Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli!


Teserere
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Siri skrev:

Nå skjedde dette for sikkert 40 år siden, så det er kanskje litt seint å si i fra :lol: 
Men vår klasseforstander fra ungdomsskolen kom også med en kommentar om at selv han, som mattelærer, så at det der var feil rettet av læreren :lol: Også hadde læreren vår skrevet under: "Bra - men du er usikker i bruken av og-å" :lol: 

At setningen kan skrives annerledes er jo så, men nå var det jo ikke det som var tilfellet da - setningen var slik at man SKAL bruke OG der :P. Men det mente ikke læreren vår da... :aww: 

Jeg er ikke helt enig :lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg døøør Skilt ved fødselen:  

Alvin er nå røntget med HD:A og AD: 0  Nå trenger jeg hvertfall ikke å ha det i bakhodet videre framover i treninga 

Koselig kveldstur med gutta i dag og siden det er få jakthunder her så tåler dere vel et bilde av de flotte gutta mine. 

Posted Images

Just now, Raksha said:

Jeg er ikke helt enig :lol:  

Men det er jo riktig da, man kan jo helt fint si "Jeg var ute og plukket bær" - altså, jeg var ute, og jeg plukket bær. To likestilte hendelser. "Jeg var ute for å plukke bær" betyr jo at jeg gikk ut fordi jeg skulle plukke bær. Å skrive Å i den første setningen, blir jo "Jeg var ute å plukket bær" - og det er vi alle enige om at er feil :lol:  

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tinkie skrev:

Men det er jo riktig da, man kan jo helt fint si "Jeg var ute og plukket bær" - altså, jeg var ute, og jeg plukket bær. To likestilte hendelser. "Jeg var ute for å plukke bær" betyr jo at jeg gikk ut fordi jeg skulle plukke bær. Å skrive Å i den første setningen, blir jo "Jeg var ute å plukket bær" - og det er vi alle enige om at er feil :lol:  

jaok, jeg gir meg :lol:  

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Siri said:

Det er slik de overlever :aww: 

:yes: Det er også sånn de blir noen bortskjemte shitbikkjer. Merkelig greie, det der :teehe: 

9 hours ago, Siri said:

Veldig kjekt at det fungerer å dra på tur også da :). Jeg fikk beskjed av konemor at jeg måtte finne deg og sette deg inn i et telt sånn at du ikke frøys i går - men jeg fant det ikke. Jeg antar du overlevde like vel :lol: 

:lol: Det var sikkert da jeg hadde krabba bak i Berlingoen hennes det, satt fint og tørt der og jeg, med en puddel på hver side som varmeapperat, så jeg ble hverken kald, våt eller for sliten :teehe: 

9 hours ago, Siri said:

Vi satte jo kursen mot Trondheim på fredag - og hadde en strålende tur oppover. Vakkert vær og masse trafikk. Sånn det skal være om sommeren :D. Natt til lørdag begynte det å blåse noe vanvittig, og det var ikke mange timene søvn å få - for det er jo oppskrytt å stå opp om natta for å rulle inn markisen på bilen må vite, så den stod og slamret og klapret i vinden (takk og lov for at jeg bardunerte den godt fast før vi la oss) - og hele bilen ristet :o Lørdagen hadde vi en lang og deilig frokost, før vi gikk på tur med hundene - og endte midt i St Olavsløpet (eller noe sånt) :lol: Bra timet liksom! Vi dro også til Leangen og fikk satt opp utstillingstelt (det var jo en liten utfordring siden det fortsatt blåste friskt, og underlaget der vi skulle være, var så hardt at det knapt var mulig å få slått ned plugger - da priset jeg meg lykkelig over mine stålplugger, for å si det sånn). Søndag skulle vi først i ringen - og ble møtt av en ring der nesten en tredjedel lå under vann :o Nice... Det ble dermed ikke store plassen å løpe på, men vi greide på et vis å bruke den tørre delen av ringen, så hundene holdt seg sånn nogen lunde tørre. Resultatene kunne vel ikke blitt bedre enn de ble, med Willy som beste hannhund (han var alene da :lol:), BIM og BIR-veteran. Yasmine var søt pike og dro i land BIR'et m CACIB :). Men det triveligste med hele seansen i ringen var vel dommeren. En engelsk gentleman med glimt i øyet og masse humor. Blid og trivelig med både hunder og handler. Det er sånne dommere jeg elsker å stille for - og da er egentlig ikke resultatet så viktig heller. Han var forresten veldig fornøyd med kvaliteten på alle hundene våre og mente de kunne vinne hvor som helst - så han ga alle briardene CK :). Og han har nok rett - vi HAR bra briarder her i landet altså :). I gruppefinalen travet Yasmine seg inn til en 3. BIG også - og her hadde vi også en veldig blid dommer. Det virket som om han virkelig likte det han drev med og var sånn hjertelig blid, ikke bare høflig blid. Sånt liker jeg altså :). Willy måtte nøye seg med gjesteopptreden i BIS-veteranringen - han hadde det som vanlig travelt med å løpe inn i ringen, og han blir LITT uryddig når han er overivrig, og det ser ikke sånn all verdens stilig ut :lol:. Men han skal ha for entusiasme og glede :heart:

Det er så koselig med sånne dommere :ahappy: Jeg heia selvsagt på Willy i veteranringen (og Yasmine i gruppefinalen), men den var jo passelig lekker den siberian-tispa som vant da :ahappy: 

--

AN har jeg pakket ut nesten alt fra Trondheims-turen, bare fordi jeg ikke gidder å ta det i morra - godt med alt som er unnagjort. Turen hjem var uten dramatikk, til datterbarnet hadde plukka meg opp på Jessheim så Belgerpia slapp en times omkjøring for å slippe meg av hjemme, og sånn ca 3 minutter etterpå punkterte Berlingoen til datterbarnet :teehe: Stakkars jente, den bilen har ikke gått en hel uke av gangen siden hun fikk den, så hun føler at de to ikke er helt venner :lol: 

Jeg ser forøvrig på facebook at det er stor diskusjon om denne tynne myndevalpen fra helgen folk reagerer på når de ser bilde av den. Skal ikke si noe om å bedømme hold ut fra bilde jeg, altså :whistle: :innocent::P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Facebook? :whistle: 

:lol: 

Driver og vasker gjørmete utstyr etter helgens evenement på Leangen. Også har jeg spist laks med div tilbehør til middag, men jeg glemte å spise hvitløksbrødet jeg også hadde stekt. Det var kanskje like greit - det var litt vel godt stekt :aww:. Nå skal vi straks ut på sykkeltur. 

Hundene hadde underholdning mens jeg spiste middag - det var den store sauevandringen forbi her i ettermiddag... 
Siri Guldseth sitt bilde.

Det der så veldig sommerkoselig ut.

Apropos norsklærere som skriver feil: jeg skrev en setning på tavla som inneholdt ordet komune en gang, da en kollega kom forbi, stakk hodet inn på klasserommet mitt og sa: Kommune med to m-er! :lol:

(Siden har jeg skrevet det riktig).

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Jeg får stort sett høre det med en gang fra elevene mine om jeg skriver noe feil på tavla. De er godt drilla :lol: 

Nå har alle huskyene fått en tre kvarters tur hver. Ymse har vært med på alle turene. Jeg har fire huskyer. Regn ut selv hvor lang tur Ymse har fått :lol: Riktig nok rundt og rundt samme runden da. Men med ny turkamerat hver gang. Og strengt tatt tror jeg ikke han bryr seg om hvor vi går. Han er like lykkelig på runde nummer fire, som på runde nr 1. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Snusmumrikk skrev:

Jeg får stort sett høre det med en gang fra elevene mine om jeg skriver noe feil på tavla. De er godt drilla :lol: 

Nå har alle huskyene fått en tre kvarters tur hver. Ymse har vært med på alle turene. Jeg har fire huskyer. Regn ut selv hvor lang tur Ymse har fått :lol: Riktig nok rundt og rundt samme runden da. Men med ny turkamerat hver gang. Og strengt tatt tror jeg ikke han bryr seg om hvor vi går. Han er like lykkelig på runde nummer fire, som på runde nr 1. 

ymse er heldig han ! :lol: 

 

Akkurat nå lurer jeg på om det kun er jeg som aldri helt har fått taket på dette med snapchat? Har ikke giddet å installere det på nye telefonen min engang :icon_redface: "Alle" driver jo med det, og syns det er så artig, jeg tror jeg må ha gått glipp av noe stort med det. 

 

Nå har Jeeves gått seg fast, så skal bare sitte bittelitt og høre på musikken i stillhet før jeg hjelper han løs og starter han igjen og så tusler ut og forer gjengen ute. Så er det vel strengt tatt på tide å si natta igjen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Raksha said:

ymse er heldig han ! :lol: 

 

Akkurat nå lurer jeg på om det kun er jeg som aldri helt har fått taket på dette med snapchat? Har ikke giddet å installere det på nye telefonen min engang :icon_redface: "Alle" driver jo med det, og syns det er så artig, jeg tror jeg må ha gått glipp av noe stort med det. 

 

Nå har Jeeves gått seg fast, så skal bare sitte bittelitt og høre på musikken i stillhet før jeg hjelper han løs og starter han igjen og så tusler ut og forer gjengen ute. Så er det vel strengt tatt på tide å si natta igjen. 

Jeg tar bilder av ting som skjer, for eksempel utsikten, eller Kuro når han sitter midt foran tven, eller ølen jeg drikker, eller pus som er søt når han sover, eller, eller... Hver gang jeg ser noe som jeg tenker at "Åh, dette vil jeg dele!"

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

Jeg er ikke helt enig :lol:  

Som Tinkie under sier... :

2 timer siden, Tinkie skrev:

Men det er jo riktig da, man kan jo helt fint si "Jeg var ute og plukket bær" - altså, jeg var ute, og jeg plukket bær. To likestilte hendelser. "Jeg var ute for å plukke bær" betyr jo at jeg gikk ut fordi jeg skulle plukke bær. Å skrive Å i den første setningen, blir jo "Jeg var ute å plukket bær" - og det er vi alle enige om at er feil :lol:  

Nemlig :lol: 

2 timer siden, Tinkie skrev:

Ingen får komme her og ut-nerde meg! :aww::lol:  

:lol: 

1 time siden, 2ne skrev:

:yes: Det er også sånn de blir noen bortskjemte shitbikkjer. Merkelig greie, det der :teehe: 

Pfffft... De blir bare søte små prinsesser for tenk :aww: 

1 time siden, 2ne skrev:

:lol: Det var sikkert da jeg hadde krabba bak i Berlingoen hennes det, satt fint og tørt der og jeg, med en puddel på hver side som varmeapperat, så jeg ble hverken kald, våt eller for sliten :teehe: 

DU var i hvert fall søkk vekk, så da antar jeg du satt bak i berlingoen ja :lol: 

1 time siden, 2ne skrev:

Det er så koselig med sånne dommere :ahappy: Jeg heia selvsagt på Willy i veteranringen (og Yasmine i gruppefinalen), men den var jo passelig lekker den siberian-tispa som vant da :ahappy: 

Ja, det ER det... De kan gjerne gi meg blått og jeg ville vært like blid liksom :ahappy: 
Vi er veldig glad for heiing altså - men det var supre hunder som vant :D 

1 time siden, 2ne skrev:

AN har jeg pakket ut nesten alt fra Trondheims-turen, bare fordi jeg ikke gidder å ta det i morra - godt med alt som er unnagjort. Turen hjem var uten dramatikk, til datterbarnet hadde plukka meg opp på Jessheim så Belgerpia slapp en times omkjøring for å slippe meg av hjemme, og sånn ca 3 minutter etterpå punkterte Berlingoen til datterbarnet :teehe: Stakkars jente, den bilen har ikke gått en hel uke av gangen siden hun fikk den, så hun føler at de to ikke er helt venner :lol: 

Teit bil :lol: 

51 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Det der så veldig sommerkoselig ut.

Det FØLES ikke så veldig sommerkoselig ut - margerittene mine vil ikke blomstre, de setter bare knopper også råtner de eller tørker bort :o Men ellers så.. :lol: 

51 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Apropos norsklærere som skriver feil: jeg skrev en setning på tavla som inneholdt ordet komune en gang, da en kollega kom forbi, stakk hodet inn på klasserommet mitt og sa: Kommune med to m-er! :lol:

(Siden har jeg skrevet det riktig).

:lol: Det er enkelte ting man aldri glemmer... Jeg skriver aldri grønske feil igjen - etter at jeg fikk feil på den på en slik "glose-prøve" i norsken på barneskolen (og dermed sier det vel litt om frøken flink pike som aldri skulle gjøre feil...). 

Akkurat nå, Raksha skrev:

Akkurat nå lurer jeg på om det kun er jeg som aldri helt har fått taket på dette med snapchat? Har ikke giddet å installere det på nye telefonen min engang :icon_redface: "Alle" driver jo med det, og syns det er så artig, jeg tror jeg må ha gått glipp av noe stort med det. 

Du og jeg... :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tinkie skrev:

Jeg tar bilder av ting som skjer, for eksempel utsikten, eller Kuro når han sitter midt foran tven, eller ølen jeg drikker, eller pus som er søt når han sover, eller, eller... Hver gang jeg ser noe som jeg tenker at "Åh, dette vil jeg dele!"

Jammen, dele og ikke få noe respons? Og ikke kunne se tilbake på eller noe?   Ingen som trykker liker eller skriver kommentar eller ler seg fillete som du får med deg? Eller "svarer" folk? Sendere slike bilder på messenger til utvalgte folk jeg, og får respons. Eller legger på FB eller sonen til "allmen"beskuelse :lol:   Og der slo det meg at jeg kanskje trenger oppmerksomhet, mer enn godt er...   :icon_redface: (næh, jeg poster ikke selfier i hytt og vær, så da får det gå) 

Akkurat nå, Siri skrev:

Som Tinkie under sier... :

Nemlig :lol: 

 

 

Du og jeg... :aww: 

Ja, jeg gav meg :lol: 

 

Godt å høre jeg ikke er alene i det snapchatfrie univers :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner jeg smått å bli bekymret for samboer, som har vært på sykehuset siden 19:30... Han fikk konstatert høyt blodtrykk hos fastlegen i dag og nå tar de visst en masse prøver... Skjønner at de sikkert må det, men nå vil jeg ha han med meg hjem!! :gaah:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Raksha skrev:

Ja, jeg gav meg :lol: 

Takk og lov :lol: 

11 minutter siden, Raksha skrev:

Godt å høre jeg ikke er alene i det snapchatfrie univers :aww: 

Jeg synes det høres fryktelig slitsomt ut, jeg :lol: Nei takke meg til god gammeldags FB altså :lol: Jeg har jo forresten en Instagramkonto, der har jeg lagt ut ETT bilde :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Takk og lov :lol: 

Jeg synes det høres fryktelig slitsomt ut, jeg :lol: Nei takke meg til god gammeldags FB altså :lol: Jeg har jo forresten en Instagramkonto, der har jeg lagt ut ETT bilde :lol: 

:lol: 

 

Jeg har en snapkonto, men jeg syntes det var kjedelig og lite interessant det meste som kom der, med noen hederlige unntak, og ikke hadde jeg noe interessant å sende tilbake, de få gangene jeg hadde noen "gullkorn" å sende ut så ville jeg ha respons liksom :lol: Ikke bare sende ut i "ingenting". :aww:  Masete greier. :aww:  Takke meg til FB ja. Og sonen da, må ikke glemme sonen!  Jeg har en instakonto og! Og en blogg :o Begge er skrekkelig forsømt... Huff. 

 

Hver gang jeg setter beina i gulvet og tenker NÅ skal jeg ut, så våkner lillemor. Tro om det er knirkende vindu som plager henne, Gå opp og lukke det kanskje. 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Raksha skrev:

:gaah: Jeg klarer ikke avreagere etter timen hos nevrologen i dag. :gaah: Rydde hus kanskje. Det pleier å være effektivt. :aww: 

 

:hug:

 

 

Ser ut til at gubben blir en uke til på sykehuset, uten at noen vil si det helt sikkert.  Men når han skal ta nye prøver og de må drive med forberedelser til dem som tar noen dager, så har jeg ikke tro på at han slipper ut før fredag :P

Tror uansett at jeg vil ha han mer hjem enn han vil hjem :P tror han syntes det er tryggere på sykehuset enn hjemme.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

:hug:

 

 

Ser ut til at gubben blir en uke til på sykehuset, uten at noen vil si det helt sikkert.  Men når han skal ta nye prøver og de må drive med forberedelser til dem som tar noen dager, så har jeg ikke tro på at han slipper ut før fredag :P

Tror uansett at jeg vil ha han mer hjem enn han vil hjem :P tror han syntes det er tryggere på sykehuset enn hjemme.

 

Takk :hug: 

 

Huff, håper de finner ut hva som er galt nå snart og han kan bli bra og komme hjem! :hug: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
33 minutter siden, Raksha skrev:

Akkurat nå lurer jeg på om det kun er jeg som aldri helt har fått taket på dette med snapchat? Har ikke giddet å installere det på nye telefonen min engang :icon_redface: "Alle" driver jo med det, og syns det er så artig, jeg tror jeg må ha gått glipp av noe stort med det. 

 

Du har ikke gått glipp av noe. Jeg har en snapchatkonto. Og jeg blir bare irritert når jeg ser hva folk legger ut i det der story-greiene. Jeg har ikke behov for å se bilde av kaffekoppen, eller at gubben til en perifer bekjent er solbrent, eller tær. En dag har jeg vært aktiv der, og det var for at eldste skulle få følge med på turen vår til Bryne for å hente bil. Utover det har jeg ikke bruk for det. 

Og det at ting slettes så snart du har lest det synes jeg bare er irriterende. Hvis det er noe interessant så vil jeg kanskje finne det igjen. Og alle de filtrene med dansende kaniner man gjør seg selv til, og barter og hatter og gudene vet. Jeg blir så irritert når voksne folk driver med sånt! :lol: 
Men for barn som skal lære seg å oppføre seg i sosiale medier så er det like greit at ting forsvinner i tilfellet de gjør noe skikkelig teit. 

24 minutter siden, Siri skrev:

 

Du og jeg... :aww: 

Og jeg! 
Og jeg sier som deg; Takke meg til god gammaldags FB :aww: 

Akkurat nå, Snoffe skrev:

 

Ser ut til at gubben blir en uke til på sykehuset, uten at noen vil si det helt sikkert.  Men når han skal ta nye prøver og de må drive med forberedelser til dem som tar noen dager, så har jeg ikke tro på at han slipper ut før fredag :P

Tror uansett at jeg vil ha han mer hjem enn han vil hjem :P tror han syntes det er tryggere på sykehuset enn hjemme.

 

Men det er jo flott at han blir godt ivaretatt i det minste :) Og jeg synes han er fornuftig jeg som sier at han vil være der fordi det er tryggest. Smart gubbe :) 


Og apropos gubbe; Enten min liker det eller ikke så begynner han å bli hundemann. Han ba nettopp Sjef om å slutte å slikke ham på potene :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Jeg har en snapkonto, men jeg syntes det var kjedelig og lite interessant det meste som kom der, med noen hederlige unntak, og ikke hadde jeg noe interessant å sende tilbake, de få gangene jeg hadde noen "gullkorn" å sende ut så ville jeg ha respons liksom :lol: Ikke bare sende ut i "ingenting". :aww:  Masete greier. :aww:  Takke meg til FB ja. Og sonen da, må ikke glemme sonen!  Jeg har en instakonto og! Og en blogg :o Begge er skrekkelig forsømt... Huff. 

Ja, SONEN!!! Må ikke glemme sonen... blogg er liksom sånn ut, det.. :aww: 

Forresten må jeg skryte litt igjen, for det har vært spesialutstilling for briarder i Finland i helgen, og der slo Willys datter Zara til igjen og ble BIR for andre år på rad!!! OG ikke nok med det, men hennes valper (altså Willys barnebarn) ble hhv BIR og 2. BHK... mens et annet barnebarn fra annen oppdretter ble BIM-valp :wub: 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bytta sengtøy og dusjet for 2.gang i dag. Svetter som en gris og denne feberen vil ikke slippe taket ennå!! Det er meldt fint vær og jeg vil ut å gå tur i sola:bye: er redd for at jeg har smittet samboer også... kl 20 gikk han å la seg fordi han ikke følte seg helt i form...han blir som en baby når han er syk og litt snue= MANFLU

Jeg krysser fingrene for at jeg ikke har smittet han. For begges skyld:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Akkurat nå lurer jeg på om det kun er jeg som aldri helt har fått taket på dette med snapchat? Har ikke giddet å installere det på nye telefonen min engang :icon_redface: "Alle" driver jo med det, og syns det er så artig, jeg tror jeg må ha gått glipp av noe stort med det. 

 

51 minutter siden, Siri skrev:

Du og jeg... :aww: 

Og jeg :aww: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Tonje said:

Hva er farene ved langtidsbruk? Jeg tar en del paracet. Ikke hver dag, men det er sjelden det går ei uke uten.

 

 

I lave doser og ikke hver dag er risikoen liten. Tar man parscetamol hver dag kan man utvikle medikament-skapt hodepine. I maks doser over lang tid ev høye doser er risiko tilstede for lever og nyreskade. 

Og det kan påvirke blodcellene: hvite og blodplater spesielt og øker bla risiko for blødning. 

Spesielt skadelig om det inntas samtidig med alkohol/promille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, *Kat84* skrev:

 

Men det er jo flott at han blir godt ivaretatt i det minste :) Og jeg synes han er fornuftig jeg som sier at han vil være der fordi det er tryggest. Smart gubbe :) 

Ja, er kjempeflott! Er fantastiske folk som jobber på avdelingen hans, så kunne ikke vært mer fornøyd med personalet :ahappy:

Veldig klok han gubben min :) det er første de siste par dagene at jeg hadde turt å få han hjem. Hadde de sendt han hjem før det hadde jeg protestert veldig høylytt.

Men jeg savner han, det er litt tomt her hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...