Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august 2018


Lothepus
 Share

Recommended Posts

9 timer siden, MegaMarie skrev:

.

Kanskje vi kan ta oss en tur en dag sammen? :)

Ja, gjerne :) 

Nå skal jeg snart dra avgårde til veterinær med Felix. Skal høre om han kan få prøve smertestillende ei stund for å se om det er smerter som gjør at han ikke vil bli med på tur så ofte lenger. Han virker også litt stiv i bevegelsene og det er vel ikke så uvanlig med litt vondter i alderen hans.

 

Endret av Tonje
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 350
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå slasker jeg bare i sofaen, og venter på at det skal bli leggetid. Trøtt i dag!  Det er så stille her i huset nå, 2. august ble vi en hund mindre.   Decoy ble litt bedre på smertestille

Han her vakringen er 4 år i dag  Skjønner ikke hvor tiden ble av Verdens beste Banzai som beriker hverdagen vår så voldsomt mye! Og så har han jo gitt oss beste arveprinsen også    

Sitter med sånne teite tårer i øynene etter å ha oppdatert Marvin-tråden. Trodde genuint at jeg aldri kunne bli glad i en hund igjen da Tinka døde - også kommer han her og bare graver seg inn i hjerte

Posted Images

33 minutes ago, Nimbus said:

Trøster meg med det! At det tross alt er en god deal. Under halve prisen for kvalitetsprodukter er ingenting å gråte for. Så får det bare være at jeg egentlig nettopp hadde lovet meg selv å ikke handle noe mer de neste månedene :innocent:

Og - kjenner meg igjen når det kommer til konsentrasjonsevner! I perioder, når det blir altfor ille, så må jeg bare tvinge meg selv til å bruke Pomodoro. Funker sånn, helt passe!

Pff, slike lovnader er fine å holde seg til, - helt til det blir salg. :shifty::lol:

Takk for tips! Den teknikken skal jeg prøve. Satser på at dagen i dag blir mer produktiv. :innocent: Håper det går av seg selv når jeg bare kommer over sjokket av den nye hverdagen. De siste årene har jeg arbeidet i et yrke som ikke akkurat innebærer ro og stillesitting.  :P

7 hours ago, Annik said:

I morra skal en bekjent se på bil for meg! Det er skikkelig skummelt, og jeg dør litt innvendig av å tenke på at jeg sannsynligvis skal bruke et fem-sifret beløp på EN ting i løpet av denne uka :o

Fikk hjertet i halsen da jeg leste dette. Kjøpte ny bil for noen måneder siden og kjente på akkurat de samme følelsene. Håper bilen min holder for alltid for jeg har ikke nerver til flere bruktbilkjøp. :icon_redface:

Lykke til med bilkjøpet! Håper du blir like fornøyd med din som jeg enda er med min. :thumbs:

8 hours ago, Kaisen said:

Jeg er med i en gruppe på face hvor det gnåles om hvor fælt det er at båndtvangen er slutt, og jeg har en bekjent som er verre enn verst med å legge ut kopi fra lovdata etc om båndtvangen. Jeg skjønner det er dritt når folk som ikke har kontroll eller bryr seg slipper hundene sine, men å skrive 100 facebook statuser til dagen om hvor jævlige og egoistiske folk er, hjelper jo ikke:icon_confused: de som driter i det, fortsetter å drite i det selv om folk klager på facebook liksom. Det blir såå ekstremt når vedkommende nesten ikke tør å gå ut døra med bikkja lenger i frykt for å treffe andre hunder. Må visst bare slutte å kjøre bil også da. Eller krysse veien, for man KAN faktisk bli påkjørt tenk...

Mange overdriver til de grader på Facebook, mitt inntrykk er at de fleste klagere bare gjør det for å få sympati, oppmerksomhet og som tidsfordriv. :raksha:

Jeg mener, de kunne jo utnytta situasjonen av å ha funnet likesinnede i kommentarfeltet og samarbeidet om å finne gode løsninger, men det er ikke like interessant som klaging og å fortelle/lese kjipe historier. :sleep:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tyttebæra skrev:

Fikk hjertet i halsen da jeg leste dette. Kjøpte ny bil for noen måneder siden og kjente på akkurat de samme følelsene. Håper bilen min holder for alltid for jeg har ikke nerver til flere bruktbilkjøp. :icon_redface:

Lykke til med bilkjøpet! Håper du blir like fornøyd med din som jeg enda er med min. :thumbs:

Jeg har gått rundt slik som dette siden jeg fikk tilsendt lånebeviset, også ble det bare noen hakk verre når jeg fant en bil og enda noen hakk til når dwt ble avtalt å skulle se på den :lol:

Om bilen er så bra som det virker, så tror jeg nok jeg blir veldig fornøyd! Om jeg bare klarer å puste :aww:

Men herregud! Tenk om jeg plutselig har kjøpt meg bil i løpet av dagen?! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tyttebæra skrev:

 

Mange overdriver til de grader på Facebook, mitt inntrykk er at de fleste klagere bare gjør det for å få sympati, oppmerksomhet og som tidsfordriv. :raksha:

Jeg mener, de kunne jo utnytta situasjonen av å ha funnet likesinnede i kommentarfeltet og samarbeidet om å finne gode løsninger, men det er ikke like interessant som klaging og å fortelle/lese kjipe historier. :sleep:

I følge de, er det de som kommenterer negativt på innleggene/statusene som er synderene selv. De som driter i båndtvangen og bare tenker på seg selv. For det et nemlig flere som har kommentert typ: Nå igjen??? Trenger vi flere innlegg om dette nå?? Etc:lol:

jeg var så forbanna i går at jeg meldte meg ut av gruppa og slettet vedkommende som venn på face. Ved nærmere ettertanke tror jeg ikke det var et sjakktrekk siden vi faktisk er i familie, men men?

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm nå lå jeg og bikkjene på sofaen og slappa av, plutselig hyler den yngste til og kommer til meg for å få trøst, virka som noe gjorde vondt? :icon_cry: Men nå er han helt normal, leker med Blix på gulvet as we speak. Burde jeg bli hysterisk? Andre som har opplevd? Har trykka og klemt og finner ingen steder på kroppen han reagerer på. Gikk ut i hagen for å se om det var noe med magen men da ville han bare at vi skulle sparke ball :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, laikamor said:

Fikk hundetreningsvesten i posten idag, men den var dessverre for liten :( Finner ingen info om å returnere den, men håper jeg kan det, og kan få pengene igjen.. 

:( men nettkjøp har alltid 14 dagers angrerett. Så det skal ikke være et problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

:( men nettkjøp har alltid 14 dagers angrerett. Så det skal ikke være et problem. 

Men hvordan fungerer det da? Må jeg ikke ha noe skjema å fylle ut, eller kan jeg finne det på nett kanskje? 

Har sendt de en melding, da, så håper de svarer fort :) Var så godt fornøyd med å endelig ha funnet en som passet. Ser sportshund-norge kun har opp til xl. Tror jeg burde hatt 2xl. Får lete videre, da. Har jo hørt at helsitar skal ha store størrelser, men finner jo ingen som selger de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Annik said:

Jeg har gått rundt slik som dette siden jeg fikk tilsendt lånebeviset, også ble det bare noen hakk verre når jeg fant en bil og enda noen hakk til når dwt ble avtalt å skulle se på den :lol:

Om bilen er så bra som det virker, så tror jeg nok jeg blir veldig fornøyd! Om jeg bare klarer å puste :aww:

Men herregud! Tenk om jeg plutselig har kjøpt meg bil i løpet av dagen?! :o

Det er jo snakk om mye penger, så selvsagt er man litt nervøs når det blir alvor. Men tenk da, så deilig det vil bli å kunne kjøre hvor du vil når du vil. :cool::D

3 hours ago, Kaisen said:

I følge de, er det de som kommenterer negativt på innleggene/statusene som er synderene selv. De som driter i båndtvangen og bare tenker på seg selv. For det et nemlig flere som har kommentert typ: Nå igjen??? Trenger vi flere innlegg om dette nå?? Etc:lol:

jeg var så forbanna i går at jeg meldte meg ut av gruppa og slettet vedkommende som venn på face. Ved nærmere ettertanke tror jeg ikke det var et sjakktrekk siden vi faktisk er i familie, men men?

Hvaa, har de gjennomskuet at det er kritikerne som er verstingene? :fear: Enkeltes evne til å ta selvkritikk er imponerende da, gir dem det. :lol:

Håper du ikke omgås dette familiemedlemmet så mye. Hørtes "festlig" nok ut fra før liksom, blir sikkert enda triveligere etter slettinga. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutes ago, laikamor said:

Men hvordan fungerer det da? Må jeg ikke ha noe skjema å fylle ut, eller kan jeg finne det på nett kanskje? 

Har sendt de en melding, da, så håper de svarer fort :) Var så godt fornøyd med å endelig ha funnet en som passet. Ser sportshund-norge kun har opp til xl. Tror jeg burde hatt 2xl. Får lete videre, da. Har jo hørt at helsitar skal ha store størrelser, men finner jo ingen som selger de!

Skjema skal ligge i pakken, eller som vedlegg til ordrebekreftelsen på mail.

Helsitar har store størrelser, men så vidt eg har forstått så er det best å bestille direkte fra produsenten i Finland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Annik said:

I morra skal en bekjent se på bil for meg! Det er skikkelig skummelt, og jeg dør litt innvendig av å tenke på at jeg sannsynligvis skal bruke et fem-sifret beløp på EN ting i løpet av denne uka :o

Hvilken bil skal du se på da? Bare ikke du går for en Suzuki SX4, så ønsker jeg deg lykke til. Samboer hadde en sånn i 5 mnd, med bare tull. Større møkkabil skal man lete lenge etter... :P

Samboer ser også etter bil i disse dager. Står vel mellom en Mazda 3 og en Mitsubishi Lancer nå. Håper egentlig han går for den sistnevnte. Vi likte den bilen veldig godt begge to, når vi prøvekjørte den forrige lørdag :D

Endret av Mardina
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det to turer til veterinæren i dag. Først for generell sjekk rundt stivheten hans og da fant de dårlige tenner og siden de hadde ledig time senere på dagen så fikk han trukket to tenner på besøk nr 2. Stakkaren blør en del og sover tungt nå med papir under haka. Gamlefar:heart:

Kjøpte også Hills sitt leddfor i tillegg til at han skal få smertestillende i ei uke for å se om det endrer noe. Han var nemlig litt mindre bevegelig i bakparten, så da prøver jeg det jeg kan. 

Endret av Tonje
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Ingidano skrev:

Skjema skal ligge i pakken, eller som vedlegg til ordrebekreftelsen på mail.

Helsitar har store størrelser, men så vidt eg har forstått så er det best å bestille direkte fra produsenten i Finland.

Fikk returnere den, så det ordnet seg. 

Hmm, ble litt usikker på helsitar også nå.. Den største er xl, og jeg tror kanskje jeg bør ha xxl om jeg skal ha plass til jakke under også. Skal visst ikke vøre lett dette her :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sendt mail til oppdretter om interesse for et valpekull som er planlagt sommeren/høsten neste år (skrev bl.a. at jeg kom til å ringe neste år når det begynte å bli mer seriøst/virkelig). Det har tatt nesten en måned og manne meg opp. Håper litt at jeg ikke får noe respons:shocked: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mardina skrev:

Hvilken bil skal du se på da? Bare ikke du går for en Suzuki SX4, så ønsker jeg deg lykke til. Samboer hadde en sånn i 5 mnd, med bare tull. Større møkkabil skal man lete lenge etter... :P

Samboer ser også etter bil i disse dager. Står vel mellom en Mazda 3 og en Mitsubishi Lancer nå. Håper egentlig han går for den sistnevnte. Vi likte den bilen veldig godt begge to, når vi prøvekjørte den forrige lørdag :D

JEG HAR KJØPT MEG BIL! :D:D

En Toyota RAV4 2006-modell :)

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tyttebæra skrev:

 

Hvaa, har de gjennomskuet at det er kritikerne som er verstingene? :fear: Enkeltes evne til å ta selvkritikk er imponerende da, gir dem det. :lol:

Håper du ikke omgås dette familiemedlemmet så mye. Hørtes "festlig" nok ut fra før liksom, blir sikkert enda triveligere etter slettinga. :lol:

Vi omgås mer enn jeg ønsker for å si det sånn? men det er litt opp og ned. Vedkommende kan være sur på meg i mange måneder fordi jeg ikke tar kontakt og når det går over så er det evig mas om å finne på ting. Så blir vedkommende sur igjen fordi jeg alltid sier nei. SÅÅ evig runddans for å si det sånn? Får skylde på at jeg «kom borti» unfriend knappen eller noe?

 

@Annik gratulere med ny bil! Toyota er alltid et bra valg?

Endret av Kaisen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, laikamor skrev:

Fikk returnere den, så det ordnet seg. 

Hmm, ble litt usikker på helsitar også nå.. Den største er xl, og jeg tror kanskje jeg bør ha xxl om jeg skal ha plass til jakke under også. Skal visst ikke vøre lett dette her :(

Den jeg har ble sydd på mål fra Helsitar, så det burde vell være mulig å få til? Skal høre med dem angående det jeg også :) 

———

Lyn halter. Og det ser ikke ut til å være de vonde tredeputene hun svidde av seg på grusen for en eller to uker siden. Aida...

  • Like 1
  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Annik said:

JEG HAR KJØPT MEG BIL! :D:D

En Toyota RAV4 2006-modell :)

Gratulerer! :D Toyota skal jo være evighetsmaskiner, sies det. :ahappy:

13 hours ago, Kaisen said:

Vi omgås mer enn jeg ønsker for å si det sånn? men det er litt opp og ned. Vedkommende kan være sur på meg i mange måneder fordi jeg ikke tar kontakt og når det går over så er det evig mas om å finne på ting. Så blir vedkommende sur igjen fordi jeg alltid sier nei. SÅÅ evig runddans for å si det sånn? Får skylde på at jeg «kom borti» unfriend knappen eller noe?

 

@Annik gratulere med ny bil! Toyota er alltid et bra valg?

Det kan skje den beste. :innocent:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...