Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Jeg kjørte forbi en bensinstasjon, hvor nabobutikken var en zoobutikk. DA var det skiltet ekstra forvirrende forlokkende :D

Jeg har vel sett frolic også på bensinstasjoner. Menneh... :P

Forsikringen på hundene har gått opp med nesten en tusenlapp per hund - hvorfor det? Jeg har ikke en gang brukt den mye dette året, jeg tror faktisk bare to av seks hunder har trengt den - takk og lov, bank i bordet. En del av meg tenker at de pengene kan jeg sette på en konto - men klarer jeg å gjennomføre det? Og om det først skjer noe dyrt, da forsvinner tusenlappene fort. Så jeg tør ikke si opp. Men jeg tenker jeg skal sjekke om andre selskap kan være billigere. 32.514 kroner er mye... Det blir mindre når Lucia drar til Australia til uka og hennes forsikring kan sies opp, men økningen per hund i snitt er der fremdeles.

Forsikringspremien har blitt dyrere fordi utbetalingene øker, ikke at du har brukt forsikringen, men du blir med og sponser andre gjennom forsikringsordningen. Vi har ikke forsikret hundene lenger, eventuell veterinærregning eller ny hund tar vi på driftskreditt siden vi har det. Sist den ene hunden måtte sys i foten fikk vi det gratis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har luka ut noen nå under flyktningkrisa ja, folk viser hva de står for og jeg gidder bare ikke ta krangelen. Eneste "rasisten" jeg har igjen er fattern, noe som i og for seg er godt gjort siden han er skotte i Norge. God bedring!

Man skulle jo tro en gigantisk krise som verden ser nå skulle få fram det motsatte i folk? Men neida... Og flere av disse folkene som nå lirer av seg det ene og det andre på Facebook, har jeg tidligere hatt inntrykk av som varme og snille mennesker, men nå klarer jeg bare å tenke "rasist". 

Takk :flowers: 

Endret av Wednesday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN tenker jeg på at jeg gleder meg til agilitykurs i morgen :D og lurer på om jeg finner fram til treningsbanen på Grorud...den er ikke bortgjemt og greier, sant Stovnergjengen? 

 

Edit: Og det er utsikt for soool :D

Endret av tmp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Hah! Jobbhelgen min ble plutselig gjort om til frihelg. Langhelg til og med.:D

Da er det vel en langhåra og en korthåra firbeint tur-entusiast som er rimelig klare for en tur i sola.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skulle jo tro en gigantisk krise som verden ser nå skulle få fram det motsatte i folk? Men neida... Og flere av disse folkene som nå lirer av seg det ene og det andre på Facebook, har jeg tidligere hatt inntrykk av som varme og snille mennesker, men nå klarer jeg bare å tenke "rasist". 

Takk :flowers: 

Kjenner meg igjen der...dessverre :thumbsdown: Heldigvis ikke for mange av dem, men æsj sier jeg bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen der...dessverre :thumbsdown: Heldigvis ikke for mange av dem, men æsj sier jeg bare!

Ja... Det er egentlig bare skikkelig trist! Et par av de på lista mi sier til og med selv at det nesten ikke finnes innvandrere der de bor, så hvorfor alt dette hatet da, lurer jeg på? Leste dog for litt siden, var det Tjomlid tro?, at det er folk som bor på steder med lite innvandrere som hater innvandrere mest, så... :aww: 

Endret av Wednesday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Nora hjelper til med hagearbeid :aww: 

Haha, den måten hun spytter ut småfliser på så veldig kjent ut :lol: Mamma elsker å ha med seg terven ut i hagen når det skal gjøres hagearbeid, men tror ikke hun tenker på at det blir merarbeid av sånt :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare mye, det er jo hårreisende!!!! Det du kan vurdere er jo om det er noe poeng i å ha alle forsikret, evt redusere hva du har forsikring på (jeg har ikke livsforsikring f eks, det ser jeg ikke noe poeng med - dør hunden av en eller annen grunn, så skal jeg vel alltids få kjøpt meg ny hund ved behov - det viktigste for min del er veterinærforsikringen, alt annet er bare ekstra tøv). Jeg betaler drøyt 3000 kr PR ÅR for begge mine til sammen, jeg. 

Jeg må gå gjennom og se, men jeg ser at for eksempel livsforsikringen til Glam koster bare 77 kroner, så det er neppe der det er noe å spare.

Jeg sjekket å forsikre Glam der jeg har andre forsikringer før jeg hentet ham, og de skulle ha 19.690 for bare ham i ett år! I så måte er jeg 30.000 billig for seks hunder :P

Jeg må sjekke mer, men etter fotografering til onsdag, det er litt mye annet nå.

Skjønner at det er raseforskjeller og sånt, men det der er jo ran! Lag deg heller en egen konto, hvor du setter inn de månedlige avdragene som ellers ville gått i lomma på agria. 

Vi betaler ca 15 tilsammen i året for 10 bikkjer. Men jeg og gubben forsikrer bare 5 hver, så da blir det ikke så mye i mnd på hver. Alikevel har jeg sterkt vurdert sparing. Eneste er jo at når man har hundene forsikret, så skjer det jo aldri noe med dem, så det er jo verdt det på en måte :P

Problemet er jo om det skjer noe med mer enn en hund - en operasjon og rehab kommer fort på 20.000-25.000. Et keisersnitt natt til søndag da, så er den kontoen mer enn tom.

Forsikringspremien har blitt dyrere fordi utbetalingene øker, ikke at du har brukt forsikringen, men du blir med og sponser andre gjennom forsikringsordningen. Vi har ikke forsikret hundene lenger, eventuell veterinærregning eller ny hund tar vi på driftskreditt siden vi har det. Sist den ene hunden måtte sys i foten fikk vi det gratis?

Mulig jeg kan vurdere å droppe forsikringen når jeg faktisk har inntekt, men jeg føler jeg trenger den sikkerheten, selv om det er mye penger.

Apropos penger, så er jeg dritsur på meg selv. Jeg har ikke sett at det står at kjøkkentaket er bestillingsvare, så jeg skulle kjøpe det i dag for å montere det med ei venninne i morgen. Men de har ikke inne der det var billigst, så da må jeg kjøpe det i en dyrere butikk. Der tapte jeg 600 kroner på å lese dårlig.

Frokost først, så får jeg fikse det etterpå. Også har Lucia fått bekreftet plass på flyet til Melbourne på tirsdag, så da er det "bittelitt" å ordne der også. Greit at jeg jobber best under press, men det er en grense for hvor mye som bør hope seg opp på samme uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sfx yaiks! Hvaslags forsikring er det som koster nesten 20 000 i året? :o   Betaler rundt 10k for to hunder, tre katter, to hester og reiseforsikring jeg. syns det er dyrt nok, men hver gang jeg tenker på å si opp så skjer det noe, så tør ikke. Sist hadde jeg veterinærutgifter på 11000 på tre mnd fordelt på 5 dyr. :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og flere av disse folkene som nå lirer av seg det ene og det andre på Facebook, har jeg tidligere hatt inntrykk av som varme og snille mennesker, men nå klarer jeg bare å tenke "rasist". 

Jeg har også opplevd det der - flere jeg har trodd var veldig inkluderende og snille gode mennesker har vist "sitt sanne jeg" i det siste. Jeg er nesten sjokkert faktisk. 

Jeg må gå gjennom og se, men jeg ser at for eksempel livsforsikringen til Glam koster bare 77 kroner, så det er neppe der det er noe å spare.

Jeg sjekket å forsikre Glam der jeg har andre forsikringer før jeg hentet ham, og de skulle ha 19.690 for bare ham i ett år! I så måte er jeg 30.000 billig for seks hunder :P

Men det er jo alle disse småbeløpene som til sammen gjør at det blir dyrt til slutt vet du :). Se hva du har MEST behov for - hva er viktigst å få utbetalt penger for - og begrens forsikringen til det. Men altså - det er vel INGEN som tar et så høyt beløp for en hundeforsikring? Det må i så fall være fordi de ikke vil ha hunder forsikret hos seg, tenker jeg... 

I går lekte jeg doktor Dyregod - og tenkte at om jeg hadde dratt til veterinæren med dette (en halvstor fettkul på ryggen til Yasmine), så hadde det vel kostet en formue, hunden blitt dopa og barbert og sydd... Jeg nøyde meg med å klemme litt forsiktig på kulen jeg, og etter en del forsiktig klemming tøyt det ut massevis av hvit, tørr gugge :hyper:. Nevnte jeg at jeg har en greie med sånn "klemme ut ting" :lol: ??? 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, den måten hun spytter ut småfliser på så veldig kjent ut :lol: Mamma elsker å ha med seg terven ut i hagen når det skal gjøres hagearbeid, men tror ikke hun tenker på at det blir merarbeid av sånt :aww: 

Ja, og pudlene henter gjerne de greinene hun river av, så lager de fliser av det, så det blir egentlig ganske rotete av hagearbeidet deres :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sfx yaiks! Hvaslags forsikring er det som koster nesten 20 000 i året? :o   Betaler rundt 10k for to hunder, tre katter, to hester og reiseforsikring jeg. syns det er dyrt nok, men hver gang jeg tenker på å si opp så skjer det noe, så tør ikke. Sist hadde jeg veterinærutgifter på 11000 på tre mnd fordelt på 5 dyr. :lol: 

 

Det var DnBNOR sitt forsikringstilbud.

Jeg har vært heldig og hatt for det meste friske hunder, stort sett bare småting. Men både X'en og Foenix har en operasjon hver seg, X'en også et keisersnitt. Det er penger i sånt. Og om jeg avslutter forsikringen, har sikkert alle røket et korsbånd hver før jeg får lagt fra meg telefonen :D

Men det er jo alle disse småbeløpene som til sammen gjør at det blir dyrt til slutt vet du :). Se hva du har MEST behov for - hva er viktigst å få utbetalt penger for - og begrens forsikringen til det. Men altså - det er vel INGEN som tar et så høyt beløp for en hundeforsikring? Det må i så fall være fordi de ikke vil ha hunder forsikret hos seg, tenker jeg... 

Godt poeng.

Jeg dobbeltsjekket og spurte om de mente at det var prisen for én hund, og fikk bekreftet at det var det. Og DnBNOR har vel alltid kommet godt ut, mener jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var DnBNOR sitt forsikringstilbud.

Jeg har vært heldig og hatt for det meste friske hunder, stort sett bare småting. Men både X'en og Foenix har en operasjon hver seg, X'en også et keisersnitt. Det er penger i sånt. Og om jeg avslutter forsikringen, har sikkert alle røket et korsbånd hver før jeg får lagt fra meg telefonen :D

 

Såpass, trodde dnbnor gikk for å være greie :o   Men haha ja, samme jeg tenker. Har aldri hatt de helt store greiene på mine, men undersøkelser her, litt medisiner der, kontrolelr her og oppfølging der. Det blir endel penger når man har begrenset inn. 

 

Apropos det, nå skal jeg gå og rense står og dytte piller i kranglefantene (som forøvrig er enige om at det er best å bare late som den andre er luft). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt opp forsikringene på mine hunder.. Er vel kanskje 1-2 uker siden og de lever enda :P

Men nå er jo jeg så heldig at når mine først blir syke, så er det bare å avlive med en gang.. Så for min del er det livsforsikringen som gjør forsikringene verdt :P men nå kjenner jeg at jeg hater valp og Unghund, så skal ikke ha ny hund :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN tenker jeg på at jeg gleder meg til agilitykurs i morgen :D og lurer på om jeg finner fram til treningsbanen på Grorud...den er ikke bortgjemt og greier, sant Stovnergjengen? 

 

Edit: Og det er utsikt for soool :D

Da skal du på samme kurs som mannen min! Det er han med gårdshunden som heter Jesper :)

Nei, det er ikke vanskelig å finne frem :D man kjører til parkeringsplassen og parkerer og så går man til venstre (hvis man står og ser på demningen) gjennom (eller rundt) bommen og litt frem og så ser man treningsbanen i bunnen av bakken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...