Bjerknez Skrevet 10. Oktober 2012 Rapporter Skrevet 10. Oktober 2012 Annbefaler dere og se på disse videoene: http://www.jkost.com/lightroom.html Siter
SiriEveline Skrevet 10. Oktober 2012 Rapporter Skrevet 10. Oktober 2012 Her er mitt lille bidrag fra Lightroom: Brukte du originalen eller en av de som er blitt redigert? Og takk for video tips Da vet jeg hva jeg skal gjøre ikveld! Siter
Guest vivere Skrevet 12. Oktober 2012 Rapporter Skrevet 12. Oktober 2012 Et høstbilde fra barndommens dal Siter
mushi Skrevet 12. Oktober 2012 Rapporter Skrevet 12. Oktober 2012 Synnøve: Synes bildet var fint og skarpt, men veldig trangt! Hadde blitt bedre med litt luft rundt Vivere: Utrolig stemningsfullt! Synd det er litt utbrent. Siter
SiriEveline Skrevet 12. Oktober 2012 Rapporter Skrevet 12. Oktober 2012 Enig med Mushi at det er skikkelig stemningsfullt. Veldig fint hvordan det speiler seg i vannoverflaten som har litt rifler, og de "skarpe" fjellene som kommer rett opp av ingensteds. Siter
Guest vivere Skrevet 12. Oktober 2012 Rapporter Skrevet 12. Oktober 2012 Tusen takk for tilbakemeldingen fra dere Siter
Tricolor Skrevet 20. Oktober 2012 Rapporter Skrevet 20. Oktober 2012 Jæren en vindfull høstdag. Siter
Kaja Skrevet 24. Oktober 2012 Rapporter Skrevet 24. Oktober 2012 Jeg øver meg på å få skarpe bilder, ikke bry dere nevneverdig om det i bakgrunden (en hagestol). Har jeg lyktes denne gangen? Snuta er ikke i fokus, hvordan kan jeg få BÅDE snuta OG øynene til å være i fokus? Blæh.. Siter
Bjerknez Skrevet 24. Oktober 2012 Rapporter Skrevet 24. Oktober 2012 Synes dette ser OK skarpt ut Hvis dette er bilde rett fra kamera (RAW) uten noe som helst oppskarping i etterkant vil jeg si dette er bra. Siter
Lola Pagola Skrevet 24. Oktober 2012 Rapporter Skrevet 24. Oktober 2012 Mindre blenderåpning vil vel gjøre at du får hele hodet i fokus. Fint bilde :-) Ville ha skarpet det opp ett hakk i ett eller annet program, da vil nok snuten se ut som den er mer i fokus og :-) Siter
MonicaT Skrevet 24. Oktober 2012 Rapporter Skrevet 24. Oktober 2012 Ville ha skarpet det opp ett hakk i ett eller annet program, da vil nok snuten se ut som den er mer i fokus og :-) Hvordan gjør man det? Siter
Lola Pagola Skrevet 24. Oktober 2012 Rapporter Skrevet 24. Oktober 2012 Hvordan gjør man det? Hvilket redigeringsprogram bruker du? Du trenger f.eks photoshop, photoscape, viewNX2, Capture NX, lightroom osv. Vanskelig å svare konkret siden det er forskjellig i alle programmer. Siter
MonicaT Skrevet 24. Oktober 2012 Rapporter Skrevet 24. Oktober 2012 Bruker Lightroom Hadde vært veldig nyttig å vite da jeg slitet litt med det. Siter
Lola Pagola Skrevet 24. Oktober 2012 Rapporter Skrevet 24. Oktober 2012 Bruker Lightroom Hadde vært veldig nyttig å vite da jeg slitet litt med det. Eneste programmet jeg ikke har Men sikkert noen andre som kan fortelle deg det! Ellers så heter det vel sharpen i alle program, så hvis du roter litt rundt finner du det nok. Siter
Snøfrost Skrevet 24. Oktober 2012 Rapporter Skrevet 24. Oktober 2012 Jeg øver meg på å få skarpe bilder, ikke bry dere nevneverdig om det i bakgrunden (en hagestol). Har jeg lyktes denne gangen? Snuta er ikke i fokus, hvordan kan jeg få BÅDE snuta OG øynene til å være i fokus? Blæh.. fikset litt skarphet i Photoshop Siter
Kaja Skrevet 24. Oktober 2012 Rapporter Skrevet 24. Oktober 2012 fikset litt skarphet i Photoshop ps er ikke problemet, det kan jeg. mener når jeg tar bildene Siter
Bjerknez Skrevet 24. Oktober 2012 Rapporter Skrevet 24. Oktober 2012 Skal du ha skarpest mulig bilder når du tar bildene i RAW, så gjelder det å ha førsteklasses skarptegnede objektiver. Men stort sett trenger alle bilder å skarpes opp litt i etterkant. Spesielt bilder tatt i RAW-formatet. Men selv om bildet ditt ikke var superskarpt, så var det skarpt nok Siter
MonicaT Skrevet 25. Oktober 2012 Rapporter Skrevet 25. Oktober 2012 Skal du ha skarpest mulig bilder når du tar bildene i RAW, så gjelder det å ha førsteklasses skarptegnede objektiver. Men stort sett trenger alle bilder å skarpes opp litt i etterkant. Spesielt bilder tatt i RAW-formatet. Men selv om bildet ditt ikke var superskarpt, så var det skarpt nok Men hvordan skarper man det opp i eks LR? Siter
Bjerknez Skrevet 25. Oktober 2012 Rapporter Skrevet 25. Oktober 2012 Under boksen som heter "Detail". På høyre side når du befinner deg i "Develop" modulen. Siter
SiriEveline Skrevet 25. Oktober 2012 Rapporter Skrevet 25. Oktober 2012 Under boksen som heter "Detail". På høyre side når du befinner deg i "Develop" modulen. Jeg har som sagt øvd meg litt på skarping, men skjønner ikke heelt alle de andre punktene under, kan du forklare litt hva de forskjellige gjør? Siter
Bjerknez Skrevet 25. Oktober 2012 Rapporter Skrevet 25. Oktober 2012 Anbefaler deg å søke litt på nettet. Finnes drøssevis av sider som forklarer dette http://photographylife.com/how-to-properly-sharpen-images-in-lightroom 1 Siter
Guest vivere Skrevet 26. Oktober 2012 Rapporter Skrevet 26. Oktober 2012 Først forsvant tåka, så ble det kaldt. Over åsen ble himmelen svart og minuttet før vinden og den første snøen pisket gjennom lufta kom sola fram i et lite minutt. Siter
Recommended Posts