Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildekritikken


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • 4 months later...
  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tar sinnsykt mange bilder på lure coursing treninger/prøver. Utfordringen min er å få bilder som ikke er kjedelige og platte.. Føler jeg traff litt annerledes her!

Posted Images

Kom over noen bilder fra overraskelses-festen min i september. Lekte litt med et av dem :)

*bilde*

Dette er ikke redigert, faktisk. Vet ikke hhelt hva som skjedde med lyset, men synes det var litt stilig :blink:

*bilde*

Her har jeg redigert alt untatt øynene svart/hvitt.

Hva synes dere? :hmm:

Bilde nr 1 var utrolig bra! Elsket fargene!

Bilde nr 2: ansiktet ble altfor lyst i forhold til halsen så det ble litt rare kontraster der. Ellers har det absolutt potensiale som sort/hvitt bilde. :lol:

Jeg har lyst på kritikk på noen bilder :lol:

*bilder*

Jeg syntes komposisjonen i de 2 øverste bildene og det nederste var utrolig bra! Bilde nr 2 fikk et litt mystisk trekk pga lyset, stilig :lol:

Bilde nr 4 var det noe vanskelig å finne ut hvor hovedfokuset var, anden i bakgrunnen er forstyrrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes komposisjonen i de 2 øverste bildene og det nederste var utrolig bra! Bilde nr 2 fikk et litt mystisk trekk pga lyset, stilig :blink:

Bilde nr 4 var det noe vanskelig å finne ut hvor hovedfokuset var, anden i bakgrunnen er forstyrrende.

Tusen takk! :hmm: Kanskje bilde nummer 4 hadde vært bedre hvis begge endene ble klare, med høyrere blender? :lol:

Leste etterpå at regelen var maks 3 bilder :)

Edit: Kan jo prøve noen til da :lol:

577495-7-1274208508582.jpg

577495-7-1274208557067.jpg

577495-7-1274209236987.jpg

Hvis noen har lyst å redigere, er det bare å prøve. Jeg kan ikke sånt jeg, så disse bildene har ikke vært borti noe program engang :lol: Bare spør om stor versjon, så skal jeg se om jeg får sendt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30658_430482941071_588296071_6075731_1652325_n.jpg

Kritikk anyone? Det er HDR. :hmm:

Fantastisk bilde i seg selv :blink: Men jeg syns kanskje gresset og trærne blir litt alt for grønne mtp på resten av lyset og stemningen i bildet. Det hadde kanskje sett bedre ut om det var litt blassere grønnfarge. *prøver seg frem i PS*

Kanskje sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte veldig godt kontrastene, hehe, og de klare fargene. Ikke helt naturealistisk, men det gjør ikke nødvendigvis noe :icon_redface:

Det eneste jeg kan si om det bildet er fargeovergangene ved trærne. Toppen av det store treet er mye mørkere enn resten, samt at himmelen bak er opplyst rundt kantene. Det er litt for tydelig at dette er et redigert bilde. Det kan enkelt gjøres om med enten markering og lys/kontrastendringer, eller med burn/light-tool i photoshop, men det er litt småpirk-arbeid da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amagad, du ødelegger bildet mitt! :getlost: Nei, men det skal være sånn. HDR and all. Me thinks.

Me thinks too! Synes det var kult at grønnfargen var så i sterk kontrast, det var en del av det som gjorde bildet interresant :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns "rotet" på glasset er forstyrrende, burde vært redigert bort. Øyet burde også vært skarpet opp litt, og støy fjernet.

Litt usikker på kappingen, på en måte burde hele øyet i speilbildet vært med, men redd det ville gjort bildet kjedelig mtp komposisjon. På en annen måte burde det vært kappet mer, slik at hodet hadde kommet lengre til høyre (gylne snitt). Evt mer bilde på venstre siden om du skjønner. Men litt usikker her, kan godt være det faktisk er best sånn som det er

Ellers et utrolig fint bilde :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne trengt seriøs hjelp til det bilde her...

Det er det første bilde jeg har redigert i PS Elements, men jeg føler meg skikkelig usikker på redigeringen :whistle: og jeg vet jeg har drittskjerm så ting ser annerledes ut for meg... pliiiiiiis gi kritikk! :lol:

DSC_8666edited.jpg

Har jeg skarpet det opp for mye, er fargene feil hva? ang. øynene er det kun skarpet opp, vet det kunne blitt skarpet litt ned... :D (Zaira har sterk rav farge i øynene...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Et bilde jeg tok i dag. Det jeg missliker STERKT er at jeg ser fargen på bildet er MEGET forskjellig fra PC til PC. De som har litt mørk innstilling får frem et bra bilde med gode kontraster og mye farge og skygge, de med lyse innstillinger får et blassere bilde med noe forstyrrelser på. Kan noen fortelle meg om det er noe man kan gjøre for å fikse på det??

Anyway...what do you guys think??

Toughtful_by_Yunalescie.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bilde hadde gått i søplekassen hos meg :-) Liker verken at treet "vokser opp av hodet" til jenta, eller komposisjonen..

32521_10150197102110035_609470034_12804221_7192329_n.jpg

Dette bilde likte jeg derimot skikkelig godt! Artig komposisjon, spennende at man ser ansiktet så godt både på jenta selv og i vannet :whistle: Ville fjerna strømledningene(?) i speilbildet, og muligens beskjært sånn at man fikk mer rom på høyre side (hvis det er noe å gå på der da)

24189_10150162303710035_609470034_11883183_7721361_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo så UTROLIG irriterende, på den PC'en jeg fikset bilde på så var det masse kontraster, farge og bakgrunnen til høyre var HELT mørk. Jeg var superfornøyd med bilde, helt til jeg kom hjem på egen PC og ser hvor blast det var hos meg. Det eneste jeg behøvde å fikse på for å få bilde tilbake til det jeg hadde på den lånte PC'en var å fikse curves...PLAGSOMT! Nå tok jeg bare en quik fix for å vise forskjellen:

2Toughtful_by_Yunalescie.jpg

Toughtful_by_Yunalescie.jpg

Men nå vil sikker det øverste bilde bli FOR mørkt for de som har mørkere innstillinger på skjermen. Noen som har det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...