Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå juni


Kokospaniel
 Share

Recommended Posts

11 minutes ago, Pixie said:

Borettslaget kan kjøpe inn sånne plastugler til å sette opp på taket, og plasthoggorm. Om det ligger orm og ugle på taket vil ikke måkejævlene legge egg der.

 

Just now, Tonje said:

Sorry altså, men :lol:. Sånn uflaks liksom! 

I borettslaget der pappa bor har de hengt opp noen svære plastfugler i ei snor fra ei lang stang på taket av blokkene, ser ut som en stor rovfugl. Det har visst blitt veldig mye rolige der nå.

Felix klikker også i vinkel hvis vi går oss på sau. Kokkelimonke og fullstendig bananas og alle rullegardiner går ned. Så du får trøste deg med at du er ikke alene :P 

Husarbeid unnagjort så nå kan besøket fra Trondheim komme i morgen :). Jeg har til og med strøket en duk!:shocked:

 

Just now, Line said:

Fytterakkern :blink: 

Ser denne har blitt mer vanlig også. Snora er ganske lang så den flyr rundt over taket. Har ikke sett noen reir der de har slike. Vi har skråtak, og en måse begynte med reiret sitt der i fjor vår, i pipestigen. Vi tok ned reiret før det var ferdig, og spente ståltråd mellom trinnene i stigen. Da får de ikke laget nytt reir der i alle fall.

maxresdefault.jpg

 

 

Ja noe sånt jeg tenker de kan gjøre her også. Kan jo ikke være så vanskelig liksom. Men i fjor så jeg styreformannen mate måkene rett utafor blokka, så det er vel ikke alle som synes måker rundt ørene er noe problem :P Burde sent de en mail med forslag om tiltak, men de har ikke mailadresse. De ønsker nemlig at alle henvendelser kommer inn skriftlig... :vegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har visst fått kjæreste jeg

Fra viltkamera i skogen vår ovenfor oss. Da har vi fått fra februar til 1 juni både jerv, gaupe, ulv og Bjørn på kameraet Litt stillig.

Jeg skriver ikke så mye i Akkurat Nå lenger, men jeg vil så gjerne fortelle dere en historie, som bevis for at det skjer fine ting i verden: Jeg blei tipsa om Mortified-podcasten her på sonen for leng

Posted Images

23 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, det lurte jeg litt på i helgen, hvordan det gikk med bobil-turen din. Du er vel sånn passelig fornøyd med resultatene, selv om de ikke telte så mye denne gangen :P Så da er det bare spørsmålet om hvordan det er å være bobil-turist igjen da? :ahappy: 

Akkurat passe fornøyd med resultatene vet du :P Fineste gnomen min som gruser alle de yngre hundene :D 
Det var riktig artig å være bobilturist altså - jeg hadde til og med denne baldakinen ute vet du, og alt fungerte i bilen, Yasmine og jeg har blitt enig om hvordan vi deler senga - og det eneste som manglet var tid til å få satt seg ned å nyte bobillivet :lol: Får jo ikke gjort det vøtt, for man må jo prate med så mye folk hele tida, og har jo sånt å gjøre og sånt å føre - og da får man ikke satt rumpa nedpå. Jeg fant ut at jeg bare måtte spise frokosten min FØR jeg overhodet luftet hundene på morgen, for ellers hadde jeg ikke fått i meg mat den dagen. Det er travelt på spesialen :ahappy: Men bobillivet er fiiiiiiint :D 

21 minutter siden, Tonje skrev:

Felix klikker også i vinkel hvis vi går oss på sau. Kokkelimonke og fullstendig bananas og alle rullegardiner går ned. Så du får trøste deg med at du er ikke alene :P 

Felles skjebne osv :P Jeg er veldig glad jeg har grime på den ene av galskapen i de situasjonene, for å si det sånn :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, WelshenNemi skrev:

Sånn er jeg også :lol:

Godt å høre:lol: føler meg som den teite, galne hundedama. Og jeg tror de på jobben er gaaanske lei av å høre hvor mye jeg har grudd meg. Bra jeg hadde mye å gjøre etter vi leverte henne, så slapp jeg å kjenne på savnet sånn med en gang. :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Det kan sikkert hives i en brøddeig.

Det er jo en brøddeig i utgangspunktet :lol:

Jeg lager et brød med alle de greiene hun skal få i seg, lager kavring av det, kjører i blender/moser med stavmikser og blander ut med vann/morsmelk/morsmelkerstatning i passende porsjoner :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Kaisen skrev:

Godt å høre:lol: føler meg som den teite, galne hundedama. Og jeg tror de på jobben er gaaanske lei av å høre hvor mye jeg har grudd meg. Bra jeg hadde mye å gjøre etter vi leverte henne, så slapp jeg å kjenne på savnet sånn med en gang. :P 

Har bare vært borte fra henne mer enn noen timer en gang på 4 år da :lol: hadde kanskje vært annerledes hvis jeg kunne reise oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG! Alt for varmt til å sove med vinduet lukket og utenfor huset her står det ei hunnkatt som mener hun har fått alt for lite kos i det siste! 

Skikkelig trønderkatt med andre ord! 

Jeg blir krakilsk av sånne lyder ? Ut og lufte whippeten i flexi en tur kanskje ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, WelshenNemi skrev:

Har bare vært borte fra henne mer enn noen timer en gang på 4 år da :lol: hadde kanskje vært annerledes hvis jeg kunne reise oftere.

Nei det var jo ikke så mye:lol: svigermor spurte om å låne henne en dag, og hadde henne i 5 timer. Det var veldig rart og stille her hjemme... har bare hatt henne i 9 mnd men likevel vet jeg ikke helt hva jeg skal ta meg til når hun ikke er her. Mangler en koseklump i armkroken kjenner jeg:P men er veldig takknemlig for at de vil passe henne så vi får reist også! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Nei det var jo ikke så mye:lol: svigermor spurte om å låne henne en dag, og hadde henne i 5 timer. Det var veldig rart og stille her hjemme... har bare hatt henne i 9 mnd men likevel vet jeg ikke helt hva jeg skal ta meg til når hun ikke er her. Mangler en koseklump i armkroken kjenner jeg:P men er veldig takknemlig for at de vil passe henne så vi får reist også! 

Stort sett når jeg er borte så er det handling eller i beste fall en tur på kino. Ferie har jeg vært en gang siden jeg var 19, og er snart 28..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Klematis said:

Ja:teehe:Mulig det var kanelboller, men jeg var så forberedt på å få spraylakkert senga mi i løpet av natta at det ble kabler istedenfor.:ahappy: Foreløpig ikke litt diarè engang.

:lol: Krysser fingrene for at det ikke blir noen kabelboller, og at du i det minste har fått en kanelbolle eller to selv? ;) 

2 hours ago, Siri said:

Akkurat passe fornøyd med resultatene vet du :P Fineste gnomen min som gruser alle de yngre hundene :D 

Ja, han er en kjekk herremann, denne Willy'en din :ahappy: 

2 hours ago, Siri said:

Det var riktig artig å være bobilturist altså - jeg hadde til og med denne baldakinen ute vet du, og alt fungerte i bilen, Yasmine og jeg har blitt enig om hvordan vi deler senga - og det eneste som manglet var tid til å få satt seg ned å nyte bobillivet :lol: Får jo ikke gjort det vøtt, for man må jo prate med så mye folk hele tida, og har jo sånt å gjøre og sånt å føre - og da får man ikke satt rumpa nedpå. Jeg fant ut at jeg bare måtte spise frokosten min FØR jeg overhodet luftet hundene på morgen, for ellers hadde jeg ikke fått i meg mat den dagen. Det er travelt på spesialen :ahappy: Men bobillivet er fiiiiiiint :D 

:lol: Det er godt Yasmine og du har blitt enige! Det er kjipt å måtte krangle med prinsessa hele bobilferien, liksom :D Men så hyggelig å høre at du trives som bobil-turist :ahappy: Er det bedre, verre eller det samme som med campingvogn? 

--

AN hører jeg på høringa av Comey, og kan ikke si at jeg blir noe klokere. Jeg blir dog litt betenkt over den polariseringa det er på begge sider av politikken i dag - og en anelse oppgitt over at "diskusjoner" foregår på barnerom-nivå. "Det var han som begynte", "jammen, han gjorde det", "du kjefter aldri på han", det er sånt jeg trodde man vokste av seg etterhvert, jeg. 

Jeg er også en anelse oppgitt over dissa antifeminist-jentene, som er guttejenter og ei av gutta osv. Ja, lille hønsehue, hvorfor tror du at du KAN være ei guttejente og ei av gutta? Kan det være fordi at det har vært feminister som har sloss for din rett til å være noe annet enn husmor, kone og mor? :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WelshenNemi skrev:

Stort sett når jeg er borte så er det handling eller i beste fall en tur på kino. Ferie har jeg vært en gang siden jeg var 19, og er snart 28..

Ååh så kjedelig...er det fordi du ikke har noen til å passe henne? :( (du må ikke svare)

Man blir jo veldig bundet når man har dyr, spesielt om man ikke har noen som vill passe etc..men personlig hadde jeg valgt hund over reise anytime:yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undres på om man får sove i natt. Har vært så varmt i dag at jeg sov i mange timer på dagtid :no:  Takler ikke så mye varme :no:

Fikk nå gjort unna en del husarbeid når sola bestemte seg for å ta en pause med å grille oss :) Og Bonita er herlig valpete i kveld :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Ååh så kjedelig...er det fordi du ikke har noen til å passe henne? :( (du må ikke svare)

Man blir jo veldig bundet når man har dyr, spesielt om man ikke har noen som vill passe etc..men personlig hadde jeg valgt hund over reise anytime:yes:

Nei, pga penger og helse(har ME). Har ikke så mange til å passe henne heller da :P siden hun har allergi, ikke liker barn og bare kan være alene her hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet av et brak nettopp.. Sto opp og så vasken var full av bøker og rot. Rakk å tenke litt forskjellig om ting som går igjen osv, og ble ganske skjelven egentlig. Deretter så jeg at en hel hylle var ramlet ned fra veggen, og det er bøker utover gulvet også. Og sikkert en knust tallerken fra benken under hylla. Men jeg er skjelven enda jeg.. Hvordan skal jeg få sovr nå, liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laikamor skrev:

Våknet av et brak nettopp.. Sto opp og så vasken var full av bøker og rot. Rakk å tenke litt forskjellig om ting som går igjen osv, og ble ganske skjelven egentlig. Deretter så jeg at en hel hylle var ramlet ned fra veggen, og det er bøker utover gulvet også. Og sikkert en knust tallerken fra benken under hylla. Men jeg er skjelven enda jeg.. Hvordan skal jeg få sovr nå, liksom?

Vi hadde en gang et helt, stort vitrineskap fult av finglass og samleservise som tippet over ende midt på natta uten videre forklaring. Skap og hyller tipper og faller ned innimellom pga. vekt og rørelse, ingen ting å bekymre seg videre over :ahappy: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, maysofie skrev:

Vi hadde en gang et helt, stort vitrineskap fult av finglass og samleservise som tippet over ende midt på natta uten videre forklaring. Skap og hyller tipper og faller ned innimellom pga. vekt og rørelse, ingen ting å bekymre seg videre over :ahappy: 

Jeg vet egentlig det, men av en eller annen grunn klarer jeg ikke slappe helt av likevel. Ikke rart at den ramlet egentlig, med tanke på hvor mange tunge bøker som sto på den. Men så var det å tenke helt klart når man er alene i et kjempegammelt hus :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært og ryddet bøker, og tørket de som havnet i vasken så godt som mulig. Tenkte ikke på at jeg hadde en stekepanne med vann stående i vasken, så jeg tok ikke opp noen av bøkene når jeg sto opp i natt. Så nå hadde de nok sugd til seg mye ekstra vann og fett.. Håper jeg ikke får flere slike bråvåkninger :P Min første tanke når jeg hørte bråket var at noen hadde kommet inn, eller prøvde å komme seg inn. Deretter gikk tanken til "spøkelse" når jeg kun så rotet i vasken (oppfattet ikke med en gang at hyllen over der var borte, så skjønte ikke hvor alt kom fra), før jeg til slutt innså at hele hyllen var ramlet ned. Nok til å stresse meg opp, der jeg våknet fra min dype søvn :P

Sove litt videre nå da. Nyte at jeg har fri! Så blir det utvask her og pakking. Typen kommer nedover ikveld/natt eller imorgen. Jeg krysser fingrene for det første :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Wednesday i øyet???!! Høres ut som en skrekkfilm!!! :o har helt angst for alt som har med øyne å gjøre. Håper det gjør underverker! 

IT- systemene på jobb er ustabile, så jeg får en myk start på dagen :P

 

 

Edit : @Siri eller andre.  Mårfelle. Er det ok ? Det er vel ikke det ? Minkfelle er vel ok , men ikke mår??

 

Edit2 : fant ut.. fult lovlig.  Trodde måren var fredet jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
7 timer siden, 2ne skrev:

:lol: Krysser fingrene for at det ikke blir noen kabelboller, og at du i det minste har fått en kanelbolle eller to selv? ;) 

Jeg fikk en og besøket fikk tre. Så dro besøket,jeg gikk på do og vips var skåla helt tom,gitt?

Jeg var forberedt på en viss odør da jeg våkna i dag,men dronninga av kanelboller lå og sov søtt ved siden av meg og hadde ikke hverken spraya eller lagt kabler i løpet av natta og var like blid. Det blei vel for fristende med lukta av kanel siden både vannmelonen og sjokoladekjeksen sto urørt på bordet.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mud skrev:

@Wednesday i øyet???!! Høres ut som en skrekkfilm!!! :o har helt angst for alt som har med øyne å gjøre. Håper det gjør underverker! 

 

I øyet ja. Begge øynene faktisk! Sprøyte inn i øynene :| Derfor jeg skriver at det var grusomt :P Men var bedøvet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Bananen skrev:

Oih. Der kom det to meldinger om 14.9 kg ProPlan. :shocked: Det var mye. Er det noen som har hentet maten som har fått to meldinger, som faktisk fikk to sekker med mat?

Jeg skal hente min pakke i dag som er på 9,9 kg. Lurer, men hadde jo to bestillinger.. bare fått en enda.

I dag er det perfekt innevær, og jeg har masse jeg burde burde. Prima har tydeligvis ingen burde burde, for ho sover fremdeles i kurven oppe.

Men snart er muren i hagen ferdig, så der det gjerdet som må opp, og så kanskje det er mulig å bruke hagen. Håper det, for jeg skal snart passe en hund her, da er hage kjempekjekt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, 2ne skrev:

Ja, han er en kjekk herremann, denne Willy'en din :ahappy: 

Han ER det... skjønt... han var veldig billig på turen i går :aww: 

8 timer siden, 2ne skrev:

:lol: Det er godt Yasmine og du har blitt enige! Det er kjipt å måtte krangle med prinsessa hele bobilferien, liksom :D Men så hyggelig å høre at du trives som bobil-turist :ahappy: Er det bedre, verre eller det samme som med campingvogn? 

Det er foreløpig mye bedre enn å være campingvognturist altså... men det er litt dårligere plass da, det må sies. Det er trangere for hundene (med vogn kunne de jo ligge i bilburene under transport - nå må de ligge i litt mindre bur i bobilen), men ellers er det supert altså :D Og når jeg sitter og gumler på ett eller annet snacks, så kan jeg dele med hundene også, siden de ligger rett bak førersetet :ahappy: 

8 timer siden, 2ne skrev:

AN hører jeg på høringa av Comey, og kan ikke si at jeg blir noe klokere. Jeg blir dog litt betenkt over den polariseringa det er på begge sider av politikken i dag - og en anelse oppgitt over at "diskusjoner" foregår på barnerom-nivå. "Det var han som begynte", "jammen, han gjorde det", "du kjefter aldri på han", det er sånt jeg trodde man vokste av seg etterhvert, jeg. 

Politikk er liksom ikke hva det en gang var... og utviklingen skremmer meg litt i grunnen.

8 timer siden, Kaisen skrev:

Man blir jo veldig bundet når man har dyr, spesielt om man ikke har noen som vill passe etc..men personlig hadde jeg valgt hund over reise anytime:yes:

Jeg velger reise MED hund, jeg :). Det er jo det triveligste :D 

1 time siden, Mud skrev:

Edit : @Siri eller andre.  Mårfelle. Er det ok ? Det er vel ikke det ? Minkfelle er vel ok , men ikke mår??

Jo, det er vel helt greit. Det er normalt jakttid på mår mellom 01.11 - 15.03. Fellefangst er tillatt.

5 minutter siden, Wednesday skrev:

I øyet ja. Begge øynene faktisk! Sprøyte inn i øynene :| Derfor jeg skriver at det var grusomt :P Men var bedøvet da.

:o Herremin det hørtes ekkelt ut ja :o 

Sitter jeg på jobb og er veldig glad for at jeg sjekket kalenderen min, for jeg hadde satt opp møte i Vegdirektoratet i dag, og hadde forberedt meg på å reise inn dit til kl 10... men så ser jeg at det ikke har kommet noen møteinnkalling til dette møtet... da var det kanskje greit at jeg ikke plutselig stod utenfor Vegdirektoratet og skulle på et møte som ikke eksisterer :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...