Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
Akkurat nå, Ozzy skrev:

Får ikke sove.. Rørlegger'n veksler på å snorke og skjære tenner og jeg vurderer å kvele han med en pute.. :innocent:

Du kan send han på besøk til meg, så kan han få skifte vasken på badet :lol: 

• Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har visst fått kjæreste jeg

Fra viltkamera i skogen vår ovenfor oss. Da har vi fått fra februar til 1 juni både jerv, gaupe, ulv og Bjørn på kameraet Litt stillig.

Jeg skriver ikke så mye i Akkurat Nå lenger, men jeg vil så gjerne fortelle dere en historie, som bevis for at det skjer fine ting i verden: Jeg blei tipsa om Mortified-podcasten her på sonen for leng

Posted Images

Skrevet
Akkurat nå, Krutsi skrev:

Du kan send han på besøk til meg, så kan han få skifte vasken på badet :lol: 

Ja da lærer han nok å ikke plage meg i søvne :lol::lol:  

• Like 2
Skrevet
Akkurat nå, WelshenNemi skrev:

Eller å fikse vannet her, så har han en utfordring :lol:

Ja får sende han Norge rundt til soniser som trenger Rørlegger :lol: Da blir jeg nok populær :D

• Like 4
Skrevet
Akkurat nå, Ozzy skrev:

Ja får sende han Norge rundt til soniser som trenger Rørlegger :lol: Da blir jeg nok populær :D

Mest sannsynlig :lol:

• Like 1
Skrevet

Bare å få mannen til å være borte 3-4 mnd i strekk, så gjør det ikke noe om han snorker. Jeg regelrett nyter snorkinga til mannen min, for det betyr at han er hjemme :P:wub:

Skrevet

Landet i senga, endelig! Har en million ting å gjøre i dag, men akkurat nå tror jeg at vi skal sove litt, trene litt, og så ta dagen som den kommer :yawn: 

Skrevet

AN irriterer jeg meg over at gruppene mine på FB ikke ligger der de lå i går. Håper det bare ere en feil fra FB og ikke noe nye oppdateringer ...

Guest Belgerpia
Skrevet
8 timer siden, SFX skrev:

Ja, jeg har da brukt tørrfôr før, men aldri fått ut slike mengder i den andre enden. Det skal ikke være nødvendig å bruke to poser per ruke, og fremdeles slite med å få med alt. Yuk. 

Akkurat det der er min erfaring med Dr Clauder også. Det kommer absurde mengder møkk ut. Hermine gikk på hjort og potet foret en stund, og hun bæsja ruker en berner verdig - både tre og fire ganger om dagen - ikke engang belgeren la noen gang igjen sånne ruker. Det blei med 7 måneder på det foret :) Det skal sies da, at rødsoppen forsvant, pelsen var super, og hun prompa veldig lite - men seriøst da mann... mengden møkk - pjuuuuk

Skrevet
8 timer siden, Siri skrev:

Men du skal selvfølgelig få lov til å tygge rugsprø så det tyter ut ørene :lol: 

Hvem trenger q-tips når... ? :D

Jeg ville definitivt gått for presenning btw... og teltplugger - da blir det nesten som et telt vøtt :D 

Jeg har i hvert fall med en rull med søppelsekker som jeg kan sprette opp og legge over burene. Men nå ser jeg på Pent at det er meldt mer regn enn det var meldt i går. Hmm... 

Å, der sa du noe... bok må med, selvsagt... og med alderen er det jo nesten så man må ha med et helt medisinskap på tur :aww:

Kaller du meg gammel?

19 minutter siden, Belgerpia skrev:

Akkurat det der er min erfaring med Dr Clauder også. Det kommer absurde mengder møkk ut. Hermine gikk på hjort og potet foret en stund, og hun bæsja ruker en berner verdig - både tre og fire ganger om dagen - ikke engang belgeren la noen gang igjen sånne ruker. Det blei med 7 måneder på det foret :) Det skal sies da, at rødsoppen forsvant, pelsen var super, og hun prompa veldig lite - men seriøst da mann... mengden møkk - pjuuuuk

Det er flere berner-oppdrettere som i nyere tid har konvertert til DC, og skamskryter det. Mulig det fungerer for dem, men jeg er ikke imponert. Jeg har ikke brukt det lenge nok til å kunne si noe om pels og hud, men jeg har alltid kunnet ha brå fôroverganger på mine hunder uten at magene reagerer. Og når det nå da kommer ut elefantruker, da er det noe med fôret, ikke hundene.

Nei, pakke bilen, forhåpentligvis avreise om 61 minutter, det lovte jeg i hvert fall Toril.

Skrevet
6 timer siden, Ozzy skrev:

Men du slipper snorkingen hans da, i det minste :lol: 

• Like 2
Skrevet
Akkurat nå, SFX skrev:

Hvem trenger q-tips når... ? :D

Og hvem bryr seg om at det drysser sagmugg ut øra? :D 

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg har i hvert fall med en rull med søppelsekker som jeg kan sprette opp og legge over burene. Men nå ser jeg på Pent at det er meldt mer regn enn det var meldt i går. Hmm... 

Jeg holder fortsatt en knapp på presenning :aww: 

Akkurat nå, SFX skrev:

Kaller du meg gammel?

Det var mest ment til meg selv :aww: ... skjønt - jeg er jo heller ikke gammal :aww: Bare har et velfylt medisinskap :aww: 

Akkurat nå, SFX skrev:

Det er flere berner-oppdrettere som i nyere tid har konvertert til DC, og skamskryter det. Mulig det fungerer for dem, men jeg er ikke imponert. Jeg har ikke brukt det lenge nok til å kunne si noe om pels og hud, men jeg har alltid kunnet ha brå fôroverganger på mine hunder uten at magene reagerer. Og når det nå da kommer ut elefantruker, da er det noe med fôret, ikke hundene.

Det kan jo hende de har noe enda dårligere å sammenligne med :aww: Jeg opplevde jo det samme med Kingsmoor og Orijen... hundene var da fine i pelsen, likte fôret og alt sånt, men mengdene som kom ut igjen i retur, var jo hinsides. 

Skrevet
13 timer siden, Siri skrev:

:lol: 

:o Drikker man sånt? :o 

Det var iallefall på halvliters brusflaske, så jeg går ut ifra at det var beregnet for konsum. Jeg lever enda ?

• Like 1
Skrevet
11 timer siden, Wilhelmina skrev:

"På grund av för få spårläggare kan vi inte erbjuda dig och din hund plats på ordinarie viltspårprov."

Helv... da :(

Så kjedelig da... Jeg har opplevd det samme, det er skikkelig surt. Bedre lykke neste gang.

Jeg synes bikkja mi driter mye, på alt av tørrfor jeg. Men så er jeg vant til små porsjoner når hun går på vogh.

Litt kjedelig å bli vekket halv åtte av de som lager muren, men skal ikke klage. Muren er viktig den, gleder meg til inngjerda hage igjen.

Lykke til dere soniser som skal på utstillingstur i helga.

Skrevet (endret)
7 timer siden, Ozzy skrev:

Du får i hvert fall sove da :sleep: Jeg har flyttet ut av soverommet, pga snorking. Gubben synes ikke noe om det, men da får han slutte å snorke, eller ligge urolig, eller gnisse tenner dah! Jeg er glad i han altså, men jeg har hverken bikkjer eller menn i senga, ungene fikk til nød lov å ligge der når de var små og når de trengte mamma'n sin. 

Nhu, ta av duk, sette på en rÅsa vask, rydde inn i vaskemaskinen? Hvorfor er det siste så vanskelig? Hvor vanskelig er det å sette ting inn i maskinen som står rett ved siden av? Hvor vanskelig er det å vaske og skylle grytene? Det siste tar laaaaaaaaaaang tid da, så den kan jeg forstå, eller ikke ;) Rent vil jeg ha det, sa kjerringa, hun skrapte vekk hønselort fra bordplaten før hun satte brøddeig.

Endret av Margrete
  • Like 1
Skrevet
9 minutter siden, Tricolor skrev:

Det var iallefall på halvliters brusflaske, så jeg går ut ifra at det var beregnet for konsum. Jeg lever enda ?

Jeg trodde det kanskje var best egnet som blandevann liksom :P 

Akkurat nå, Margrete skrev:

Du får i hvert fall sove da :sleep: Jeg har flyttet ut av soverommet, pga snorking. Gubben synes ikke noe om det, men da får han slutte å snorke, eller ligge urolig, eller gnisse tenner dah! Jeg er glad i han altså, men jeg har hverken bikkjer eller menn i senga, ungene fikk til nød lov å ligge der når de var små og når de trengte mamma'n sin. 

Tror det er mange ekteskap som har berga pga separate soverom gitt :lol: 

• Like 3
Skrevet
18 minutter siden, Debbie skrev:

Så kjedelig da... Jeg har opplevd det samme, det er skikkelig surt. Bedre lykke neste gang.

Ja jeg kjente bare at hele sesongen og alle planene mine for hele året falt sammen, men i dag kom kontrabeskjed: "Tack vare avbokningar kan vi erbjuda dig plats på provet."

:banana:

• Like 11
Guest Jonna
Skrevet
10 timer siden, SFX skrev:

Ja, jeg har da brukt tørrfôr før, men aldri fått ut slike mengder i den andre enden. Det skal ikke være nødvendig å bruke to poser per ruke, og fremdeles slite med å få med alt. Yuk. 

Du husker vel ikke at det var foret jeg testet på Arya sammen med ett valpekull? 

Arya måtte ha 1,5 LITER for dagen for å holde vekten og jeg er sikker på at det kom 1 liter i mengde ut i andre enden... 

Valpekullet nektet spise det. De begynte faktisk ikke spise det. De smakte også forlot de skålen... kastet alt og gikk tilbake til RC eller PP  (husker ikke) og Arya kunne spise normale mengder igjen og valpene spiste seg mette for første gang. 

Talli teller ikke når det kommer til for. Hun kan leve på en kombinasjon av bark, mugg og gress og leve flott videre :lol:

Skrevet
34 minutter siden, Siri skrev:

Jeg holder fortsatt en knapp på presenning :aww: 

Jeg fant en da jeg lette etter soveposen!

34 minutter siden, Siri skrev:

Det kan jo hende de har noe enda dårligere å sammenligne med :aww: Jeg opplevde jo det samme med Kingsmoor og Orijen... hundene var da fine i pelsen, likte fôret og alt sånt, men mengdene som kom ut igjen i retur, var jo hinsides. 

Jeg aner ikke hva de fôret på før - jeg trodde det var vom, men det har variert litt hva de synger hallelujah over.

31 minutter siden, Debbie skrev:

Jeg synes bikkja mi driter mye, på alt av tørrfor jeg. Men så er jeg vant til små porsjoner når hun går på vogh.

Ja, jeg er jo vant til å fullfôre på vom, så jeg har fått hakaslepp av dette. Det kommer mer ut på alt av tørrfôr, men vanligvis ikke så drastiske forskjeller.

31 minutter siden, Debbie skrev:

Lykke til dere soniser som skal på utstillingstur i helga.

Tusen takk! :D

1 minutt siden, Wilhelmina skrev:

Ja jeg kjente bare at hele sesongen og alle planene mine for hele året falt sammen, men i dag kom kontrabeskjed: "Tack vare avbokningar kan vi erbjuda dig plats på provet."

:banana:

Hurra!

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Du husker vel ikke at det var foret jeg testet på Arya sammen med ett valpekull? 

Arya måtte ha 1,5 LITER for dagen for å holde vekten og jeg er sikker på at det kom 1 liter i mengde ut i andre enden... 

Valpekullet nektet spise det. De begynte faktisk ikke spise det. De smakte også forlot de skålen... kastet alt og gikk tilbake til RC eller PP  (husker ikke) og Arya kunne spise normale mengder igjen og valpene spiste seg mette for første gang. 

Talli teller ikke når det kommer til for. Hun kan leve på en kombinasjon av bark, mugg og gress og leve flott videre :lol:

Stemmer, det var det fôret, det. Aldri mer, i hvert fall, kun som godbiter om jeg får det slengt etter meg. Disse spiser jo alt. Så smaklighet er sjelden en kvalitets-sikring her :P 

Nå skal jeg bare få inn tre hunder, en koffert, toalettmappa og laptopen, så kan vi dra på tur, woho! God helg, folkens!

• Like 6
Skrevet
9 minutter siden, JeanetteH skrev:

Prøvde det på Turbo også, han bæsjet som en middels bullmastiff - kemboruker... virkelig ikke fornøyd med det, men jeg kjenner andre som bruker det og er veldig fornøyd altså...

Skrevet
13 minutter siden, SFX skrev:

Jeg fant en da jeg lette etter soveposen!

Yeyyy!

Jeg aner ikke hva de fôret på før - jeg trodde det var vom, men det har variert litt hva de synger hallelujah over.

Ja, jeg har jo også sett folk reklamere masse for et sånn fantastisk fôr - og kort tid etter ser man at nei - de bruker visst ikke dette fôret lenger like vel gitt. 

Nå skal jeg bare få inn tre hunder, en koffert, toalettmappa og laptopen, så kan vi dra på tur, woho! God helg, folkens!

God tur og lykke til :) 

Skrevet
11 hours ago, Raksha said:

Ganske sikker på at vi har konkludert for lenge siden med at du burde bo en plass med stabilt mye varmere temperatur :hug:   

Ja, men jeg er stuck her.. :P 

11 hours ago, Snoffe said:

:hug:

Det er lov å ligge litt i fosterstilling å grine. Sjokolade og harry potter pleier også å hjelpe litt der og da :)

Jaaaa :ahappy: Kakao og Ravneringene duger det og :D 

10 hours ago, SFX said:

:hug: Dette er så urettferdig mot deg!

Enig! :lol: 

10 hours ago, Bananen said:

Stor klem til @2ne. Jeg istemmer med @Raksha at varmere strøk hadde hjulpet deg. :hug:

Det er visst varmt der jeg ender til slutt, har jeg hørt rykter om :teehe: 

Tusen takk for klemmer! Det hjelper det :ahappy: Det, og å bitche litt om hvor ****** man har det :lol: 

Skrevet
Akkurat nå, 2ne skrev:

Ja, men jeg er stuck her.. :P 

Du har hvertfall ikke noe her oppe å gjøre :lol: For i dag er det full sommer igjen, og jeg kjenner det på gikta. :aww: Da er det så behagelig med et barn som hopper, spreller og sparker i senga. :lol: Men vi skal kose oss med jordbær før vi går ut. 

Skrevet
59 minutter siden, SFX skrev:

God helg, lykke til og kjør pent :P 

23 minutter siden, 2ne skrev:

Det er visst varmt der jeg ender til slutt, har jeg hørt rykter om :teehe: 

Aldri så galt at det ikke er godt for noe :lol: 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
    • Hei! Høres lurt ut det du tenker synes jeg.Jeg har kastert 2 tisper (lukket livmorbetennelse til ei og veldig til innbildtnsvangerskap som gjorde at det ikke var noe særlig livskvalitet til nåhverenden hund.   Det er jo aldri noe moro når en hund må opereres men,heldigvis går det stort sett bra selv om det jo alltid er en risiko med det.   Til begge mine gikk operasjonen veldig fint. Selv med mye smertestillende er første døgnet etter operasjonen ikke noe særlig for hunden.    Etter det kom begge seg fint og vi slapp heldigvis noen komplikasjoner.Tok det med ro i 10 dager her.Selv om de var fryktelig fin form før 10 dager er det jo en stor operasjon så viktig med ro så såret gror. Mine er eller ikke vant til bur og vant til ligge hvor vil. Av seg selv så prøvde de ikke opp i sofa/seng den første dagen,dagene etterpå gikk det nå bra. Størrelse på hund spiller nok inn  om er lurt  hoppe opp i sofa/ seng jeg har gordon setter. Minder hund som hopper opp i sofa og seng er ikke nå lurt da. Dyrlegen har sikkert forklart at inkontinens er en mulig bivirkning av operasjonen?    Tenkte bare si at begge mine ble det kort  tid etter ( var 3 & 5 år da ble operert)    Jeg vet av mange kastrerte tisper ingen har blitt inkontinente så tror nok ikke det er så vanlig tenkte bare nevne det. Går på medisin mot det (Rinexin) som fungerer strålende nå er det faktisk 1.5 år siden siste uhell. Man vet selvsagt aldri når det skjer. Er under søvn/ hvile de tømmer seg helt ikke noe særlig for hunden oppleve det når de er så renslige.   Før startet på medisin for det gikk det så langt at var uhell flere ganger pr dag så det sier litt om hvor bra medisinen virker her. Masse lykke til hunden din med operasjonen & tiden etterpå så får vi håpe hun har mange gode år gjenn❤️
    • Tispen er ekstremt rolig av seg generelt og lydig heldigvis ja. Men er jo vandt til opp i sofaen på dagtid også sengen min for soving om natten. Og ja tenker selv lurt valpen er borte i det minste i kritiske fasen de første 3-5 dagene som er veldig avgjørende for at tispen skal få kommet seg litt først også at man får sett at stingene ikke får komplikasjoner. Første gang jeg også må igjennom slikt med tispen eller operasjon på hund i hele tatt sånn her så litt hjertet i halsen samtidig som tillit til både veterinæren også vennen som skal passe valpen er der heldigvis da så. Jeg har barnegrind jeg kan plassere da også tørkestativ eksempel for så sperre av slik at ho ikke prøver hoppe opp i ting, og tenker jo bur kan være en idé som er smart om natten jeg bare har ved siden av der jeg sover for så kunne ha litt ekstra kontroll over at ho ikke går rundt for mye. Stort bur så heldigvis også så ho kan snu seg inni det hvis behov også plass til god seng i buret pluss vann/mat. Problemet er at jeg er usikker på om ho anser bur som trygg "sone" når ho aldri vært i behov av bruke bur noen gang utenom når ho kom fra gaten i russland til norge så det er jo en liten faktor også tanke jeg sitter med rundt bur. Tenker også litt på at det er vinter nå pluss glatt ute for luftingen men samtidig må jo det etter hva jeg vet begrenses mye med tur gåing etter operasjon også begrenses kun til ut tisse så gjøre sitt benødne. Men ja skal kontakte veterinæren så høre mer også med dem. En ting er sikkert og det er at jeg vil ha beste løsningen for begge hunder sin velferd og valpen har jo vært med oss siden var 8 uker også så føles på dette.
    • Det høres veldig lurt ut om valpen kan være et annet sted en stund den første tiden ihvertfall. Dette er spørsmål du kan stille dyrlegen. Om hun er relvativt rolig av seg trenger hun kanskje ikke noen inngjerding eller bur for begrensning. Kan du evt. bruke kompostgriner for å begrense plassen litt?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...