel igjen.

2) PS: Jeg elsker deg av Cecelia Ahren, den har jeg blitt tvunget til å lese av min søster, men syns den er bra til nå hvertfall.

3) Rachels ferie av Marian Keyes, fikk til jul og måtte beg. å lese den, da søsteren min var fornærmet for at jeg fortsatt ikke hadde beg. på den 3 mnd. etter at jeg hadde fått den.

4) Harry Potter and The Order Of The Phoenix av J.K.Rowling. Andre gang jeg leser serien nå, liker den kjempe godt og vil absolutt anbefale den på engelsk, syns det gir mer lese glede :)

Har også en hel haug til av bøker som venter på å bli lest i bokhyllen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg også! Er forelska i Harry Hole jeg! :)

Pøh! Jeg skal faktisk gifte meg med den alkoholiserte middelaldrene mannen! (selv om jeg er 18...)

Jeg leser Harry Hole bøkene til Jo Nesbø gang på gang...! Snømannen er definitivt den beste boka.

Ellers eeeelsker jeg Harry Potter. Tredje boka, Fangen fra Azkaban, har jeg lest 7 ganger. De andre bøkene har jeg lest 3-5 ganger tenker jeg... :) Jeg vil anbefale alle å lese spenningsbøker flere ganger. Det er SÅ mye man glemmer hvis det går litt tid mellom hver gang dere leser bøkene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nattbordet mitt ligger det som regel et tårn av bøker, jeg er ikke så flink til å rydde vekk det som er lest. Akkurat nå ser tårnet slik ut:

Rohinton Mistry: Balansekunst. En fargerik fortelling om fargerike mennesker i India i tida fra 1947 til 1975. Høyst anbefalelsesverdig.

Magda Szabo: Døren. Ungarsk. Jeg er enig i det som står bakpå: En liten perle av en roman.

Orhan Pamuk: Mitt navn er Karmosin. Bysantinsk mordmysterium og lovestory. Meget fargerikt og fascinerende, men ikke helt lett tilgjengelig. Jeg har satt denne på pause ...

Khaled Hosseini: Drageløperen. En politisk korrekt bollywoodstory, spør du meg. Men interessant og lesverdig likevel.

Henning Mankell: Italienske sko. Grei roman, tidvis direkte god, men jeg kommer nok ikke til å huske den så veldig lenge ...

P.D. James: Det svarte tårnet. En helt vanlig P.D. Jameskrimbok. Jeg liker henne. Klassisk, stilsikker og spennende.

Elisabeth George: Før skuddet falt. Nettopp ferdig med denne. Den kommer jeg til å huske lenge.

Nå leser jeg: Marisha Pessl: Utvalgte emner i katastrofefysikk. Jeg vet allerede at denne skal få plass i den hylla der jeg samler alle favorittbøkene mine. Denne er bare helt hysterisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå leser jeg "Brannvegg" av Henning Mankel.

Nå har jeg fått boktips av Ingvild (wesminter), og har fått lånt:

1. Tatt av kvinnen - av Erlend Loe

2. The curious incident of the dog in the night-time - av Mark Haddon

3. Doppler - av Erlend Loe (har lest oppfølgeren, og den var kjempe morsom!)

Så når jeg er ferdig med Wallander blir det disse tre som står for tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På øret: Hører igjennom Harry Potter serien enda en gang. Har kommet til "Føniksordenen" nå.

I papirutgave: Wilbur Smith "Nilens Hemlighet". Tredje bok som omhandler Taita. Den engasjerer meg ikke like mye som den første som jeg har et virkelig sterkt kjærlighetsforhold til. :) (Om man kan ha det til bøker...). Så kan anbefale "Hapi - Elvegudinnen" heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt nattbord ligger det 2 bøker og på gulvet ved siden av nattbordet ligger det en skummel bok jeg skulle ønske jeg ikke hadde lest... :)

Den skumle ekle horrorhistorie boken som har gitt meg mareritt og som nå ligger på golvet heter: Hell house skrevet av Richard Matheson. Den er fæææl og skummel og jeg angrer på at jeg leste den. Det er første gang en bok har gitt meg mareritt siden jeg leste Fange i natt og tåke av Trygve Bratteli som 11 åring.

Som kompensasjon for den ekle marerittskapende boken leser jeg nå to glade morsomme bøker. Den ene er Wintersmith av Terry Pratchett "Crivens!". Den andre er The Good Husband of Zebra Drive (No. 1 Ladies' Detective Agency) av Alexander Mccall Smith, en utrolig varm og morsom bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En drøss med bøker på mitt nattbord! Historien om Pi (lest, knallfin), The curious incident of the dog in the night-time - verdens mest fantastiske bok *luurve* og Hodejegerne av Jo Nesbø, som jeg ikke enda har lest. Pluss den nye høstkatalogen til HM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nattbordet mitt ligger (av bøker, blader, kataloger og andre lesbare ting):

LOTR - The Fellowship of the Ring (den ble jeg ferdig med å lese for ca et halvår siden, og siden har den bare ligget der)

Stupid White Men (av Michael Moore, den har jeg lest så lite i foreløpig i alle fall at den bare er kjedelig så langt)

Min onkel Oswald (av Roald Dahl, den har jeg begynt å lese i og den er egentlig ganske morsom, men det irriterer meg litt at vi har den på norsk og ikke på engelsk)

Northern Lights (av Philip Pullman, den skal jeg lese når jeg er ferdig med boka om Oswald)

Den siste utgaven av Sorgenfri (gatemagasinet i Trondheim som jeg leste på senga før jeg dro sørover)

Skolekatalogene fra Katta år 2006/2007 og 2007/2008 (jeg har ikke noe annet sted å ha dem)

Brukernavn og passord til vigo.no (de har blitt liggende der etter at jeg svarte på inntak nå i sommer)

Et par bankutskrifter (sånt blir liggende å flyte hvor som helst, og da tydeligvis på nattbordet mitt)

Et formelhefte i matematikk (jeg aner ikke hvorfor)

En italiensk-norsk/norsk-italiensk ordbok (igjen, jeg aner ikke hvorfor)

En haug gamle arbeidsplaner og infoark fra skolen (seriøst, hvorfor har jeg så mye skoleting der?)

Og et nybegynnernotehefte til fiolin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå leser jeg "Brannvegg" av Henning Mankel.

Nå har jeg fått boktips av Ingvild (wesminter), og har fått lånt:

1. Tatt av kvinnen - av Erlend Loe

2. The curious incident of the dog in the night-time - av Mark Haddon

3. Doppler - av Erlend Loe (har lest oppfølgeren, og den var kjempe morsom!)

Så når jeg er ferdig med Wallander blir det disse tre som står for tur :)

:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe*

Nå leser jeg: Marisha Pessl: Utvalgte emner i katastrofefysikk. Jeg vet allerede at denne skal få plass i den hylla der jeg samler alle favorittbøkene mine. Denne er bare helt hysterisk!

Hva handler den om? Jeg trenger noe som er relativt lettlest og ikke relatert til hund *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klikkertrening2.jpg

Den er egentlig lest ut for lenge siden, men grei å ha allikevel.

lptrening.jpg

Elsker denne boken. Har den alltid tilgjengelig om jeg skulle stå fast i LP treningen.

Egentlig liker jeg ikke å lese bøker, men ingenting er så spennende som å lese hundebøker! Kan aldri få nok :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...