Gå til innhold
Hundesonen.no

Når folk tar feil av raser.


André

Recommended Posts

  • Svar 346
  • Created
  • Siste svar

Nå har jeg vært på en ca times tur med min hoffevalp (nei han gikk ikke selv hele turen ;)) og bare på den korte turen fikk jeg disse "forslagene" om hva han egentlig var:

Golden valp

Toller valp

Sheltie valp (enya var mammaen :rolleyes2:)

At jeg hadde blitt grundig lurt av oppdretteren min, for denne valpen var slettes ikke 9 uker gammel.... Og da jeg forklarte nei det er ingen golden det er en Hovawart... "Uff, jeg blir alltid så trist når ungpiker blir lurt av svindlere... håffavart... uff"

Så tuslet han avgårde...

Ungpike på 28 år, thats me! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på en ca times tur med min hoffevalp (nei han gikk ikke selv hele turen :)) og bare på den korte turen fikk jeg disse "forslagene" om hva han egentlig var:

Golden valp

Toller valp

Sheltie valp (enya var mammaen :whistle:)

At jeg hadde blitt grundig lurt av oppdretteren min, for denne valpen var slettes ikke 9 uker gammel.... Og da jeg forklarte nei det er ingen golden det er en Hovawart... "Uff, jeg blir alltid så trist når ungpiker blir lurt av svindlere... håffavart... uff"

Så tuslet han avgårde...

Ungpike på 28 år, thats me! :)

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på en ca times tur med min hoffevalp (nei han gikk ikke selv hele turen :P) og bare på den korte turen fikk jeg disse "forslagene" om hva han egentlig var:

Golden valp

Toller valp

Sheltie valp (enya var mammaen :P)

At jeg hadde blitt grundig lurt av oppdretteren min, for denne valpen var slettes ikke 9 uker gammel.... Og da jeg forklarte nei det er ingen golden det er en Hovawart... "Uff, jeg blir alltid så trist når ungpiker blir lurt av svindlere... håffavart... uff"

Så tuslet han avgårde...

Ungpike på 28 år, thats me! :)

Tollervalp faktisk. :)

Skjønner at folk tror det er golden.

Når vi hadde hoffe (smt) ble han kalt ulv flere ganger. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på en ca times tur med min hoffevalp (nei han gikk ikke selv hele turen :P) og bare på den korte turen fikk jeg disse "forslagene" om hva han egentlig var:

Jeg møtte ei ungjente (sikkert 14-15 år) med en hoffevalp i vinter. Jeg spurte om jeg kunne hilse på, og det kunne jeg jo. Så spurte jeg om det var howavart. Da ble jenta sånn "........ :whistle::P:) :) ....." INGEN hadde gjetta det før, ho ble HELT satt ut. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at vis jeg har møt dere har nok jeg også tippet toller :P Jeg har aldri møt en how, og de fleste jeg har sett er svart og brun :)

Tollervalper er jo vanligvis røde.

Jeg møtte ei ungjente (sikkert 14-15 år) med en hoffevalp i vinter. Jeg spurte om jeg kunne hilse på, og det kunne jeg jo. Så spurte jeg om det var howavart. Da ble jenta sånn "........ :whistle::P :P :P ..." INGEN hadde gjetta det før, ho ble HELT satt ut. :hoho:

Det var svært få som visste hva hovawart var når vi gikk tur med vår hoffe. Noen gjettet t.o.m. gordon setter blanding. :)

Vi fikk høre en del merkelige forslag ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på en ca times tur med min hoffevalp (nei han gikk ikke selv hele turen :P) og bare på den korte turen fikk jeg disse "forslagene" om hva han egentlig var:

Golden valp

Toller valp

Sheltie valp (enya var mammaen :whistle:)

At jeg hadde blitt grundig lurt av oppdretteren min, for denne valpen var slettes ikke 9 uker gammel.... Og da jeg forklarte nei det er ingen golden det er en Hovawart... "Uff, jeg blir alltid så trist når ungpiker blir lurt av svindlere... håffavart... uff"

Så tuslet han avgårde...

Ungpike på 28 år, thats me! :)

Oi! :) Muligheten til at han kunne ta feil eksisterte altså ikke? :P

Selv har jeg en setter / kleiner munsterlander / breton/ working spaniel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på en ca times tur med min hoffevalp (nei han gikk ikke selv hele turen :) ) og bare på den korte turen fikk jeg disse "forslagene" om hva han egentlig var:

Golden valp

Toller valp

Sheltie valp (enya var mammaen :) )

At jeg hadde blitt grundig lurt av oppdretteren min, for denne valpen var slettes ikke 9 uker gammel.... Og da jeg forklarte nei det er ingen golden det er en Hovawart... "Uff, jeg blir alltid så trist når ungpiker blir lurt av svindlere... håffavart... uff"

Så tuslet han avgårde...

Ungpike på 28 år, thats me! :whistle:

:P Men litt OT, har ikke du bare sheltier?

Luna har blitt kalt svart elghund, men det er ikke så fryktelig rart heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte ei ungjente (sikkert 14-15 år) med en hoffevalp i vinter. Jeg spurte om jeg kunne hilse på, og det kunne jeg jo. Så spurte jeg om det var howavart. Da ble jenta sånn "........ :P:whistle::P :P ..." INGEN hadde gjetta det før, ho ble HELT satt ut. :hoho:

Jeg hadde faktisk blitt ganske satt ut om noen gjettet riktig jeg også, har allerede blitt vant til "ja det er en ganske sjelden rase i norge så det er ikke så rart at du ikke har hørt om den."

Tollervalper er jo vanligvis røde.

Faktisk er han litt rødlig så fra en uerfaren person ville jeg nok ikke reagert... den som tippet toller valp hadde TO tollere selv!! "eeeer det en tollervalp?"

Hun virket ikke særlig bevandret i hundeverden på tross av sine to tollere... tidenes mest ustrukturerte trener hvertfall :)

Oi! :) Muligheten til at han kunne ta feil eksisterte altså ikke? :)

Nei det var tydeligvis ikke en mulighet! :)

:P Men litt OT, har ikke du bare sheltier?

Nei nå har jeg faktisk byttet rase, blodsviker som en annen oppdretter kalte meg! :P Så nå har jeg fått meg en deilig liten hoffevalp på 9 uker

HER KAN DU LESE MER OM HAN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Må innrømme at det er litt iriterende med alle som tror at min Jack russell terrier er en DSG :icon_redface: Er det virkelig så vanskelig å se forskjell på en JRT og en DSG :whistle: ???

Jeg opplever utrolig ofte at folk spør om Selma er en jack. Det synes jeg ikke egentlig er noe rart i det hele tatt. Folk flest kan ikke de forskjellige rasene. Før jeg selv ble hundeinteressert visste jeg bare navnet på de helt vanligste rasene, som golden, schæfer, puddel osv.

Men det er kanskje litt rart at folk tror at din jack en en DSG, jeg ville trodd at folk heller visste om jack enn DSG liksom. Men at folk tar feil av raser er ikke så rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ennå til gode å møte på påståelige folk her, alle spør om hva det er først for så å si hva de trodde det var :icon_redface:

Shabtay går som regel alltid for å være løpshund, myndehund, Greyhound og blanding av Greyhound og Collie. Alle godtar at han er en korthåret Collie når jeg sier det, men de lurer litt ekstra på fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble utrolig imponert i dag da ei gjettet rett på min hund!Første gangen det har skjedd.<Går stort sett i Dobermann,Rottweiler og Støver.Hehe.Frøken Hovawart jeg hadde med måtte jo helt klart være blandingshund og selvfølgelig av Gordon setter :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka er en Kooiker hun! Men det er egentlig ganske forståelig da jeg selv trodde hun var en blanding av Phalene og Kooiker.

Men det er jo noen som spør om det er Papillon også.. og det er hun forsåvidt, bare med hengeører.

Som regel så tror folk på meg når jeg sier Phalene og forteller litt rundt om rasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på en ca times tur med min hoffevalp (nei han gikk ikke selv hele turen :)) og bare på den korte turen fikk jeg disse "forslagene" om hva han egentlig var:

Golden valp

Toller valp

Sheltie valp (enya var mammaen :whistle:)

At jeg hadde blitt grundig lurt av oppdretteren min, for denne valpen var slettes ikke 9 uker gammel.... Og da jeg forklarte nei det er ingen golden det er en Hovawart... "Uff, jeg blir alltid så trist når ungpiker blir lurt av svindlere... håffavart... uff"

Så tuslet han avgårde...

Ungpike på 28 år, thats me! :D

Jeg tror jeg hadde spurt hvilken rase det var, for den lignet på en golden valp, men var ikke helt lik. Jeg spør alltid jeg, bare så jeg ikke dummer meg ut :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har enkelte blitt overrasket over at hun har så fine farger, for de har jo kun sett helt svarte leonbergere. :icon_redface: Regner med det er newfoundlandshund de blander henne med.

Ellers er en gjenganger : Ute og går tur med kalven? Eller hesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er ute med mine løwchen har jeg enda ikke opplevd at noen har prøvd å gjette på rasen, alle spør, og sier: Har jeg aldri hørt om. Er ikke så rart det, det er jo ikke så veldig mange av dem. Selv de som har drevet med hund i mange år har ikke sett noen, kanskje bare hørt om dem. Selv på utstilling er det mange som ikke har sett dem før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for noen år tilbake gikk jeg tur med følgende hunder: en stoooor st.bernard hann, en cavalier, en dvergpuddel, en eng setter, en terrier, og en border collie. møtte en dame med hund og følgende spørsmål kom : å, er det mor med valper????????? :):Laugh::)

Møtte en påståelig unge som var bombesikker på at tolleren var en gris :getlost:

Hahaha... Ja barn sier så mye.

Er kommet HEST fra diverse barnevogner, men det er vi blitt vandt til...

Ha ha. En liten unge satt i barnevogn og peka på Nirm og ropte "Se. En bæ-bæ hund!"

Etter å ha lest ett par av de første sidene her, så måtte jeg gi opp. Haha. Mine favoritter er og blir barn sine meninger. Og den øverste om hund med valper var herlig :) Har fått høre så mye jeg, men det er ikke rart. Mange ser at det er BC, men de fleste ramser opp et titalls raser hun garantert er blandet med(mener de). De vanligste jeg får høre av både hundefolk og "vanlige" folk er dog; Scæfer, Pitbull, Dalmantiner, Pointer :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...