SFX Skrevet 4. September 2017 Rapporter Share Skrevet 4. September 2017 1 time siden, Kaisen skrev: Nei det visste vi ikke. Som sagt, dårlig formulert av meg vi har sett litt forandring på henne i det siste. Med folk generelt. Hun tåler helt fint eldre barn, så lenge de er relativt rolige. Tantebarnet mitt har vi sluttet å prøve med feks, fordi han er alt for brå av seg. Men vi har også funnet ut at det går greit ute. Og det hadde vi ikke funnet ut av hvis vi hadde sluttet å prøve den gangen for lenge siden. Men alle disse 3 jentene var rolige og hundevandte, derfor var jeg relativt trygg på at det skulle gå greit de fikk beskjed om å overse henne til hun søkte kontakt selv, og det gjorde de. Jeg har lært å se hva som trigger henne og de gangene det har oppstått skumle situasjoner er utelukkende når barn har kommet løpende mot henne og brølt og hoiet. Helt ærlig så kommer jeg aldri til å slutte å håpe at hun skal akseptere barn. Det har vært et stort nederlag for meg at hun er som hun er og det har vært vanskelig å svelge. Jeg har godtatt det, men slutter aldri å håpe. Hun trenger ikke å elske dem, men bare hun kan omgås dem, være i samme rom osv. Men igjen - vet jeg at det er bråkete og viltre barn som kommer, så skal hun selfølgelig få slippe å forholde seg til dem. Men det går jo an å se an barna også før man bestemmer seg for at "dette går ikke". Som sagt, jeg vet bare det du skrev, kombinert med at jeg husker du har sagt han er redd for barn og at jeg fikk inntrykk av at dere forsøkte å holde ham unna barn. Om det har bedret seg, er jo det fint. 16 minutter siden, Mud skrev: Fikk melding av rektor om at det hadde vært en kniv-episode på den videregående skolen ( nabobygget til A sin skole ) og at barna var blitt innelåst på skolen 20-30 min til gjerningsmannen var tatt etter oppfordring fra politiet. Gikk kjapt inn på nettavisene og dro rett fra jobb. Det gjorde ca alle andre foreldre også, det var et parkeringskaos av en annen verden. Barna hadde ikke sett selve hendelsen, men de fikk jo med seg et svare oppbud av politi og ambulanse før de ble jagd inn fra storefri. A er skræmt. Naturlig nok. Han prater ikke om annet og trøster seg veldig med at Nico hadde bitt hvis noen hadde prøvd å knivstikke han. Han vil ha henne med på skolen heretter, men det går jo ikke. Jeg kan allerede nå si at dette blir en laaaaang natt. Håper virkelig det går bra med jenta <3 Stakkars Ask, stakkars jente, og alle andre involvert. Det er en trist, trist, trist planet vi lever på... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 4. September 2017 Rapporter Share Skrevet 4. September 2017 5 minutter siden, Symra&Pippin skrev: Stakkar lille Ask da! Håper bekymringen/angsten går fort over. Det gjør nok det , men det var nok en voldsom opplevelse for de små selv om skolen var flinke til å avdramatisere det. A er av typen som tenker litt vel mye, men heldigvis er han flink til å snakke om ting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 4. September 2017 Rapporter Share Skrevet 4. September 2017 I dager jeg kjempesliten, vondt i hodet og stuptrøtt. Blir ikke akkurat noen langtur på jentene i dag, men de fikk to timer i går så det går nok greit Men før jeg går ut så må jeg spise, og det betyr at jeg må reise meg og gjøre noe. Puh... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tinkie Skrevet 4. September 2017 Rapporter Share Skrevet 4. September 2017 On 3.9.2017 at 5:43 PM, SFX said: Det er litt forskjell i høyde, men ikke veldig mye - nuffen er dog noe grovere og tyngre, 5-10 kg mer. Men du kan jo ha sett små bernertisper? Maksmål på bernertisper er 66 cm, og gjennomsnitt/ideal for nuffetisper er 66 cm. Minimum for bernertisper er 58. Hjemme fra utstilling, og jeg frykter det har gått betennelse i ankelbruddet igjen. Jeg tåler ingenting før det blir smerter for tiden. Jeg er ikke stokk halt i dag, men begrenset. Og hver dag denne uka har jeg hatt vondt i ankelen. Det er ikke vanlig. Må jeg ha ny henvisning til fysioterapi når jeg gikk til det i fjor? Man trenger ikke henvisning til fysio lenger, altså. Dette har vært den tyngste og lengste mandagen må veldig, veldig lenge. Jeg er helt utslitt etter alt jeg har hatt å tenke på i det siste... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kokospaniel Skrevet 4. September 2017 Rapporter Share Skrevet 4. September 2017 19 minutter siden, Tinkie skrev: Man trenger ikke henvisning til fysio lenger, altså. Ikke hvis en skal betale alt selv, men hvis en skal til en med refusjon må en vel fortsatt ha henvisning? Det siste slaget er det forresten ganske vanskelig å komme til hos de fleste steder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonje Skrevet 4. September 2017 Rapporter Share Skrevet 4. September 2017 Det regna godt da jeg kom hjem fra jobb, men jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle jogge så det var bare å komme seg ut. Det ble jaggu ei mil jogging det, i skogsterreng. Da var det godt å komme inn til en varm dusj og ferdiglaga fiskeboller i hvit saus som samboer lagde. Akkurat nå vurderer jeg å dra på trening med Blaze, men det er tungt å komme seg opp av sofaen nå altså.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 4. September 2017 Rapporter Share Skrevet 4. September 2017 1 time siden, Tinkie skrev: Man trenger ikke henvisning til fysio lenger, altså. 44 minutter siden, Kokospaniel skrev: Ikke hvis en skal betale alt selv, men hvis en skal til en med refusjon må en vel fortsatt ha henvisning? Det siste slaget er det forresten ganske vanskelig å komme til hos de fleste steder Jeg skulle gjerne sluppet å betale. Sist jeg fikk betennelse i forkalkningene (?) var det flere måneder å vente, som ikke akkurat gjorde ting bedre. Derfor vil jeg forsøke å gjøre noe før jeg blir helt halt. Har jeg fremdeles vondt på onsdag, ringer jeg for øyeblikkelig time. Jeg hadde et ærend 600 meter fra jobben i dag, og slet med turen tilbake til jobb. Det er neppe kun fordi jeg gikk på asfalt.. Nå er middagen i ovnen, og jeg lurer på om jeg skal få gjort litt husarbeid fram til klokka ringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 4. September 2017 Rapporter Share Skrevet 4. September 2017 Just now, SFX said: Jeg skulle gjerne sluppet å betale. Sist jeg fikk betennelse i forkalkningene (?) var det flere måneder å vente, som ikke akkurat gjorde ting bedre. Derfor vil jeg forsøke å gjøre noe før jeg blir helt halt. Har jeg fremdeles vondt på onsdag, ringer jeg for øyeblikkelig time. Jeg hadde et ærend 600 meter fra jobben i dag, og slet med turen tilbake til jobb. Det er neppe kun fordi jeg gikk på asfalt.. Inne fra en god times tur. Jeg hadde ikke tenkt det skulle bli det i dag, men så kom man i gang og det var godt å gå, og så får man litt blod på tann etter å gjøre en innsats når vekta kryper jamnt nedover også Men nå er jeg parkert i sofaen for resten av kvelden. Jeg fikk forresten høreapparatene mine i ettermiddag, og jeg blir småsnål over alt bråket. Jeg kan jo ikke en gang riste i håret med fingrene uten at det bråker! Jeg hører riktignok ikke øresusen lenger, men eg vet ikke hva som er verst jeg altså 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonje Skrevet 4. September 2017 Rapporter Share Skrevet 4. September 2017 37 minutter siden, Line skrev: Inne fra en god times tur. Jeg hadde ikke tenkt det skulle bli det i dag, men så kom man i gang og det var godt å gå, og så får man litt blod på tann etter å gjøre en innsats når vekta kryper jamnt nedover også Men nå er jeg parkert i sofaen for resten av kvelden. Jeg fikk forresten høreapparatene mine i ettermiddag, og jeg blir småsnål over alt bråket. Jeg kan jo ikke en gang riste i håret med fingrene uten at det bråker! Jeg hører riktignok ikke øresusen lenger, men eg vet ikke hva som er verst jeg altså Oh, spennende! Hvilken type ble det? Hilsen høreapparat-nerd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 4. September 2017 Rapporter Share Skrevet 4. September 2017 10 minutes ago, Tonje said: Oh, spennende! Hvilken type ble det? Hilsen høreapparat-nerd Generic Remote RCV2 står det på esken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 4. September 2017 Rapporter Share Skrevet 4. September 2017 57 minutter siden, Line skrev: Bedre å være halvt helt enn helt halt :-D Og lykke til med nye ører! Nå har jeg spist snadder kyllingmiddag, og satt på Coupling. Jeg likte den serien veldig godt rett etter videregående, men husker minimalt, så jeg gjør en rerun bingewatcher nå. Fire sesonger bare. Jeg hadde som sommerprosjekt å bingewatche alle episodene av HIMYM, og trodde jeg ble ferdig i går. Menneh... Jeg har åtte sesonger på DVD, og det er ni. Jeg får kjøpe siste sesong etter Foenix sin operasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonje Skrevet 4. September 2017 Rapporter Share Skrevet 4. September 2017 14 minutter siden, Line skrev: Generic Remote RCV2 står det på esken Da er det nok Hansaton-apparater du har fått Lykke til med tilvenninga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Luma Skrevet 4. September 2017 Rapporter Share Skrevet 4. September 2017 Fjelltur i nydelig nord-norskt høstvær idag 14 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 4. September 2017 Rapporter Share Skrevet 4. September 2017 Just now, Tonje said: Da er det nok Hansaton-apparater du har fått Lykke til med tilvenninga Ja, harru sett, kikket på feil eske jeg. Hansaton sound HD 7-S312 sto det på de andre 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pixie Skrevet 4. September 2017 Rapporter Share Skrevet 4. September 2017 Noen som er gode på å bake knekkebrød? Jeg har lyst å prøve, men finner bare oppskrifter med ting jeg ikke kan spise. Kan jeg bytte ut andre frøtyper med havregryn og -kli så lenge det er samme vekt som i oppskriften? Ville dere bløtlagt grove havregryn eller kli? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snoffe Skrevet 4. September 2017 Rapporter Share Skrevet 4. September 2017 Da fikk jeg sydd ferdig regndekkenet til Casper klart til en regnfull dag i morgen. Så nå er planen å sy et til, en ullgenser og en fleecegenser. Muligens så syr jeg et ull/fleece dekken også. Men tar det som det kommer. I tillegg skal jeg sy votter til min "stesøster", de må være klare til om en måned når mamma og de reiser på besøk til henne. Blir litt lettere med neste regndekken, ganske fornøyd med mønsteret jeg fikk mekket til denne. Så da er det bare å følge det, og gjøre det litt bedre 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellare Skrevet 4. September 2017 Rapporter Share Skrevet 4. September 2017 Seinvakt i dag og var ikkje heime før 21:30, hive i meg middag, ut med bikkjene etterpå, pakke ferdig, pusse tenna og sååå legge seg. Ser nesten ikkje poenget med å legge meg når eg uansett må opp mellom 03:15 og 03:30 for å rekke flybussen. Trur eg kreperar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 4. September 2017 Rapporter Share Skrevet 4. September 2017 8 timer siden, SFX skrev: Jeg vurderer sterkt å framskynde legebyttet etter svaret jeg fikk på telefonen. Jeg fikk tilbud om time dagen etter den timen jeg allerede har oppsatt, og etter litt fram og tilbake landet vi på at jeg skal se an noen dager og ringe tidlig på morgenen om jeg trenger hastetime. Det ble sagt mer, rare ting, i samtalen, men det skal jeg la forbli privat... Jeg forfattet et forslag til hva du kanskje sa, men det ble for voldsomt på en fredelig og sivilisert mandagskveld. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 4. September 2017 Rapporter Share Skrevet 4. September 2017 Lang ettermiddag, kjørt totalt 14 mil for en fotballkamp. Hadde med Nova som fikk litt miljøtrening og noen søkslvelser i nytt miljø, samt litt terping på enkle lydighetsøvelser. Artikkel fra adressa i dag. Første gang hundefolk har fått kongens fortjenestemedalje. Og det er vel fortjent http://www.adressa.no/pluss/nyheter/2017/09/02/Kongemedalje-for-et-hundeliv-15241478.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ozzy Skrevet 4. September 2017 Rapporter Share Skrevet 4. September 2017 Har vondt i en tann.. Tror ikke jeg kan utsette tannlege mer da gitt. Jeg hater virkelig tannlegen, blir nesten på gråten bare av å skulle bestille en time.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 4. September 2017 Rapporter Share Skrevet 4. September 2017 5 timer siden, Line skrev: I dager jeg kjempesliten, vondt i hodet og stuptrøtt. Blir ikke akkurat noen langtur på jentene i dag, men de fikk to timer i går så det går nok greit Men før jeg går ut så må jeg spise, og det betyr at jeg må reise meg og gjøre noe. Puh... Tell me about it. Jeg satt lenge i sofaen og var sulten, nå har jeg endelig fått hentet meg litt mat. Sliten og trøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pixie Skrevet 4. September 2017 Rapporter Share Skrevet 4. September 2017 Forresten, er det noen av dere som fikk ProPlan-for som merket forskjell i aktivitetsnivå eller oppførsel? Uno har vært masete, full i energi og ekstra rampete i et par uker, finner på tull, stjeler sko og er helt tulling på tur. Jeg la ut spørsmål på ei tibbeside og fikk spørsmål om vi hadde gjort endringer i foring som kunne gjøre ham hyper, og den eneste endringen vi har gjort er jo å legge til litt ProPlan. Men tørrfor er kanskje 20% av formengden hans og består av fire forskjellige fortyper, så jeg aner ikke om det er nok til å ha noe å si? Akkurat nå ser jeg litt mørkt på å kunne øke arbeidsmengden i praksis, da vil jo Uno får litt mindre aktivisering og litt mer alenetid. Han er jo rastløs alt nå, før vi har begynt å gjøre endringer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 4. September 2017 Rapporter Share Skrevet 4. September 2017 Just now, Symra&Pippin said: Tell me about it. Jeg satt lenge i sofaen og var sulten, nå har jeg endelig fått hentet meg litt mat. Sliten og trøtt. Jeg tok meg selv i nakken og stekte laks før jeg gikk tur. Heldigvis begynner jeg sent i morgen, så jeg kan ta igjen litt søvn Straks senga! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 4. September 2017 Rapporter Share Skrevet 4. September 2017 24 minutter siden, Symra&Pippin skrev: Jeg forfattet et forslag til hva du kanskje sa, men det ble for voldsomt på en fredelig og sivilisert mandagskveld. Det var ikke meg som sa de rare tingene... Jeg har sjekket værmeldingen for i morgen, og det blir i hvert fall ikke for varmt under fellesdekken i klubbmesterskapet i LP :-D 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 4. September 2017 Rapporter Share Skrevet 4. September 2017 Akkurat nå, SFX skrev: Det var ikke meg som sa de rare tingene... Da var det i hvert fall bra at jeg ikke postet det. Det ville blitt litt som å fortelle en grovis på feil sted til feil tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts