Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis meg ditt nattbord...


SFX

Recommended Posts

Akkurat nå har jeg fire bøker på nattbordet (foruten lærebøker i nyere historie, politikk og menneskerettigheter, norsk og engelskspråklig litteratur og kultur). Tre av dem er relatert til særemnet mitt (som skal skrives om ca. to uker): Opp alle jordens homofile av Gerd Brantenberg, Mea Culpa av Anne Holt og Mannen som elsket Yngve av Tore Renberg. I tillegg har jeg lagt fram boka jeg skal lese i engelsken - The Hotel New Hampshire av John Irving. Her styrer skolen hva jeg leser, gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Her hos meg går det i Jan Guillou for tiden, skal lese alle bøkene i Coq Rouge serien..

Ellers gleder meg til Sarah Gruens Vann til elefantene som jeg skal hente på biblo imorra...

Ellers leser jeg Hundespråk av Lars Fælt.. knallbra bok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Flying Changes, fikk du tak i den via bibliotek?

Jeg leser den siste til Colin Dexter, meget god bok- Morse er best i bokform..

Ellers skal jeg snart begynne på boka jeg kjøpte under ww show, og Crufts og andre store utstillinger oppigjennom tidene- gleder meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kjøpte den når jeg var i Amerika.. :)

Finner ikke Flying Changes som jeg er halvferdig med, så nå leter jeg etter den, samtidig som jeg har begynt på ei ny bok: " Promise of the Wolves" av Dorothy Hearst. Veldig bra bok (hittil) og jeg anbefaler den for de som liker fantasy/SF og ulver.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe nattbord jeg, men så er jeg kjempesmart og skjønner at dette er en talemåte 8) Hehe.

Akkurat nå leser jeg faktisk tre av mine fire favorittserier på en gang (den fjerde er The Demonata for dem som lurer):

- Harry Potter (lest omtrent en tredjedel nuh, i den sjette boka)

- His Dark Materials (begynte på andre boka i går)

- The Saga of Darren Shan (halvveis i første boka, for fjortende gang eller noe :))

Og selv om dette ikke virker som noen bokdiskusjonstråd, kan jeg jo bare tilføye at jeg hater slike "Dersom du liker Ditt og Datt vil du sansynligvis like Datt og Ditt også" utsagn. Jeg liker ikke His Dark Materials bare fordi jeg liker Harry Potter, jeg kan gi blanke i Vampirater selv Darren Shan har uttalt seg positivt om den serien, og jeg begynner å bli mektig lei av at folk forteller meg at som Harry Potter fan er jeg jo nødt til å elske Twilight også (nå skal jeg være så tøff og innrømme at det er en av de verste og kjedeligste bøkene jeg noen gang har lest. Jeg er så klart ikke verdens mest beleste person, men jeg blir skikkelig skuffa over alle som skal sammenligne Twilight og Harry Potter. jeg er sikker på at det er mange Twilight fans som mener det samme.)

Når jeg er ferdig med å lese de tre seriene jeg nevnte ovenfor planlegger jeg å begynne på Inkworld serien igjen. Jeg er visst en serieperson jeg, er vel ganske få enkeltstående bøker jeg liker (kanskje mest fordi når jeg er ferdig med en bok føles det godt å kunne tenke at det er to bøker til i serien, liksom, så det er ikke over!). Hvis jeg ikke begynner på Inkheart leser jeg nok Luna igjen...

(laaang pooost *trekke pusten*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nattbord men ikke plass til noen av mine bøker da jeg har flere serier som jeg følger med på

Sønnavind

Jordmoren

Flammedans

Teppefall

I krig og kjærlighet

4 bøker av Kristian Ottosen,(2re verdenskrig)

The Children's house of Belsen /Hetty Verlome

The Silmarillion /JRR Tolkien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Malazan book of the fallen -serien, ligger på gulvet ved sengen (har ikke nattbord, for da går ikke skapet opp.)

Har dem fire første bøken. Har begynnt flere ganger på den første, men jeg klarer ikke skriften i boken. Den er veldig liten og veldig tett. Så jeg ender bare med å bli irritert hver gang jeg begynner og har enda ikke kommet forbi side 3. Og jeg har hatt bøkene i over en mnd.

Så for øyeblikket er jeg egentlig bok løs, unntagen at jeg leser "topp 2" seriene mine på nytt og har planer om å shoppe noen nye i romjulen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malazan book of the fallen -serien, ligger på gulvet ved sengen (har ikke nattbord, for da går ikke skapet opp.)

Har dem fire første bøken. Har begynnt flere ganger på den første, men jeg klarer ikke skriften i boken. Den er veldig liten og veldig tett. Så jeg ender bare med å bli irritert hver gang jeg begynner og har enda ikke kommet forbi side 3. Og jeg har hatt bøkene i over en mnd.

Så for øyeblikket er jeg egentlig bok løs, unntagen at jeg leser "topp 2" seriene mine på nytt og har planer om å shoppe noen nye i romjulen.

Malazan book of the fallen.. gi den ihvertfall 100 sider før du gir opp! Må innrømme jeg sleit fælt med å komme igang med den, liten tett skrift (hensatte meg til den gangen jeg studerte.. alle kjemibøkene var sånn, spesielt puggekursene - jeg har så elendig hukommelse og de lærebøkene var direkte deprimerende) og innviklet, hoppende handling der i førsten - tok jo tid - hver gang jeg skulle lese i den så måtte jeg bla tilbake for å huske hva som hadde skjedd og hvem som var hvem og drev med hva.. men så - så ble den ganske oppslukende av en eller annen mystisk grunn. Det er jo en veldig "kald" serie, med noen unntak da (feks et vesen som er uendelig gammel som vandrer rundt på jorda og har et troll som passer på han, for blir vesenet sint så ødelegger og tillintetgjør den alt, både venn og fiende. De er et rørende par for vesenet er egentlig et av de snilleste og godeste karakterene i hele serien og har ingen erindring om tidligere raserier hvor det bl.a. tilintetgjorde de siste av sitt slag og trollet som eslker dette vesenet er evig angst for at vesenet skal finne ut om sin forhistorie for da vil det bli helt knust). Jeg kunne ikke lese den serien på senga - da fikk jeg ikke sove - handlingen kvernet og kvernet i hodet mitt..

Ellers så syntes jeg "The dark tower"-serien av Stephen King var helt enorm.. der er det et vesen som jeg er helt sikker på tilsvarer basenjier i vår verden.. (derfor hvis jeg noen gang får en hann-basenji skal den hete "Oy" etter Billybumbleren i The Dark Tower). Om noen år skal jeg lese serien igjen, men det må gå litt tid sånn at jeg glemmer den litt.

På nattbordet nå.. vel, jeg veksler mellom scifi/fantasy og krim jeg (og er forøvrig kulturell analfabet). At jeg var opprinnelig engelsktalende som liten, henger igjen enda så gammel jeg er blitt - jeg orker ikke lese norsk som avslpaning, kun engelsk. Akkurat nå er jeg tom for nye bøker så jeg leser om igjen gamle bøker, og pr idag leser jeg Ruth Rendell. Hun er ikke blandt yndlingsforfatterene mine men helt OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ferdig med Oh behave av J. Donaldson, anbefales

Så har jeg lest: Fuglemannen av Mo Hayden- trodde jeg hadde lest den, men tydligvis ikke

En fantastisk vakker bok: Elefanter av Steve Bloom- utrolige gode bilder,og mye god info om yndlingsdyret mitt

Og leser den siste av J.K Rowling- The tales of Beedle the Bard

Og leser også ungdomsboken Gone av Grant, spennende..

Har også små lest i den nye versjonen av Jan Vincent Johanssen, Kunsten å leve- en vakker bok..

Håper jeg får noe spennende under julegrana, men tviler- folk har gitt opp å gi meg bøker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå venter jeg på å få/bestille Eclipse og Breaking Dawn til jul. Får ikke lov å bestille før jeg ser om jeg får dem i julegave.

Brisingr ligger og venter, men jeg venter med den til jeg er ferdig med Twilightserien.

Sju: Er helt enig med deg i at det blir helt feil å sammenligne Harry Potter og Twilight-bøkene. De er veldig ulike, og jeg skjønner at mange kan like Harry P og ikke Twilight og omvendt. Jeg liker begge veldig godt jeg da.

Ah, lesing er det beste som fins :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver meg på "rasegjetteleken" og har pcen på soverommet, derfor har jeg "Velg rett hund for deg" av Gwen Bailey (Liker ikke denne boken, navnene på hunderasene er feil og beskrivelsene gir litt feil inntrykk). Også har jeg "Den store Ridehåndboken" av William Micklem, den anbefales sterkt (men den er tung å lese fra perm til perm, jeg er på side 306 og den er på 400 sider). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste for en stund siden "Twilight" sagaen, ooohh, det er det beste av det beste :icon_confused: Elsker den serien. Og filmen er også veldig bra, elsker den og :) Har faktisk bestilt bøkene nå, bare venter på de i posten. (Gleder meg til å sette de i hylla)

Skal nå til å begynne på "The Tales of Beetle The Bard" (er det sånn der skrives?) også leser jeg en bok som heter "Rachels Ferie" av Marian Keyes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp "Dyrelegene" av Trude Mostue.

Ble skuffet over den. Hun skrev altfor lite

fakta om hvert enkelt dyr synes jeg. Og noen

steder har hun til og med skrevet ting som

ikke henger på greip med f.eks. gullfisker.

Der skrev hun at du bare trenger og rense

en gullfiskbolle hver 2. uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, oh, oh!! *rekker hånda i været og vifter febrilskt med den*

JAMES HERRIOT'S DOG STORIES

:)

Er i ferd med å avslutte den. Det er en bok full av hundehistorier fra veterinæren James Herriot (NB! pseudonym). Han var veterinær fra 1930-tallet og døde i 1995. Kjempeinteressant å lese om hvordan livet var i Yorkshire på den tida, og folks forhold til kjæledyr. Han har forøvrig skrevet mange flere bøker om de andre pasientene sine også :icon_confused:

Favoritthistorien må være om hunden som fjerta hele tiden, han fant en eier som hadde mistet luktesansen! For ikke å snakke om pekigneseren som led av "flop-butt" *fnis*

Ja, bøkene er på engelsk og fås ikke i norsk versjon (tror jeg), men man finner dem på amazon.co.uk

For de som har levd en stund, kanskje noen har fått med seg at det ble vist en serie på tv med James Herriot's historier. Har ikke sett den selv, men har hørt om den.

Det kan forøvrig være et tips å ha kleenex i nattbordskuffen, det er et par pasienter som ikke kan reddes...

http://ecx.images-amazon.com/images/I/416B...L500_AA240_.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...