Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mars

QUEST
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Det er nettopp den smørfølelsen som er ekkel.  a074.gif

Det er jo sånn det skal være ? ikke smell og klør som fliser seg ?

Akkurat nå, mushi skrev:

Klipp i treverk og papir frem til den blir sløv. Eller bytt med saksa på Lola! :lol:

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sliiiten.  Men nå har jammen lille Fettergutt blitt godkjent lavinehund, og er nå godkjent redningshund både sommer og vinter. Fineste lillegutt.   Ellers så må jeg innrømme at jeg gleder meg lit

Fineste snilleste Casper er 10 år i dag! ? ??

Vi klarte det:) Herregud det er vilt hvor sliten man blir av å ikke gjøre noenting.

Posted Images

Akkurat nå, Raksha skrev:

Nå har barn og hunder vært med i fjøset. Barnet er i seng, og hundene sover. Kasko og Lupin fikk slikke ren en melkepulverpose - NAM! Så håper magene dems ikke blir dårlige :lol: 

Den følesen når man har 2 kuer på selekteringsbingen som skal gjennom roboten, og jeg med mye tålmodighet har fått den ene inn i roboten (hun har en vond fot, så man må ta seg god tid) og skal ha henne ut, så går den andre i veien og river ned grinda, og går ut i løsdrifta og menger seg med 60 andre dyr... !  :gaah:

Fikk fulgt haltepinken tilbake til selekteringsbingen og  gikk på rett på 111 som jeg skulle ha tak i, og hun ble glad og fornøyd med til roboten og tusla rett inn. :D Så det gikk bra. Mestring :aww:  

Desverre er siste oppdatering på svigermor ikke oppløftende, så jeg har så godt jeg kan forberedt lillemor på at bestemor kommer til å dø snart :cry:  Veldig glad vi ikke ble med nedover. For de får ikke kontakt og hun puster anstrengt. Det hadde lillemor syntes var veldig skummelt. 

Nå skal jeg prøve å tenke på alt mulig annet frem til jeg hører noe mer.

Å Raksha! :hug:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin påskeferie :)

Planlegger skitur med samboer, barn og hund i morgen. Håper været samarbeider. Blir nok ikke lange turen, mest å være ute. Snart-treåringer har mye energi, hehe. 

@Raksha Så trist :(

Endret av Krelise
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Bizi synes det er god seng på dette hotellet. Også er det så mye spennende  lukter i slottsparken,altså.

Fungerte helt utmerket,dette.

20180331_221820.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Klematis skrev:

Bizi synes det er god seng på dette hotellet. Også er det så mye spennende  lukter i slottsparken,altså.

Fungerte helt utmerket,dette.

20180331_221820.jpg

Hund på hotell er kurant det! Men langt ned for å gå tur på morgenen før frokost. ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Rocket said:

Har sett A Dog's Purpose. Ca 1 time rein grining. Jepp.. Worth it. Herlig film. :wub: 

Netflix? Amazon Prime? Neste gang jeg er full av hormonas og PMS skal jeg ta meg en skikkelig grinare, høres lovende ut den filmen du nevner :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kangerlussuaq said:

Netflix? Amazon Prime? Neste gang jeg er full av hormonas og PMS skal jeg ta meg en skikkelig grinare, høres lovende ut den filmen du nevner :P 

Viaplay. :D Jepp, er som å skru på ei vannkran den der altså! :P 

EDIT: Forøvrig en annen god grinefilm såvidt jeg husker. A.I Artificial intelligence. Eldre film, ikke hunderelatert svjv, men jeg og 2 venninner satt og hylgrein til slutten for mange, mange år siden. :P 

Endret av Rocket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• mushi unpinned og locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...