Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke raser syns du er flotte og hvilke syns du er ehhm..mindre tiltalende?


QUEST
 Share

Recommended Posts

Jeg liker ikke små hunder. Alt under 40cm synes jeg ikke er tiltalende i det hele tatt. 

Er ikke særlig begeistret for langhårede raser som Bearded,OES, Schapendoes osv heller. Collie er min hjerterase, men jeg synes avlen går mer og mer i retning forvokste fluffballer, det blir jeg litt lei meg av, faktisk.

Jeg synes også utseendet til mange raser er kjedelig, f.eks. Golden og så å si alle spaniels, så det kunne jeg aldri hatt.

En skikkelig pen hund for meg ser ut som en ikke-froskete sort Schæfer, eller en sort Kelpie.

Men størrelse er for meg mye viktigere for at jeg synes en hund er pen eller ikke enn utseendet ellers.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg VISSTE at du kom til å komme med et sånt innlegg  

Jeg også  Hei, jeg heter Siri, og jeg er shallow  

Altså... jeg liker jo åpenbart hunder med lang pels, men det styggeste jeg ser er jo langhåra hunder som er dårlig stelt, fulle av floker, skite og fæle... Greier man ikke å stelle dem slik pelsen kre

Kun eksteriørmessig er jeg schizofren :lol:

Riesenschnauzer i en mer bruksretning. Ikke så mye pels og godt muskelsatt. Det synes jeg er dritlekkert. Egentlig generelt korthårete 20-45kgs funksjonelt bygde hunder som er godt trent. Der du ser en godt muskelsatt kropp. De må jo være korthårete, for man må jo se det :lol: Pit bull som ikke blir for bred, men godt trent er også med!

Noen mynder er alt for majestetriske til å ikke lee ett ekstra blikk etter de. Greyhound, faraohund, irsk ulvehund ol. Særlig når de er i full driv, som de er skapt til. 

Så må jeg ha med tsjekkoslovatisk ulvehund! Mulig sibirian husky klarer å snike seg inn her å :P

Av de med litt pels. Pyreneisk gjeterhund med korthåret hode med litt størrelse, semilang pels harleiken! Eller bordercollie, 17-19 kg svart/hvit med semipels og ståører. Tervueren med kort(ere) pels som er veldig mørk og mer stopp enn flertallet idag har. 

Synes ikke det er så kult å ramse opp raser jeg ikke liker men kan heller nevne noen trekk. Gigantraser, raser som sikler, øyne og lepper som henger. Hunder med for korte/lange kroppsdeler (feks korte føtter eller alt for lange ører). Hunder med korte snuter eller underbit. 

 

Er det bare meg...? :lol:

Kan være like greit at jeg har flere kriterier enn utseende når jeg skal anskaffe meg hund :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke hunderaser som i mine øyne er syklige eller har ekstreme trekk.

Av raser jeg liker utseende på så kommer disse høyt opp:

Karelsk bjørnehund, dalmatiner, jaktlabrador(hannhunder),whippet,porcelaine, m.m

Så er det raser jeg ikke har så mye sans for, men det er litt blanding av gemytt, og utseende...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker de fleste raser som er bygd som "normalhunden", og noen med kortere bein, men noen er helt klart penere enn andre. De kan ha kort, dobbel eller lang pels (men må ha pels), stående eller hengende ører, men må ha middels til lang hale.  Favoritten en pen Siberian Husky. Rasevalget hadde ingenting med utseendet å gjøre riktignok, på den tiden likte jeg ingen raser som gikk med halen høyt og skulle ha schäfer til jeg fant en som passet bedre). Etter 24 år med rasen er jeg nok mer enn litt farget :P
Og røde Siberians har også blitt ganske pene med åra (det var de nemlig ikke før). 
For å dra frem noen andre raser enn min egen så stiller de fleste nordlige spisshunder høyt, enkelte urhunder og de japanske rasene er også veldig pene. 

Av de mindre attraktive så er egentlig alt av hunder som ikke ser helsemessig bra og sunt ut, eller som avviker mye fra det hodet mitt oppfatter som "normalen". Sånt er jo til dels subjektivt. Som eksempel kan jeg nevne Xoloitzcuintli som jo er sunt konstruert og egentlig bare har en "feil" og det er pelsmangel. Den tiltaler meg overhodet ikke. Men putt på litt pels så er den faktisk en pen hund (og har også bedre tenner som jo er et stort pluss) 

919da300dba12b7417ce7d64a19aac9c--xoloit


1f1b72dacb9a831bd1fb1f4402aa0275--chines

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ingen raser med utstående øyne, stortsett brachycephale raser. Som mops, fransk bulldog, cavalier, og de fleste miniatyrer med utstående øyne. Liker ikke inntrykkede snuter heller. Egentli ikke noen brachycephale raser jeg synes er særlig pene. Hvertfall ikke de ekstreme som pekineser (grøss), mops, bulldog, affenpincher,bolognese, japanese chin osv, men syns heller ikke boxer er spesielt fine.

Liker ikke mastiffer og andre hunder med tilsvarende fasong. Mye rynker og hengende lepper og øyelokk. Typ napolitansk mastiff, bordeaux dogge, dogo canario, bullmatiff, st. bernhard, osv osv. Liker heller ikke basset med all den hengende huden.

Liker generelt ikke hunder med hengelepper og hengende øyelokk, og mange raser havner under der, og også varianter av enkelte raser. Finnes flere spaniels med altfor hengende hud, og til og med settere. Enkelte flatter har og hengeøyne, ikke pent. Liker ikke hunder med "kalkunhals" heller. Og ikke med rar kroppsfasong uten innsvinget mage. Liker ikke hunder med tønneform altså. 

Og syns heller ikke raser med sånn rar krage som stor rett ut er noe fint, som schipperche, korthåret collie, kelpie.

Liker ikke hunder med langt skjegg og bart. Som schnauzer (bare riesen kan rocke en ordentlig bart og se bra ut i det, de er så barske), alle terriere med skjegg og bart osv. Bart helt kort bart som på irsk ulvehund og hjortehund er greit :P

Liker ikke raser som ser ut som små gamle skjeggete menn. Typ havanaise, lhasa apso, malteser, dandie dinmont terrier, bolonka, bichon frise osv.

Når det kommer til alle disse rasene kan jeg selvsagt bli dødssjarmert av en når jeg treffer en i virkeligheten selvom jeg ikke synes de er noe pene :) Da faller jeg for en glad personlighet og vennlighet.

Selvom det ble en hel haug hunder jeg ikke synes er pene er det mange jeg liker og da :P Men felles er at de fleste har en flott kropp og moderat i alt fra fasong til pels. Ikke noe ekstremt. Stram hud, bare bittelitt rynker i pannen er greit som hos ridgeback :P
Elsker det meste som har lange ører med beheng :) Som spaniels, saluki, münsterlandere, langhåret dachs... Og elsker hunder med fasong og kropp som dalmatiner og ridgeback, weimaraner...

 

Vanskelig :P

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer faktisk ikke på noen konkrete raser jeg syns er stygge...det er noen trekk jeg ikke liker som feks hengende øyne og mye løs hud. Men samtidig har alle sin sjarm likevel:P

Det er derimot mange raser jeg syns er fine, og de som er høyest på min liste er flere av spisshundene og myndene. Spesielt finsk lapphund og whippet:wub: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2018 at 10:56 AM, Lola Pagola skrev:

Jeg er så overfladisk at jeg aldri ville valgt en rase hvis jeg ikke syntes den var skikkelig pen emoji28.png jeg vil ha i pose og sekk!

Samme her. Det tillater jeg meg å være uten skam faktisk. Blir irritert når folk skal messe om at utseende ikke har noe å si. For meg har det det. Og ja jeg VET jeg kan bli glad i en hund jeg ikke synes er pen. Men hvorfor velge det i utgangspuntket når jeg kan velge å få i pose og sekk :) Jeg hadde aldri sluttet sikle på de rasene jeg synes er flotte og tiltalende i utseendet som også ville passet meg personlighetsmessig, selvom jeg hadde hatt en aldri så perfekt hund som er mindre pen :P

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

@Orca wins the thread :lol: 

Haha uffda vet ikke om det er en bra ting :P

Kom på at jeg heller ikke liker korthårede hunder med lite pigment. Som hvite boxere, hvite bullehunder, hvite bullterriere. De ser syke ut. Men fargen på en hvit gjeterhund er smellvakker. Liker heller ikke hunder med rennende øyne. Eller rødfarget pels av sopp. Dette går vel under bartehunder. Og liker ikke hunder uten pels.

 

Føler jeg må ramse opp litt flere pene hunder så jeg ikke bare ser ut til å mislike alle hunder: faraohund, podenco ibenco, hovawart, hvit gjeter, langhåret vorstehhund, moderate spaniels uten hengeøyne og altfor tunge ører, jaktcocker, portugisisk vannhund (kun med barbert snute!!), moderate rottiser (de som er lettest bygget og ikke set ut som mastiffer), moderate dobere, dalmatiner, jaktlabrador, jaktgolden, mørkhårede maller som har mer beige enn rød pelsfarge, bruksterv, langhåret dachs, flat, alle blandingshunder med hengeører med beheng.


Syns en tråd som dette er helt ok fordi alle vet at det bare er overfladisk og generelt. Som sagt kan jeg falle pladask for en hund jeg treffer i virkeligheten selvom den er alt annet enn hva jeg ville sett på som pent. Jeg ble til og med sjarmert av en mops her om dagen på jobb, selvom det er en av de rasene jeg virkelig ikke liker.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har absolutt min mening om hvilken raser jeg personlig synes er pene, og hva jeg aldri ville hatt selv, ene og alene pga utseende. Men så kan jeg treffe på en rase jeg i utgangspunktet ikke liker, som kan sjarmere meg i senk. :wub: Ingen regel uten unntak. 

Det er veldig få raser jeg synes er direkte vakre, og som kan ta pusten fra meg. Men noen av dem som kan det er Dobermann, Glatthåret Vorsther og Rhodesian Ridgeback,  

En hund er i mine øyne vakker når den er glatthåret, har en stram funksjonell kropp med stram hud og blank pels, hengeører, lang rett nese med fin stopp og helst mørke øyne. 

Jeg liker ikke ekstreme trekk, slik som lang og/eller ekstrem tykk pels, flate neser, masse løs hud, alt for stor/liten og runde rygglinjer og overvinklede bakben og  hoder uten stopp for å nevne noe. 

  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser sjarmen i de fleste raser, tror ikke det er noen rase jeg absolutt ikke ville hatt pga utseende om man tenker rent overfladisk. Går man dypere så er det mange pga fysike og eller mentale egenskaper som ikke passer meg eller jeg rett og slett ikke syns er bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alle sikkert vet så liker jeg hunder som er fine i kroppen, funksjonellt bygd, lange bein, elegant "fasong", kanskje robust uten å være kraftig osv. Jeg foretrekker stårører fordi jeg synes det gir hunder et bedre uttrykk og spesielt mtp kroppspråket så føler jeg de er mye mer uttykksfulle :P Polarhunder og hunder med typ "urhundutseende" finner jeg svært tiltrekkende. Pels som er robust og "selvrensende" omtrent er og et pluss. Tett pels! 

Jeg "liker ikke" (som i jeg kunne aldri selv hatt) hunder som er for små til mitt bruk typ lhasa, bichon og den duren der. Kunne ikke hatt hunder med store hengede ører eller skikkelige hengelepper. Ikke for mye hud og rynker. Ikke noen inntrykte neser eller utstående øyne. Ingen mastiffer eller hunder som er "for tungt bygd". Mynder liker jeg dog, de er ekstremt kule!

Og så er jeg jo genuint nysgjerrig på de som feks liker mops, pekingneser osv hva det er som får de til å velge disse. Sett at fysikken ikke skapte problemer hos rasen - er de søte, trumfer personlighetene utseende eller er det andre ting som er grunnen til det? Hva er det som er tiltalende? Og dette er fordi jeg faktisk er nysgjerrig fordi jeg SELV ikke ville valgt en slik hund. Flesteparten sier jo de er så søte og at det er derfor man vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare basert på utseende syns jeg kooikerhund er den vakreste rasen, selv om det finnes mange litt mindre pene individer der og. En godt bygget hannhund, men pels etter rasestandarden, og "riktig" haleføring, er noe av det fineste som finnes:)

Rett bak kommer blant annet de langhårete retrieverne, flere spaniels, også syns jeg mynder er veldig elegante, i tillegg til siberian husky (eller den "utformingen").

Jeg liker ikke hunder med utstående øyne, brachycephale raser (men jeg kjenner noen sjarmtroll innenfor den kategorien allikevel, bare klarer ikke synes at de er pene), eller fysisk bygning som tydelig går ut over bevegelsesmulighet/er overdreven enten gigantisk eller mini. Korthårede hunder har jeg heller aldri vært spesielt fan av, men har jo lært å leve med noen av de og:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smak og behag, jeg syns det er litt rart at folk skal bli fornærmet fordi noen andre ikke liker det samme som deg. Eks i går så jeg en bil som sikkert i mange sine øyne ville vært en skikkelig fin bil. En sportsbil, plass til to personer, lav og kjører sikkert super fort. Mens jeg tenkte at det var en stygg bil, fordi den i mine øyne er helt ufunksjonell. Jeg kan ikke ha hunder i en bil som det der! Til mitt bruk ble den ufunksjonell og derfor syns ikke jeg det var en fin bil. 

Nå til trådens topic. Jeg liker litt av hvert. Jeg liker Aussie, Malinois, Pyreneisk gjeterhund, liker poil long best, Kelpie, Basenji, Siberian husky, Azawakh, mange av de korthårete jakthundene som Vizla, Pointer. Jeg liker noen av spanielene, da helst jaktversjonene da, jakt cocker og jakt springer. Litt av hvert med andre ord. Jeg liker ikke så veldig godt stri hårete terriere, generelt sett bartehunde er jeg ikke så fan av. Eller litt sånne store bamsehunder, de er supersøte som valp, men som voksen syns jeg rett og slett de blir litt kjedelige. Type kaukasisk ovtcharka, st berner, berner sennen osv. Flatcoat er en av de som går under denne kategorien også. Litt kjedelige rett og slett. Eller raser som har alt for mye pels, jeg bare tenker på alt de drar med seg inn fra skogen. Amerikansk cocker spaniel, havanaise. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best korthårete hunder av litt størrelse. Men liker også andre typer hunder. Litt ekspemler på raser jeg synes er pene: boxer, pitbull, malle, border collie, labrador osv.

Jeg liker ofte ikke utseende på hunder som andre synes er søte. Små hunder og mynder.. Chihuahua, pomeranian, mops osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, pippin said:

Og så er jeg jo genuint nysgjerrig på de som feks liker mops, pekingneser osv hva det er som får de til å velge disse. Sett at fysikken ikke skapte problemer hos rasen - er de søte, trumfer personlighetene utseende eller er det andre ting som er grunnen til det? Hva er det som er tiltalende? Og dette er fordi jeg faktisk er nysgjerrig fordi jeg SELV ikke ville valgt en slik hund. Flesteparten sier jo de er så søte og at det er derfor man vil ha.

Jeg har ikke en sånn hund fordi de er bygget som de er. Men, jeg liker at de er åpne, uredde, sosiale, lekne, litt klovnete. Hvis de var normalt bygget, kunne jeg godt tenkt meg en sånn, fordi det er kule hunder mentalt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker selvfølgelig ikke utseendet på hunder med ekstreme trekk, være seg flate snuter, korte bein, mye hud osv. Jeg synes de ikke er det granne pene, og de blir direkte stygge av at jeg vet hvor mye det kan plage hunden. Så alle brachy-raser, basset, shar-pei, og alle andre i den kategorien folk har nevnt før meg, går på ugh-lista. Samme gjør de aller fleste mynder, de er for tynne. Jeg er ikke glad i barter, så jeg synes ikke at schnauzere og lignende er fine, og generelt synes jeg at alle utstllings-dolla hunder er på sitt minst vakre (den absolutt dummeste må være Løwchen, men mange andre følger tett i hæl). Er heller ikke spesielt glad i de fleste chihuahuaers utseende, og kan styre meg for mastiffer av ymse slag, de ser rett og slett mindre begavet ut. Bullterrier ser skumle ut :P

Jeg elsker spisshunder, med et par unntak (f.eks. chow chow ser bare feil ut). Og så synes jeg at rottweilere, staffer, amstaffer, pit buller o.l. er utrolig pene. Jeg vet ikke om de regnes som spisshunder eller mynder, noen sier ditt og andre datt, men noen av de primitive rasene er kjempestaselige, som faraohund, Ibizahund, basenji, Etnahund, og så videre. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

De peneste hundene er de med atletisk og funksjonell bygning: mallinois, jaktgolden, bruksschäfer, chodsky pes, tsjekkoslovakisk ulvehund, ... , the list goes on. 

Hva pelskvalitet angår heller jeg kanskje litt mer bort fra ren funksjonalitet og lar min indre frisør få et ord med i laget: russisk sort terrier, briard, puddelvariantene, ..., samt at også en del napperaser med en snasen bart og litt rufsete fremtoning tiltaler meg rent utseendemessig. 

De styggeste hundene er mops, engelsk bulldog, bassethound, pekingpeser, utstillingsschäfer, boxer, bordoux dogge, fila brazileiro, ..., generelt hunder med så løs hud at det gir plager, dvergvekst, brachyphali og andre anatomiske defekter. Showbusinessen er pill råtten og flere burde fått fengselsstraffer for å ha kjørt de rasene rett i grøfta.

Endret av Maskot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt veldig sanser for mynders estetikk i mange år, og synes de fortsatt er flotte, men etter jeg fikk pinscher synes jeg at raser som har liknende bygning og hode er det aller vakreste. Vorsteh, dalmatiner, dobermann etc. ????

Veldig fluffy hunder, de med ekstremt ufunksjonelle trekk og «utpreget søte» hunder (bortsett fra de som minner meg om første hunden min ?) er de jeg finner minst tiltalende estetisk. (Men kan såklart bli sjarmert av alle.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg syns er penest: toller, flat, welsh springer, jaktlabrador (spesielt de svarte), jaktgolden, aussie, langhårscollie (spesielt blue merle og tricolor), dalmatiner, riesenschnauzer, doberman, elghund (spesielt de grå), landseer, malamute. Noen eurasiere, men mange er så dårlig bygget at jeg klarer ikke synes de er så fine lenger.

Minst fine: Mops, griffon, en del av de små rasene som har veldig kort nese, liten plass til tenner og hvor øynene blir uproporsjonalt store, utstillingsschæfer, chow chow. Jeg er også veldig lei alle doodlene/cobberdogene i nabolaget med eiere som glemte at det var hund de skaffet seg og ikke teddybjørn, så jeg blir sint av å se alle de teddybjørnene med "fleecepels" . Men det har mer å gjøre med hva jeg har lært å assosiere med utseendet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Å det finnes jo så mange vakre hunder der ute :) For meg er det aller vakreste jeg vet om mynder. De er så elegante og grasiøse, men så er de skikkelige sjarmtroll og tullekopper hjemme. Greyhound, Saluki, Sloughi, Borzoi, Whippet og Silkemynde er nok de aller vakreste syns jeg :) Men andre raser jeg syns er utrolig vakre eller stilige er; Smooth Collie, Schæfer, Malinois, Tervuren og Groenendal. Syns også Grand Danois kan være flotte om de ikke har hengeøyne. Doberman, Weimaraner og bordercollie syns jeg også kan være fine. En sort kortklippet kongepuddel syns jeg også er helt fantastisk. Og noe av de rasene jeg anser som de mest koselige er nok Golden, Flat, Curly coated og Labrador retrievere ❤️ Pinschere kan også være sjarmerende syns jeg. Og av en eller annen merkelig grunn syns jeg bedlington terrier er litt sånn styggsøt ❤️

 

De rasene jeg ikke syns er så veldig tiltalende er alle kortsnuta raser, men spesielt fransk bulldog, engelsk bulldog og mops. Kjenner jeg blir irritert når jeg ser folk gå rundt på sommeren med overvektige kortsnuter som sliter med å puste. Jeg skjønner ikke at folk velger sånne hunder. Har heller aldri skjønt chihuahua (men noen veldig få individer er sjarmtroll). Alt som sikler veldig mye er ekkelt, men de kan være litt søte likevel.  Bully breeds er ikke stygge i seg selv, men mer at jeg ikke syns de er spesielt søte heller. Jack Russels som er strihåret syns jeg ikke er søte, samme med dansk-svensk gårdshund. Boxere og beagle er heller ikke mine favoritter.  Og hvite småhunder med masse brunt rundt øynene er ulekkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...