Gå til innhold
Hundesonen.no

Når folk tar feil av raser.


André

Recommended Posts

Min whippet har både vært Jack Pussel, og Italiens Mynde!

Spørsmålet om italieneren kom fra en dame på utstilling som stod med (gjett hva) en WHIPPET i andre enden av lina si! Den var sant å si grisediger da, så min så j pitteliten ut ved siden av, men alikevell da.. hehe syntes egentlig det hele var litt artig jeg :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 346
  • Created
  • Siste svar

Pratet hund en gang med én som hadde hatt en Petit Basset Griffon Vendeen, og som hadde blitt spurt hva hunden var. Vedkommende fikk svar, men den andre syntes nok navnet minnet om en fransk matrett for det kom: "Kan den flamberes?" :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fibi er selvfølgelig mora til Scilos. (Som andre har nevnt, er hundene alltid i slekt når man går med mer enn èn).

Forøvrig var det en pen Majorstufrue som nikket og smilte med kjennermine mens hun sa "Å ja", med en sånn "ja, den rasen burde jeg jo ha gjettet på" stemme, da jeg svarte "Gresk gatehund" på hennes forespørsel om hvilken rase Scilos var. :P Det var bare han som var med på bytur, så hun slapp å fastslå slektskapet mellom arveprinsen og prinsessa. Så nå er det i hvertfall en vestkantsfrue som ønsker seg en valp av den fryktelig søte rasen "Gresk gatehund". :ahappy:

LOL :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. De fleste lurer på hva slags type terrier jeg har da.... :rolleyes: Men den beste historien fikk jeg for mange år siden. .Jeg var rundt 15 år og skulle stille en gråblå italiensk mynde for ei dame. .og da jeg var utenfor utstillingsområdet kom det en liten jente bort til meg (5-6 år kanskje?) og sa "Den der ligner på hunden våres!" Jaha, svarte jeg. .Hva slags hund har dere ha? "elghund" svarte jenta.... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. De fleste lurer på hva slags type terrier jeg har da.... :rolleyes: Men den beste historien fikk jeg for mange år siden. .Jeg var rundt 15 år og skulle stille en gråblå italiensk mynde for ei dame. .og da jeg var utenfor utstillingsområdet kom det en liten jente bort til meg (5-6 år kanskje?) og sa "Den der ligner på hunden våres!" Jaha, svarte jeg. .Hva slags hund har dere ha? "elghund" svarte jenta.... :ahappy:

haha.. lol :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. De fleste lurer på hva slags type terrier jeg har da.... :rolleyes: Men den beste historien fikk jeg for mange år siden. .Jeg var rundt 15 år og skulle stille en gråblå italiensk mynde for ei dame. .og da jeg var utenfor utstillingsområdet kom det en liten jente bort til meg (5-6 år kanskje?) og sa "Den der ligner på hunden våres!" Jaha, svarte jeg. .Hva slags hund har dere ha? "elghund" svarte jenta.... :ahappy:

*ler* Når jeg hører sånne gullkorn så får jeg faktisk lyst på unge... Men BARE da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. De fleste lurer på hva slags type terrier jeg har da.... :rolleyes: Men den beste historien fikk jeg for mange år siden. .Jeg var rundt 15 år og skulle stille en gråblå italiensk mynde for ei dame. .og da jeg var utenfor utstillingsområdet kom det en liten jente bort til meg (5-6 år kanskje?) og sa "Den der ligner på hunden våres!" Jaha, svarte jeg. .Hva slags hund har dere ha? "elghund" svarte jenta.... :ahappy:

Genialt :P Morsom tråd forresten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...
Jeg får høre at Willy ser ut som ett rådyr, og har grisehale.... :P

Det er ganske vanlig..

Den hører jeg nesten hver dag :ahappy: Og i løpet av mine to små måneder som basenji-eier har jeg også fått spørsmålet om han er en chihuahua opptil flere ganger! :P Og en kamerat av meg var jo kjempeimponert over at basenjien min var heeeelt renraset da :lol: (Hadde jeg råd til å kjøpe en heeelt renraset hund, liksom!)

En gang jeg gikk tur med den ene schäferen min, var det en mann som insisterte på at han måtte være en blanding. "Ække no ekte schäfer det der!" Neivel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble spurt om min kelpie og b.c. blanding Simba var blanding av schæfer, labrador og sprettball. Han var veldig aktiv og lekehoppet over gjerdene på idrettsplassen.

:ahappy:

Du hadde flaks at du fikk knipsa bildet akkurat da sprettballblandingen din var i bakken :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enya er som oftest ulveblanding, samojed eller husky. Men overraskende mange har gjettet riktig på henne! Gofs derimot ble beskylt for å være pitbull en gang :ahappy: Vi bodde i byen og var på kveldstur en lørdag, og da kom det en full fyr bort og skulle klappe hunden selvsagt. Gofs reagerte på at han var så brå og at han "hoppet" på han så han begynte å bjeffe og hoppe unna så skriker mannen "ÅH HERREGUD ER DET PITTBULL?! eller.. nei det er det kanskje ikke..?" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hera (cavalier) er alltid en cocker, gjerne amerikansk, hun har til og med vært en schnauzer. Noen synes det er flaut at de tar feil, andre er meget påståelige og de har jo sett slike på utstilling og diverse, selvsagt vet de navnet på rasen bedre enn meg.

Othello (golden) er som oftest en labrador. Greit at det er begge retievere, men det er ganske langt mellom de to rasene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe har noen sånne i også :lol: kan skjønne at folk tror ho er wemaraner, pga av fargen og sånt... men er da noen som har spurt om det var blodhund:P

men det som tar kaka var når jeg var på Momarken travbane og ei dame spurte meg "er det sånn golden retriver?? :ahappy::P"

har dere noen gang sett en blå, kortåret golden dere?? greit folk ikke har peil, men de fleste veit da hvordan en golden ser ut eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jack russel og blanding som går igjen. Hun ser jo ikke så valpete ut. Men er en del som ser at hun er korthåret collie, og noen som synes hun ligner sånn på collie i ansiktet, men hva kan hun være? Men har fått spørsmål om hun er basenji også hehe, syns det var litt tidi :lol:

Og selvsagt sjarmerende med de jeg hører snakker sammen etter jeg har fortalt at hun er collie og gått min vei, og de sier at nei, det der var en blanding :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puma er en puddel, riesen, mellom - eller dvergschnauzer. Hun har også vært blanding av briard og rottweiler en gang i Frognerparken.

Når jeg sier at hun er en langhåret pyreneisk gjeterhund, sier de fleste noe a la: "Åååja, en sånn en ja," "Ååå, dem har jeg jo sett gjete på TV," "Eh, hva sa du?" eller så har de stått ca slik: :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får høre ofte mine chihuahua lh er pappillon :ahappy:

Jeg får motsatt jeg. Min papillon er alltid Chihuahua i øyene til de uvitende. Men jeg har aldri fått folk som kom bort til meg og mente de viste basta bom at hun var noe annet enn hun var. En gang var det en som til og med kunne se hvilken kennel hun kom fra, selv om hun skiller seg litt ut fra resten av papillonene fra den kennelen da de er store, og hun er middels.

Masse morsomt her :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke store nyheten når jeg sier at vi med SBT ofte har Amerikansk staffordshire bull terrier eller Amerikansk pitbull terrier...?

"Er ikke den der ulovlig, da?" Fikk jeg høre i går av en lærer jeg hadde før :ahappy: Men det er ikke så godt å vite bestandig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...