Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, august


mokken
 Share

Recommended Posts

Jeg ser lite på tv, særlig etter at vi bytta til Viasat. Da vi hadde Canal Digital så jeg på BBC Brit, men nå har vi ikke den kanalen lenger, så da blir det lite tv. Men jeg ser en del på youtube, stort sett ikke i oppdragene hensikt, bare for underholdningen :P 

--

AN lurer jeg på hva som vil løsne opp kroppen min best, en varm dusj eller en gåtur. Det er bare bebi og meg her, datterbarnet dro avgårde på overnattingsbesøk med Leah i går, så nå er den eneste lyden laget av hund halen til Ali som slår i sofaen hver gang hun logrer. Hun er skrekkelig søt, lille uttysket mitt :heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er jeg skikkelig stolt av Fetter. Nå er han godkjent redninghund! Vi har til og med bestått alle prøver vi har vært oppe til på første forsøk. Dette hadde jeg ikke sett for meg da jeg for snart to

jeg fikk melding fra nav nå nettopp om at jeg får innvilget ungufør Endelig godtok de at jeg (som nå er 25år, vært syk i 9 år) oppfyller kravet om å ha blitt alvorlig syk før fylte 26 år! Fy flate det

I   my dog Stakkers Fetter som har en slik gal eier som meg.

Posted Images

Fridag. Vurderer å dra å forhåndsstemme, men da må jeg inn til Hommelvik, og det er litt tungvindt :P 

Begynne med frokost til meg og et griseøre til Twist, så tar vi det derfra tenker jeg. 

Ang. TV, det er ingen program/serier jeg følger fast på TV (serier på internet derimot..), men den står veldig ofte på som bakgrunnsstøy uten at jeg egentlig følger med.               

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser i perioder kvalmende mye på tv, men til gjengjeld så så jeg aldri på tv før jeg ble syk :aww:

Husker da gossip girl begynte på tv, det hadde jeg så vanvittig lyst å se. Problemet var at det begynte en time før jeg til vanlig var ferdig med pliktene mine i stallen :P så tirsdagene ble meget hektisk sånn at jeg skulle kunne komme meg hjem til Gossip Girl :lol: heldigvis så bodde vi på samme sted som stallen var, så det gikk akkurat :lol: tror jeg gikk tilbake til stallen etter at episoden var ferdig sånn at jeg fikk gitt hestene mat, men alt annet var ferdig. For et herlig liv!!

Før jeg ble syk så hadde vi 4-5 filmer, 2 år etter jeg ble syk så hadde jeg 500filmer :P  var en billigere hobby for meg enn da jeg hadde hest om ikke annet :P 

 

Vært våken i en time, og som jeg hater å våkne så tidlig. Dagene blir bare lengre når jeg må vente så lenge på at folk skal komme hjem fra jobb *sukk* 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha prøvd å gi hunden okse, svin, godbiter av vilt og frolic, har jeg nå bestilt time hos veterinær og spurt om utredning.. hun reagerer på absolutt alt jeg har gitt henne, og i dag er hun helt rød og sår under den ene labben sin..hadde igjen noe kortisonspray som jeg fikk sist gang, så håper det demper den verste kløinga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kaisen said:

Etter å ha prøvd å gi hunden okse, svin, godbiter av vilt og frolic, har jeg nå bestilt time hos veterinær og spurt om utredning.. hun reagerer på absolutt alt jeg har gitt henne, og i dag er hun helt rød og sår under den ene labben sin..hadde igjen noe kortisonspray som jeg fikk sist gang, så håper det demper den verste kløinga..

Hvor lenge av gangen kjører du eliminasjonsdiett? Da jeg utredet Nora for matallergier, måtte hun stå på spesialfôr i 12-16 uker, mener jeg det var. Det kan jo være at hun er allergisk mot det alle allergihunder får utslag på, husstøv og lagermidd? 

Jeg vasket forøvrig Nora med eddikvann i en lang periode, samt prøvde disse våtserivettene til Malacetic, det hjalp ikke henne noe større, men om du ikke har prøvd det før, kan det være verdt et forsøk? Jeg endte opp med å sette Nora fast på kortison, det var det som hjalp best i lengden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet syk pode som hadde høy feber, hodepine og diaré på sfo i går. Halve Sfo yar visst blitt dårlige. Heldigvis pappauke så faren er hjemme med han i dag. Nå kjenner jeg at hodepinen kommer snikende , men jeg trøster meg med at det sikkert er psykisk.  Man blir vel ikke smittet så fort ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, 2ne skrev:

Hvor lenge av gangen kjører du eliminasjonsdiett? Da jeg utredet Nora for matallergier, måtte hun stå på spesialfôr i 12-16 uker, mener jeg det var. Det kan jo være at hun er allergisk mot det alle allergihunder får utslag på, husstøv og lagermidd? 

Jeg vasket forøvrig Nora med eddikvann i en lang periode, samt prøvde disse våtserivettene til Malacetic, det hjalp ikke henne noe større, men om du ikke har prøvd det før, kan det være verdt et forsøk? Jeg endte opp med å sette Nora fast på kortison, det var det som hjalp best i lengden. 

Jeg vet ikke om jeg kan kalle det en skikkelig eliminiasjonsdiett en gang:lol: jeg har bare prøvd å gi en ting av gangen for å se. Hun har reagert ganske fort etter at hun har fått alle disse tingene. Tror ikke jeg har prøvd mer enn 1 mnd kanskje. Men tror ikke jeg skal fortsette å prøve meg frem på egenhånd, så derfor blir det vet i morgen. Regner med hun må over på spesialfor da. Og sist snakket de om å sende inn både blodprøver og hudprøver hvis problemet vedvarte. Jeg har fått klødempende shampo fra dyrlegen og denne kortisonsprayen til å bruke under potene. Hvor får man tak i disse våtserviettene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kaisen said:

Jeg vet ikke om jeg kan kalle det en skikkelig eliminiasjonsdiett en gang:lol: jeg har bare prøvd å gi en ting av gangen for å se. Hun har reagert ganske fort etter at hun har fått alle disse tingene. Tror ikke jeg har prøvd mer enn 1 mnd kanskje. Men tror ikke jeg skal fortsette å prøve meg frem på egenhånd, så derfor blir det vet i morgen. Regner med hun må over på spesialfor da. Og sist snakket de om å sende inn både blodprøver og hudprøver hvis problemet vedvarte. Jeg har fått klødempende shampo fra dyrlegen og denne kortisonsprayen til å bruke under potene. Hvor får man tak i disse våtserviettene? :)

Jeg ville begynt med spesialfôr, det skal være sånn laget at det ikke er noen proteiner de reagerer på, så da vil du se etter en viss tid om det er noen bedring eller ikke, så kan du heller innføre en og en proteinkilde etter det. Nora hadde ingen bedring av spesialfôr, så jeg skifta over til Vom&Hundemat igjen, hun klødde mindre på ferskfôr enn på tørrfôr, så hun var antageligvis allergisk mot lagermidd. 

Veterinærer selger disse våtserviettene, rart de ikke har foreslått de for deg, men hun har kanskje ikke sopp? Hvis hun har sopp, så kan du prøve Canesten (de på apoteket der vi bodde før må jo ha trodd jeg hadde et alvorlig tilfelle av sopp i underlivet, jeg kjøpte sånne med jevne mellomrom :teehe: ) samt det å vaske henne med eddikvann/malacetic. Jeg foretrakk eddikvann, det er både billigere og lukter bedre :) 

Nora måtte også gå med potesokker, hvis ikke så slikka hun på det hele tiden, og det ble det jo både ømt og irritert av. Til innebruk hadde jeg barnesokker med antiski, og vanlige potesokker ute selvsagt. Mest fordi at barnesokker er billigere enn potesokker, og potesokker var forbruksvare hos oss en stund :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, *Kat84* skrev:

PM har endelig kommet til NKK Orre også, og når jeg bladde nedover for å finne min ring og oppmøtetid i programmet la jeg merke til et kjent navn på en ringsekretær. Så med mindre det er flere med samme navn som @SFX som er ringsekretær så sees vi helt sikkert der ;) 

Jeg vet ikke om noen navnesøstre i "bransjen", og jeg vet at jeg skal til Orre, så da sees vi sikkert ;-) 

Deilig å sove lenge i dag. Jeg skal få unna noen praktiske ting i heimen, så blir det hund og hundetrening i dag. 

Jeg har en så rar følelse i dag - det kjennes som om det renner noe sakte ned ved tinningen, men det er ingenting der. Ekkel følelse... Jeg har blødd fra tinningen før etter å ha snittet meg selv med et brekkjern, og det er samme følelsen. Fantom-blod? Det er ikke vondt, bare ubehagelig, nesten kilende, og veldig irriterende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg ville begynt med spesialfôr, det skal være sånn laget at det ikke er noen proteiner de reagerer på, så da vil du se etter en viss tid om det er noen bedring eller ikke, så kan du heller innføre en og en proteinkilde etter det. Nora hadde ingen bedring av spesialfôr, så jeg skifta over til Vom&Hundemat igjen, hun klødde mindre på ferskfôr enn på tørrfôr, så hun var antageligvis allergisk mot lagermidd. 

Veterinærer selger disse våtserviettene, rart de ikke har foreslått de for deg, men hun har kanskje ikke sopp? Hvis hun har sopp, så kan du prøve Canesten (de på apoteket der vi bodde før må jo ha trodd jeg hadde et alvorlig tilfelle av sopp i underlivet, jeg kjøpte sånne med jevne mellomrom :teehe: ) samt det å vaske henne med eddikvann/malacetic. Jeg foretrakk eddikvann, det er både billigere og lukter bedre :) 

Nora måtte også gå med potesokker, hvis ikke så slikka hun på det hele tiden, og det ble det jo både ømt og irritert av. Til innebruk hadde jeg barnesokker med antiski, og vanlige potesokker ute selvsagt. Mest fordi at barnesokker er billigere enn potesokker, og potesokker var forbruksvare hos oss en stund :) 

Hun har hatt sopp, men ikke nå lenger. Da brukte jeg sånn pevaryl pulver mot fotsopp som jeg kjøpte på apoteket. Men hun er sår fordi hun slikker og slikker. Helt manisk :( potesokkene river hun selfølgelig av:lol: krage får hun også av seg... men satser på at vi kommer fren til en bra løsning i morgen, med spesialfor osv! Og jeg hååper det ikke er støv osv hun reagerer på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor har kommet hjem og har det etter forholdene bra :) Så nå snakket jeg med mamma, og hun kunne fortelle at hun har fått borrelia :o  Noe skal det visst være. Symptomfri da, har bare sett bittet og reaksjonen, så de har starta henne på hestekur med antibiotika. Og siden hun ba om en parasittest for en eller annen luguber afrikansk parasitt så sender de inn test for borrelia også, selv om legen mente det var helt unødvendigi seg selv pga veldig klare indikasjoner pga bittet. Men for å slippe forvirrende resultater på den andre testen så tester de for begge nå likevel.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kaisen said:

Hun har hatt sopp, men ikke nå lenger. Da brukte jeg sånn pevaryl pulver mot fotsopp som jeg kjøpte på apoteket. Men hun er sår fordi hun slikker og slikker. Helt manisk :( potesokkene river hun selfølgelig av:lol: krage får hun også av seg... men satser på at vi kommer fren til en bra løsning i morgen, med spesialfor osv! Og jeg hååper det ikke er støv osv hun reagerer på...

Jeg skjønner at hun er manisk om hun klør, det er lite som er så irriterende og forstyrrende som en kløe du ikke blir kvitt :hmm: Jeg brukte selvheftende bandasje for å feste potesokker/barnesokker ordentlig på Nora i begynnelsen, men hun godtok det forbausende fort faktisk, vi måtte bare få brutt mønsteret med å ligge og sleike seg på beina. Hun syns det var veldig godt å bli vasket og smurt med krem da, det lindret nok kløa litt *ler* Hun hadde også sånn oppblåsbar krage, fungerer bedre enn de lampeskjermene selv om det ikke hindret henne helt i å få tak i labbene sine. Men jeg var jo sammen med henne hele tiden, så jeg kunne passe på at hun ikke ble for intens og manisk :) Er det slemt å prøve munnkurv på henne? Det handler jo om å bryte det mønsteret, liksom :) 

Jeg var glad Nora ikke reagerte på mat jeg da, hun var så matvrak at det var nesten umulig å holde henne på diett i de ukene vi måtte. Vi hadde faktisk plakat hengende på ei skapdør på kjøkkenet om at vi ikke skulle fore terven, for hun var sulten hele tiden, tagg helt hemningsløst, og vi hadde alle for vane å gi henne litt når vi lagde mat til oss selv, så det var for påminnelsen :lol: Hun var forøvrig pollenallergiker, reagerte på burot blant annet, veit ikke om du har lagt merke til om hun klør mer i perioder enn ellers? 

--

Her er det fortsatt stille om dagen. Ali kommer til å bli motbydelig bortskjemt av å være "enebarn", og hun er passe bortskjemt fra før av :lol: Men sånn som nå, da datterbarnet har med seg Leah, så tusler Ali og jeg rundt sammen vi, og deler litt på maten, også må vi kline litt, og jeg prater med henne, så trener vi litt innimellom. Det er ingen her som kan avlede hverken hennes eller min oppmerksomhet, så vi henger liksom sammen hele tiden vi. Det blir nok artig, vi er jo ikke noe avhengige av hverandre fra før av, hun og jeg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mari! Har du sett the Dark Tower eller?

Spoiler egentlig ikke noe, men om du/noen ikke har sett og ikke vil være forutinntatt så... :D 

Spoiler

 

Så den i går, og satt hele filmen og tenkte "hva **** hva **** hva ****".... for å si det sånn, jeg koste meg iallefall ikke. Hva var dette liksom? Skjønner virkelig ikke hvorfor de ikke bare har fulgt boka jeg, med plottet og stemningen der, det er jo DET som var bra! Dette var jo bare noe billig sci-fi sørpe!

"Roland does not care about the dark tower"... GAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!

 

Venninna mi, som ikke har lest bøkene, synes det var en bra film da... så det var da iallefall noe, hvis folk liker den er det håp for en tv-serie, kanskje den er mer tro mot bøkene og tar ting i mer riktig tempo og rekkefølge. 

Jeg klarte virkelig ikke å hverken leve meg inn i filmen eller engasjere meg LITT engang. Ble så skuffa! Jeg hadde jo ikke forventet at den skulle følge boka helt, og har jo lest at dette er etter den siste boka, men likevel da, ærlig talt. Dette var jo noe HELT annet!!! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire timer K&H unnagjort, to igjen. Onsdager og torsdager har jeg fem dobbelttimer med 20-24 elever i k&h samtidig (fem forskjellige klasser selvfølgelig, så det er jo sånn 120-140 forskjellige elever å forholde seg til også). Noen som tror jeg varer helt til høstferien?.. *Utslitt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Raksha skrev:

Jeg vil høre! :D 

Jeg har ikke noe konkret ennå altså, men jeg ble litt rastløs av å høre at Symras oppdretter planlegger to spennende kull det neste halvåret. En tispevalp derfra ville blitt Symras grandniese eller grandgrandniese! :lol: Og oppdretteren ville veldig gjerne at jeg skulle ha en valp fra ett av de kullene. Men vi får se, mye å ta hensyn til, for eksempel mine dårlige bein på holkeføre i kombinasjon med to ivrige hunder. :pinch:

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Line skrev:

Fire timer K&H unnagjort, to igjen. Onsdager og torsdager har jeg fem dobbelttimer med 20-24 elever i k&h samtidig (fem forskjellige klasser selvfølgelig, så det er jo sånn 12-140 forskjellige elever å forholde seg til også). Noen som tror jeg varer helt til høstferien?.. *Utslitt*

Djizez! Jeg har bare ni undervisningstimer i år. Selv om resten av tiden er fylt opp av inntak, møter og rådgiving så er det veldig ok likevel. Man må være lærer for å forstå hvor intenst arbeidskrevende det er å undervise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Symra&Pippin said:

Djizez! Jeg har bare ni undervisningstimer i år. Selv om resten av tiden er fylt opp av inntak, møter og rådgiving så er det veldig ok likevel. Man må være lærer for å forstå hvor intenst arbeidskrevende det er å undervise.

Det er bare de to dagene det da - jeg har til sammen 7 fulle klasser i K&H, i tillegg til to klasser i engelsk, og engelsk og k&h på mottak. Rart jeg ser etter annen jobb?...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Lola Pagola skrev:

@Mari! Har du sett the Dark Tower eller?

Spoiler egentlig ikke noe, men om du/noen ikke har sett og ikke vil være forutinntatt så... :D 

  Vis skjult innhold

 

Så den i går, og satt hele filmen og tenkte "hva **** hva **** hva ****".... for å si det sånn, jeg koste meg iallefall ikke. Hva var dette liksom? Skjønner virkelig ikke hvorfor de ikke bare har fulgt boka jeg, med plottet og stemningen der, det er jo DET som var bra! Dette var jo bare noe billig sci-fi sørpe!

"Roland does not care about the dark tower"... GAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!

 

Venninna mi, som ikke har lest bøkene, synes det var en bra film da... så det var da iallefall noe, hvis folk liker den er det håp for en tv-serie, kanskje den er mer tro mot bøkene og tar ting i mer riktig tempo og rekkefølge. 

Jeg klarte virkelig ikke å hverken leve meg inn i filmen eller engasjere meg LITT engang. Ble så skuffa! Jeg hadde jo ikke forventet at den skulle følge boka helt, og har jo lest at dette er etter den siste boka, men likevel da, ærlig talt. Dette var jo noe HELT annet!!! 

 

 

Takk, da slipper jeg å se den. Jeg liker Stephen King men misliker mange av filmatiseringene, og har vel tenkt at Dark Tower ville bli vanskelig å filme. Gleder meg som et barn til IT da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Djizez! Jeg har bare ni undervisningstimer i år. Selv om resten av tiden er fylt opp av inntak, møter og rådgiving så er det veldig ok likevel. Man må være lærer for å forstå hvor intenst arbeidskrevende det er å undervise.

Jeg kan jo så klart ikke skjønne det helt da jeg ikke er lærer, men jeg har en liten aning da jeg også har "undervisningstimer" til alle som jeg deler ut hø.app til, og jeg synes det er krevende med 3 slike timer på en dag liksom. Da prater og forklarer jeg så mye at jeg av og til glemmer å trekke pusten :P All ære til dere! 

Akkurat nå er formen litt merkelig, så i dag blir det lite fysisk forstring på hundene, men vi skal gå en liten tur oppi skogen og legge inn litt apporteringstrening til Blaze blant annet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, MarieR skrev:

Fridag. Vurderer å dra å forhåndsstemme, men da må jeg inn til Hommelvik, og det er litt tungvindt :P 

Begynne med frokost til meg og et griseøre til Twist, så tar vi det derfra tenker jeg. 

Ang. TV, det er ingen program/serier jeg følger fast på TV (serier på internet derimot..), men den står veldig ofte på som bakgrunnsstøy uten at jeg egentlig følger med.               

Du kan stemme på Vikhammer Senter til 20:00 i dag! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Symra&Pippin said:

Jeg har ikke noe konkret ennå altså, men jeg ble litt rastløs av å høre at Symras oppdretter planlegger to spennende kull det neste halvåret. En tispevalp derfra ville blitt Symras grandniese eller grandgrandniese! :lol: Og oppdretteren ville veldig gjerne at jeg skulle ha en valp fra ett av de kullene. Men vi får se, mye å ta hensyn til, for eksempel mine dårlige bein på holkeføre i kombinasjon med to ivrige hunder. :pinch:

 

Ååh :wub:  Ser betenkelighetene dine altså. Min redning med vond kropp og hunder som drar/glemmer oppdragelse er grime. Vet ikke om det er et alternativ for deg? Piggsko/gode brodder hjelper jo også, men på ordentlig holkeføre er det jo egentlig ingenting som virkelig biter på syns jeg. :pinch: 

 

Her gikk vi fra sol og vindstille til regn, haggel, sol og vind på 0,0. :o  Kasko skulle bare før han kunne gå inn fra hundegården og ble overrasket av været :lol: Jeg skulle bare hente mobilen i fjøset, så ble overrasket av været - hadde tatt inn Lupin, var nemlig bare såvodt noen store regndråper da jeg tok inn Lupin. Da jeg var halveis til fjøset så datt det ned massevis av STORE regndråper og før jeg fikk snudd meg og skulle løpe tilbake så hagla det - så  fikk Kasko til å komme dit heller og vente med meg der sammen med gakker som også klaga på været. Regner og hagler om hverandre enda, men vi løp inn mens det var en pause i haggelet i det minste. 

However! Det er klekking av moskusandbebiser på gang :wub: Så jeg har ordnet uteinnhegning til Luna og minilunaer, så mangler å klippe av stripsender og lage et lite hus til dem inni innhegningen og vente til kleggingen er ferdig og faktisk flytte dem ut :wub:  

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...