Gå til innhold
Hundesonen.no

Yasmine Dalido - en bepelset blomst...


Siri
 Share

Recommended Posts

  • Svar 636
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, da var det liksom klart da - jeg blir tohundseier i starten av neste år om Mattilsynet ikke krøller det til med andre importregler igjen. Allerede i sommer så jeg denne annonsen og tenkte at s

Har vokst litt til...

Det skjer jo ikke stort hos oss liksom, jeg er lat og gidder ikke å finne på så mye annet enn å dra på turer i området rundt her. MEN - på fredag tikket det inn albueresultater på den lille blomsten,

Posted Images

Hahhaha, det er helt til man skjønner hvor mye tid man må bruke på pelsstellet, det :D.

Tusen takk!

Jeg trykket litt feil og kom helt til begynnelsen av Yasminetråden, og der så jeg at Boss er bestefaren hennes. Du har sikkert nevnt det, men det har gått meg hus forbi. Lever Boss ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trykket litt feil og kom helt til begynnelsen av Yasminetråden, og der så jeg at Boss er bestefaren hennes. Du har sikkert nevnt det, men det har gått meg hus forbi. Lever Boss ennå?

Jada, her er det jo bare tjukke slekta, så ja, Boss er farfar her vet du :). Boss lever i beste velgående - 9 år gammel nå så jeg regner med han skal vare litt til :). Han er med på joggeturer og oppfører seg som en ungdom fortsatt - det gjorde han også i helgen da han ble beste veteran med innlagt bjeffing og underholdning for publikum *ler*.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Skikkelig dårlig på vedlikehold av denne tråden her altså, men en kort oppsummering kommer her :).

På utstillingsfronten har Yasmine fått med seg et res. CACIB fra Gällivare, et res. CACIB fra NKK Drammen (som blir omgjort til CACIB) og et CACIB fra NKK i Trondheim, der hun også ble BIM, noen flere BIR og en gruppeplassering fra Nesbyen - og nå aller sist ble hun 3. beste tispe på den svenske høstspesialen i Vårgårda :).

11902440_10206257102060273_5548867159225Yasmine 21 mnd gammel :)

I tillegg til dette har vi tilbragt litt tid i Vågå for å gjete sau! Yasmine syntes sauene var dritskumle første gangen hun møtte dem, men etter hvert fant hun ut at dette var veldig kult, og har blitt ganske flink til å drive sauen. Vi har ikke noe mål og mening med dette, men hun har utviklet en fin forståelse for dyrene og hun er veldig flink til å lese dem og å bruke "briard-eye" som instruktøren kalte det *ler*. Jeg er godt fornøyd med hvordan hun har blitt ut fra utgangspunktet som var mer panisk *ler*. Hun har også fått jobben med å hjelpe meg med å drive sau ut fra eiendommen her. De kommer stadig inn på beitet mitt for å meske seg med ferskt, godt gress, og jeg må jo da stadig "hjelpe" dem ut igjen :). Da er Yasmine fin å ha med seg. Hun synes det er kjempekult :).

1540545_1127765703917304_223348748502578

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er det kanskje på tide å oppdatere litt igjen her, men det blir jo gammelt nytt liksom :). Siden sist har vi vært både på Euro Dog Show, spesialen vår ifm med EDS og DKK's københavnvinnerutstilling i Hillerød. På spesialen vår ble Yasmine 2. btk, mens hun dagen etter, på EDS, ble nr 2 i klassen sin med EXC. Ikke de helt store resultatene å skrive hjem om, men helt ok liksom :). 

I helgen var vi i Hillerød på Københavnvinnerutstillingen, og der ble det både CERT, CACIB og BIM på frøkna - og hun kan smykke seg med enda en vinnertittel: KBHV-15 :). 

12046619_10153568069320750_2952938958508

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Det går slag i slag gitt, mest i utstillingsringen da - og noen på hjemmebane :lol:. Jeg får ta det første først, for et par helger etter denne danmarksturen vi var på, så var det klart for Norsk Vinnerutstilling på Hamar med 21 påmeldte briarder :). Jeg hadde selvsagt - som alltid - et håp om at det skulle gå bra og at en av hundene i heimen kunne dra hjem med enda en vinnertittel (ja, jeg vet, det er litt kvalmt, men det er moro med bokstaver altså... man kan bli litt avhengig :D). 

Jeg visste jo at dommeren liker Willy, men jeg hadde aldri stilt Yasmine  for ham, så jeg var jo litt spent på hva han skulle mene om henne. Da jeg kom inn i ringen med henne, så så jeg at både dommer og dommerelev løftet på øyenbrynene og reagerte litt ekstra... jeg håpet jo at det kanskje var et tegn på at de likte henne :D. Og for å gjøre historien kort - Yasmine falt veldig i smak hos dommeren, hun, og endte opp som beste tispe, og i BIR og BIM-konkurransen dro hun det lengste strået og slo sin bestefar Boss og ble dermed BIR :D. Fineste lille blomsten, det :D. Og ikke bare det, men hun plasserte seg til og med som nr 3 i gruppefinalen :). Og enda er hun ikke to år ennå. 

Yasmine kan nå titulere seg: DKJV-14 DKV-14 NJV-14 KBHV-15 NV-15 Yours Truly Yasmine Dalido. 

12115568_1197833196910554_66306809545272

Dagen etter utstillingen tok vi oss en spasertur i Hamar - og vi MÅTTE jo bare nyte den vakre høsten :). 

12088221_1198139536879920_54471786728625 

Og så var det det andre slaget da... på hjemmebane. Yasmine er riktig i storslag for tiden, og da vi skulle trene litt lp i hagen her i går, så gikk det LITT galt... En litt vill og glad prinsesse tok skikkelig fart og dundret opp i kjeften min så tennene - bokstavelig talt - spratt ut.... :o. Det koster å ha hund.... 

12034391_1199211510106056_70582473354822 

Endret av Siri
  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh hjælp!! :o 

De er utrolig flotte de to hårete samboerne dine, men det er jo ikke så snilt å slå ut tenna på mor. :no: 

 

*ler av de gærne hundene dine og synes bare de høres ennå kulere ut enn før* 

Og gratulerer så mye med tipp topp resultater på Hamar! Bedre blir det ikke :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auch! :|

Hun er så fin altså! :wub: Blir gøy å se hvor mange titler dere ender opp med de neste årene ;)

Det gjorde overraskende nok ikke vondt - jeg har ikke antydning til kul på leppa eller noe.. kanskje tanna bare var litt svak :)
Og takk :). Jeg har jo fått litt blod på tann mht disse titlene nå vet du - så vi må vel reise litt og forsøke oss på noen flere fine titler :D

Åh hjælp!! :o 

De er utrolig flotte de to hårete samboerne dine, men det er jo ikke så snilt å slå ut tenna på mor. :no: 

*ler av de gærne hundene dine og synes bare de høres ennå kulere ut enn før* 

Og gratulerer så mye med tipp topp resultater på Hamar! Bedre blir det ikke :D 

Sånn går det når man blir litt ivrig etter ballen sjø :lol:. Må regne med litt svinn :lol:. Rett før beit hun meg i knehasen bare fordi hun hadde det så travelt med å komme seg ut at hun ikke greide å la være.... :|

Tusen takk - nei, vi kunne vel knapt nok gjort det særlig bedre enn det der :D

Nå er neste kommersj i Danmark neste helg.... også vurderer jeg om vi kanskje må ta turen til Stockholm også, men jeg er litt mer usikker på den turen :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Siden sist har det jo skjedd litt på utstillingsfronten. Den 1. desember ble Yasmine 2 år - og jakten på championatet kunne starte. Første sjanse var på Kongsberg den 6. desember. Det var bare 2 briarder påmeldt her, og jeg visste at den andre allerede var champion, så jeg anså sjansene til å være svært gode for å få fatt i det der championatet... eller to championater egentlig, for Yasmine har jo fått noen cert i Danmark også, så den dagen hun ble norsk champion ville hun også bli dansk :). 

Vel - for å gjøre historien veldig kort: Yasmine fikk sitt Cert og ble BIR - og kan nå smykke seg med titlene N UCH og DK CH i tillegg til de andre hun har fått :)

12240465_1212810342079506_69865145888210

12339394_1227811227246084_81876900963053

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...