Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå juni

Kokospaniel
 Share

Recommended Posts

Guest Klematis
  På 6/15/2017 at 7:54 PM, Siri skrev:

Og du har ikke vurdert å bare legge den varseltrekanten et annet sted enn under buret liksom? :whistle: 

Har vi vært på en helt totalt udramatisk og kjedelig tur - så bare for spenningens skyld, løp jeg siste kilometeren bare for å få et snitt på over 7 km/t på turen :aww: Får ikke mer moro enn man lager sjøl :innocent: 

Expand  

Oh no, den må ligge der den skal:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har visst fått kjæreste jeg

Fra viltkamera i skogen vår ovenfor oss. Da har vi fått fra februar til 1 juni både jerv, gaupe, ulv og Bjørn på kameraet Litt stillig.

Jeg skriver ikke så mye i Akkurat Nå lenger, men jeg vil så gjerne fortelle dere en historie, som bevis for at det skjer fine ting i verden: Jeg blei tipsa om Mortified-podcasten her på sonen for leng

Posted Images

Guest *Kat84*
  På 6/15/2017 at 8:13 PM, enna skrev:

I Sverige og henter "baby" ❤️ 

Ble rimelig matt av en hendelse på veg nedover norske veier i dag: et vogntog noen biler foran meg hadde fått en flokk m sauer og lam på vegen foran bilen. Istedetfor å gå ut og drive flokken tilbake til skogen kjører gubben vogntoget bak saueflokken og driver dem foran seg i full galopp. Jeg fikk nesten panikk på vegne av sauene men var for langt bak til å kunne "rekke" frem til dem. Jeg satte i å blinke m fjernlyset fremover. Om han forstod blinken eller om det bare gikk opp et lys vet jeg ikke, men i hvert fall stoppa han omsider og hoppa ut og fikk drevet flokken ut i skogen slik at trafikken kunne gå som normalt igjen. Jeg trodde seriøst en stund at han skulle sprenge flokken, med mange lam.

Og ble oppringt av dnb i kveld. Noen har tydelig skimma kortet mitt og trukket penger, i London. Takket være flinke sikkerhetsfolk i dnb er nå kortet sperra, ingen skade skjedd. 

I morra er det lang kjøretur hjem med Lotta og min nye baby, Nova. ? Og Lotta er kjempeflink m pain-in-the-ass -valper❤️

Expand  

Herlighet, enkelte folk er jo helt idiot! Min første tanke hadde i hvert fall vært å stoppe og prøve å få dem ut av veien. Stakkars dyr :(

Gratulere!! Blir spennende å følge med Nova :D Spesielt med tanke på at du har så mye mer arbeidslyst enn de hundene du har allerede. :lol:

Holder denne jenta tritt mon tro? ;)

Nå er jeg bare trøtt og sliten. Google er ikke min venn heller, for nå vurderer jeg å dra ut cysten på egen hånd med alt det ekstra problemer som begynner å vise seg. Må vel purre. Eller ta hadtetime hos fastlege og få han til å presse frem en akutt avtale på sykehuset.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå så er jeg så møkka lei folk og bikkjer og verden generelt at jeg vurderer å grave meg et høl og bli der. 

Føkkings god sommer, liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Så en dame med en firbeint en på tur i dag. Med en gang jeg så de taua jeg inn Bizi og konsentrerte meg om å passere, men dama og bikkja stengte plutselig hele veien der dama gikk i ene enden av veien, bikkja i andre med båndet mellom seg og det var tydelig at her skulle det hilses!

Jeg kjente irritasjonen stige, men så var det visst en dame vi hadde hilst på før, med en svensk lapphund som vi hadde møtt da Biz var liten.  Den finske og den svenske hilste, men Biz hadde egentlig ikke tid til å hilse, hun skulle på tur hun, så mens jeg svarte på spørsmålene og kommentarene til damen som akkurat som sist var at Biz har så pene tegninger, og om vi var på siste utstilling i Drammen? Jo takk for det, ja, hun er ganske søt, og nei det var vi ikke, var du?:ahappy: Bizi var utålmodig og begynte å ake seg bortover veien mens hun rulla med øynene og viste tydelig at dette var da vel ikke noe å bruke tid på?! Skulle ikke vi på tur, liksom?! Og da hun ikke fikk respons gjorde hun det en gang til.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/15/2017 at 8:32 PM, 2ne skrev:

Akkurat nå så er jeg så møkka lei folk og bikkjer og verden generelt at jeg vurderer å grave meg et høl og bli der. 

Expand  

Forstår den med lei av folk. :hug:Og verden. Men bikkjer? 

:icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
  På 6/15/2017 at 8:32 PM, 2ne skrev:

Expand  

Få det ut :hug:

På 6/15/2017 at 8:37 PM, enna skrev:

:icon_confused:

Expand  

Det kan ikke jeg heller fotstå. Hva er hverdagen uten? Hva gjør folk på?  :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/15/2017 at 8:37 PM, enna skrev:

Expand  

Det er sånn omtrent 14 år siden jeg bare hadde en gammel hund som hadde litt forkalkninger, men ellers var frisk. Etter det så har det vært den ene bikkja etter den andre med en eller annen greie som gjør at jeg må vurdere livskvalitet mer eller mindre kontinuerlig. Da er ikke bikkjer gøy heller. 

På 6/15/2017 at 8:39 PM, *Kat84* skrev:

Få det ut :hug:

Expand  

Det er det ingen som vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem trenger valp å le av og være sjarmert av når man har Pippin? Han har lekt med ballen sin på verandaen og i hagen. Han har en spesiell ball som han elsker over alt på jord og blir helt spinnvill av! :lol:

Og 2ne. :hug:Noen dager stinx!

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
  På 6/15/2017 at 8:46 PM, 2ne skrev:

Det er sånn omtrent 14 år siden jeg bare hadde en gammel hund som hadde litt forkalkninger, men ellers var frisk. Etter det så har det vært den ene bikkja etter den andre med en eller annen greie som gjør at jeg må vurdere livskvalitet mer eller mindre kontinuerlig. Da er ikke bikkjer gøy heller. 

Expand  

Nei da er det ikke noe gøy nei :( Forstår veldig godybat du blir lei av alt det negative. Hund skal være givende og gøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/15/2017 at 8:46 PM, 2ne skrev:

Expand  

Den ser jeg godt ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/15/2017 at 9:04 PM, AnkiogBonita skrev:

Lei meg og sint på samme tid :no: Og fatter og begriper ikke at foreldre synke så lavt og snakker stygt om den andre forelderen :no: 

Expand  

Som skilsmissebarn med flere venner i samme båt med samme erfaring, så er nok dette mer vanlig enn man skulle håpet å tro...

---

Akkurat nå lurer jeg på om jeg skal finne meg ny type fôrtønne denne gangen, men aner virkelig ikke hva som er tilgjengelig. Må ta 20kg tørrfôr, lufttett, OK å flytte på med en fornuftig løsning på lokket (skru, klips/klemme, etterannet ikke likt de store RC-tønnene). Noen som har tips? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/15/2017 at 8:05 PM, Stine skrev:

Digger å gå kveldstur i t skjorte :D

Expand  

Så lenge man husker å spraye seg med myggspray så *huske myggspray neste gang man går på tur i t-skjorte og shorts i skogen :aww:*

På 6/15/2017 at 8:27 PM, Klematis skrev:

Oh no, den må ligge der den skal:P

Expand  

:lol: 

HJEMMEKONTOOOOOOR! Det er litt overskyet men likevel sol liksom... og jeg hadde en liten opprydding etter prinsessebarnet som stadig skal ha med seg ting ut på luftetur, men som sjelden får det med seg helt hjem igjen... Dette var morgenens fangst fra "jorderunden" :aww: 
Siri Guldseth sitt bilde.

• Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

I dag skal gutta mine montere stillas, og det regner. Så det blir nok trivelig!

Jeg hadde tenkt å ta med meg Bizi og gå tur med henne mens bilen er på eu,men vi får se på mengden regn først. Noe må jeg jo finne på den timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/16/2017 at 4:59 AM, maysofie skrev:

Som skilsmissebarn med flere venner i samme båt med samme erfaring, så er nok dette mer vanlig enn man skulle håpet å tro...

---

Akkurat nå lurer jeg på om jeg skal finne meg ny type fôrtønne denne gangen, men aner virkelig ikke hva som er tilgjengelig. Må ta 20kg tørrfôr, lufttett, OK å flytte på med en fornuftig løsning på lokket (skru, klips/klemme, etterannet ikke likt de store RC-tønnene). Noen som har tips? :) 

Expand  

Felleskjøpet??

God morgen:D

I dag skulle jeg ha hviledag, og ligge på sofan å se på serier- det ekkel lett når det er strålende vær ute. Men vi trenger en rolig dag, både jeg og Prima.

I dag er det fredag, som da betyr noe godt til middag, kose seg litt ekstra og mord og mysterier( og hver gang tenker jeg på Symra&Pipping)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lader opp til jobbehelg. Gidder ikke gjøre en tøddel med husarbeid. Kaffe, heklenål og garn. Ja, og så har jeg visst starta opp med havregrøtfrokost igjen. Kiloene sniker seg på, får snart ikke på meg jobbuksene. Så nå må det hard skyts til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/16/2017 at 7:51 AM, Debbie skrev:

I dag er det fredag, som da betyr noe godt til middag, kose seg litt ekstra og mord og mysterier( og hver gang tenker jeg på Symra&Pipping)

Expand  

Det gjør jeg også :lol: 
Jeg planlegger kyllingvinger og Cola til fredagskosen i kveld... :aww: 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/16/2017 at 8:05 AM, Siri skrev:

Det gjør jeg også :lol: 
Jeg planlegger kyllingvinger og Cola til fredagskosen i kveld... :aww: 

Expand  

åh det fikk jeg lyst på:D men jeg hadde vel tenkte meg kyllingsalat.

Imorra skal jeg på schæferutstillling, både gruer og gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Med straff mener jeg noe som avbryter og på sikt reduserer den uønskede adferden. Hva det er og hvor hard straffen er vil selvsagt avhenge av hund og situasjon. For mitt eget vedkommende er det i en del tilfeller nok med et bestemt "nei" for å avbryte stirringen. Men det er jo per def straff det også. Ja, leash-pop kan funke på noen hunder, men i slike situasjoner er min erfaring at man også bør være litt forsiktig med det, da leash-pop faktisk også kan trigge utagering.   Ja, enig i det du sier om å bruke metode som kan utvikle stress ved passering. Det er også noe av grunnen til at jeg bruker motbetinging når avstanden er stor nok. Jeg har forøvrig god erfaring med å benytte motbetinging på langt mindre avstand etter å ha straffet tidligere. Dermed unngår man også stress og at hunden assosierer motgående hunder med noe negativt.   PS! Veldig bra jobbet at det har funket for deg kun med motbetinging.
    • Jeg tenker det kommer an på hunden. ..og hva du mener med straff. Er det en innarbeidet lyd som indikerer avbryt, ellers..? Hva ellers?  Fra YouTube ser det ut som såkalt "leash pop" fungerer på mange hunder. Det finnes jo mange grader av det, det trenger ikke være så kraftig at det gjør vondt, og det kan fungere som Caesar Millans: "Tssscht!" for å få kontakt på en måte som ikke fungerer som belønningsmarkør, men advarsel om at nå blir jeg sur og det blir kjip stemning her? Mange hunder tar det til seg at fører er misfornøyd. Mer interessant å gjøre fører happy. Så er det andre hunder som ikke kunne brydd seg mindre om det.  Personlig er jeg skeptisk til å gjøre noe hunden kan utvikle stress ifbm passeringer av. Motbetinging har alltid fungert for meg, men det kan som du sier ta tid, og jeg vet om TO meget erfarne som ikke har lykkes med den metoden på sine hunder selv etter to år med konsekvent trening, så 🤷🏼‍♀️ Privattimer med erfaren instruktør?    Edit: Av alternativ adferd virker sitt litt kjedelig. Hvor mye begeistring og belønning er hunden vant med at en plain sitt utløser? Jobbe den opp litt om det har gått rutine i den?
    • Hei! Slik jeg ser det er det i hovedsak tre metoder hvis man har passeringsproblemer: 1) motbetinging/sladring, 2) alternativ adferd (f eks sitt eller fot), 3) straffe uønsket adferd (f eks straffe/avbryte stirring, da det gjerne er steget før utagering). 2) og 3) kan selvsagt overlappe, f eks om man vil kreve en alternativ adferd. Men så til spørsmålet: Er motbetinging uforenlig med å straffe uønsket adferd? I utgangspunktet skjønner jeg at man vil svare at metodene er helt uforenlige. Jeg mener at motbetinging i utgangspunktet er en fantastisk metode, uten risikoen for uønskede "bivirkninger" hvis det gjøres riktig. Problemet med motbetinging er at det tar lang tid å komme i mål og i hverdagen vil man gjerne, selvsagt litt avhengig av hvor man bor, møte en hund som er så nær at motbetinging ikke funker. I disse tilfellene vil jeg heller avbryte/straffe stirring for å være i forkant, og så kreve at hunden min følger meg forbi, og deretter belønne rett adferd når fokuset er på meg. Dette kan virke som nærmest det motsatte av motbetinging, men det er stor forskjell på å se/registrere den andre hunden og å stirre på den. Når avstanden er stor nok vil jeg imidlertid benytte motbetinging for å passere. Tenker dere at jeg kombinerer metoder som er uforenlige? Burde jeg heller bruke kun én av dem?
    • En han. Har merket meg at andelen testosteron på kurs og trening er påfallende mye lavere enn østrogen. Ofte er det eneste testosteronet til stede i følge med sin mykere halvdel, som har dratt dem dit. Resten av testosteronet kom ferdig utlært og er ute med hundene løse i parken, hilser på fremmede i bånd, og deler villig sin ekspertise med random damer som antakelig ikke kan like mye om hund som dem selv.  #notallmen men når den taggen føles nødvendig..
    • Jeg er ute og går tur med hunden min i belte. Det er mellom 2-3 m. langt og gjør at jeg har god kontroll på henne. Hun går stort sett fint og rolig ved siden av meg. Hun kan trekke litt i begynnelsen da hun har høy energi, men ellers rolig og fint kroppspråk.  Jeg ser en fyr som kjører sikk sakk i veien på skateboard med en bulldog/boxer. Hunden stopper opp og bjeffer på min. Som den ansvarlige hundeeieren jeg er går jeg inn en sidevei for å vente på at de passerer på hovedveien. "Er hun ikke gira?" "Er det tispe?" "Dette er gutt. Han er ikke farlig?" Han spør igjen to ganger om hun ikke er gira. Jeg har sagt at hundene har møtt hverandre før og det ikke er en god match og at avstand over greit.  Hundene er tydelig usikre på hverandre og viser det gjennom kroppsspråket sitt. Dette er ikke situasjonen for å hilse. Begge hundene er i bånd. Det var forøvrig flere mennesker rundt og en vei det også ferdes mye biler fra folkene som bor der. Hvorfor så vanskelig å lese situasjonen? Eller ser jeg flere som går tur og snakker i mobil, eller med headset som stenger ute lyd og er i egen verden. Det mest frustrerende er kanskje de som snakker i tlf. som stopper midt i veien (som forøvrig er trang) med hunden sin slik at du bare må vente på at de ser deg og dere blir enige på en eller annen klønete måte om hvordan passeringen blir.  For egen og andre sin del forsøker jeg å være oppmerksom på både egen hund og omgivelser på tur. Da blir det hyggeligere og enklere for alle andre.  Sånn, det var dagens utblåsing for egen del. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...