Nikitaf Skrevet 2. September 2008 Rapporter Skrevet 2. September 2008 Ønske Liste på hunder Det er mange. skal ikke skrive alle da Border collie<3 Schæferhund(langhåret). Aussie Leonberger Berner sennen Samojed Alaskan Malamute Siberian husky. pomeranien Chihuahua Newfounlandshund Toller Rottweiler shetland sheepdig. Hollandsk geterhund Langhåret. Belgisk fårehund Retrivere. settere dalmantiner. Grand danios ++++
Kristinh Skrevet 2. September 2008 Rapporter Skrevet 2. September 2008 Kunne ikke tenkt meg noen annen rase egentlig, men man vet jo aldri. De rasene jeg helst ville hatt, bortsett fra Papillon er (i tilfeldig rekkefølge): -Chinese Crested (både naken og puff) -Saluki -Whippet -Toy/dverg Puddel Så morro da at du har blitt fasinert av disse to rasene:)
ToneS Skrevet 6. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 6. Oktober 2008 Litt blandede hundetyper til meg da.. (og tibbe kommer jeg for alltid og ha, så jeg skriver det ikke opp på listen) - Sheltie - Svensk/finsk lapphund - Australian Cattledog - Pomerian - Whippet - Belgisk fårehund - tervuren - Boxer - Australian Sheperd - Dobberman - Golden Retriver - Border Collie - Grand Danois - Langhåret Schæfer - Schnauser
mettemor Skrevet 6. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 6. Oktober 2008 Jeg har aller mest lyst på Aussie Malinois er også veldig fristende...
occurrence Skrevet 6. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 6. Oktober 2008 1. Malinois 2. Tervueren (fra malle linjer ) 3. Schæfer (grå) 4. Rottweiler 5. Border Collie
LeneG Skrevet 6. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 6. Oktober 2008 Hvis jeg noengang skal ha en hund til så måtte det være en stor rolig hund. Leonberger, St.Bernhard, Berner eller Nuffe. Eller en liten Pomme. Da måtte isåfall Bonnie roet seg 30 hakk først så hun ikke brakk alle bena på den vesle hunden med en gang. Tror ikke jeg orker en hund til med høy intensitet.
Benedicte Skrevet 6. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 6. Oktober 2008 Er ikke vanskelig å legge merke til at rundt 80% har aussie på listen sin? Syns det er bra og skremmende på samme gang... min liste: - Hollandsk gjeterhund - Aussie - Staffordshire Bull terrier - Bruks-schæfer - Malle - Basenji - Newfoundlandshund
Klementin Skrevet 6. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 6. Oktober 2008 -En portis til <3 -Springer -Finsk lapphund -Eurasier -Alaskan malamute
mushi Skrevet 6. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 6. Oktober 2008 Har sikkert skrevet her før, men forandrer seg stadig. Papillon Chihuahua Italiensk mynde DS gårdshund Sheltie og Japansk spisshund hvis de kom med ett tonn mindre pels. Hvertfall det jeg føler jeg kan klare og liker av raser akkurat nå
Tyfonia Skrevet 6. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 6. Oktober 2008 Hmmm... Tror jeg har det klart for meg: Staffordshire bull terrier Amerikansk staffordshire bull terrier (om de hadde vært lovlige) Irsk ulvehund Dobermann Basenji Amerikansk bulldog Pincher Dette er i hvert fall hunder jeg virkelig legger merke til om jeg ser en
Debbie Skrevet 6. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 6. Oktober 2008 spenndende tråd.. Jeg er veldig glad i dalmisen- og det blir nok en til her i hus.. Men disse frister også- noen bare pga utseende, andre pga mentalitet. Labrador-lever Collie-blue merle fra amerikanske linjer rhodesian rigdeback manchester terrier engelsk setter karelsk bjørnehund Dansk spisshund jaktgolden portis papillion boerboel thai rigdeback dachs
Nowisclee Skrevet 6. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 6. Oktober 2008 Åh, morsom tråd! Jeg kunne tenkt meg å hatt: Spansk galgo Saluki/Sloughi Rottweiler/Dobermann(det har jeg jo ) Kongepuddel Cavalier King Charles Spaniel Newfoundlender(hvis jeg hadde en bedre støvsuger) Engelsk Bullmastiff Staffordshire Bull Terrier Parson Russel Terrier Basenji Dachs Toypuddel Cairn Terrier Men nå er jo alle mine vurderinger gjort ut fra de hundene jeg har møtt, så jeg ville jo bare hatt de snille, veloppdragne individene med godt lynne innenfor enhver rase.
Gjest Skrevet 6. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 6. Oktober 2008 Dansk Svensk Gårdshund Hollandsk Gjeterhund Papillon (fått øya opp for den) Spansk Vannhund
Aya Skrevet 6. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 6. Oktober 2008 Jeg har garantert skrevet før. Listen akkurat nå er: * Schäfer * Groenendael * Tervueren * BC Kravene for disse er at jeg fortsetter å bo landlig, så hundene kan få mye frihet ift tur og fysisk mosjon, og at jeg har en jobb som kan kombineres med det å trene organisert og jevnlig. Ellers: * Sheltiedyrene er jo herlige, små lykkepiller * Greyhound * Whippet * Korthåret Collie Disse rasene kommer jeg garantert til å ha en gang, det er raser jeg ikke har like store krav til omgivelser og livssituasjon for å holde, men utrolig flotte hunder på forskjellig måte. Kan gjerne kombineres med en rase fra den første gruppen og:p
Maritaa Skrevet 6. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 6. Oktober 2008 Groenendael Terv Malle BC Aussie Golden fra jaktlinjer Australsk kelpie og evt. Hollandsk gjeterhund Groenendael blir det nok mest sannsynlig neste gang
shatique Skrevet 6. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 6. Oktober 2008 Pommeranian Mops Boston Terrier Fransk Bulldog Staffordshire Bullterrier Dalmatiner Bare nevnt noen nå,men ønske lista er mye mye lengre...
Kira Skrevet 7. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 7. Oktober 2008 Hvis man skal se bort ifra at det ikke er realistisk, så ser lista slik ut uten rekkefølge: -Amstaff (om de hadde vært lovlige) - Rottweiler - Hvit gjeterhund - alaska husky (med blå øyne) - Basenji - Islandsk fårehund - Jack Russel Terrier - Labrador - Schäfer/rottweiler mix Flere av disse hundene er umulig for meg å ha, men det er jo en lyst-på-liste
ToneC Skrevet 7. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 7. Oktober 2008 Kelpie (liten og nett bygget) Pogengo Portuguese Pequene (strihåret) Papillon (en frisk og gal sak) Gammeldags BC, slik som vi hadde i familien før Silkemynde Edit: glemte nemlig Pyrineisk gjeterhund med korthåret hode...
Yodel Skrevet 7. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 7. Oktober 2008 For meg er det egentlig bare en rase som gjelder og som jeg virkelig brenner for, og det er Basenjien selvsagt. Tviler på at det noen gang kommer noen annen rase som kan stå mitt hjerte så nær. Vi har jo en sheltie, og han er drit kul, ikke missforstå meg- men noen basenji er han definitivt ikke (selvom han prøver ) Det er dog noen raser jeg er fascinert av, og det er: *Shiba Inu *Whippet *Saluki *Faraohund *Thai Ridgeback *Norsk lundehund *Corgi *Sheltie Vel- bortsett fra corgien og sheltien som skiller seg ganske så mye ut er det vel tydelig å se hvilken type hunder jeg tiltrekkes av. Da tenker jeg ikke først og fremst på utseendet. Tror nok aldri noen av de rasene kommer inn i hjemmet her uansett, men det er nå raser jeg legger merke til og liker å følge med på.
potifa Skrevet 8. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 8. Oktober 2008 Her i hus vil det nok alltid være en cavalier, den rasen har virkelig kommet mitt hjerte nært. Ellers vil jeg gjerne ha en golden tispe og en nuffe.
Djervekvinnen Skrevet 8. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 8. Oktober 2008 Foreløpig er det sånn at jeg har ønsker om en kremgul, langhåret dachs. Sånn ellers kunne jeg ha tenkt meg en Grand danoise eller en Pincher (men da måtte jeg ha hatt mer erfaring) i fremtiden en gang. Er ikke noe raser jeg vil ha som neste hund uansett. (tror jeg) Skulle jeg valgt NÅ, hadde det blitt dachsen. Ja dette er godt over 2 år siden, knis, men har litt annet syn nå. Kunne feks ikke tenkt meg dachs nå, og har vel også utelukker pincheren. (kan like godt ha dobbis da egentlig). Grand D er jo flotte, men ikke så høyt prioritert. Rasene jeg har vurdert helt seriøst er Greyhound Hvit hyrdehund Og det blir grey. I framtiden blir det vel kanskje flere geys hvis jeg liker rasen, eller ny dobbis. Det vil fremtiden vise.
Yakine Skrevet 8. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 8. Oktober 2008 Jeg ANER ikke. Tror iallefall ikke jeg vil ha schäfer igjen. Selv om de er herlige dyr, så passer de ikke for meg.
Aussieglis Skrevet 8. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 8. Oktober 2008 1. en til aussie såklart 2. Ei lita nett kelpie-tispe som helst skal være en liten Talli-kopi 3. Schipperke 4. En frisk papillon av den litt "større" varianten, type 4kg og oppover
Artemis Skrevet 8. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 8. Oktober 2008 Ønskelistehunder: 1.Alaskan Malamute (De er SÅ nydelige!) 2.Sarloos Wolfhound/Tjekkislovakisk ulvehund(Spørs om de ikke de blir litt vel spesielle, men men) Tja. Skulle da fortsatt gjerne hatt en av disse Men ønskelistehundene mine ser vel slik ut(om det er realistisk eller ikke er en annen sak): Alaskan Malamute Sarloos Wolfhound Irsk Ulvehund Grand Danois Norsk Lundehund Greyhound Collie(gammel type med mindre pels, eller korthåret) Belger Irsk setter Staffordshire Bull Terrier Schäfer(frisk og funksjonell!) og evt. border collie om jeg noen gang får meg sau. God blanding? Tja...?
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar