Jump to content
Hundesonen.no

Valpegjengen 2019

Recommended Posts

Jeg er valpesjuk, og fikk tilbud om blandingsvalp. Men passer ikke nå, og vil helst ikke ha blanding. Men jeg er så valpesjuk.

Valpen her i hus blir snart ett år. Jeg er såå klar for en ny liten stjerne ❤️😂

13 timer siden, Debbie skrev:

Jeg er valpesjuk, og fikk tilbud om blandingsvalp. Men passer ikke nå, og vil helst ikke ha blanding. Men jeg er så valpesjuk.

Jeg elsker denne tråden med bilder og drømmer om små valper. For jeg er absolutt ikke valpesjuk. Er nesten helt sikker på at neste hund skal være over ett år før jeg får den. Jeg syns valpetiden er mye styr, og setter med pris på voksne hunder (og andre voksne dyr). Men det er fint å se andre glede seg til disse pirayaene da 😀

• Haha 1

Snufs. Valpetiden går så fort! 😭 Nesten så jeg ikke våger å veie Bror, for hvis ikke kan jeg jo late som om han egentlig forsatt er bitteliten. 😂

Forumet fortsetter under annonsen
På 8/16/2019 at 8:59 PM, Mrs.Fisken skrev:

Tre uker til henting. Tiden går så fort. Grugleder meg litt😅

IMG_2954.JPG

Åååh, langhåret dachs ❤️ Har lyst på en selv nesten! 

• Like 1

Kan vi se bildet av Bror? og har han ennå ikke navn?

På 7/21/2019 at 10:37 AM, Potekroken skrev:

Valpisen min er blitt så stor 💕 han er en super turkompis allerede, selv om det ikke er lange turer enda. Han er så flink til å ta seg frem i terrenget 

AD4E052D-763B-4C33-9EBA-4E18151F8F96.jpeg

Hvor (hvilken kennel) kommer han fra? 😊

På 8/16/2019 at 6:38 PM, Artemis skrev:

Snufs. Valpetiden går så fort! 😭 Nesten så jeg ikke våger å veie Bror, for hvis ikke kan jeg jo late som om han egentlig forsatt er bitteliten. 😂

Heldig vis , de vet jo ingenting når de er så små :D Ikke kan de være med på noe særlig heller , godt de gror

Jeg synes det er kjempe deilig at valperiden går fort 😄 Endelig kan hun være litt lengere hjemme alene. Hun ble 6 mnd i går. Har ikke veid henne på lenge 

873FD804-0788-464D-B24C-000D9D9875AB.thumb.jpeg.8e1101bcb01036526aaaa231f8aaa1c4.jpeg

2B417DAA-D86A-4C3F-ABEB-7CD9079DA3F9.thumb.jpeg.73ccedb740744bf4a3a578bca17679b7.jpeg

• Like 5

Jeg synes valpetiden et utrolig stas. Denne valpen har ikke gjort noe galt i det hele tatt, det er veldig uvant. Han har tissa på gulvet naturlig nok, men jeg må si at det er litt deilig at han er 8 mnd og 😂 (på bildet er han vel 6,5 mnd) 

FB_IMG_1563045574059.jpg

• Like 5

Min valp vokser sakte men sikkert opp til å bli en fin malamutegutt 😍 Han er ikke en stor valp, men vokser jevnt og fint. En morsom, energisk og glad fyr! Begynner å bli veldig sterk også, så gleder meg til vi kan begynne å jobbe mer med trekk. Foreløpig trekker han tulling når båndet er på, men han går fremdeles stort sett løs på tur. 

På ene bildet er han sammen med min 2018-valp, Rana. Som har blitt en fantastisk trivelig og fin malamutefrøken ❤️ Hun er Taroks bestevenn og lærer han opp til å bli like rampete som hun selv er 😅

5C6C4B81-17CE-4C8A-B9CF-BE500D2F4310.jpeg

527E9644-8881-4E99-9EA1-751CB3B48AB3.jpeg

• Like 6

Åååh dere er så heldige som har valper! Tipper det drøyer ut i 2020 for min del da det plutselig var året for å føde masse hannhunder... jeg har kontakt med en haug med oppdrettere i Norge og Sverige, men det virker som at det ikke er meningen at det skal klaffe i år! Så i mellomtiden nyter jeg friheten og tenker på alt jeg skal gjøre når den lille kommer :)

• Like 1

14 timer siden, HeleneFS skrev:

Åååh dere er så heldige som har valper! Tipper det drøyer ut i 2020 for min del da det plutselig var året for å føde masse hannhunder... jeg har kontakt med en haug med oppdrettere i Norge og Sverige, men det virker som at det ikke er meningen at det skal klaffe i år! Så i mellomtiden nyter jeg friheten og tenker på alt jeg skal gjøre når den lille kommer :)

Hvilken rase skal du ha? 

Min valp har bikka 6 måneder nå! Hun virker absolutt å være drømmehunden, blir spennende fremover!

296B5261-926F-4511-8D6A-A391E1811BB9.jpeg

1A023B27-37E2-45ED-986E-B19FD1D1DF30.jpeg

• Like 4

4 timer siden, Sofie & Aska skrev:

Hvilken rase skal du ha? 

Min valp har bikka 6 måneder nå! Hun virker absolutt å være drømmehunden, blir spennende fremover!

296B5261-926F-4511-8D6A-A391E1811BB9.jpeg

1A023B27-37E2-45ED-986E-B19FD1D1DF30.jpeg

Jeg skal ha meg en Løwchen!

Dessverre er det få og små kull, så det tar tid når jeg er bestemt på tispe... men jeg har tid til å vente.

• Like 1

23 timer siden, HeleneFS skrev:

Helt tilfeldigvis kom jeg over ditt spm i denne tråden, samtidig som noen postet i en annen tråd om at de venter løwchenvalper🙈😂

22 timer siden, Miloficent skrev:

Helt tilfeldigvis kom jeg over ditt spm i denne tråden, samtidig som noen postet i en annen tråd om at de venter løwchenvalper🙈😂

Wow! Takk!! Jeg tar kontakt. For en morro tilfeldighet!

Akkurat nå, HeleneFS skrev:

Wow! Takk!! Jeg tar kontakt. For en morro tilfeldighet!

Ingen problem, syns bare det var veldig tilfeldig! Kan jo vær du finner en fremtidig liten venn☺️

Tispen er bekreftet drektig med minst 5 små søte nurk:wub: Håper virkelig det er en fremtidig valp inni der! Etter at valpene er født ventes det jo en utvelgingsprosess fra oppdretter, som jeg syns er skikkelig seriøs og ikke minst virker enormt dyktig, og håper virkelig valget faller på meg! Timingen er litt dårlig siden valpene er mest sannsynlig leveringsklare 7. Desember og min hjemmeeksamen starter 12. Desember og varer en uke:innocent: Men trøster meg med at valper sover mye og at hunden jeg har fra før av må ut å bevege på seg uansett! Det viktigste er at det klaffer til bachelorskrivingen, som starter ca Januar. 

• Like 4

On 9/8/2019 at 11:25 PM, Miloficent said:

Tispen er bekreftet drektig med minst 5 små søte nurk:wub: Håper virkelig det er en fremtidig valp inni der! Etter at valpene er født ventes det jo en utvelgingsprosess fra oppdretter, som jeg syns er skikkelig seriøs og ikke minst virker enormt dyktig, og håper virkelig valget faller på meg! Timingen er litt dårlig siden valpene er mest sannsynlig leveringsklare 7. Desember og min hjemmeeksamen starter 12. Desember og varer en uke:innocent: Men trøster meg med at valper sover mye og at hunden jeg har fra før av må ut å bevege på seg uansett! Det viktigste er at det klaffer til bachelorskrivingen, som starter ca Januar. 

Håper det klaffer med ny valp ❤️ Lykke til med bachelor skrivinga!! Leverte min oppgave i vår, blod, svette og tår som ligger bak ! :)

2 timer siden, Ravensburger skrev:

Håper det klaffer med ny valp ❤️ Lykke til med bachelor skrivinga!! Leverte min oppgave i vår, blod, svette og tår som ligger bak ! :)

Tusen takk!!😍 Både gruer og gleder meg til bachelorskriving.. Gleder meg jo til å vær ferdig, men samtidig er det himla mye arbeid😂

Valpen min er født!! I et kull på 8, hvorav 6 hanner og kun 2 tisper. Jeg har alltid ønsket meg en sort tispe, og i kullet kom en brun og en sort. Jeg får kjøpe den sorte :) Den ser foreløpig helt perfekt ut, satser på den blir det i personligheten og, noen andre skal ha den andre tispa, så det er liksom ikke noe å velge i når jeg ikke vil ha hann. Den er sort med mase hvitt i brystet, akkurat det jeg liker så godt! Minner litt om Dixie, hun var sort med hvitt bryst ❤️ Sikkert derfor jeg synes det er så fint. 

Jeg blir å kjøpe den som fullt min, men på en leasingavtale hvor oppdretter får bruke den til ett kull. Jeg har alltid tenkt at jeg aldri vil være forvert fordi jeg vil eie hunden selv og synes 2-3 kull er for mye, men ett kull skal nok gå bra. Kan jo bli spennende å følge en slik prosess uten å sitte med ansvaret selv og tenker jeg  :)  Så da sitter jeg og prøver å finne navn, og det er jo såå vanskelig. Har mange fine alternativ, men føler ingen av de liksom treffer 100%. Er glad i søte og feminine navn, gjerne menneskenavn. Navn jeg liker; Ada, Ebba, Aurora (pga nordlys/sørlys), Vera, Morild (pga bioluminescens), Sanna, Silja, Mynte, Isa, Alma, Lana, Nala.... Flere forslag?? Hadde også vært dødskult med navn hentet fra naturvitenskap, siden jeg er biolog og elsker biologi og paleontologi, men foreløpig kommer jeg ikke på noe som kan være hverdagsnavn.

• Like 7

21 timer siden, Orca skrev:

Valpen min er født!! I et kull på 8, hvorav 6 hanner og kun 2 tisper. Jeg har alltid ønsket meg en sort tispe, og i kullet kom en brun og en sort. Jeg får kjøpe den sorte :) Den ser foreløpig helt perfekt ut, satser på den blir det i personligheten og, noen andre skal ha den andre tispa, så det er liksom ikke noe å velge i når jeg ikke vil ha hann. Den er sort med mase hvitt i brystet, akkurat det jeg liker så godt! Minner litt om Dixie, hun var sort med hvitt bryst ❤️ Sikkert derfor jeg synes det er så fint. 

Jeg blir å kjøpe den som fullt min, men på en leasingavtale hvor oppdretter får bruke den til ett kull. Jeg har alltid tenkt at jeg aldri vil være forvert fordi jeg vil eie hunden selv og synes 2-3 kull er for mye, men ett kull skal nok gå bra. Kan jo bli spennende å følge en slik prosess uten å sitte med ansvaret selv og tenker jeg  :)  Så da sitter jeg og prøver å finne navn, og det er jo såå vanskelig. Har mange fine alternativ, men føler ingen av de liksom treffer 100%. Er glad i søte og feminine navn, gjerne menneskenavn. Navn jeg liker; Ada, Ebba, Aurora (pga nordlys/sørlys), Vera, Morild (pga bioluminescens), Sanna, Silja, Mynte, Isa, Alma, Lana, Nala... Flere forslag?? Hadde også vært dødskult med navn hentet fra naturvitenskap, siden jeg er biolog og elsker biologi og paleontologi, men foreløpig kommer jeg ikke på noe som kan være hverdagsnavn.

Så bra du får en valp 👍😊🐶 Og den fargen du mest har lyst på ❤️

Forumet fortsetter under annonsen