Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, august


mokken
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Raksha skrev:

Ååh :wub:  Ser betenkelighetene dine altså. Min redning med vond kropp og hunder som drar/glemmer oppdragelse er grime. Vet ikke om det er et alternativ for deg? Piggsko/gode brodder hjelper jo også, men på ordentlig holkeføre er det jo egentlig ingenting som virkelig biter på syns jeg. :pinch: 

 

Jeg har litt angst for såpeglatt føre og beardiser. Det er den der kombinasjonen av snille, greie og førervare hunder med krutt i kroppen når de ser katter! Det kommer alltid som et sjokk! :lol:

Grime må kanskje testes i nødstilfeller ja, selv om jeg selvsagt vil ha mest mulig frie bevegelser når ikke liv og lemmer står på spill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er jeg skikkelig stolt av Fetter. Nå er han godkjent redninghund! Vi har til og med bestått alle prøver vi har vært oppe til på første forsøk. Dette hadde jeg ikke sett for meg da jeg for snart to

jeg fikk melding fra nav nå nettopp om at jeg får innvilget ungufør Endelig godtok de at jeg (som nå er 25år, vært syk i 9 år) oppfyller kravet om å ha blitt alvorlig syk før fylte 26 år! Fy flate det

I   my dog Stakkers Fetter som har en slik gal eier som meg.

Posted Images

Just now, Symra&Pippin said:

Jeg har litt angst for såpeglatt føre og beardiser. Det er den der kombinasjonen av snille, greie og førervare hunder med krutt i kroppen når de ser katter! Det kommer alltid som et sjokk! :lol:

Grime må kanskje testes i nødstilfeller ja, selv om jeg selvsagt vil ha mest mulig frie bevegelser når ikke liv og lemmer står på spill.

:lol: Tror deg! Har samme greia med salukier og noe å jakte på - de tusler liksom pent og pyntelig avgårde og så brått ser de noe jeg ikke ser og *BANG* 

Man utvikler veldig godt syn for ting å jakte på etter 7 år som salukieier da :aww::lol:  

Grime er genialt altså. Virkelig. Det reddet meg som høygravid på sommern, her er det jo mest behov for sånt om sommern når man kan møte sau rundt hver sving, om vintern kan jeg gå med mine løse. Og nå på vonde dager. Og kommer til å bli brukt når jeg får vilter unghund igjen og vi skal forflytte oss fra A til B og jeg ikke har tålmodighet til spillopper :lol:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Line said:

Fire timer K&H unnagjort, to igjen. Onsdager og torsdager har jeg fem dobbelttimer med 20-24 elever i k&h samtidig (fem forskjellige klasser selvfølgelig, så det er jo sånn 120-140 forskjellige elever å forholde seg til også). Noen som tror jeg varer helt til høstferien?.. *Utslitt*

 

1 hour ago, Symra&Pippin said:

Djizez! Jeg har bare ni undervisningstimer i år. Selv om resten av tiden er fylt opp av inntak, møter og rådgiving så er det veldig ok likevel. Man må være lærer for å forstå hvor intenst arbeidskrevende det er å undervise.

Dette er jo ingen ting, tante har 8 forskjellige klasser med "storbymengde" elever i naturfag på vgs-nivå (16 timer pr uke) og 4 ekstra klasser i kjemi (Kjemi 1) (8timer pr uke). I tillegg til møtene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gjort unna dagens dupp :aww: 

 

Har satt ut noen flere rugekasser til hønene våres. Ble plutselig trangt om plassen når to la seg klukk :P Så i morgen skal gubben hjelpe meg å snekret to nye kasser inne i hønsehuset, og når vi er ferdig så tror jeg vi skal ha nok kasser. Håper bare hønene er enige :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varer lurt å begynne å gi de mat 2 ganger om dagen igjen, for da fikk jeg sove til nesten halv fire istede for to tiden når Trym begynte å mase etter mat før :lol:

Har vondt i bihulen der jeg trakk visdomstann for en uke siden, han testet om det ble hull opp dit og det ble det ikke. Sikkert bare helt tilfeldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Stine said:

Det varer lurt å begynne å gi de mat 2 ganger om dagen igjen, for da fikk jeg sove til nesten halv fire istede for to tiden når Trym begynte å mase etter mat før :lol:

Har vondt i bihulen der jeg trakk visdomstann for en uke siden, han testet om det ble hull opp dit og det ble det ikke. Sikkert bare helt tilfeldig.

Tannsmerter kan også føles som bihulesmerter, så det kan være smerten egentlig sitter littegrann lenger ned?

Jeg venter på høstferien selv, @Line:faceless:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tinkie skrev:

Tannsmerter kan også føles som bihulesmerter, så det kan være smerten egentlig sitter littegrann lenger ned?

Jeg venter på høstferien selv, @Line:faceless:

Kanskje det ja, jeg har to hull i en tann ganske nærme visdomstanna, så kanskje det er det som gjør det. Skal fikse de neste uke, så satser på smertene blir borte da :D Har fått smertestillende, men synes det er litt drøyt å ta det en uke siden tanna ble trekt :lol:

Jeg venter også på høstferie! Blir ihvertfall en halv uke, selv om jeg vi ha mer enn det! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

 

Dette er jo ingen ting, tante har 8 forskjellige klasser med "storbymengde" elever i naturfag på vgs-nivå (16 timer pr uke) og 4 ekstra klasser i kjemi (Kjemi 1) (8timer pr uke). I tillegg til møtene...

Det hadde jeg ikke klart, som i ikke klart. Søsteren min underviste i engelsk, tysk og fransk på vgs. Hun hadde alltid rettehauger som ropte på henne. Gikk av med AFP da hun ikke orket mer.

54 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: Tror deg! Har samme greia med salukier og noe å jakte på - de tusler liksom pent og pyntelig avgårde og så brått ser de noe jeg ikke ser og *BANG* 

Akkurat sånn er det! :lol: Gamlemor har plutselig hæla i været!

54 minutter siden, Raksha skrev:

Man utvikler veldig godt syn for ting å jakte på etter 7 år som salukieier da :aww::lol:

Ja, jeg har også blitt ganske flink, men katter inni busker ser Symra før meg.

54 minutter siden, Raksha skrev:

Grime er genialt altså. Virkelig. Det reddet meg som høygravid på sommern, her er det jo mest behov for sånt om sommern når man kan møte sau rundt hver sving, om vintern kan jeg gå med mine løse. Og nå på vonde dager. Og kommer til å bli brukt når jeg får vilter unghund igjen og vi skal forflytte oss fra A til B og jeg ikke har tålmodighet til spillopper :lol:

Høres ut som jeg må sjekke ut det ja.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å titter på finn.no etter omplasseringshund til ei venninne. Kravet er mellomstor til stor, aktiv, tispe, ikke mynde, ikke for tung, barnevennlig osv. Hatt 3 nuffer på rad og vil ha noe mer sporty. Tispekravet blant annet er helt og totalt ufravikelig, og finn drukner i hannhunder... mister helt motet jeg :blink: Greit jeg er ikke noe hanhundmenneske, men er virkelig hanhunder så ille å leve med som finn gir intrykk av? :o 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar heller rettebunkene enn å springe idiot blant ungdomsskoleelever i et praktisk fag. Tre minutter pr elev betyr mye venting når de ikke får til, noe som selvfølgelig også fører til ekstra uro. 24 undervisningstimer i uken har jeg hatt i flere år, så det er jeg vant til. Studiespes er er etter min erfaring et roligere arbeidsmiljø enn ungdomstrinnet også. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Jeg tar heller rettebunkene enn å springe idiot blant ungdomsskoleelever i et praktisk fag. Tre minutter pr elev betyr mye venting når de ikke får til, noe som selvfølgelig også fører til ekstra uro. 24 undervisningstimer i uken har jeg hatt i flere år, så det er jeg vant til. Studiespes er er etter min erfaring et roligere arbeidsmiljø enn ungdomstrinnet også. 

Det siste er sikkert sant. Det å løpe som en strikkball mellom elever som trenger hjelp er slitsomt ja. Jeg retter ikke mye (har bare norsk, i en klasse med 12 elever) så det er absolutt ikke synd på meg, men jeg må si at jeg synes retting i seg selv er kjedelig arbeid. Gøy å lese tekster de har skrevet, grammatikkoppgaver not so much.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
5 timer siden, SFX skrev:

Jeg vet ikke om noen navnesøstre i "bransjen", og jeg vet at jeg skal til Orre, så da sees vi sikkert ;-) 

 

Jeg regnet ikke med at det var så veldig mange å velge mellom der :lol: Jeg skal være i ring 9. Oppmøte klokka 10, og før oss er det 48 andre hunder. 
Jeg tror vi sier det slik at vi er i ringen rundt 11 jeg :aww: 

2 timer siden, Pixie skrev:

Takk, da slipper jeg å se den. Jeg liker Stephen King men misliker mange av filmatiseringene, og har vel tenkt at Dark Tower ville bli vanskelig å filme. Gleder meg som et barn til IT da!!

Stephen King er en fantastisk god forfatter, men jeg ser at filmene som baseres på bøkene ikke helt lever opp til forventnigene. 
IT gleder jeg meg også veldig til, men kommer ikke til å ødelegge opplevelsen med fjolleri rundt meg på kino. Den skal jeg se i fred :D 
Stephen King er forresten veldig begeistret for nyinnspillingen :D 

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har litt angst for såpeglatt føre og beardiser. Det er den der kombinasjonen av snille, greie og førervare hunder med krutt i kroppen når de ser katter! Det kommer alltid som et sjokk! :lol:

Grime må kanskje testes i nødstilfeller ja, selv om jeg selvsagt vil ha mest mulig frie bevegelser når ikke liv og lemmer står på spill.

Holkeføre er definitivt et nødstilfelle hvor liv og lemmer raskt kan stå på spill. 
Sjef har ikke fått såpass krass og effektiv beskjed verken før eller etter de dagene det var speilblank is rundt her. Mulig jeg bør skaffe en grime eller noe i tilfellet det er slikt føre igjen. 

Akkurat nå, Raksha skrev:

Driver å titter på finn.no etter omplasseringshund til ei venninne. Kravet er mellomstor til stor, aktiv, tispe, ikke mynde, ikke for tung, barnevennlig osv. Hatt 3 nuffer på rad og vil ha noe mer sporty. Tispekravet blant annet er helt og totalt ufravikelig, og finn drukner i hannhunder... mister helt motet jeg :blink: Greit jeg er ikke noe hanhundmenneske, men er virkelig hanhunder så ille å leve med som finn gir intrykk av? :o 

 

Det typiske før i hvert fall var at hanner av krevende rase i kjønnsmodning som var til omplassering. 18-24 måneder, og da gjerne bruksraser. 
Det er vel helst det at uten struktur og grenser så blir hormonelle anfall ekstra irriterende og uhåndterbart for de som ikke har gjort mer enn å få seg en hund som ser fint ut/søt ut/kul ut/whatever folk har av dårlige begrunnelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, *Kat84* said:

Det typiske før i hvert fall var at hanner av krevende rase i kjønnsmodning som var til omplassering. 18-24 måneder, og da gjerne bruksraser. 
Det er vel helst det at uten struktur og grenser så blir hormonelle anfall ekstra irriterende og uhåndterbart for de som ikke har gjort mer enn å få seg en hund som ser fint ut/søt ut/kul ut/whatever folk har av dårlige begrunnelser. 

Syns det er generell overvekt av hanhunder uansett raser altså - og så absurd mange "søkes til parring" annonser - både fra hannhund og tispeeiere. Kan ikke huske det var så mange slike før. :o 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kangerlussuaq skrev:

 

Dette er jo ingen ting, tante har 8 forskjellige klasser med "storbymengde" elever i naturfag på vgs-nivå (16 timer pr uke) og 4 ekstra klasser i kjemi (Kjemi 1) (8timer pr uke). I tillegg til møtene...

Huh? Snål timefordeling, det kan ikke være normal vgs? Både kjemi 1 og naturfag st er lagt ut på 6 timer hver. 

Jeg har vært veldig heldig i år med klasser og har nesten ingen fulle klasser, det gjør at hverdagen blir betraktelig enklere enn med samme timefordeling og fulle klasser... Stor forskjell på å ha 30 og 16 feks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
51 minutter siden, Kokospaniel skrev:


Snodig hvor mange som blir allergiske når unghundene er i den alderen emoji6.png

Ja, og så har man alle de som plutselig har endret livssituasjon akkurat i den alderen. 

Men jeg skal ikke være urettferdig altså. Mange er nok ærlige i annonsene. Men fullt så mange som det kan virke som på finn.no? Nei, det tror jeg absolutt ikke på. 

42 minutter siden, Raksha skrev:

Syns det er generell overvekt av hanhunder uansett raser altså - og så absurd mange "søkes til parring" annonser - både fra hannhund og tispeeiere. Kan ikke huske det var så mange slike før. :o 

 

Ja, det er vel det der testosteronet som blir for krevende. Og så er det jo mye dårlig avl nå når det er så populært at alle skal kalle seg oppdrettere. Da er ikke fokus på verken gemytt eller helse, og for de som bare skal ha hund og synes det er fjollete å ha registrerte hunder eller rasehunder så er ikke helsetester av noe slag så viktig.

Og den overfloden av parringsannonser er jo helt vill. Men det er jo klart at folk vil tjene noen ekstra kroner når det er så populært med fjollete navn på diverse bastarder. Og da spesielt doodler og pooer. 

Jeg er trøtt allerede jeg. Men jeg må lese meg opp på munnhygiene og forskjellen mellom mange typer tannkremer. Jeg skal dele ut samples på tannkrem på en butikk i morgen og på lørdag, og jeg har ikke tatt meg tid til å lese på noe av det :whistle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Driver å titter på finn.no etter omplasseringshund til ei venninne. Kravet er mellomstor til stor, aktiv, tispe, ikke mynde, ikke for tung, barnevennlig osv. Hatt 3 nuffer på rad og vil ha noe mer sporty. Tispekravet blant annet er helt og totalt ufravikelig, og finn drukner i hannhunder... mister helt motet jeg :blink: Greit jeg er ikke noe hanhundmenneske, men er virkelig hanhunder så ille å leve med som finn gir intrykk av? :o 

 

Jeg synes ikke det, men så har ikke jeg så veldig krevende raser heller da. Vokste opp med schæfer hannhund og synes schæfertispa som kom inn i familien senere var verre å hanskes med enn han, men hun var ikke riktig navla i skrotten sin heller da så sånn sett så teller vel ikke denne meningen i det hele tatt :lol:.

Blaze skjønte litt mer av apport-treninga i dag heldigvis, men vi er langt fra mål. Tanken nå er å prøve å bli startklare for kl.2 bare fordi jeg synes det er greit å ha et mål å jobbe mot, men om vi kommer dit er en annen sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heklet ham egentlig til potensiell baby, men jeg tror at han må være min likevel. Jeg tenkte han skulle få bo på kontoret, men jeg ble redd for at han skulle bli ensom, så han måtte få være i stua likevel.

 

|21297445_10155085516109601_511868276_o.thumb.jpg.ff04c639db002473e151b7d13a1cd721.jpg

 

 

 

Han heter Flurb. 

Egentlig burde han hete noe annet, for det er det den heter i oppskriften, men. :aww: 

 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Tinkie skrev:

Heklet ham egentlig til potensiell baby, men jeg tror at han må være min likevel. Jeg tenkte han skulle få bo på kontoret, men jeg ble redd for at han skulle bli ensom, så han måtte få være i stua likevel.

 

|21297445_10155085516109601_511868276_o.thumb.jpg.ff04c639db002473e151b7d13a1cd721.jpg

 

 

 

Han heter Flurb. 

Egentlig burde han hete noe annet, for det er det den heter i oppskriften, men. :aww: 

 

Den var bra fin! Jeg prøvde meg på å hekle ei ugle en gang, det ble bare en ball. Skjønner ikke hvordan dere klarer å lage slike fine ting :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anooni said:

Den var bra fin! Jeg prøvde meg på å hekle ei ugle en gang, det ble bare en ball. Skjønner ikke hvordan dere klarer å lage slike fine ting :lol:

Mamma heklet kroppen, da. :P Men jeg heklet ørene, øynene, beina og halen! Og nå hekler jeg en elefant. :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Lola Pagola said:

@Mari! Har du sett the Dark Tower eller?

Spoiler egentlig ikke noe, men om du/noen ikke har sett og ikke vil være forutinntatt så... :D 

  Hide contents

 

Så den i går, og satt hele filmen og tenkte "hva **** hva **** hva ****".... for å si det sånn, jeg koste meg iallefall ikke. Hva var dette liksom? Skjønner virkelig ikke hvorfor de ikke bare har fulgt boka jeg, med plottet og stemningen der, det er jo DET som var bra! Dette var jo bare noe billig sci-fi sørpe!

"Roland does not care about the dark tower"... GAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!

 

Venninna mi, som ikke har lest bøkene, synes det var en bra film da... så det var da iallefall noe, hvis folk liker den er det håp for en tv-serie, kanskje den er mer tro mot bøkene og tar ting i mer riktig tempo og rekkefølge. 

Jeg klarte virkelig ikke å hverken leve meg inn i filmen eller engasjere meg LITT engang. Ble så skuffa! Jeg hadde jo ikke forventet at den skulle følge boka helt, og har jo lest at dette er etter den siste boka, men likevel da, ærlig talt. Dette var jo noe HELT annet!!! 

 

 

Jeg så reviews i avisene og forstod fort at jeg nevereverEVER skal se den. Så mye potensiale, og visstnok en rævva film. :( Tv-serie har mye mer rom ja. Men allikevel kjenner jeg så skepsis til å skulle se på. Men, det sa jeg da jeg hørte at de skulle lage zombie-serie også,("de kommer til å voldta ødelegge sjangeren!"). Måtte ete orda mine der ass :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har overhodet ikke hatt tid til å følge med i denne tråden på en stund. Har så vidt fått med meg at et par hundesonen hunder har blitt borte, trist å lese :(


Aner nesten ikke hva det siste jeg skrev i AN tråden var, men har sikkert skjedd en del ting siden sist. 

Kan jo slenge med litt skryt av valpefrøken Dalbris om ikke annet :)
Hun var på sine første valpeshow i helgen, og ble BIG3 på lørdag og BIG2 på søndag - 4 mnd gammel, det var jo en knallstart! (og jeg forventer ikke at den fortsetter). Men viktigst av alt er at Dalbris som er en noe forsiktig frøken fikk fine opplevelser i ringen på utstillinger med fin atmosfære :) 

21192695_10154842537882108_6300513361484

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, 2ne skrev:

Jeg skjønner at hun er manisk om hun klør, det er lite som er så irriterende og forstyrrende som en kløe du ikke blir kvitt :hmm: Jeg brukte selvheftende bandasje for å feste potesokker/barnesokker ordentlig på Nora i begynnelsen, men hun godtok det forbausende fort faktisk, vi måtte bare få brutt mønsteret med å ligge og sleike seg på beina. Hun syns det var veldig godt å bli vasket og smurt med krem da, det lindret nok kløa litt *ler* Hun hadde også sånn oppblåsbar krage, fungerer bedre enn de lampeskjermene selv om det ikke hindret henne helt i å få tak i labbene sine. Men jeg var jo sammen med henne hele tiden, så jeg kunne passe på at hun ikke ble for intens og manisk :) Er det slemt å prøve munnkurv på henne? Det handler jo om å bryte det mønsteret, liksom :) 

Jeg var glad Nora ikke reagerte på mat jeg da, hun var så matvrak at det var nesten umulig å holde henne på diett i de ukene vi måtte. Vi hadde faktisk plakat hengende på ei skapdør på kjøkkenet om at vi ikke skulle fore terven, for hun var sulten hele tiden, tagg helt hemningsløst, og vi hadde alle for vane å gi henne litt når vi lagde mat til oss selv, så det var for påminnelsen :lol: Hun var forøvrig pollenallergiker, reagerte på burot blant annet, veit ikke om du har lagt merke til om hun klør mer i perioder enn ellers? 

--

Her er det fortsatt stille om dagen. Ali kommer til å bli motbydelig bortskjemt av å være "enebarn", og hun er passe bortskjemt fra før av :lol: Men sånn som nå, da datterbarnet har med seg Leah, så tusler Ali og jeg rundt sammen vi, og deler litt på maten, også må vi kline litt, og jeg prater med henne, så trener vi litt innimellom. Det er ingen her som kan avlede hverken hennes eller min oppmerksomhet, så vi henger liksom sammen hele tiden vi. Det blir nok artig, vi er jo ikke noe avhengige av hverandre fra før av, hun og jeg :P 

Skulle kanskje prøvd sånn bandasje ja...eventuelt oppblåsbar krage.. har lampeskjerm, men uansett hvor stramt halsbåndet er, så klarer hun å dra den over hodet med forlabbene:lol: og munnkurv er litt slemt ja. Hun kommer til å DØ på seg. (Eller er det kanskje meg som kommer til å dø på meg av det:P) munnkurv blir i hvertfall aller siste alternativ.

Det med maten høres kjent ut. Fikk beskjed av vet om å kutte ut alt utenom for sist vi var inne. Og vi ga henne alltid litt ost, agurk og sånne småting når vi laget mat. Det var SYKT vanskelig å la være faktisk. Spesielt når man ser de uskyldige øynene som bare beeeer om bitte bitte litt!:icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...