Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis meg ditt nattbord...


SFX

Recommended Posts

Har ikke nattbord jeg, men på PC-pulten min ligger boka jeg leser nå; Harry Potter and the Goblet of Fire (leser hele serien sammenhengende for første gang), samt Norsk Shetland Sheepdog Klubbs Håndbok VII - 1996-2000 (skulle sjekke opp certbilde av en hannhund i går). Og en liten lapp med noterte navn og betydninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar
Hva handler den om? Jeg trenger noe som er relativt lettlest og ikke relatert til hund *ler*

Les om den her. Jeg synes det er vanskelig å beskrive denne boka med få ord, den er så mye på en gang. Jeg er veldig veldig glad for at jeg fant den! Anbefales på det varmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les om den her. Jeg synes det er vanskelig å beskrive denne boka med få ord, den er så mye på en gang. Jeg er veldig veldig glad for at jeg fant den! Anbefales på det varmeste.

Kult! Den skal jeg spørre etter neste gang jeg er i en bokhandel (dvs. på mandag *ler*) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nattbordet mitt nå ligger:

Kineseren av H. Mankell- en drivende god Mankell roman, selvom om den ikke er spennende helt tilslutt

Pinnsvinets Eleganse- en vakker underfundig, fransk roman, om en portnerkone med et hemmelig liv, suicidal ungdom og vennskap.. En skikkelig vakker, god og underfundig bok..

Best in SHow av Bengtson- en bok om Bisvinnere rundt om i hele verden,og hundeutstilling generelt...Spennende lesing

Lollipop skoene av Joanna Harris- likte du sjokolade liker du også denne oppfølgeren, varm, skjønn bok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På iPoden ligger

"Kongen av Europa" Jan Kjærstad

"Tegn til Kjærlighet" Jan Kjærstad

og snart "BFG" Roald Dahl

På nattbordet ligger en utskrift av novellen "Seventeen" av Kenzaburo Oe

"The Pit Bull Placebo" av Karen Delise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På iPoden ligger

"Kongen av Europa" Jan Kjærstad

"Tegn til Kjærlighet" Jan Kjærstad

og snart "BFG" Roald Dahl

Jeg klarte aldri bestemme meg for om jeg likte "tegn til kjærlighet" eller ikke... Den er i alle fall langdryg. Det er "menn som hater kvinner" også, som jeg leste ferdig idag. Trodde aldri jeg skulle komme ordentlig inn i handlingen, men plutselig så gjorde jeg det -og satt alt for lenge oppe i går kveld og leste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Helga skal gå til med å lese,og se James Bond,og feire bøstan min..

Så i helga håper jeg å få lest:

Graham, Caroline: Døden i forkledning

Er krim om barneby, som vi kjenner fra Tv2. En herlig velskrevet bok, med mye lun humor...

C.J.Sansom: Oppløsningen

En knallgod krim fra Tudor tiden, det høres kanskje kjedelig ut, men er faktisk knallbra.. Anbefales- jeg holder på med resten av serien på tre bøker..

Biografien til Aylar, du og du som jeg gleder meg... Utrolig hva jeg kan lære ava denne boken, hehe.. Den er vel å 40 sider tilsammen.

OH behave av Jean Donalson- gleder meg til denne, hennes siste bok.. Likt de andre av henne

De utvalgte av Sarah Bolton- en krim fra shetland, skal bli spennende om jeg liker den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattbord har jeg ikke, men her er bokhylla. Den laget jeg i sløyden :D 

bokhylle.jpg

Bøkene som finnes der er:

J.K. Rowling - Harry Potter (Fangen fraAzkaban og oppover) + "Rumpeldunk gjennom tidene" og "Fabeldyr og hvor de er å finne".

Philip Pullman - Den Mørke Materien (hele trilogien) :)

Michael Ende - Den uendelige historie

C.S. Lewis - Narnia - alle bøkene samlet i en

Lene Kaaberbøl - Skammarserien

Christopher Paolini - Eragon og Den Eldste

Cornelia Funke - Blekkblod

Daniel Defoe - Robinson Crusoe

Jeg leser nå Ringenes Herre.

Ja, jeg er helt oppslukt av fantasybøker. Noen som har noen gode å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øyeblikket holder jeg på med tre bøker, to er lagt på vent. Den første er "Sirkelens ende" av Tom Egeland. Rimelig grei spenningsroman/krim av norsk forfatter. Er akkurat ferdig med "Paktens voktere" av samme forfatter, den fenget bedre enn den første.

De to bøkene jeg har på vent er "Ulvenatten" av Tom Egeland og "Italienske sko" av Henning Mankell. "Italienske sko" fant jeg da jeg var på ferie og ikke hadde noe å lese, drar den fram når jeg har lyst på litt avveksling og ikke så tung litteratur. "Ulvenatten" hadde noen latt være igjen på en hytte jeg var på, virket spennende den og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden leser jeg "The Shakespeare Secret" av J.L. Carrell. Er ikke ferdig med den ennå, men foreløpig er den ikke så verst...

Litt usikker på hva jeg skal lese når jeg er ferdig med den, men jeg tenkte å plukke med meg noen tips fra denne tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå leser jeg "The Witch of Portobello" av Paulo Coelho. Må si at det ikke er en av favorittbøkerne mine. Jeg føler meg ikke "fanget" (i mangel av bedre utrykk akkurat nå) av boka. Gleder meg på en måte bare til jeg er ferdig med den. Men samtidlig føler jeg at jeg må lese den ferdig.

Ble litt rart dette men.. :)

En annen bok som ligger på nattbordet er tegneserien Charlie Brown, eller som kanskje noen kjenner den som "Knøttene". I svart/hvitt og engelsk. Er nettopp ferdig med den, men har ikke fått ryddet den på plass enda.

Og snart kommer S.Meyers serie til å ligge på nattbordet. Tenk det, at jeg ikke har hørt om de bøkene før i sommer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå leser jeg "The Witch of Portobello" av Paulo Coelho. Må si at det ikke er en av favorittbøkerne mine. Jeg føler meg ikke "fanget" (i mangel av bedre utrykk akkurat nå) av boka. Gleder meg på en måte bare til jeg er ferdig med den. Men samtidlig føler jeg at jeg må lese den ferdig.

Ble litt rart dette men.. :)

En annen bok som ligger på nattbordet er tegneserien Charlie Brown, eller som kanskje noen kjenner den som "Knøttene". I svart/hvitt og engelsk. Er nettopp ferdig med den, men har ikke fått ryddet den på plass enda.

Og snart kommer S.Meyers serie til å ligge på nattbordet. Tenk det, at jeg ikke har hørt om de bøkene før i sommer! :D

Sånn har jeg det med alle Paolo Coelho-bøkene, egentlig. De er jo GODE, jeg ser det er gode bøker, jeg liker språket og de er orginale. MEN jeg klarer ikke å bli fanget av bøkene hans!

Akkurat nå leser jeg "A weekend in Paris", en skikkelig søt feel-good chic lit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler IKKE livets døtre serien....

Den første boka var ok... de neste var forholdsvis bra, så fra bok 5-6 og videre så har det bare gått nedover.. jeg tenkte å gi serien en sjanse fordi jeg bare må ha "noe lett" å lese på, men da jeg innså at jeg hadde kjedet vettet av meg i 7 bøker, og fortsatt hadde 21 igjen, så ga jeg meg :)

Nå har jeg begynt på Isfolket igjen... for 4 gang... (som sagt, sånn er det når man trenger noe "lett" å lese:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hele tiden flere bøker på gang samtidig, og det er alltid masse bøker på nattbordet mitt. Nå er det disse som ligger der:

1. Frost av Roy Jacobsen. Har ikke igjen stort, men jeg driver å "sparer" på den :)

2. Napoleon av Herman Lindqvist.

3. Denne av Marian Keyes. Jeg har alltid en feelgood/bag of funbok tilgjengelig.

4. Ei pensumbok i tillegg, nå er det Peter Howard - Heritage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler IKKE livets døtre serien....

Den første boka var ok... de neste var forholdsvis bra, så fra bok 5-6 og videre så har det bare gått nedover.. jeg tenkte å gi serien en sjanse fordi jeg bare må ha "noe lett" å lese på, men da jeg innså at jeg hadde kjedet vettet av meg i 7 bøker, og fortsatt hadde 21 igjen, så ga jeg meg :)

Nå har jeg begynt på Isfolket igjen... for 4 gang... (som sagt, sånn er det når man trenger noe "lett" å lese:P)

Uææ.. 28 bøker i en serie? Skjønner jo at bøkene bare må bli dårligere og dårligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...