Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September!


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

12 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Jeg tror de jobber med å få til noe under tak. Så kan du ta med stol hvis det er litt bedre. 

Ja, hun sa det. At hun skal prøve å få til noe under tak :) tror ikke stol vil ha så mye å si egentlig, da er jeg der heller litt kortere tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er så lykkelig nå! Det første som møtte meg da jeg og søsteren min dro for å lete i dag var nøklene mine som hang på et gjerde rett ved bilen!!! [emoji3][emoji3][emoji3] Hadde egentlig mistet håpe

SÅH letta nå! Det var far og yngste sønn som var her, de likte Uno kjempegodt! Uno oppførte seg fint, selv om han stjal en sko... De var inne og kosa litt, så gikk vi ute en liten runde og kasta litt

Hjemme fra jobbintervju - kryss fingrene for at de andre 5 som var til intervju har driti seg ut...

Posted Images

Hva har skjedd med hunden min? Hun har alltid vært en smule reservert i møte med andre hunder, og ser helst at de holder litt avstand. Nå derimot, er hun ganske plutselig over natta blitt ultra-sosial og mener at absolutt alle er hennes nye bestevenn. På morgenluftingen var det en berner-gutt hun forelska seg helt i. Rare dyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at jeg gidder å engasjere meg i debatter om uføre. AN har jeg fått beskjed om at jeg kan gjøre research, jeg som har tid til det, for å dokumentere hans påstander om at 95 % av alle de som er uføre egentlig kan jobbe :rolleyes: Nei, det kan jeg ikke, for de tallene jeg har sett stemmer ikke overens med hans påstander, det er ei heller min jobb å dokumentere hans påstander, og til slutt så sier det mer om han enn om meg om 95 % av de som får uføre i hans omgangskrets er snyltere. :gaah: 

 

--

Sånn utover det, så er Albert fortsatt på besøk. Det ble bare en paring i går (med rett hund, @QUEST, til tross for at jeg har to høyløpske tisper og en avlshann i huset :P ), så jeg satser på en paring til i dag (fortsatt med rett hund, fordi jeg ser forskjell på dem, og har dører i huset :P ). Han skal uansett hjem igjen i kveld, så om de ikke parer i dag får vi satse på at en gang holdt :)  

Han er forøvrig en veldig enkel gutt å ha i hus. I går bytta han og Ali på å ligge på fanget mitt, den ene lå til det ble varmt, da hoppet den ned på gulvet og la seg, og da ville den andre ligge på fanget og hoppet opp :ahappy: Han både spiser og sover som normalt (antar jeg, det ser normalt ut :P ), og Ali og han kan være sammen uten at det er noe mas og piping. Ali kan også være bortstengt (på rommet til pikebarnet, med pikebarnet og moren sin) uten at det er noe mas og piping - ingenting, faktisk. Han sitter på fanget og kliner eller ligger på gulvet og sover, alt ettersom. Det er mindre mas med han enn det var da Nora, Leah og Ali hadde løpetid i februar og dreiv med flatbanking all over stuegulvet her :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på jobb og skal egentlig male, men det regner litt og jeg er usikker på hvor mye det må regne for at jeg ikke bør male :P så mye enklere når det enten styrter ned eller er oppholdsvær. Kan vente med maling til fredag, for da er det meldt litt mer stabilt vær, men da må jeg finne noe annet å gjøre i dag ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtale med barna i dag på vei til barnehagen: 

Jeg: "Det kan hende vi må reise med fly når vi skal på ferie til neste år!

Barn1:" Har vi fly??"

Jeg: "Nei, men vi kan kjøpe billett, så kan vi være med noen andres fly"

Barn2: "Kan vi ikke bare kjøpe vinger til bilen?" :D:D:D

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, 2ne skrev:

 

Sånn utover det, så er Albert fortsatt på besøk. Det ble bare en paring i går (med rett hund, @QUEST, til tross for at jeg har to høyløpske tisper og en avlshann i huset :P ), så jeg satser på en paring til i dag (fortsatt med rett hund, fordi jeg ser forskjell på dem, og har dører i huset :P ). Han skal uansett hjem igjen i kveld, så om de ikke parer i dag får vi satse på at en gang holdt :)  

Han er forøvrig en veldig enkel gutt å ha i hus. I går bytta han og Ali på å ligge på fanget mitt, den ene lå til det ble varmt, da hoppet den ned på gulvet og la seg, og da ville den andre ligge på fanget og hoppet opp :ahappy: Han både spiser og sover som normalt (antar jeg, det ser normalt ut :P ), og Ali og han kan være sammen uten at det er noe mas og piping. Ali kan også være bortstengt (på rommet til pikebarnet, med pikebarnet og moren sin) uten at det er noe mas og piping - ingenting, faktisk. Han sitter på fanget og kliner eller ligger på gulvet og sover, alt ettersom. Det er mindre mas med han enn det var da Nora, Leah og Ali hadde løpetid i februar og dreiv med flatbanking all over stuegulvet her :P 

Fint å høre at han oppfører seg fint  :ahappy: men hadde jo ikke forventet noe annet heller :innocent: 

Krysser fingrene for ny klaff i dag, håper og tror på fine små krøllerter av de to søtisene :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg fatter ikke at jeg gidder å engasjere meg i debatter om uføre. AN har jeg fått beskjed om at jeg kan gjøre research, jeg som har tid til det, for å dokumentere hans påstander om at 95 % av alle de som er uføre egentlig kan jobbe :rolleyes: Nei, det kan jeg ikke, for de tallene jeg har sett stemmer ikke overens med hans påstander, det er ei heller min jobb å dokumentere hans påstander, og til slutt så sier det mer om han enn om meg om 95 % av de som får uføre i hans omgangskrets er snyltere. :gaah: 

 

--

Sånn utover det, så er Albert fortsatt på besøk. Det ble bare en paring i går (med rett hund, @QUEST, til tross for at jeg har to høyløpske tisper og en avlshann i huset :P ), så jeg satser på en paring til i dag (fortsatt med rett hund, fordi jeg ser forskjell på dem, og har dører i huset :P ). Han skal uansett hjem igjen i kveld, så om de ikke parer i dag får vi satse på at en gang holdt :)  

Han er forøvrig en veldig enkel gutt å ha i hus. I går bytta han og Ali på å ligge på fanget mitt, den ene lå til det ble varmt, da hoppet den ned på gulvet og la seg, og da ville den andre ligge på fanget og hoppet opp :ahappy: Han både spiser og sover som normalt (antar jeg, det ser normalt ut :P ), og Ali og han kan være sammen uten at det er noe mas og piping. Ali kan også være bortstengt (på rommet til pikebarnet, med pikebarnet og moren sin) uten at det er noe mas og piping - ingenting, faktisk. Han sitter på fanget og kliner eller ligger på gulvet og sover, alt ettersom. Det er mindre mas med han enn det var da Nora, Leah og Ali hadde løpetid i februar og dreiv med flatbanking all over stuegulvet her :P 

Nå ble jeg nysgjerrig på hvem 'han' er? Altså uføre 'han'? 

Bare EN parring? Nei, vettu hva altså, hanhunder med så dårlig libido, bør altså atte ikke brukes i avl.. :P Akkurat det samme gjelder for H,sapiens hanner også, MINST 3 ganger på rad, bør være ett minstekrav..:sleep:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Samtale med barna i dag på vei til barnehagen: 

Jeg: "Det kan hende vi må reise med fly når vi skal på ferie til neste år!

Barn1:" Har vi fly??"

Jeg: "Nei, men vi kan kjøpe billett, så kan vi være med noen andres fly"

Barn2: "Kan vi ikke bare kjøpe vinger til bilen?" :D:D:D

:lol::lol: Herlig alder!

Kne som ikke kan rettes helt ut og som gjorde at jeg ikke fikk sove stort i natt, dermed sitter jeg her i sofaen og lar beinet hvile i stedet for å være på jobb. Håper det går seg til nå, jeg nekter å halte omkring flere dager.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feieren har vært her, og jeg fikk noen anbefalinger og pålegg, men veldig greit å ta en gjennomgang av gammelt hus. Hyggelig kar var det også.

Nå burde jeg gå på resten av dagens planer, men kroppen er sliten i dag. Den vil helst gjøre ingenting. Så vi inngikk et kompromiss: Jeg skal få lov til å sløve i sofaen under ullpledd mens vedovnen jobber, fram til halv tolv. Jeg utsetter forhåndsstemming til i morgen. Da har jeg bare baking, handling og premiesortering som må gjøres, samt en dusj. Og hundene, selvfølgelig. Men det er på en måte implisitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutes ago, tmp said:

Fint å høre at han oppfører seg fint  :ahappy: men hadde jo ikke forventet noe annet heller :innocent: 

Krysser fingrene for ny klaff i dag, håper og tror på fine små krøllerter av de to søtisene :wub:

Nei, han er en utrolig herlig fyr :ahappy: Du må bare si fra om du ikke vil ha han igjen altså, han kan godt få bo her :wub::D 

Det ser ikke ut som at hun er villig lenger, så da får vi satse på at gårsdagens innsats holder :lol: 

28 minutes ago, QUEST said:

Nå ble jeg nysgjerrig på hvem 'han' er? Altså uføre 'han'? 

En venn/bekjent av en jeg gikk på videregående med, som mente noe om alle oss uføre på en status om forhåndsstemming, av alle ting. Jeg fant forøvrig dokumentasjon til han, så kan han jo se om han klarer å suge opp noe fakta i freppehjernen sin. De pleier å ha litt problemer med det :aww: 

28 minutes ago, QUEST said:

Bare EN parring? Nei, vettu hva altså, hanhunder med så dårlig libido, bør altså atte ikke brukes i avl.. :P Akkurat det samme gjelder for H,sapiens hanner også, MINST 3 ganger på rad, bør være ett minstekrav..:sleep:

:lol: Så det er galt når de ikke prøver å pare hele tiden også, nå? Damned if you do, damned if you don't :P Min erfaring med h-sapienshanner er forøvrig at det bare er når de er tenåringer at tre ganger på rad er innenfor deres yteevne :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, 2ne skrev:

Nei, han er en utrolig herlig fyr :ahappy: Du må bare si fra om du ikke vil ha han igjen altså, han kan godt få bo her :wub::D 

Det ser ikke ut som at hun er villig lenger, så da får vi satse på at gårsdagens innsats holder :lol: 

En venn/bekjent av en jeg gikk på videregående med, som mente noe om alle oss uføre på en status om forhåndsstemming, av alle ting. Jeg fant forøvrig dokumentasjon til han, så kan han jo se om han klarer å suge opp noe fakta i freppehjernen sin. De pleier å ha litt problemer med det :aww: 

:lol: Så det er galt når de ikke prøver å pare hele tiden også, nå? Damned if you do, damned if you don't :P Min erfaring med h-sapienshanner er forøvrig at det bare er når de er tenåringer at tre ganger på rad er innenfor deres yteevne :P 

En smule innsnevra folk finner man både til høyre og venstre.. :P Nå er ikke jeg heller fremmed for tanken at slett ikke alle som har uføretrygd er ute av stand til å arbeide MEN..det finnes mange mennesker som faktisk ikke kan, selv om de ønsker det! Det er lett å mene at alle uføre er latsabber om man selv er frisk, at multikultur er helt uproblematisk om man selv bor innerst i Ødebygd eller at ulv er bare koselig, når man ikke har hatt den nærmere enn på TV.. 

 

Jepp, sånn  er det! Åt lags åt alle kan ingen gjera..:D Menne, fra spøk til alvor, sånn som du beskrev hannen lengre opp, så høres det ut som en fornuftig og sanset hanhund! Har hatt ett par slike selv, parringsvillige ja men oppførte seg ikke som overhormonelle idioter. :) 

 

Pfft..nutildags har man de små blå..:P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, QUEST said:

En smule innsnevra folk finner man både til høyre og venstre.. :P Nå er ikke jeg heller fremmed for tanken at slett ikke alle som har uføretrygd er ute av stand til å arbeide MEN..det finnes mange mennesker som faktisk ikke kan, selv om de ønsker det! Det er lett å mene at alle uføre er latsabber om man selv er frisk, at multikultur er helt uproblematisk om man selv bor innerst i Ødebygd eller at ulv er bare koselig, når man ikke har hatt den nærmere enn på TV.. 

Idioter finnes det altfor mange av, sånn generelt. Men akkurat den uførediskusjonen, der er det en overvekt av blå/brune som mener at uføre egentlig kan jobbe. Han hosta opp et tall på 95 %, liksom. At 95 % av uføre egentlig kan jobbe. Og til tross for at han skrøyt av at han hadde starta sin første bedrift i forrige årtusen en gang og hadde null sykefravær i sin bedrift, ville han ikke satse på meg som arbeidstaker, selv om NAV betaler karensdager, så det eneste han hadde måtte betale sånne som meg for, var de timene vi faktisk var på jobb. For det er og et aspekt av det, ikke sant? Hvor mange ansetter folk som sliter med helseissues over flere år? Omtrent ingen.. 

Og jeg finner det svært ironisk å måtte diskutere sånt med friske folk mens jeg venter på sykepleier som kan koble meg opp på intravenøs væskebehandling, men jeg er sikkert blant de heldige 5 % jeg :rolleyes: 

Just now, QUEST said:

Jepp, sånn  er det! Åt lags åt alle kan ingen gjera..:D Menne, fra spøk til alvor, sånn som du beskrev hannen lengre opp, så høres det ut som en fornuftig og sanset hanhund! Har hatt ett par slike selv, parringsvillige ja men oppførte seg ikke som overhormonelle idioter. :) 

Han er en fornuftig og sanset hannhund :ahappy: Jeg liker han veldig godt, det har jeg gjort siden han var valp. Jeg håper på valper som er mest som han :P 

Just now, QUEST said:

Pfft..nutildags har man de små blå..:P

:lol: Hurra for medisinske fremskritt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Idioter finnes det altfor mange av, sånn generelt. Men akkurat den uførediskusjonen, der er det en overvekt av blå/brune som mener at uføre egentlig kan jobbe. Han hosta opp et tall på 95 %, liksom. At 95 % av uføre egentlig kan jobbe. Og til tross for at han skrøyt av at han hadde starta sin første bedrift i forrige årtusen en gang og hadde null sykefravær i sin bedrift, ville han ikke satse på meg som arbeidstaker, selv om NAV betaler karensdager, så det eneste han hadde måtte betale sånne som meg for, var de timene vi faktisk var på jobb. For det er og et aspekt av det, ikke sant? Hvor mange ansetter folk som sliter med helseissues over flere år? Omtrent ingen.. 

Og jeg finner det svært ironisk å måtte diskutere sånt med friske folk mens jeg venter på sykepleier som kan koble meg opp på intravenøs væskebehandling, men jeg er sikkert blant de heldige 5 % jeg :rolleyes: 

Han er en fornuftig og sanset hannhund :ahappy: Jeg liker han veldig godt, det har jeg gjort siden han var valp. Jeg håper på valper som er mest som han :P 

:lol: Hurra for medisinske fremskritt :P 

95%.. Jeg skulle likt å se hvordan han forsvarte det tallet..:blink: Null sykefravær var da imponerende men jeg skulle likt å snakke med de ansatte i denne bedriften.. De må da være usedvanlige heldige folk som aldri får hverken influensa, omgangssyke   eller er utsatt for skader.. Men de er kanskje ikke sånne latsabber som er hjemme i de ovennevnte tilfellene? 

 

Ja, sånne hanhunder liker vi! :) 

 

Jepp! Og skulle ikke de små blå virke, så finnes det visstnok proteser også..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tmp skrev:

Fint å høre at han oppfører seg fint  :ahappy: men hadde jo ikke forventet noe annet heller :innocent: 

Krysser fingrene for ny klaff i dag, håper og tror på fine små krøllerter av de to søtisene :wub:

Jeg skal være litt creepy og si jeg også synes Albert er en fin fyr  :whistle: Jeg jobbet på Dyrego på Oslo City da han var ganske ung (husker ikke hvor gammel). Morsomt at han skal bli pappa :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, 2ne skrev:

 

:lol: Så det er galt når de ikke prøver å pare hele tiden også, nå? Damned if you do, damned if you don't :P Min erfaring med h-sapienshanner er forøvrig at det bare er når de er tenåringer at tre ganger på rad er innenfor deres yteevne :P 

 Er vel knapt innenfor deres yteevne da en gang med mindre vi snakker i løpet av hele dagen :lol: 

Hundene ser ut til å syns det var greit med å bare herje i hagen så trene en økt i hagen, før vi tok en kjøretur for at jeg skulle handle og begynne gjøre meg klar for en uke med mat på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle kjøpe sele for et par uker siden. Etter anbefaling fra hun som jobbet der, endte jeg opp med non-stop sporsele. Jeg fortalte at hun er houdini som kommer seg ut av mange seler. Njaa hun  ble imponert hvis hun kom seg ut av non-stop selen, fordi reimen under magen satt så langt bak sa hun.

Javel ja...I dag kom hun seg ut av den og sprang villmann i 20 minutter før jeg fikk tak i henne igjen:aww: denne hunden altså... utbryterkongen. Lurer på hvor mye jeg har brukt på seler og diverse... den summen begynner å bli ganske høy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, WelshenNemi skrev:

Ca normal tipper jeg. Nemi bruker vanligvis small/medium i Non-stop sine, og har røde i paws sokker.

Nemi ser ut til å like å få det dekkenet på seg, og hun er vanligvis ikke så glad i dekken. Er jo ganske mykt. 

Casper elsker alt av plagg egentlig, inkludert BOT, men tenkte litt i forhold til spenna på ryggen, og at dekkenet på Casper iallefall er litt langt bak slik at det glir bakover og blir stramt i halsen. 

16 timer siden, Pixie skrev:

Ullgenser? Uno har en ullgenser fra Lanullva som han elsker, han kan ihvertfall fint sove med den.

Lå og tenkte på det i går kveld faktisk, at ullgenser må være det mest behagelige her kanskje, uten sømmer og spenner. Skal sjekke ut Lanullva, men er sikkert svindyrt da :P 

 

16 timer siden, Annik skrev:

@Lola Pagola @Pixie

Lanullva er fantastisk! :)

Riktig nok ikke prøvd det på hund. Men regner med det er like godt som klærne til voksne og barn :P

Skal sjekke ut det nå :D ikke noen erfaring med det merket.

edit: fant ikke noe til hund jeg på https://www.lanullva.no/ ?

 

---

Casper er bedre i dag heldigvis, og tilbake til sitt gode humør med smiling og glad-ører. Håper han er enda bedre i morgen, innmari kjipt om vi går inn i en dårlig-periode nå altså.,

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Casper elsker alt av plagg egentlig, inkludert BOT, men tenkte litt i forhold til spenna på ryggen, og at dekkenet på Casper iallefall er litt langt bak slik at det glir bakover og blir stramt i halsen. 

Lå og tenkte på det i går kveld faktisk, at ullgenser må være det mest behagelige her kanskje, uten sømmer og spenner. Skal sjekke ut Lanullva, men er sikkert svindyrt da :P 

Våt og sliten gutt etter skogstur i regnet, logret da jeg tok frem genseren. Du finner den her: http://www.vinje-ullprodukter.no/ull-hund/hundegenser

20170906_130814.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Våt og sliten gutt etter skogstur i regnet, logret da jeg tok frem genseren. Du finner den her: http://www.vinje-ullprodukter.no/ull-hund/hundegenser

 

Ah takk! Den ser fin ut da :D Hvis jeg ikke får lurt mamma til å strikke en genser skal jeg vurdere en slik en. 

 

Fikk post fra vegvesenet om at kjøretøyet mitt kan bli avskiltet pga manglende eu-godkjenning. Trodde jeg hadde hele september på å fikse de tingene som ikke gikk igjennom, men jammen meg har jeg helt til 31 oktober. Da kan jeg utsette det til siste liten ENDA lenger! :lol:  Neida, men det var jo fint da. Skal regne hele uka her, så ikke så kult å ligge ute under en bil da, så fint å ha god tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Kaisen skrev:

Jeg skulle kjøpe sele for et par uker siden. Etter anbefaling fra hun som jobbet der, endte jeg opp med non-stop sporsele. Jeg fortalte at hun er houdini som kommer seg ut av mange seler. Njaa hun  ble imponert hvis hun kom seg ut av non-stop selen, fordi reimen under magen satt så langt bak sa hun.

Javel ja...I dag kom hun seg ut av den og sprang villmann i 20 minutter før jeg fikk tak i henne igjen:aww: denne hunden altså... utbryterkongen. Lurer på hvor mye jeg har brukt på seler og diverse... den summen begynner å bli ganske høy

Har du prøvd seler med to remmer under magen? Hurtta har en og Ruffwear har en, begge er god kvalitet. De regnes som ganske utbrytersikre siden de er lengre i ryggen og har to mageremmer.

 

hurtta_trail_harness_raven_1.png

6c52b379ce667c9aca39efb6770e7dd9-image.jpeg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...