TineSimbaNana Skrevet 2. Mai 2006 Rapporter Skrevet 2. Mai 2006 Min liste: Border collie ( har det også) Toller Aussie Saluki
ingalinn2 Skrevet 2. Mai 2006 Rapporter Skrevet 2. Mai 2006 Liker mange raser, men her er de som er på topp akkurat nå( det varierer veldig)! Dette står i tilfeldig rekkefølge! -Schæfer ( som jeg har fra før) -Shiba - Chinese Creasted ( Puff eller naken) Kommer ikke på flere i farten
Gjest Skrevet 2. Mai 2006 Rapporter Skrevet 2. Mai 2006 Oi, er ikkje så mange ulike hunder eg faktisk vurderar å skaffe meg ein gong, men nokon er det: 1. Sheltie 2. Collie langhår Ja, så lang vart ikkje lista men
Kristina Skrevet 2. Mai 2006 Rapporter Skrevet 2. Mai 2006 Cane corso Bruksschæfer Picard Bullterrier Ny liste i uavhengig rekkefølge: Hollandsk gjeterhund Old english sheepdog Cane Corso Dogo argentino Amstaff Bruksschæfer Bull terrier Riesenschnauzer svart
camilla bye-pedersen Skrevet 10. Mai 2006 Rapporter Skrevet 10. Mai 2006 Det er jo så mange flotte raser, men er jo kjempe fornøyd med Cairnen vår Ellers så ville jeg kanskje valgt: Border terrier Parson terrier Amstaff (syns de er utrolig flotte å se på, og er jo lov å drømme litt ) Fox terrier Islandsk fårehund (må være en av de fineste hundene utseendemessig) Groendal (men er nok litt for krevende og vill for oss) Men jeg er nok litt svak for terrierne, de er så modig, selvstendig og robust
cocker-eier Skrevet 10. Mai 2006 Rapporter Skrevet 10. Mai 2006 Min liste (med fare for at den kan bli laaang..): * en til Cocker Spaniel (mye mulig det blir om ikke så alt for lenge ) * Engelsk Springer Spaniel * Field Spaniel * Grand Danois * Tibetansk Terrier * Border Collie * Berner Sennenhund * Riesenschnauzer (sort) * Finsk Lapphund osv, osv. Finnes så utrolig mange flotte raser!
Guest Jonna Skrevet 10. Mai 2006 Rapporter Skrevet 10. Mai 2006 Rasen jeg har kommer øverst: *Australsk Kelpie (jeg vil ha en til om tid og stunner) Så: *Malle/Terv *Scähafer (*Spansk Galgo) Det hele kommer ann på linjer. Skal jeg ha en A.Kelpie til skal jeg ha fra andre linjer enn tispen min er fra. (Dette pga litt planmessig oppdrett.) Ellers så kommer det helt ann på kombinasjonen om jeg vil ha hunden/rasen eller ikke. Jeg har nok litt høye krav bruksmessig. Galgoen er en hund jeg bare har falt for, som rase så virker det som den passer meg ganske bra om jeg noen gang skulle ønske å ha hund som "bare" kose/aktiv tur hund
Wanderlust Skrevet 10. Mai 2006 Rapporter Skrevet 10. Mai 2006 Har vel bestemt meg om hvilke raser som er aktuelle når jeg skal ha èn hund til: -Toller (så skjønn ) -Aussie (helst med et lyst og mørlt øye -border collie (helst me spesielle tegninger) Det er ikke bare pga utseendet, men når jeg skal ha en av disse rasene så vil jeg jo ha "drømmehunden", (hehe). Liker spesielle bc, siden svart/hvit er så vanlig... kan godt være svart/hvit også, men med spesielle tegninger
CWL Skrevet 10. Mai 2006 Rapporter Skrevet 10. Mai 2006 mine ønsker endrer seg hele tiden men akkurat nå er det: - korthåret vorsteh - doberman - amerikansk bulldog - basset hound + mange flere
hanne-pia Skrevet 10. Mai 2006 Rapporter Skrevet 10. Mai 2006 Dette er min liste: 1. Stabij 2. Aussie 3. Toller 4. Grosser (elsker stort sett alle fuglhunder, men grosseren har en spesiell plass i hjertet mitt! Hadde jeg bare drevet med jakt...! )
Trude Skrevet 10. Mai 2006 Rapporter Skrevet 10. Mai 2006 -svensk lapphund (fra Thorela`s) -dalmatiner.. (kanskje helst brun men kanskje svart) -pinscher (rød) -BC -mellom puddel -beagel i ganske prioritert rekkefølge...
Kristine&Scott Skrevet 10. Mai 2006 Rapporter Skrevet 10. Mai 2006 Hmmm...ikke så lett det. I tilfeldig rekkefølge: Dalmatiner Flat Coated Retriever Cavalier Boxer(onkel er oppdretter, så de har en spesiell plass i hjertet mitt) Border Collie...men det blir med tanken. Men synes de er så fine.
icebluelagoon Skrevet 10. Mai 2006 Rapporter Skrevet 10. Mai 2006 1. Sheltie 2. Border Collie 3. Podenco Ibicenco 4.Chinese Crested Powder Puff 5. Aussie (slank blue merle) M.fl...
ida Skrevet 10. Mai 2006 Rapporter Skrevet 10. Mai 2006 Whippet. En skikkelig lat en (he he). Raseforslag? Russisk mynde. Gran Danois. Griffon. Oj, det ble fem.
lo:co Skrevet 10. Mai 2006 Rapporter Skrevet 10. Mai 2006 Hmm.. Bortsett fra at jeg skal ha meg flere Bruxellois'er, så skal jeg ha... ..Griffon Belge ..Petit Brabancon Det er jo samme rase i utgangspunktet (fødes i samme kull), men har allikevel forskjellig rasenummer. Regner med at jeg kjøper nr. 2 om et års tid. Andre hunder jeg kan tenke meg er Boxer og Cane Corso, men ikke så lenge jeg bor i leilighet.
Trude Skrevet 10. Mai 2006 Rapporter Skrevet 10. Mai 2006 -svensk lapphund (fra Thorela`s) -dalmatiner.. (kanskje helst brun men kanskje svart) -pinscher (rød) -BC -mellom puddel -beagel i ganske prioritert rekkefølge... oi jeg glemte bade hund.. Spansk vannhund kommer et sted midt på..
Hundeelskeren Skrevet 10. Mai 2006 Rapporter Skrevet 10. Mai 2006 uff.. det er så sinnsykt mange hunder jeg kunne tenke meg å hatt.. men for å si noen få: 1) helt klart en boxer 2) kanskje en buldogg, hadde det ikke vært for snorkingen;) 3) har alltid hatt lyst på en pomme da, de er jo så nusselige 4) mops har jeg ogsså hatt veldig lyst på 5) og en cocker spaniel da! ( ikke rekkefølge da!)
Pingo Skrevet 10. Mai 2006 Rapporter Skrevet 10. Mai 2006 Mange raser som jeg liker godt... Mudi Australian Cattledog Australian Kelpie Korthårs Collie Fransk Bulldog
Lise88 Skrevet 11. Mai 2006 Rapporter Skrevet 11. Mai 2006 Hehehe... Så ikke whippet på ønskelista de lill Min liste er: # Dverg Pinscher #Chihuahua (korthår) #Malterser #Papillon/Phalène #Saluki #Australsk Shepherd Som dere ser er dette en good blanding av alt .... dette er bare "drømme hunder" for min del... Holder meg nok til Korthåret collie leeeenge!
tm100021 Skrevet 11. Mai 2006 Rapporter Skrevet 11. Mai 2006 nei;) Legg merke til at det er bare store raser;)
Benedicte Skrevet 11. Mai 2006 Rapporter Skrevet 11. Mai 2006 Utenom aussie og labrador, så er det: *newfoundlandshund *basenji *japansk spisshund *border collie *portugisisk vannhund * kerry blue terrier * bull terrier
Denise Skrevet 11. Mai 2006 Rapporter Skrevet 11. Mai 2006 Min liste: -Cavalier King Charles Spaniel -Tibetansk Spaniel -Engelsk Springer Spaniel (Elsker Spaniel ) -Berner Sennen -Nova Scotia Duck Tolling Retriever -Golden Retriever Og mange fleeer!
Red Merle Skrevet 11. Mai 2006 Rapporter Skrevet 11. Mai 2006 Min liste akkurat nå : - Nova Scotia Duck Tollig Rteriever - Australian Shepherd - Skjokolade Labrador Retriever - Rottweiler - Collie Korthår - Dachs, Laghåret. Om anda mange fler. Men disse er på topp akkurat nå
M.J Skrevet 11. Mai 2006 Rapporter Skrevet 11. Mai 2006 Ønskelisten har forandret seg litt så jeg lager en nye en: - groenendael - labrador - mudi - staffordshire bullterrier - norfolk terrier - italiensk mynde - laekenois - hollandsk gjeterhund, strihåret - australsk kelpie - rhodesian ridgeback Edit: Rettet en liten skrivefeil.
Rambo Skrevet 13. Mai 2006 Rapporter Skrevet 13. Mai 2006 Tjaa, først er det da cavalier king charles spaniel som jeg skal oppdrette på. Når jeg har hatt de to tispene og en hannhund i noen år skal jeg skaffe meg en nova skotia duck tolling retriver tispe. Ellers er det mange hunder jeg skal få en gang i livet (Skal ha 2-3-4 hunder samtidig, så jeg rekker kanskje de fleste) dobermann rotweiler staffordshire bull terrier engelsk bulldog saluki italiensk mynde borzoi papillon irsk ulvehund (her kommer jeg bare til å ha en, i og med at hunden er ekstremt stor) border collie australsk shepperd azawakh mexikansk nakenhund farohund Og mange mange mange fler!
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar