Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli!


Teserere
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Den som kjøper hylle på Ikea må bruke kvelden til å skru. Drømmer om T-skjorter og singletter i pene stabler med tellekant i stedet for stappet ned i en skuff. Så vil framtida vise om mitt indre bilde slår til, eller om klærne fortsatt kommer til å befinne seg litt her (fortsatt på tørkestativet) og litt der (i en haug oppå hyllen). :whistle:

19894314_10155532501383817_1323548542_n.jpg?oh=cd446d2630af61fe071895d253ed8d3a&oe=595F0FD5

Da gjenstår bare nytt gulv, tapet på veggene og endel andre ting. Dette er "mellomrommet" i andre etasje, utgang til veranda og dører til bad og soverom. Gleder meg til å få det i orden, men hylla er i alle fall på plass. *Himle litt med øynene over alt som må gjøres*

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg døøør Skilt ved fødselen:  

Alvin er nå røntget med HD:A og AD: 0  Nå trenger jeg hvertfall ikke å ha det i bakhodet videre framover i treninga 

Koselig kveldstur med gutta i dag og siden det er få jakthunder her så tåler dere vel et bilde av de flotte gutta mine. 

Posted Images

Guest *Kat84*

Sjef har endelig fått drukket nok, og ligger utslått midt på gulvet. Det er slitsomt å være på trening å måtte oppføre seg og konsentrere seg halvannen time i gruppa til tante "grusom" M :lol: 
Han var superflink og klarte til å med å bli håndtert uten å kaste rumpa inntil. Men å ta på de edlere delene var jo helt tullete. Hva skal nå folk baki der for? :P 

Men det viser godt at han har blitt mer moden bare den siste måneden. Flinke, lille store gutten min det :wub: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Line Bartevalper er skikkelig søte altså :wub: Ida sine hos riesen artic, eller? 

Her har vi gått kveldstur, og huskyen er litt forvirret over å plutselig ha regler å forholde seg til på tur :lol: Litt kaos, men det går seg til :) Hun er forøvrig helt ekstrem på snusing og markering - verre enn noen hannhund jeg har hatt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
6 minutter siden, Line skrev:

Denne finn neeeeesten plass i lomma mi...

19657242_10154834059006985_4192159600792

Og til tross for det så puttet du den ikke oppi lomma? :o 

Det minner meg på at jeg truet en venninne med å kjøpe meg svart blotterfrakk med brune knapper sånn at jeg kunne stjele hunden hennes. :lol:  Spørs hvor godt skjult han hadde vært under der da :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaga nettopp zooplus jeg! Velkommen etter liksom. Syns det var veldig greie priser på mye, så nå har jeg bestilt litt godbiter, et par leker og....tannbørste og tannkrem:lol: ei jeg kjenner måtte avlive hunden sin for noen dager siden pga så utrolig mye tannproblemer. Smertefullt for hunden, og hun hadde ikke råd til å betale. Da fikk jeg litt panikk nemlig, så nå skal det pusses her:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem til en hoppende glad, gaulende og dansende Freke etter jobb i dag :D
Utrolig deilig å se hunden slik etter noen dager med forstoppelse, og dertil laber form pga magevondt. Nå er han 100% seg selv igjen etter å ha vilt mesteparten av gårsdagen og sovet en hel natt. 
Skulle ha filmet ham, men så langt tenkte jeg jo ikke... 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

Når en tror en kan ting og det viser seg å ikke stemme, må en vente på fagfolkemoji857.png

:lol: Godt du oppdaget det i tide, da :lol: 
Vi snakket forresten om noe sånt på møte i dag... Det er liksom betryggende med folk som innser at det er noe de ikke kan, og dermed kan henvise videre til noen som kan, evt kan sette seg inn i det... Problemet er jo de av oss som innser at vi ikke kan, men heller ikke evner å sette oss inn i det :aww: 

Nå er gulvet støvsugd og hundene har fått mat. Da er det vel bare å gå og legge seg da kanskje... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, SFX said:

En bitteliten omvei, kanskje :P Men jeg får jo alltid tak i det jeg skal ha, det er bare de to som har skuffet. Jeg er ikke kjempetrofast til ett apotek, jeg har brukt både de tre på Jessheim (nå er vi nede i ett), det er et på Kløftasenteret, jeg har to på Råholtsenteret, og det er flere i Hamar. Så jeg pleier å ramle innom det som er nærmest - men sånn som i går så foretrekker jeg å starte letingen i Jessheim for der er det undergrunns p-hus, så hundene ikke blir varme mens jeg shopper piller. Men nå er det jo så mye graving og tull i Jessheim, at jeg fant jo nesten ikke kjøpesenteret, og måtte ta den omveien for å komme meg ut av byen igjen :D 

Jeg er stort sett trofast, for det er så enkelt når de veit hvem jeg er og hva jeg trenger, så slipper vi den evige runden om bivirkninger på medisiner jeg har stått på i 10 år + :teehe: Og det er lite som er så irriterende som å få feil medisiner og/eller utstyr gang på gang, så jeg går til de som har gjort jobben sin :) 

Det skal bli mer senter på Jessheim, med noen etasjer parkering, tror jeg, så det blir sikkert fint til slutt..? :D 

10 hours ago, SFX said:

But of course :P 

W00pw00p :jump: 

--

Internettet her er så tregt om dagen at jeg får nesten magesår av det :aww::gaah: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

:lol: Godt du oppdaget det i tide, da :lol: 
Vi snakket forresten om noe sånt på møte i dag... Det er liksom betryggende med folk som innser at det er noe de ikke kan, og dermed kan henvise videre til noen som kan, evt kan sette seg inn i det... Problemet er jo de av oss som innser at vi ikke kan, men heller ikke evner å sette oss inn i det :aww: 

Nå er gulvet støvsugd og hundene har fått mat. Da er det vel bare å gå og legge seg da kanskje... 

Du vet du har ferie når du virkelig stusser over sånne meldinger. Legge seg nå? Jeg skal se krim (Maria Lang) som begynner om en halvtimes tid og varer til 00:45. :aww:

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Du vet du har ferie når du virkelig stusser over sånne meldinger. Legge seg nå? Jeg skal se krim (Maria Lang) som begynner om en halvtimes tid og varer til 00:45. :aww:

:lol: Jeg skulle mye heller ha sett på Maria Lang enn å gå og legge meg... også kom jeg på at jeg må bytte på senga også før jeg legger meg. "Noen" har visst vært oppi den med ekstremt skitne bein i dag (nei, det er IKKE meg...) :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

:lol: Jeg skulle mye heller ha sett på Maria Lang enn å gå og legge meg... også kom jeg på at jeg må bytte på senga også før jeg legger meg. "Noen" har visst vært oppi den med ekstremt skitne bein i dag (nei, det er IKKE meg...) :aww: 

:lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
5 minutter siden, Siri skrev:

:lol: Godt du oppdaget det i tide, da :lol: 
Vi snakket forresten om noe sånt på møte i dag... Det er liksom betryggende med folk som innser at det er noe de ikke kan, og dermed kan henvise videre til noen som kan, evt kan sette seg inn i det... Problemet er jo de av oss som innser at vi ikke kan, men heller ikke evner å sette oss inn i det :aww: 

Nå er gulvet støvsugd og hundene har fått mat. Da er det vel bare å gå og legge seg da kanskje... 

Men så lenge dere innser at dere ikke evner å sette dere inn i det er det jo bra. :P  

Jeg fikk plutselig følelsen av at det er leggetid jeg også. Kanskje ikke så rart siden jeg våkner rundt 04.30 hver morgen/natt nå av at det er helt lyst ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, *Kat84* skrev:

 

Det minner meg på at jeg truet en venninne med å kjøpe meg svart blotterfrakk med brune knapper sånn at jeg kunne stjele hunden hennes. :lol:  Spørs hvor godt skjult han hadde vært under der da :P 

Og der så jeg for meg blotteren i blotterfrakk med vill sprelling under frakken *fnis* 

Jeg er så heldig å ha ferie, men den er litt travel. Om mandagen var vi og kjøpte kano av alle ting. Gubben er så Monsen-inspirert og nå har jeg hørt på kano-gnål i åresvis ("du kommer å elske å padle skal du se", "tenk så mye dyr du får sett fra kanoen" etc). Det argumentet som gikk hjem var at da kunne jo hundene få super trim og svømme etter kanoen.  Etter 3 dager som kano-eier, kan jeg fastslå følgende:

1. Det er masse knott på innsjøer også

2. Jeg må visst befinne meg i baugen slik at gubben styrer kanoen, for det kan visst ikke jeg. Det innebærer at jeg er den som skal hoppe i land og sikre kanoen ved landgang. Nå har jeg vært i sjøen 3 dager på rad...

3. Hundene var helt paniske når det gjaldt å svømme etter kanoen, stakkarne trodde visst vi ville forlate dem. Ikke greide vi å padle fort nok heller, for de tok oss igjen og så var det desperat kloring langs med sidene. Sånt har jeg ikke hjerte til, stakkars. Til gjengjeld så er det nå nesten klin umulig å få dem til å forlate kanoen, selv ikke når vi skal pakke sammen og dra hjem.

4. Strider passer ikke noen redningsvest. Også redningsvest nr 3 måtte forkastes pga manglende passform og bakstropp som alltid går over tissen hans.

Idag var det halvårlig kiropraktor/dyrlege sjekk av Shy, passe på at hennes skjeve ryggrad ikke gir henne problemer. Og det gjør den ikke. Hun er i storform, og så får man masse masse skryt for all muskulaturen hennes, spesielt rundt bekkenet hennes, og at hun er så slank og godt trent. Får meg til å føle meg som den supre hundetrimmeren liksom.. men faktum er egentlig at Shy er veldig flink til å trimme seg selv, bare man gir henne anledning til det.. og i disse tider blir det mye svømming på henne. Og vi bor jo i ulendt terreng med masse myrer rundtom, hvilket er det som bygger muskelmassen. Så det eneste jeg egentlig kan skryte på meg er at vi er flinke med massasjeøvelsene for å myke opp muskulatur og sørge for at hun får skrittet mye i myr. Men men, skryt er skryt og jeg tar det til meg uansett!

På fredag skal Strider til pers. Det blir nok en helt annen skål. Strider er så vanvittig redd for dyrlege-kiropraktoren og er som en spent stålfjær. Men hun gjør underverk med den stramme ryggen hans, og så får vi se litt på hvordan det ligger an med forkalkninger. Han slo ryggen sin for 3 år siden, og det har satt sine spor :( 

Men ferie er herlig - og TdF er en viktig del av det! Selvom jeg synes det var kjipt at både Cav og morsomme, dyktige Peter Sagan er ute av valsen.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linni får litt tørrfor av elghunden for tiden og det er vist litt snadder med avveksling.. større biter, så da går man på kjøkkenet, fyller opp munnen for å få komme inn på stua og tygge med åpen munn sånn at det knaser skikkelig før vi  går og henter litt mer..

Så da er det både knasing, spiselyder og jevnlig traskin! Og sånt blir man ikke tullete av liksom..

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Den som kjøper hylle på Ikea må bruke kvelden til å skru. Drømmer om T-skjorter og singletter i pene stabler med tellekant i stedet for stappet ned i en skuff. Så vil framtida vise om mitt indre bilde slår til, eller om klærne fortsatt kommer til å befinne seg litt her (fortsatt på tørkestativet) og litt der (i en haug oppå hyllen). :whistle:

Du kan jo eventuelt gjøre som jentene gjorde på befalsskolen? Der var det krav til tellekanter i garderobeskapene på lugarene deres (de var i marinen) - men om du danderer alle BH'ene foran, så er det ikke like lett å se om det er tellekanter :D 

Her er forresten klærne i hovedsak i skittentøyskurver. Jeg tar de ut av tørketrommelen, stapper oppi skittentøyskurven, bærer opp, og rekker å bruke halvparten før jeg får lagt det i skuffer og hengt på hengere igjen. På skammelen i fotenden av senga ligger en haug med skittentøy, for det er jo ikke plass til det i skittentøyskurven når den er full av rene klær...

Jeg har vurdert å kjøpe flere skittentøyskurver, det er enklere enn å legge klærne på plass :D

1 minutt siden, 2ne skrev:

Jeg er stort sett trofast, for det er så enkelt når de veit hvem jeg er og hva jeg trenger, så slipper vi den evige runden om bivirkninger på medisiner jeg har stått på i 10 år + :teehe: Og det er lite som er så irriterende som å få feil medisiner og/eller utstyr gang på gang, så jeg går til de som har gjort jobben sin :) 

Den ser jeg godt - det er jo derfor jeg er så trofast til veterinærene på Kløfta - så trofast at jeg fikk dårlig samvittighet da jeg måtte få stempel for ormekur et annet sted, for det vil de jo kunne se i passet senere. I cheated with someone in Hamar, they were closer and available when I suddenly had needs they could satisfy... AKA når du tror hunden skal ha ny ormekur i morgen, men det var i dag, og Kløfta stenger tidlig den dagen :( 

1 minutt siden, 2ne skrev:

Det skal bli mer senter på Jessheim, med noen etasjer parkering, tror jeg, så det blir sikkert fint til slutt..? :D 

Det blir sikkert bra til slutt, jeg er bare der så sjelden at de rekker å grave på forskjellige steder hver gang :D 

Skravlet shit med venner, handlet tre middager til halv pris på Kiwi (score!), men ga etter for grandis-cravingen, så kan jeg heller spise sunt i morgen. Det er ferie :whistle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som liksom ville ha litt ekstra GB av mobilabo å gå på til ferie i slutten av måneden ender visst opp med å bruke det meste på bt internettdeling her hjemme. Vi har fortsatt ikke nett eller tv, har begynt på døgn tre. De ga seg selv frist til kl 20 i kveld, siden har vi ikke hørt noe. Nå er jeg litt sånn :sint_01:, litt sånn :gaah:, men mest sånn :vegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke mye klokere etter dagens legebesøk. Vikarlege var tydelig oppgitt over at jeg ikke satt på ræven og slappet av (legen sa ikke noe om det), samt at jeg visstnok har fått feil medisin. Juhuu... Kortison fikk jeg ikke, men har fått noe andre greier og henvisning til MR. Så får vi se da.

Det er stevne til helgen og det har jeg tenkt å få med meg, kan slappe av mellom løpene :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, SFX skrev:

Du kan jo eventuelt gjøre som jentene gjorde på befalsskolen? Der var det krav til tellekanter i garderobeskapene på lugarene deres (de var i marinen) - men om du danderer alle BH'ene foran, så er det ikke like lett å se om det er tellekanter :D 

Her er forresten klærne i hovedsak i skittentøyskurver. Jeg tar de ut av tørketrommelen, stapper oppi skittentøyskurven, bærer opp, og rekker å bruke halvparten før jeg får lagt det i skuffer og hengt på hengere igjen. På skammelen i fotenden av senga ligger en haug med skittentøy, for det er jo ikke plass til det i skittentøyskurven når den er full av rene klær...

Jeg har vurdert å kjøpe flere skittentøyskurver, det er enklere enn å legge klærne på plass :D

Den ser jeg godt - det er jo derfor jeg er så trofast til veterinærene på Kløfta - så trofast at jeg fikk dårlig samvittighet da jeg måtte få stempel for ormekur et annet sted, for det vil de jo kunne se i passet senere. I cheated with someone in Hamar, they were closer and available when I suddenly had needs they could satisfy... AKA når du tror hunden skal ha ny ormekur i morgen, men det var i dag, og Kløfta stenger tidlig den dagen :( 

Det blir sikkert bra til slutt, jeg er bare der så sjelden at de rekker å grave på forskjellige steder hver gang :D 

Skravlet shit med venner, handlet tre middager til halv pris på Kiwi (score!), men ga etter for grandis-cravingen, så kan jeg heller spise sunt i morgen. Det er ferie :whistle: 

:lol:

Jeg er i ordnung-muss-sen-modus for tiden, har en idé om at hvis jeg lager systemer og legger til rette så skal jeg klare å holde mer orden, men det vil nå vise seg om det holder. Det har aldri vart særlig lenge før, men en gang må vel være den første?

Edit: jeg fikk ikke lov til å skrive ordnung-muss-s*e*i*n, si meg liker ikke autokorrekten Hitler heller nå?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg er i ordnung-muss-sen-modus for tiden, har en idé om at hvis jeg lager systemer og egger til rette så skal jeg klare å holde mer orden, men det vil nå vise seg om det holder. Det har aldri vart særlig lenge før, men en gang må vel være den første?

Her i heimen hjelper det i hvert fall veldig å ha et sted å legge ting... inntil det blir fullt og det flyter over igjen :aww: 

1 minutt siden, Symra&Pippin skrev:

Edit: jeg fikk ikke lov til å skrive ordnung-muss-s*e*i*n, si meg liker ikke autokorrekten Hitler heller nå?

:lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
18 minutter siden, TonjeM skrev:

Og der så jeg for meg blotteren i blotterfrakk med vill sprelling under frakken *fnis* 

:teehe: 

Ja det er ikke småting jeg skjuler under den :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...