Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli!


Teserere
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, 2ne skrev:

Poodle so fin stagram, eh nei, poodles of instagram var det ja :teehe: Hæsjtægg er teit :aww:

Det ER det :aww: 

2 timer siden, 2ne skrev:

Gøy på landet! :D:lol: 

Skikkelig også... legg til at humler, veps og fluer summer VELDIG høyt når de surrer i vinduskarmen og vil inn også, så er jo alt komplett :lol: 

2 timer siden, 2ne skrev:

Jeg var Fantone lenge før det var noen Fanthomas, så jeg er nok tanta hans, tenker jeg :aww: 

Den yngre tanta hans da, for Fanthomas er vel på min alder, han :P 

2 timer siden, 2ne skrev:

AN syns jeg det var litt kjipt å være voksen og måtte lage middagen min selv, så da ble det to grillpølser nuka i microbølgeovnen :aww: Slapp dag i dag, jeg har kjempa (og vunnet!) mot søvnen i noen timer nå :yawn: Hvis jeg tar meg litt mer sjokolade, så våkner jeg sikkert litt mer? Få i seg litt sukker og sånt, liksom :D 

Nudler i buljong her... fort å lage, fort å spise :D 

9 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg syns det er leit at du ble mottatt som du ble nå, det er ikke spesielt hyggelig når man intetanende havner i et kretsmesterskap i snapping :hug: 

Sonen er god på det :aww: 

Jeg har fått klippet plena og gårdsplassen igjen, så nå ser det ut til at det er en relativt oppegående person som bor her igjen... Jeg skulle ta kantene også, men batteriet på kantklipperen var tydeligvis ikke fulladet, så den sa takk for seg etter 10 min. Oppvasken er også tatt, jeg har lasta opp litt papp i tilhengeren så jeg får kjørt litt rat til søppelfyllinga en dag jeg får ånden over meg - også har jeg kosa med hundene. Kos med Willy går gjerne litt hardt for seg, så det foregår ved at jeg blåholder ham, mens jeg stryker og klapper på ham :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg døøør Skilt ved fødselen:  

Alvin er nå røntget med HD:A og AD: 0  Nå trenger jeg hvertfall ikke å ha det i bakhodet videre framover i treninga 

Koselig kveldstur med gutta i dag og siden det er få jakthunder her så tåler dere vel et bilde av de flotte gutta mine. 

Posted Images

Jeg har noe jeg tror er et insektbitt på låret som klør en del og er svært og rødt og nå ser jeg at det er en liten ring rundt som er hvit. Jeg nekter å tro at det kan ha sittet en flått der (det finnes jo ikke her omtrent!), men kan klegg feks gi samme utslett?

@SFX Takk for info, skal sjekke det ut. Jeg tror Felix hadde satt pris på å få susa rundt litt uten bånd :) Jeg visste ikke at du bodde så "nærme" forresten! Vi går gjerne tur en dag om du har lyst på selskap :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

ÅÅ at det går ann. Jeg var på søpla med noen ting har i dag og der sto det en søpledunk i plast og jeg tok den ikke med. Den sto eller lå ved returteltet så regner med den kunne plukkes opp og den hadde jo vært knall å ha plastsøppel i. Så da har jeg fylt opp bilen en gang til så når jeg reiser fra nattevakt blir det en tur innom. og ja kryss fingrene for at den står der. og at jeg får ut glasset som har vært oppi

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kokospaniel skrev:


Er en sjuk med noe som kan smitte går en ikke på jobb.

Joda det sier vel seg selv det :P men man bør vel først finne ut om det faktisk smitter nå når blemmene allerede har kommet, før man ringer seg inn syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tonje skrev:

Jeg har noe jeg tror er et insektbitt på låret som klør en del og er svært og rødt og nå ser jeg at det er en liten ring rundt som er hvit. Jeg nekter å tro at det kan ha sittet en flått der (det finnes jo ikke her omtrent!), men kan klegg feks gi samme utslett?

Jeg har akkurat det samme, og det var definitivt ikke flått som beit meg. Kan absolutt ha vært klegg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah. Lysene på badet i det nye huset virker ikke. Selger sa på overtakelse at pærene var gått... Jeg skrev på overtakelsespapirene at dersom nye pærer ikke lyste opp badet sto han ansvarlig for å fikse problemet. Vel, nye pærer funker ikke. Og nå fraskriver han seg alt ansvar og skjønner ikke hva han har skrevet under på tydeligvis :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, MarieR skrev:

Jeg vet ikke, faktisk :P Skal ta en nærmere prat med saksbehandler i morgen. Tror kanskje han bare sender meg videre fordi det ble gitt uttrykk for at det ikke er mulighet for videre ansettelse der jeg er nå. De er jo fornøyd med jobben jeg gjør, men til syvende og sist er det vel et spørsmål om økonomi tipper jeg. Jeg er veldig enig med deg, stabilitet og forutsigbarhet er jo kjempeviktig i en slik prosess. Nå har jeg vært der i to måneder og det er jo egentlig først nå jeg føler jeg kan utvikle meg i stillingen. Derfor kommer jeg til å be om å ikke bli flyttet før jeg er ferdig avklart i alle fall, for det er jeg rimelig sikker på at vil sette meg tilbake. 

Det er ikke snakk om fast ansettelse der jeg er heller, men det er et sted jeg kan få vokse - er ikke det viktigere? Hvis de har arbeidsoppgaver nok til å sysselsette deg, så burde det jo være optimalt om du kunne være der. Håper det løser seg for deg!

59 minutter siden, MarieR skrev:

God bedring til Foenix! :) 

Tusen takk!

57 minutter siden, 2ne skrev:

Hørtes ut som et apotek man burde holde seg unna :o Og jeg syns du burde dra tilbake og gjøre en I told you so-dans! :teehe: 

Det er apotek nummer 2 i Jessheim som ikke imponerer meg - det forrige klarte å skrive for liten dosering av medisiner på pilleboksen, jeg oppdaget det da jeg leste på resepten en drøy uke etterpå. Det er heller ikke kult, men de la seg flate da jeg sendte mail og klaget, de beklaget slurvet. Vanligvis snakker jeg med veterinær og får all info, men i dette tilfellet var vi hos spesialist i Oslo som måtte dra før jeg fikk lov til å hente Foenix, så dermed hadde jeg ikke fått kommunisert direkte, og jeg tenkte ikke på å sjekke hva som sto på resepten - særlig ikke når spesialist hadde lagt igjen et brev til meg på halvannen side som rapport av undersøkelsen og plan for videre behandling. Så på fire måneder har jeg møtt på to apotekere fra to ulike apotek i Jessheim som slurver med etiketten eller som ikke kan grunnleggende matematikk.

Jeg burde dratt tilbake og danset, jeg burde det :D 

31 minutter siden, Tonje skrev:

 

@SFX Takk for info, skal sjekke det ut. Jeg tror Felix hadde satt pris på å få susa rundt litt uten bånd :) Jeg visste ikke at du bodde så "nærme" forresten! Vi går gjerne tur en dag om du har lyst på selskap :) 

Det er bare å rope ut om du trenger mer info og kontaktperson.

Turselskap hadde vært hyggelig! Nå er jo Foenix indisponert noen dager, og jeg vil ikke dra fra henne mer enn nødvendig. Men vi kan helt klart få til tur om noen dager og utover!

4 minutter siden, Teserere skrev:

Bah. Lysene på badet i det nye huset virker ikke. Selger sa på overtakelse at pærene var gått... Jeg skrev på overtakelsespapirene at dersom nye pærer ikke lyste opp badet sto han ansvarlig for å fikse problemet. Vel, nye pærer funker ikke. Og nå fraskriver han seg alt ansvar og skjønner ikke hva han har skrevet under på tydeligvis :gaah:

Jeg ville kontaktet megleren hans, kanskje det gir litt mer tyngde overfor selger.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tradisjonen tro har vi feiret bursdagen min på høyt og lavt. 

Poden har jo mast om å ta himmelfallet, men jeg har klart å innbille han at det ikke er lov for barn. Den ungen har null selvoppholdelsesdrifter, han eier ikke frykt for ting normale mennesker skjønner er farlig.. Det er faktisk en fulltidsjobb å holde han i live til tider :hmm:

I år hadde svoger tullet med at nevøen min skulle få 200 dollar ( ikke kroner) hvis han hoppet. Da kom det jo frem at det var lov for barn. Så da måtte jo A få hoppe.

Og når A hoppet uten å nøle bestemte nevø seg for at han skulle hoppe også. Han nølte lenge på toppen , men til slutt kastet han seg utfor og pappaen ble 1700 kr fattigere på 5 sekunder :lol:

Da ville lille niese prøve også, men hun krevde bamse som premie.  Vesle tøffa hoppet hun !

Når begge ungene hans hadde hoppet synes svoger han ikke kunne være noe dårligere og gjorde en hederlig innsats . Men det endte med at han måtte klatre pent ned igjen med såret stolthet  :teehe:

Alt i alt en fin bursdag , jeg prøvde meg ikke på himmelfallet men klarte meg relativt bra rundt i noen høye løyper :)

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Det er ikke snakk om fast ansettelse der jeg er heller, men det er et sted jeg kan få vokse - er ikke det viktigere? Hvis de har arbeidsoppgaver nok til å sysselsette deg, så burde det jo være optimalt om du kunne være der. Håper det løser seg for deg!

Takk for det :ahappy: Jo, jeg syns absolutt det er viktigere! :) Det er jo egentlig ideelt for både meg og arbeidsgiver slik det er nå. Gratis arbeidskraft for dem, samtidig som jeg får utvikle meg på en arena jeg føler meg mer og mer trygg på :) Mangler overhodet ikke arbeidsoppgaver heller, vi har en to-do liste som holder oss opptatt til langt utover høsten. Egentlig syns jeg det er litt rart at det ikke er åpning for ansettelse, for selv om det er ansatt en person i stillingen, er det arbeidsoppgaver nok til å forsvare to ansatte, spesielt når jeg antageligvis ikke skal jobbe heltid. Men, det er det jo ikke opp til meg å bedømme, og som sagt er det nok økonomien som avgjør. 

AN har jeg gått gjennom innboksen min og meldt meg av sikkert 15 forskjellige nyhetsbrev fra butikker og kjeder jeg uansett ikke benytter meg av. Har lenge irritert meg over den enorme mengden reklame-mail som renner inn hver dag, men ikke tatt meg bryet med og gjøre noe med det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Line Jeg så nettopp Woman i gold, den var veldig fin og kan anbefales.

@Mud grattis med dagen!

 

Har handlet litt mat, så tenkte å lage masse i morgen for å fryse ned. Driver å fyller frysen med middager som bare er å ta opp, varme og spise :aww:

Prøvene til Casper er fremdeles ikke kommet, håper de kommer snart og at vi snart kan prøve å behandle han.

Har spist noe fjordland middag, men er fremdeles sulten så vurderer å fikse mer mat. Men egentlig så tror jeg ikke at jeg har behov for det, har bare lyst på :P

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

It's never too late :D 

Jo, de har nok stengt nå :o 

1 time siden, MarieR skrev:

Takk for det :ahappy: Jo, jeg syns absolutt det er viktigere! :) Det er jo egentlig ideelt for både meg og arbeidsgiver slik det er nå. Gratis arbeidskraft for dem, samtidig som jeg får utvikle meg på en arena jeg føler meg mer og mer trygg på :) Mangler overhodet ikke arbeidsoppgaver heller, vi har en to-do liste som holder oss opptatt til langt utover høsten. Egentlig syns jeg det er litt rart at det ikke er åpning for ansettelse, for selv om det er ansatt en person i stillingen, er det arbeidsoppgaver nok til å forsvare to ansatte, spesielt når jeg antageligvis ikke skal jobbe heltid. Men, det er det jo ikke opp til meg å bedømme, og som sagt er det nok økonomien som avgjør. 

Økonomi er noe drit... Jeg husker ikke hvor du er - er det statlig eller privat sektor? Jeg er jo innenfor delvis statlig finansiert kultursektor, og dagens regjering ELSKER jo kultur og hiver penger etter de ulike institusjonene. Eller vent, hvordan var det igjen?

1 time siden, MarieR skrev:

AN har jeg gått gjennom innboksen min og meldt meg av sikkert 15 forskjellige nyhetsbrev fra butikker og kjeder jeg uansett ikke benytter meg av. Har lenge irritert meg over den enorme mengden reklame-mail som renner inn hver dag, men ikke tatt meg bryet med og gjøre noe med det. 

Det burde jeg gjøre også. Det er så lite sannsynlig at jeg vil slå til på Bohus og Skeidars ulike salg, med 30 prosent av på dobbeltseng eller 15 prosent av på sofa om du handler for minst 10.000. Det kommer ikke til å skje at jeg har pæng til sånt med det første, jeg kan like godt la være å få de tilbudene i eposten. Kanskje det skal være et prosjekt for sommerferien?

Foenix går stødig og fint på beina sine nå, har spist en halv kveldsmatporsjon (jeg ble instruert til å gi mindre enn vanlig, fordi det hun fikk å sove på kan være kvalmefremmende), og nå skal vi tusle i seng, jeg skal være hennes big spoon.

Gratulerer med dagen, @Mud! Jeg drømte om deg her om dagen - jeg og Foenix var på besøk der du jobber, uten at jeg husker hva vi skulle handle, også plutselig gikk vannet hennes. Noen ringte en menneskeambulanse, de kom styrtende, hektet henne på drypp, og hun fødte fire valper, som ble lagt på ambulansebåra. Du forsøkte å roe meg, for jeg visste ikke at hun var drektig en gang, også kjørte du oss hjem - og hjemme fødte hun en femte og siste valp. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilbud om valp i kveld. Nydelig tass, og rasen er aktuell tror jeg. Jammen godt at fornuften slo inn først, sånn at jeg klarte å si nei takk. 2 er nok nå. Men herregud altså, han er jo så nydelig. :wub:

Edit: noen andre som vil ha valp, så slipper jeg å tenke mer på han? :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symra grov og styrte i hundesenga som står på stua. Så skjøv hun den ut på gulvet og la seg der den hadde stått. Hunder er ikke alltid så kloke dyr som enkelte påstår. :aww:

Jeg er litt høy på både politikk og kjempebra musikk fra scenen i Hommelvik. Det tyske MDG-medlemmet som skulle ordne med kaffe eller kafé til standen vår (det viste seg å være en kanne kaffe) fikk stor plass i Sommeråpent på NRK nå i kveld. Han og jeg ble også intervjuet om grønn politikk, men det ble redigert vekk. (Det gjør ikke noe, jeg synes jeg bare satt og tøyt floskler og overskrifter. Kanskje akkurat derfor det ble sletta :lol:). Nå må vi komme oss i seng her, Sara kommer på besøk i morgen, og hun er notorisk A-menneske! :yawn: Blir kjempekjempekoselig å få besøk da. :ahappy:

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg ikke må få tatt turen opp til viewpoint Snøhetta en dag... Jo, høre med bror og fru om de vil være med kanskje, og kombinere med en natt eller to på Oppdal. Ja, det hørtes ut som en bra plan :) Sjekke værmeldingen til helgen eller så, for det aner meg at det blir flottere i sol, og jeg har uansett ny time hos naprapat på fredag. Nå skal jeg imidlertid finne senga! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk amokk på shoppingtur og kjøpte noen altfor dyre Salomon-sko som jeg har sikla på lenge :innocent: Farlig å slippe meg løs med feriepenger på konto'n :rofl:  

 

Akkurat nå burde jeg ha sovi for lenge siden, men har en mygg som surrer rundt akkurat utenfor rekkevidde :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, mokken skrev:

Fikk tilbud om valp i kveld. Nydelig tass, og rasen er aktuell tror jeg. Jammen godt at fornuften slo inn først, sånn at jeg klarte å si nei takk. 2 er nok nå. Men herregud altså, han er jo så nydelig. :wub:

Edit: noen andre som vil ha valp, så slipper jeg å tenke mer på han? :lol:

 

Hvilken rase? :P

Jeg skal straks fyke avgårde til jobb på sykkelen min. Jeg er optimist og dropper jakka, sola er lovet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, mokken said:

Fikk tilbud om valp i kveld. Nydelig tass, og rasen er aktuell tror jeg. Jammen godt at fornuften slo inn først, sånn at jeg klarte å si nei takk. 2 er nok nå. Men herregud altså, han er jo så nydelig. :wub:

Edit: noen andre som vil ha valp, så slipper jeg å tenke mer på han? :lol:

 

rase har du funnet nå?

 

.. har jeg kjørt mannen til toget. Tore Touran blir hentet opp fra tyskland nå, så får vi se om den lar seg reparere!

Vapsen har fått utvidet verden til 15 minutter tur

19679357_10159041902730464_5039914984924

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Siri said:

Skikkelig også... legg til at humler, veps og fluer summer VELDIG høyt når de surrer i vinduskarmen og vil inn også, så er jo alt komplett :lol: 

:lol: Jeg ble brått glad jeg ikke er spesielt lydfølsom av meg :P 

11 hours ago, Siri said:

Den yngre tanta hans da, for Fanthomas er vel på min alder, han :P 

Samma det, så lenge jeg var først :teehe: 

11 hours ago, Siri said:

Nudler i buljong her... fort å lage, fort å spise :D 

Ehem.. Nei takk :aww: 

11 hours ago, Siri said:

Sonen er god på det :aww: 

Jepp!

10 hours ago, SFX said:

Det er apotek nummer 2 i Jessheim som ikke imponerer meg - det forrige klarte å skrive for liten dosering av medisiner på pilleboksen, jeg oppdaget det da jeg leste på resepten en drøy uke etterpå. Det er heller ikke kult, men de la seg flate da jeg sendte mail og klaget, de beklaget slurvet. Vanligvis snakker jeg med veterinær og får all info, men i dette tilfellet var vi hos spesialist i Oslo som måtte dra før jeg fikk lov til å hente Foenix, så dermed hadde jeg ikke fått kommunisert direkte, og jeg tenkte ikke på å sjekke hva som sto på resepten - særlig ikke når spesialist hadde lagt igjen et brev til meg på halvannen side som rapport av undersøkelsen og plan for videre behandling. Så på fire måneder har jeg møtt på to apotekere fra to ulike apotek i Jessheim som slurver med etiketten eller som ikke kan grunnleggende matematikk.

Det er jo bare sløvt :hmm: Jeg bruker et apotek på Jessheim selv, men det er stort sett bare for stomiutstyr, så det har liksom ingen fatale konsekvenser om det blir noe feil noe sted. Jeg syns dog de jevnt over er flinke, men som sagt, jeg henter sjeldent ut medisiner der. Det gjør jeg på Apotek1 på Årnes, farmasøyten der er veldig hyggelig og flink, har full kontroll på hva jeg henter ut av annet medikamenter, bestiller inn varer så han alltid har det jeg trenger (flytene Imodium f.eks, er visst ikke noe de vanligvis har på apotek, og jeg henter ut 8-12 flasker av gangen :teehe: ) osv. Men det er kanskje en drøy omvei for deg når du har vært hos veterinæren :P 

10 hours ago, SFX said:

Jeg burde dratt tilbake og danset, jeg burde det :D 

Si fra når, da vil jeg komme og se! :D 

--

AN venter jeg på at kroppen skal begynne å fungere. Jeg har tross alt bare vært oppe halvannen time, liksom :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tonje skrev:

Hvilken rase? :P

Det var litt vesentlig ja! :P Cocker, av jaktlinjer. 

1 time siden, Anette skrev:

rase har du funnet nå?

En av de på "kanskje listen". Kjenner moren til valpene, en herlig og ukomplisert tispe :ahappy:

 

1 time siden, Anette skrev:

 

Vapsen har fått utvidet verden til 15 minutter tur

19679357_10159041902730464_5039914984924

Går det fremover med henne? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, mokken said:

Det var litt vesentlig ja! :P Cocker, av jaktlinjer. 

En av de på "kanskje listen". Kjenner moren til valpene, en herlig og ukomplisert tispe :ahappy:

 

Går det fremover med henne? :)

 

 

Ja,går fremover - går pent uten halting nå. Men går med skinne for å ikke få skulderen utover (for da kan jo sena revne igjen). Men snart skal skinna av. Hun har begynt å få lære seg slalom for rehab men det må jeg stoppe :P den gikk jo i 250%, så slalom mellom beina, kavaletti osv driver vi med. Skal på sjekk imorgen av skulderen så krysser fingrene! 

 

Jakt cocker er sånt jeg har veldig lyst på men de er så små :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/4/2017 at 10:10 AM, Stine said:

Det der med likes var en liten tull fra min side altså :sleep: Jeg legger sjeldent ut noe på FB og jeg har ingen andre sosiale kanaler bortsett fra snapchat. Eller jeg har en instagram konto, men det er bare fordi jeg ikke skjønner hvordan jeg sletter den :lol:

Men ja, jeg kjenner de som har det "perfekte" liv og legger det ut både her og der i desperat jakt på kommentarer og likes :hmm: Jeg er veldig glad for at jeg aldri har brydd meg om hva folk mener om meg og mitt, i virkeligheten og på nett. Må være slitsomt og trist å ha det sånn...

Jeg legger ut masse på fb og insta jeg. Men det er ikke fordi jeg jakter på likes. Jeg vil vise at trekkhunder ikke nødvendigvis står og støver ned i hundegården når de ikke er på trening, og jeg vil vise hva vi driver med. Det er dessverre mange som skjærer alle hundekjørere over samme kam

 

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anette skrev:

Ja,går fremover - går pent uten halting nå. Men går med skinne for å ikke få skulderen utover (for da kan jo sena revne igjen). Men snart skal skinna av. Hun har begynt å få lære seg slalom for rehab men det må jeg stoppe :P den gikk jo i 250%, så slalom mellom beina, kavaletti osv driver vi med. Skal på sjekk imorgen av skulderen så krysser fingrene! 

Så bra å høre, tvi tvi :)

16 minutter siden, Anette skrev:

 

Jakt cocker er sånt jeg har veldig lyst på men de er så små :P

Muuuulig at tispen er ledig også ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...