Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis meg ditt nattbord...


SFX

Recommended Posts

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar
Det er ikke en spesielt lang serie, finnes flere serier på rett rundt 50 bøker..

Jeg leser nå den siste boka til Ruth Rendell 13 trinn ned, hm, spennende hvertfall

Joda, men blir ikke bøkene i serien bare utrolig dårlig etterhvert..? Det må da være grenser for hvor langt man kan dra ut en historie...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig aldri lest bøker før nå. Har alltid gått i ukeblader og motemagasiner. Men nå har jeg vært på biblioteket og leid to stk faktisk!

Mannen som elsket Yngve av Tore Renberg. Fordi jeg så filmen og synes den var så fin at jeg må lese boka også..

Snømannen av Jo Nesbø. Fordi morfar anbefalte den til meg. Haha :P Den er kjempebra, klarer nesten ikke å legge den fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er akkurat ferdig med "The Irol Heel" av Jack London, og nå leser jeg "Orlando" av Virginia Woolf. Har akkurat begynt, så skal ikke komme med noen uttalelser om hvorden den er, ennå :P Har alltid elsket å lese, og har altfor mange bøker på vent som jeg har planer om å lese. Leser stort sett bare på engelsk, bortsett fra norske bøker da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste boken til Ruth Rendell 13 trinn- var dårlig- ble skuffet

den siste boken til Lindell Mørkemannen- knallgod bok- virkelig godt skrevet med en møøøørk hemmelighet...

Eirik Wekre- operasjon Snøhvit- bra skrevet norsk kriminalroman- anbefales...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattbord har jeg ikke, men her er bokhylla. Den laget jeg i sløyden :whistle: 

bokhylle.jpg

Bøkene som finnes der er:

J.K. Rowling - Harry Potter (Fangen fraAzkaban og oppover) + "Rumpeldunk gjennom tidene" og "Fabeldyr og hvor de er å finne".

Philip Pullman - Den Mørke Materien (hele trilogien) :P

Michael Ende - Den uendelige historie

C.S. Lewis - Narnia - alle bøkene samlet i en

Lene Kaaberbøl - Skammarserien

Christopher Paolini - Eragon og Den Eldste

Cornelia Funke - Blekkblod

Daniel Defoe - Robinson Crusoe

Jeg leser nå Ringenes Herre.

Ja, jeg er helt oppslukt av fantasybøker. Noen som har noen gode å anbefale?

Jeg også digger fantasy!

Har lest alle Harry Potter,Narnia og ringenes herre både på Norsk og engelsk..

Har også lest Hobbiten (genial, og mer lettlest en TLOTR) og prøvde meg på silmarillion, men åtte gi tapt der gitt..

Anbefaler virkelig Eragon bøkene (filmen suuuger, men bøkene er veldig bra)

Nå leser jeg Marekors av Jo nesbø, Digger alle bøkene hans, og er Offesielt hodestups avstansforelska i Harry :P

Anbefaler også Drageløperen og tusen strålende soler, litt trege på begynnelsen, men vannvittig bra, og dype på en måte.

Andre bøker som nevnes:

*ikke uten min datter

*Da gråter englene

*Hulebjørnens klan (serie)

*DA VINCI KODEN (MÅ LESES!!) :P

*+ en del hunde- og hestebøker da selvsagt=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*DA VINCI KODEN (MÅ LESES!) :whistle:

Etter den er Madonnamysteriet en flott oppfølger.

Engler og Demoner er veldig bra. Bedre enn DaVinci koden synes jeg.

For de som ikke følger med i Akkurat nå tråden: Stephenie Meyers Twilight Saga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som ikke følger med i Akkurat nå tråden: Stephenie Meyers Twilight Saga...

Er det den boka du og JeanetteH er forelska i? Har jo vært så mye styr rundt den boka så kanskje jeg skal lese den..? :whistle:

Jeg har lest utrolig lite de siste årene, men nå prøver jeg å begynne litt igjen,klarer bare ikke helt å bestemme meg for hvilken bok jeg skal lese. Etter å ha lest HP så ligger lista litt høyt kan man si. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den boka du og JeanetteH er forelska i? Har jo vært så mye styr rundt den boka så kanskje jeg skal lese den..? :whistle:

Jeg har lest utrolig lite de siste årene, men nå prøver jeg å begynne litt igjen,klarer bare ikke helt å bestemme meg for hvilken bok jeg skal lese. Etter å ha lest HP så ligger lista litt høyt kan man si. :closedeyes:

He he. Jepp. Det er den boka. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den boka du og JeanetteH er forelska i? Har jo vært så mye styr rundt den boka så kanskje jeg skal lese den..? :P

Jeg har lest utrolig lite de siste årene, men nå prøver jeg å begynne litt igjen,klarer bare ikke helt å bestemme meg for hvilken bok jeg skal lese. Etter å ha lest HP så ligger lista litt høyt kan man si. :closedeyes:

:whistle::P

Jeg leser faktisk den siste enda en gang nå! Liker du HP & Eragon bøkene så vil du antagelivis like denne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lest Hobbiten

Hobbiten glemte jeg vel å nevne. Har selvsagt lest den også.

Nå har jeg kjøpt verdens lengste trilogi (fem bøker):

Haikerens guide til galaksen

Restauranten der universet slutter

Livet, universet og alt mulig

Ha det, og takk for all fisken

Stort sett harmløs.

Fem "comedy science fiction" romaner i ett :whistle: Morsom å lese.

Jeg har lest utrolig lite de siste årene, men nå prøver jeg å begynne litt igjen,klarer bare ikke helt å bestemme meg for hvilken bok jeg skal lese. Etter å ha lest HP så ligger lista litt høyt kan man si.

Anbefaler trilogien "Den mørke materien", er selv stor HP-fan, men de bøkene slo nesten HP for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter den er Madonnamysteriet en flott oppfølger.

Engler og Demoner er veldig bra. Bedre enn DaVinci koden synes jeg.

For de som ikke følger med i Akkurat nå tråden: Stephenie Meyers Twilight Saga...

Siden dere har mast så skrekkelig om dette i Akkurat nå-tråden er jeg jo bare nødt til å prøve meg på disse bøkene... *skrive ned på kjøpelisten til neste gang*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke om jeg skal lese den "mase-boka" først, eller om jeg skal ta verdens lengste triologi! DILEMMA! Umiddelbar nødhjelp søkes!

Jeg anbefaler "trilogien", men jeg er sær. :rolleyes:

Er man litt nerdete, filosofisk og tørr er det verdens beste bok (filmen var ytterst skuffende!).

Har faktisk hørt den bli kalt det største filosofiske verk i nyere tid (men dette var ingen professor eller kritiker, så det er en høyst uoffisiell betraktning).

Edit: Jeg har ikke lest den på norsk. Kunne ikke falle meg inn om jeg fikk månen i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler "trilogien", men jeg er sær. :rolleyes:

Er man litt nerdete, filosofisk og tørr er det verdens beste bok (filmen var ytterst skuffende!).

Har faktisk hørt den bli kalt det største filosofiske verk i nyere tid (men dette var ingen professor eller kritiker, så det er en høyst uoffisiell betraktning).

Edit: Jeg har ikke lest den på norsk. Kunne ikke falle meg inn om jeg fikk månen i hodet.

Jaja, jeg får bli en Argyros-dilter da, og se om de har den på engelsk på biblio'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler trilogien "Den mørke materien", er selv stor HP-fan, men de bøkene slo nesten HP for min del.

Den har jeg lest( eller,jeg stoppa vel et par hundre sider før slutten). Jeg likte den ikke noe særlig faktisk,selvom mange mener at liker man HP så liker man denne og. Gjorde ikke det jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Tonje, HP var mye bedre enn Den mørke materien, beklager...

Ellers har jeg glemt verdens beste forfatter: Peter POHL, han skriver så bra, at du får følelser du ikke trodde du hadde. De står i ungdomsavd på biblo, men de kan like gjerne leses av voksne, dette er såre, tøffe bøker om livet, og det å overleve eller ikke... Fantastisk skrevet...Du glemmer ikke disse bøkene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg diltet etter JeanetteH og Nirm,så nå ligger Breaking Dawn på nattbordet mitt.( det er en løgn,den står i hylla, men siden tråden heter hvis meg ditt nattbord såh..) Har ikke lest på en stund, vil aller helst ikke at det skal ta slutt :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med Brødre i blodet av Ingvar Ambjørnsen (tredje boken om Elling), og har lest de to andre bøkene(Utsikt til paradiset og Fugledansen) tidligere i høst. Jeg synes de bøkene er helt geniale, og de er utrolig godt skrevet. Blir helt fascinert av språket i bøkene. De er veldig mye bedre enn filmene, synes jeg. Selv om de også er gode. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...