Gå til innhold
Hundesonen.no

Yasmine Dalido - en bepelset blomst...


Siri
 Share

Recommended Posts

  • Svar 636
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, da var det liksom klart da - jeg blir tohundseier i starten av neste år om Mattilsynet ikke krøller det til med andre importregler igjen. Allerede i sommer så jeg denne annonsen og tenkte at s

Har vokst litt til...

Det skjer jo ikke stort hos oss liksom, jeg er lat og gidder ikke å finne på så mye annet enn å dra på turer i området rundt her. MEN - på fredag tikket det inn albueresultater på den lille blomsten,

Posted Images

3 timer siden, Debbie skrev:

Grattis så mye med en vakker, herlig blomst.

Tusen takk :D 

3 minutter siden, Monab88 skrev:

Fineste blomsten jeg vet om :D

Gratulerer med alle flotte resultatene på den unge frøkna :)

Takker takker - ganske greit fornøyd nå ja :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Oida... ikke veldig flink til å oppdatere denne tråden ser jeg, men nå har vi startet "sesongen" så da har vi vel mer å fortelle om :)

Yasmine har nå blitt nesten 2,5 år og er fortsatt Willys mareritt og "mors" lille øyensten :lol:

I løpet av vinteren/våren har vi egentlig ikke gjort så mye, vi har deltatt på et par gjeterhundkurs, og på det siste kurset løsnet det veldig for henne og hun jobbet veldig fint med sauene, var trygg og konsentrert, lydig og veldig styrbar. Det var endelig veldig moro å jobbe med henne når vi begge begynte å skjønne hvordan ting skulle gjøres :lol:. Yasmine har jo skjønt det lenge, bare ikke helt turt å slippe seg løs - jeg har ikke fått det til fordi hun ikke har turt... men nå var plutselig alt på plass og da gikk jo ting lett som en plett *host*. Vi kommer nok til å jobbe mer med sau, og skal på et par gjeterhundkurs i løpet av sommeren også. I tillegg skal vi på ei ukes brukshundkurs på Sølen å trene spor :)

I helgen startet vi på utstillingssesongen også - vi kommer nok ikke til å løpe ned utstillingsringene i år, men noen utstillinger blir det nok. I helgen var vi på NKK i Ålesund, og jeg hadde håpet på å få CACIB'et da. Hun er jo champion, så da er det CACIB og poeng til årskonkurransene som gjelder :). Og sesongen startet jo rimelig bra, den - for frøkna tok med seg CACIB, BIR og en 3. BIG på kjøpet :). Flinkeste lille prinsessen :)

Neste helg er det spesialutstilling - med enda litt mer konkurranse om de gjeve plasseringene - og det skal vel litt til å gjenta bragden fra i fjor å bli BIR :) 

13131556_1342174682476404_60654559337446

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal man starte liksom??? Jeg gir meg ende over, jeg...

I helgen hadde vi årets "happening" for briarder (og picarder), nemlig vår spesialutstilling der det også deles ut stor-cert. Nå er jo ikke vi noen stor raseklubb, og vi kan ikke akkurat skryte over et utall påmeldte på denne utstillingen (og spesielt ikke når vår utstilling også kræsjer med svenskenes storutstilling og europaklubbutstillingen og spesialutstillin i Tyskland), men vi har veldig god kvalitet på hundene våre, så det er ikke bare en walk-over å gjøre det bra på utstillingen vår heller :D

Jeg har det jo alltid travelt på spesialen vår. Det er mye som skal organiseres, jeg skal holde orden på alle papirer og premier og alskens ting og tang. Heldigvis har vi hatt en særdeles oppegående leder de siste månedene, så hun har jo også tatt et stort ansvar for å få hele arrangementet i havn. Det er godt når man i tillegg til alt det administrative også skal være litt sosial OG stelle to hunder slik at de er klare til å entre ringen. 

Lørdagen hadde vi diverse aktiviteter som rallyLP, hundesprint og utstillingstrening. Begge mine hunder deltok i hundesprinten, men vi skal vel ikke skryte på oss å være kjappest i klassen :lol:. Vi besatte den nederste halvdelen av resultatlista, vi, men vi gjennomførte med stil i det minste :aww:

Søndag var det duket for utstilling, og der var det Willy som skulle først ut i ringen av mine. Jeg var litt småspent på resultatet, selv om jeg regnet med at han skulle bli nr 2 av 2 i championklassen. Jeg har aldri stilt for dommeren før, men jeg visste at hun hadde satt opp Willys konkurrent til 1. BIG på en utstilling tidligere, så jeg antok at hun fortsatt likte ham :). Willy viste seg ikke helt på topp slik han bruker å gjøre - han løp ikke like ivrig og heftig som han bruker å gjøre, og selv om han stod bra følte jeg vel ikke den helt store begeistringen. Dommeren gjorde da også akkurat som jeg trodde på forhånd: satte konkurrenten på første plass og Willy som nr 2 m CK :). 

Dette sa dommeren om Willersen:
"Herlig rasetypisk briard som kunne vært en aning høyere på benene. Fantastisk hode. Helt perfekt skalle. Paralelle linjer i hodet. Velfylt neseparti. Godt pigment. Ganske gode ører. God hals og halsansetning. Herlig, helt stram, overlinje. Deilig velfylt kropp og bryst. Godt vinklet foran og bak. Kunne ta litt lengre skritt foran. De totale bevegelsene er snygge. Akseptabel pelsstruktur. Smuk haleføring. Dobbelte ulveklør. Presenteres helt perfekt og viser seg imponerende flott."

Han endte til slutt opp som 3. beste hannhund :) 
13112890_1347132878647251_16903580757560

Yasmine gikk jo nå i championklassen og hadde 4 konkurrenter der. Da jeg stod foran dommerbordet og hørte kritikken hennes bli diktert, fikk jeg nesten tårer i øynene.... 
"Tispe av meget høy standard. Perfekt ballanse, alt passer i hop som hånd i hanske. Herlig hode. Perfekt pigment.Smukke ører. Helt fantastisk siluett. Velvinklet. Velgående og ser ut  som hun kan arbeide åtte timer med sauer og like etterpå gå inn i utstillingsringen og vinne. Fantastisk haleføring. Smuk pels. Hun har en feil: Hun er ikke min!"

Yasmine vant med denne kritikken sin klasse med CK - og gikk like greit helt til topps i tispeklassen... og dro i land det lengste strået i BIR- og BIM-finalen også!!! Hun gjentok dermed bragden fra i fjor med å bli BIR på årets spesialutstilling :). Fineste prinsessa :D 

13248516_1347132998647239_55274343230636

13246213_1044464135621741_82235029134862

 

 

 

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå ble jeg minnet på at jeg har denne tråden her jo... 
Dette året hadde jeg ikke planlagt at vi skulle stille på så mange utstillinger, egentlig, så fram til juni hadde vi bare vært på 2 utstillinger. Juni startet dog med NKK Drammen, der Yasmine ble 3. beste tispe med res. CACIB. Med de tre resultatene så langt i år klatret hun opp på 2. plass på lista over årets utstillingsbriarder :). Hunden som ligger på topp har to tellende utstillinger mer enn det Yasmine har, så kanskje vi kan klatre høyere på lista utover året? 

For ikke så lenge siden fikk jeg forespørsel om jeg hadde tenkt meg til Leksand i Sverige å stille der.... Nei, jeg hadde jo ikke gjort det, for hvor søren er Leksand liksom? :lol: Men siden Yasmine trente et CACIB fra Sverige også i kampen om CIE-tittelen, så fant jeg ut at joda, jeg kunne da sagtens bli med til Leksand, jeg :D. Det var etter at jeg sjekket hvor i Sverige det var og fant ut at det jo  bare var drøye 30 mil hjemmefra  :). Dommeren ante jeg ingenting om, men noen sjanser må man jo ta her i livet :lol:

Vel - enden på visa var jo at frøken Yasmine vant championklassen foran to velmeritterte svenske tisper, vant beste tispeklasse m CACIB (yesssss) - og endte opp som BIR faktisk! Jeg hadde virkelig ikke trodd hun skulle dra med seg BIR'et, for BIM-hunden var en særdeles velmerittert voksen kar som har blitt BIS-plassert på de to siste utstillingene han hadde vært på :D. Men jeg takket og bukket, jeg altså :). Vi stilte ikke i gruppefinalen da, siden det begynte å regne utover dagen og vi heller ville komme oss hjem før det ble alt for seint :)

Nå har Yasmine 4 CACIB i 3 forskjellige land for 3 forskjellige dommere - MEN jeg er fortsatt ikke helt sikker på om hun ble CIE etter denne utstillingen. Det er avhengig av om hun får omgjort et res. CACIB fra NKK Drammen i fjor, der tispa som stod foran henne var blitt CIE like før, men ikke fått bekreftet tittelen ennå :)

13122942_1339407226086483_79684290364784

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Nå har Yasmine 4 CACIB i 3 forskjellige land for 3 forskjellige dommere - MEN jeg er fortsatt ikke helt sikker på om hun ble CIE etter denne utstillingen. Det er avhengig av om hun får omgjort et res. CACIB fra NKK Drammen i fjor, der tispa som stod foran henne var blitt CIE like før, men ikke fått bekreftet tittelen ennå :)

Det gjør du, men det går ikke automatisk, du må søke. Søknadsskjema finner du på FCI sine sider. ;)

1 time siden, Siri skrev:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anilex skrev:

Det gjør du, men det går ikke automatisk, du må søke. Søknadsskjema finner du på FCI sine sider. ;)

Takk :D. Jeg har fylt ut det skjemaet og sendt inn da, men det er veldig stille fra FCI ennå... mulig jeg bør gi dem mer enn en dag å svare på eller? :whistle:              :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...