Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå juni


Kokospaniel
 Share

Recommended Posts

... hvordan oppbevarer man åpnet tørrfôr i så store mengder? :lol: Jeg har ikke gitt det på sikkert 15 år. Må jeg kanskje ha en sånn boks å putte det i? Mener jeg gjorde det på den tiden jeg ga det ... men nå har jo mange av de kommet med zip locks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har visst fått kjæreste jeg

Fra viltkamera i skogen vår ovenfor oss. Da har vi fått fra februar til 1 juni både jerv, gaupe, ulv og Bjørn på kameraet Litt stillig.

Jeg skriver ikke så mye i Akkurat Nå lenger, men jeg vil så gjerne fortelle dere en historie, som bevis for at det skjer fine ting i verden: Jeg blei tipsa om Mortified-podcasten her på sonen for leng

Posted Images

16 minutter siden, Pixie skrev:

Må forøvrig prøve ut Provit sin frysetørka vom, enklere å drasse med seg på tur i sommertemperatur enn frossen v&h. Lukter den like ille som provit-pølsene med ren vom? Isåfall må jeg kjøpe matskål med lokk å vanne den ut i:barfy:

Jeg bruker gjerne å ta med det på tur - og det fungerer helt fint - jeg kan ikke huske at det lukter noe spesielt ekkelt av det (men nå er jeg ikke så sart i nesa heller). 

16 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Ja helt drøyt altså... det nytter virkelig ikke å diskutere så nå gidder jeg ikke mer... emoji57.png

 

Særlig at du ikke gidder mer :lol::lol::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, Siri said:

Jeg har heldigvis ikke hatt behov for å flytte på meg etter at jeg har etablert "leir" ennå heller, for jeg har også greid å fylle kjøle- og kjøkkenskap med nok mat for de oppholdene jeg har hatt (og jeg har sånn stort kjøleskap i bilen faktisk :D). Men ryggingen er et kapittel for seg ja, skjønt - det er ikke så vanskelig bare man ikke blir stressa, planlegger det litt før man begynner og IKKE hører på de som står utenfor og bæljer og prøver å hjelpe til :aww:. Øvelseskjøring er veldig lurt :D 

Nei, det er jo noe med det og, skal man stort sett på helgeturer, så er det kanskje ikke så nøye at man har bil å kjøre med uten å pakke ned hele camping-opplegget ditt? Men jeg har hengt meg veldig opp i en uke på Sølen (ja, jeg har lyst til å dra :teehe: ), og på Sølen slår det meg at en bobil er upraktisk :P 

11 minutes ago, Siri said:

Du skulle hatt den gamle vogna mi, du :D Jeg omgjorde salongen til permanent sovested (med plass til to), også hadde jeg en liten sittegruppe bakerst i vogna der jeg kunne spise uten å måtte re opp senga først :). Eget lite avlukke for do var det også :). Og plass til en ekstra sovende om man slo ned den lille sittegruppen (der har Jeanette sovet). Akkurat passe stor vogn :D 

haha.. Jeg har ikke behov for å ha plass til to i den faste senga, altså. Nora sover jo på gulvet, og Ali tar jo ingen plass omtrent der hun trykker seg mellom hodeputa og veggen ;) Men ja, det er noe sånt jeg ser for meg, at den ene sittegruppa er fast seng (med en innkjøpt madrass, for de madrassene som er i campingvogner er sånn passelig ubehagelige) og den andre sittegruppa kan være seng de gangene jeg evt har med meg folk. Siden jeg har en liten bil, så har jeg sjekka campingvogner opp til 1200 kg, og de fleste i den vektgruppa er passe store altså :ahappy: 
Er det ikke Jeanette som har campingvogna nå, forresten? 

11 minutes ago, Siri said:

Jeg tok forresten en sånn "valgomat" i morges... og fikk meg en aldri så liten overraskelse faktisk... så kanskje jeg må stemme på han derre Slagsmål Vedum til høsten? :o 

Slagsmål Vedum? :lol: Jeg aner ikke hva jeg skal stemme på, jeg veit bare at jeg ikke skal stemme på Høyre eller FrP. Ikke KrF heller, hvis de vil ha min stemme får de utvide dette kjernefamiliebegrepet sitt først, blant annet. 

11 minutes ago, Siri said:

Jeg synes det er helt normalt å ta med seg HELE familien på ferie, jeg - og hundene er jo inkludert i den familien :ahappy:

Ja, vi var jo i London ifjor (det er ganske nøyaktig et år siden, faktisk), bare meg og avkommene (pluss avkom light), og det var skikkelig uvant. Ingen hund som skulle luftes, ingen hund som skulle fores, ingen hund som ville kline litt og ingen hund som var hoppende glad hver gang jeg kom ut av et rom :o Det ble litt tom :aww::lol: 

11 minutes ago, Siri said:

Og der fikk jeg melding fra bonden om at søya jeg meldte i fra om hadde hatt feber og nå var satt på penicillin. 

En bonde som bryr seg om sauen sin? :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tinkie skrev:

Men da kommer jo BV til å komme på hjemmebesøk i et hus uten kjøkken. :o Og vi risikerer å få baby i hus - UTEN KJØKKEN :ustol: Går DET?

Å nei, beklager. Tenkte jo ikke på hvordan babyen skulle få varme opp pizzaen sin :teehe: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Nei, det er jo noe med det og, skal man stort sett på helgeturer, så er det kanskje ikke så nøye at man har bil å kjøre med uten å pakke ned hele camping-opplegget ditt? Men jeg har hengt meg veldig opp i en uke på Sølen (ja, jeg har lyst til å dra :teehe: ), og på Sølen slår det meg at en bobil er upraktisk :P 

Hahahahhahaa, det verste er at det er AKKURAT den uka på Sølen jeg har sett for meg bli mest problematisk med bobil også :lol: Jeg har konkludert med at jeg ikke trenger å dra på Sølen mer :aww: Evt får jeg bare bo på hytte, evt låne ei campingvogn for den uka :lol: Jeg greier ikke helt å se meg med en bobil tråkle meg rundt på de små vegene av ymse kvalitet :lol: 

Akkurat nå, 2ne skrev:

haha.. Jeg har ikke behov for å ha plass til to i den faste senga, altså. Nora sover jo på gulvet, og Ali tar jo ingen plass omtrent der hun trykker seg mellom hodeputa og veggen ;) Men ja, det er noe sånt jeg ser for meg, at den ene sittegruppa er fast seng (med en innkjøpt madrass, for de madrassene som er i campingvogner er sånn passelig ubehagelige) og den andre sittegruppa kan være seng de gangene jeg evt har med meg folk. Siden jeg har en liten bil, så har jeg sjekka campingvogner opp til 1200 kg, og de fleste i den vektgruppa er passe store altså :ahappy: 
Er det ikke Jeanette som har campingvogna nå, forresten? 

Men om du skal ha med to passasjerer, så er det greit at den senga er stor vøtt :D Man MÅ ha innkjøpt madrass. De faste madrassene er ikke sovbare, enkelt og greit :D Jeg har sånn mamoryfoam-madrass i bobilen - den fulgte med :D Og vogn opp til 1200 kg er mer enn store nok. Da har man god plass :) 

Jepp - den vogna bor på Galterud nå :D 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Slagsmål Vedum? :lol: Jeg aner ikke hva jeg skal stemme på, jeg veit bare at jeg ikke skal stemme på Høyre eller FrP. Ikke KrF heller, hvis de vil ha min stemme får de utvide dette kjernefamiliebegrepet sitt først, blant annet. 

Jeg trodde jeg visste hvem jeg skulle stemme på, jeg, men etter den valgomattesten så ble jeg veldig i tvil :o Det var ikke dem jeg trodde som kom høyest på lista, for å si det sånn :o 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Ja, vi var jo i London ifjor (det er ganske nøyaktig et år siden, faktisk), bare meg og avkommene (pluss avkom light), og det var skikkelig uvant. Ingen hund som skulle luftes, ingen hund som skulle fores, ingen hund som ville kline litt og ingen hund som var hoppende glad hver gang jeg kom ut av et rom :o Det ble litt tom :aww::lol: 

Det er jo nesten umulig å IKKE skulle ha en hund eller tre som trenger stell :o Skjønt... jeg tror muligens jeg fort kunne vennet meg til det også :aww: 

Akkurat nå, 2ne skrev:

En bonde som bryr seg om sauen sin? :o 

Jepp - tenke seg til :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg registrerer campingvogn-diskusjon, eg vil være med! Men eg har ingenting fornuftig å tilføye diskusjonen, så eg berre skravlar litt for meg sjølv. :ahappy:

Me har vogn under 990 kg, treng ikkje hengarlappen for den, og den er gøy å rygge med. Og så har me eine sittegruppa som fast sengeplass (med skyvedør foran)(og med eigen deilig madrass oppå), og sittegruppe bakerst. Og eige do-rom, men ingen do. :D Og eit kjøleskap som har sjølvutnevnt ekstrajobb som frysar.

Aaaah eg vil på campingtur!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Har heller ikke hørt noe fra proplan, så satser på at de gjør seg ferdig med de som bor sør for oss først :aww: 

Nettopp vært ute på en liten handlerunde, så nå skal jeg "innrede" bilen litt med praktiske kasser, klippe til liggeunderlag til bikkjene osv. Elsker å ha en bil med masse plass! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tinkie skrev:

Men Sonen-orakel! Jeg har et spørsmål!

 

HVOR lenge kan man leve uten kjøkken?

Vi vil ha nytt kjøkken, og har fått tilbud på det vi har nå på 8.000, men det er sånn seks ukers leveringstid på nytt, og når vi da flytter inn 1. juli, må vi leve tre-fire uker uten kjøkken hvis vi slår til nå...  Det blir vel i overkant? :lol:  

Jeg levde over en måned med vannkoker og micro der jeg bodde før. Feltseng og verktøy, maling og pensler, for å få pusset opp en del før snøen og isen forsvant og en kunne bære flyttelass uten å brekke noe.

På sommeren kan dere jo også lage middag med grilling! BV forstår sikkert at dere vil pusse opp, de nekter neppe folk å pusse opp de neste 18 årene - og det er vel bedre at dere gjør det når baby ikke trenger ferske grønnsaker og frukt hver dag? Et kjøleskap kan dere plugge inn hvor som helst, så det er egentlig bare komfyr dere må leve uten - og da har en grill på sommeren.

1 time siden, Krutsi skrev:

Hvor mye spiser en Berner  i løpet av en dag? 

Jeg har ikke fullfôret på tørrfôr noen gang, men jeg gir for tiden 800-1000 gram vom om dagen, avhengig av alder, kondisjon, årstid, aktivitetsnivå og mengde godbiter i treningsperioder. Gloria, fôrtispa som er på besøk nå, får så vidt jeg forsto bare tørrfôr hjemme, og det ble antydet en liter fordelt på to måltider. Jeg gir henne mest vom her, for jeg syntes hun dreit så mye på det fôret de sendte med.

Hvor mye de KLARER å spise, er derimot et helt annet spørsmål, og det er mer enn én tjukk berner der ute fordi eier tror den er sulten og må ha mer mat :P:D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, plutte skrev:

Eg registrerer campingvogn-diskusjon, eg vil være med! Men eg har ingenting fornuftig å tilføye diskusjonen, så eg berre skravlar litt for meg sjølv. :ahappy:

Me har vogn under 990 kg, treng ikkje hengarlappen for den, og den er gøy å rygge med. Og så har me eine sittegruppa som fast sengeplass (med skyvedør foran)(og med eigen deilig madrass oppå), og sittegruppe bakerst. Og eige do-rom, men ingen do. :D Og eit kjøleskap som har sjølvutnevnt ekstrajobb som frysar.

Aaaah eg vil på campingtur!

Har dere ikke DO??? :o Det er jo det viktigste med hele konseptet campingvogn/bobil :aww:. Ellers digger jeg campinglivet, det er bare så herlig :D 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mail om Pro plan på veg i dag. 12,6 kg elns. Da burde det kanskje komme en sekk til (siden jeg rundet opp vekta på bikkja litt. Teit å krysse av for 10-20 kg, når hun tross alt veier over 20 :P ) Men spiller ingen rolle, gratis er gratis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Siri said:

Har dere ikke DO??? :o Det er jo det viktigste med hele konseptet campingvogn/bobil :aww:. Ellers digger jeg campinglivet, det er bare så herlig :D 

Eg trur min sambuar er veldig einig med deg. :P Eg vinglar mellom å ville rive heile det kottet for større plass, eller finne ut kva doløysingar som kan fungere, men mistenker at om det ikkje kjem inn ein do så blir det mest turar aleine. :D I alle fall om me ikkje skal bu på campingplass eller rasteplassar med wc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tinkie skrev:

Kuro var med i bilen til det nye huset i går. Han får ikke komme inn ennå, for han røyter, og vi skal male, men vi tok en tur i området. Vi bor i et boligfelt, men det er bokstavelig talt hundre meter å gå før vi er ute i skogen. :heart: Det var faktisk bedre enn jeg trodde.

 

19047204_10154837068669601_1402286838_o.thumb.jpg.8af60aa34532020855a37a0c27de7a44.jpg

Der så det veldig trivelig ut å gå tur!

1 time siden, 2ne skrev:

 

Så har jeg jo noen ønsker/krav, siden jeg er ei gammal kjerring med ødelagt kropp :P Jeg vil ha fast seng, for jeg gidder rett og slett ikke å måtte re opp bare for å få i meg frokost. Den faste senga kan ikke være alkove, for jeg har ikke tenkt å klatre det første jeg gjør om morran (eller 2-4 ganger i løpet av natta). Det må være en do der, og det må være skap/oppbevaringsplass til all medisinsk shit jeg må ha med meg. Og siden jeg både har kone og datter, bør det vel være plass til at de er med på tur en gang i blant de og :lol: Ja ja, det er ikke aktuelt før til neste år tidligst, så da har jeg noe å gruble over i hele vinter :teehe: 

 

Jeg skal også gruble i vinter (selv om jeg allerede har begynt å kikke på Finn). Den forrige jeg hadde var egentlig perfekt, bortsett fra at ekstrasenga var for kort til et normalt langt voksent menneske. Dobbelseng bakerst i vogna med forheng foran og god madrass, do/bad og sittegruppe. Praktisk kjøkken med mye skapplass. Liten, lett og veldig enkel å kjøre med. Problemet med den var at den var for stor til å ha hjemme, da måtte den i så fall ha stått midt på plena hele vinteren. Det kostet litt penger å ha den stående i opplag. Har tenkt litt på å kjøpe en Poletta, den har jeg plass til på biloppstillingsplassen, men de er faktisk ganske dyre hvis man ikke vil ha en eldgammel en. Bilen min begynner å bli ganske gammel så jeg vil ikke utfordre den med noe stort og tungt. Mye å tenke på, og mye å glede seg til. :ahappy:

 e035.gif

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tinkie skrev:

Men Sonen-orakel! Jeg har et spørsmål!

 

HVOR lenge kan man leve uten kjøkken?

Vi vil ha nytt kjøkken, og har fått tilbud på det vi har nå på 8.000, men det er sånn seks ukers leveringstid på nytt, og når vi da flytter inn 1. juli, må vi leve tre-fire uker uten kjøkken hvis vi slår til nå...  Det blir vel i overkant? :lol:  

Vi har akkurat pusset opp kjøkkenet og vært uten alt utenom komfyr og kjøleskap i en mnd eller to.. Å vaske opp i vasken på badet er stas :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, plutte skrev:

Eg trur min sambuar er veldig einig med deg. :P Eg vinglar mellom å ville rive heile det kottet for større plass, eller finne ut kva doløysingar som kan fungere, men mistenker at om det ikkje kjem inn ein do så blir det mest turar aleine. :D I alle fall om me ikkje skal bu på campingplass eller rasteplassar med wc.

:lol: Portapotti er jo genialt enkelt og funksjonelt da :D Bare litt kjedelig når den er full :aww: 

2 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg skal også gruble i vinter (selv om jeg allerede har begynt å kikke på Finn). Den forrige jeg hadde var egentlig perfekt, bortsett fra at ekstrasenga var for kort til et normalt langt voksent menneske. Dobbelseng bakerst i vogna med forheng foran og god madrass, do/bad og sittegruppe. Praktisk kjøkken med mye skapplass. Liten, lett og veldig enkel å kjøre med. Problemet med den var at den var for stor til å ha hjemme, da måtte den i så fall ha stått midt på plena hele vinteren. Det kostet litt penger å ha den stående i opplag. Har tenkt litt på å kjøpe en Poletta, den har jeg plass til på biloppstillingsplassen, men de er faktisk ganske dyre hvis man ikke vil ha en eldgammel en. Bilen min begynner å bli ganske gammel så jeg vil ikke utfordre den med noe stort og tungt. Mye å tenke på, og mye å glede seg til. :ahappy:

 e035.gif

Polettaene er jo himla overpriset. De er jo søte og kule liksom, men jeg er nok mer opptatt av pris og hva man får for pengene, enn at det skal være veldig kult :D. Kanskje en combicamp kan være noe? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

:lol: Portapotti er jo genialt enkelt og funksjonelt da :D Bare litt kjedelig når den er full :aww: 

Polettaene er jo himla overpriset. De er jo søte og kule liksom, men jeg er nok mer opptatt av pris og hva man får for pengene, enn at det skal være veldig kult :D. Kanskje en combicamp kan være noe? :lol: 

Njæ, combicamp frister nok ikke. Det får vel bli en liten vogn ja tror jeg. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Det finnes jo andre små vogner enn Poletta da ;-) De der egg-forma fx, husker ikke helt hva de heter. 

Ja, kikker litt på dem også. Jeg tenker kanskje litt mer i retning retro hvis jeg skal ha en liten vogn. :)

En bitteliten måkeunge løper omkring ute. Den må vel ha ramla ut av et rede, den ser alt for liten ut til å være ferdig med å være i redet. Ser ikke for meg at jeg klarer å skaffe en laaaang stige og få den opp i redet på taket heller! Og da ville vel uansett ikke foreldrene godtatt den?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Bjølseth nå, liten og søt med separat soverom bak (med køyeseng over) og sittegruppe foran som kan gjøres om til dobbeltseng, eget bad med dusj og do :D Behøver ikke hengerlappen såfremt du har en litt "mindre" stasjonsvogn. Mercedesen vår kan dra litt for mye til at den går uten hengerlappen :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Det finnes jo andre små vogner enn Poletta da ;-) De der egg-forma fx, husker ikke helt hva de heter. 

Adria active :) Og så har knaus kommet med en liten lett-sak. Men de er dyyre.... (jepp, kikker på mini-vogn. Ser jo ut til at jeg må bli ulve-flyktning om høsten, så da ville det være kjekt å ha et sted å sove. Tipper jeg ender opp med en poletta, dog)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Njæ, combicamp frister nok ikke. Det får vel bli en liten vogn ja tror jeg. :) 

Jeg holder med deg der altså - egentlig :D Jeg hadde nok ikke giddet å kjøre rundt med en tilhenger med telt, jeg heller :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper har fått tennene sine renset, og skal nå ha colgate smilet på plass. Han er dessverre ikke villig til å vise det enda :aww: for han er trøtt, uggen og har vondt i tenna sine :aww:

Som den borskjemte litt bebisen han er ligger han nå i sofaen opp på en dyne, under et teppe mellom gubben og meg og passer på å sutre litt innimellom så vi skal huske å holde han i poten.

 

Etter å ha snakket litt med gubben om å bestille nytt bilbur, så vurderer han plutselig å kjøpe ny bil :P mannfolk tankegang, nyttbur til bilen vil koste rundt 2tusen så da kan vi like gjerne bytte bil og bruke x antall hundre tusen :aww: jaja, får se hva som skjer :P

 

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...