Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Har løpt litt venstresvinger med Bizi på gårdsplassen i kveld. I tilfelle vi skal driste oss til å dukke opp på utstilling i desember. Måtte jo benytte anledningen når Timmy fant ut at han ikke var interessert i å bli med på kveldstur.Det blir så mye lettere å trene med henne når han ikke går i veien hele tiden, og vi holder på å snuble i han begge to.:D

Har nesten lyst til å ta røntgen av det dårlige beinet, og sjekke hvordan ståa med forkalkningene er nuh, to år etter operasjonen. Menisken er jo som den er, store knusningsskader går jo ikke over, men det hadde jo interessert meg å visst om det har skjedd stort siden de sydde han igjen i 2013.

Jeg er nesten sjokkert over hvor utrolig bra han fungerer nå, og mtp hvor preget han var både fysisk og psykisk etter alt han har vært gjennom i sine første 1,5 leveår, så hadde jeg ikke i min villeste fantasi sett for meg at han skulle komme seg noe så til de grader som han har gjort. Beinet, eller begge bakbeina faktisk,kan fortsatt svikte når som helst, eller de kan vare i årevis,det vet vi aldri, men at den gutten har fått et nytt og godt liv er helt sikkert. Det er jo fantastisk at det ser ut til at han vil få oppleve sin 4-årsdag i februar, og at livskvaliteten er så bra nå, han er en så glad hund, og virker så fornøyd, at det er jo en glede å omgås han hver dag. Kiropraktoren hans er godt fornøyd med fremgangen, og jeg ser både på kroppsspråket, og i øynene hans hver dag, at er lille Timmian en glad hund. Endelig. Og jeg kjenner ingen som har fortjent det mer enn han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er passe dum... (fant ingen slåsegselvihuetsmiley). Menne... kanskje dyrebutikk/dyrlege har noe lignende?

Prøvd det meste shø, sånn egentlig.. Hun er egentlig ikke anorektiker, for hun spiser.. Hun spiser godt også.. Hun er bare også veldig tynn :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teite Ziva som ikke har bajset siden i morrest til tross for at vi har vært ute tre ganger etter det. Nå kommer jeg jo til å ligge å vri meg i hele natt å lure på om hun må fryktelig på do :P

vært på ny visning i kveld, kjempetrivelig liten hybel med skogen rett i ryggen. utleier skulle bestemme seg over helgen, men sa jeg lå godt an til å få den. Nesten så jeg tørr å være forsiktig  optimist :D fint for meg at veldig mange vil syns den er for liten. 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Har jeg spist potethund og dip til kveldsmat etter jobb :icon_redface:

 

og vi begynner faktisk å få litt seriøse valpeplaner for neste år:frantics: så lenge den tenkte rasen viser seg å passe oss så godt som vi tror, og at det vi finner riktig kombinasjon

Endret av Monikawt
PotetGULL ....
  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye ister skal jeg gi? Snakk om en hund på ca 15 kg..

 

@Line @Pringlen

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sånn passe :P

Nei altså, i de posene med ister du får kjøpt, er det delt opp i terninger på ca 5x5 cm. Du kan jo begynne med en terning til frokost(eller noe) og regulere etter behov?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg vite at jeg står på valpeliste for et kull som antakeligvis kommer til våren 2016. Den tiltenkte hannen ble lagt til side på grunn av paringskostnader, stedfortrederen er ikke premiert i jakt såvidt jeg vet, og ei heller av linjer jeg har satt meg inn i fordi de ikke er videre interessante. I tillegg til den økonomiske situasjonen og nye plager her og der så ser det mørkt ut for valp for min del, men vil liksom ikke avfeie det helt enda. Arrgh, vinglepetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei burde jeg finne senga...eller jeg vet jo hvor den er:P har bare ikke lyst.

Prima ligger nede for telling, og jeg fundere over mange ting. 

og jeg har fått for meg at både SFX, Siri og Sara spiser nystekte rundstykker med makrell i tomat med majones og agurk................av og til blir jeg redd for min egen hjerne:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei burde jeg finne senga...eller jeg vet jo hvor den er[emoji14] har bare ikke lyst.

Prima ligger nede for telling, og jeg fundere over mange ting. 

og jeg har fått for meg at både SFX, Siri og Sara spiser nystekte rundstykker med makrell i tomat med majones og agurk................av og til blir jeg redd for min egen hjerne:huh:

*Ler* men jeg kunne godt ha fått det servert og vært fornøyd.

Heldigvis er jeg nesten helt frisk igjen. @Jeanette Krutt er klar, vi var på svartbørja idag i vanlig friskt driv, så 19 km unnagjort på et pøsj.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så fornøyd med klosliperen jeg kjøpte meg! Virkelig verd pengene! Får slipt klørene gjevnere enn hva jeg klarte å klippe, slipper å klippe så han begynner å blø og det beste. Mye, mye mindre protester :D så vi bruker en tiendedel av tiden nå enn før :D hvorfor har jeg ikke kjøpt sånn før :icon_confused: 

Hvilke har du kjøpt? :)

 

..bra dag sånn egentlig. Super trening med Harly, mens Lykke var litt ehhh "eksplosiv"... 

Også  jeg kose med en herlig liten bc gutt, samt lagt noen korte spor til han. Helledussen :wub: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lemen  den schnauzeren høres ekkel ut å få etter seg... Må si den har mye mot og stahet da. Eierne burde forøvrig gjøre som du sier, legge seg paddeflate og beklage.  Håper Sølve ikke har noen skjulte skader.

 

I dag kom vi oss ENDELIG ut på tur med vogna! Så nå håper jeg det holder seg kaldt til juni :aww:

12038390_10153187494287108_3610170535581

Turen gikk i overraskende høyt tempo på den utrente gjengen. Men noe å jobbe med er det definitivt!
Freke fikk jeg  helt spader av på slutten av turen, han ville ikke hjem han. Så  han snudde likesågodt spannet 2 ganger! Gaah!

Endte med at jeg satte Såga foran med Fjellbris i stedet. Hun var litt overrasket over at det plutselig bare var hunder bak, men det gikk i alle fall fremover :)
Flink jente!
Fjellbris var veldig flink i dag, bortsett fra en tur utpå en hageflekk etter en katt...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjempeekkelt. Plutselig hadde han en rabiat schnauzer på ryggen - det er ikke greit.  Jeg krysser fingrene for at Sølve bare er litt mørbanket og rygg og bekken tåler en slik omgang. :hmm:

Æsj ja. Krysser fingrene for at han bare er litt støl og øm i kroppen :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg vite at jeg står på valpeliste for et kull som antakeligvis kommer til våren 2016. Den tiltenkte hannen ble lagt til side på grunn av paringskostnader, stedfortrederen er ikke premiert i jakt såvidt jeg vet, og ei heller av linjer jeg har satt meg inn i fordi de ikke er videre interessante. I tillegg til den økonomiske situasjonen og nye plager her og der så ser det mørkt ut for valp for min del, men vil liksom ikke avfeie det helt enda. Arrgh, vinglepetter.

Hvilken rase?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg har fått for meg at både SFX, Siri og Sara spiser nystekte rundstykker med makrell i tomat med majones og agurk................av og til blir jeg redd for min egen hjerne:huh:

Æsj, majones - men resten kan jeg spise. Selskapet hørtes også bra ut :D

Jeg har sortert to esker med "diverse", så jeg nå har en eske med ting jeg skal ha og en diger pose med søppel. @SandyEyeCandy ville vært stolt av meg om hun så mengden som skal kastes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken rase?

Jaktgolden :)

Edit: Når det er sagt så er det ikke en rase jeg har sonet inn på, bare kombinasjon. Leter etter fine kombinaser både for BC, AK og jaktgolden (til og med mellompuddel, men det tørr jeg ikke innrømme ordentlig :lol:) :ahappy:

Endret av maysofie
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg har fått for meg at både SFX, Siri og Sara spiser nystekte rundstykker med makrell i tomat med majones og agurk................av og til blir jeg redd for min egen hjerne:huh:

:lol: Joda, jeg kunne godt spist alt dette - og gjerne i det selskapet :D. Jeg må dog innrømme at jeg hadde foretrukket varme rundstykker med en eller annen ost tror jeg :D. Makrellen passer best på skikkelig grove brødskiver, den :aww:

Har jeg hjemmekontor - og det er vakkert vær her i dag også, men det var rim i gresset da vi var ute på luftetur. Også har jeg fått det for meg at jeg må gjøre om på denne stua, få ryddet bort diverse ting som aldri brukes og bare gjør at det ser rotete ut, fjerne hjørnesofaen som står på stua og som ikke egentlig har plass fordi det er en utrolig teit stolpe som står i hjørnet som gjør at sofaen ikke kan dyttes helt inn i hjørnet liktsom - så det passer bedre med en 2+3-seter - og da kan jeg ha et bord og en lampe i hjørnet og få mer lys her.... Sofaen som står der nå er jo også sånne hagemøbler, så den er jo ikke god å sitte i heller. Hadde jeg bare fått kjøpe den sofagruppen jeg så på finn i går, så..... 

Edit: Og nå fikk jeg svar om den sofaen, og den er fortsatt til salgs *yeyyy*

Endret av Siri
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...