Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai


Gjest
 Share

Recommended Posts

Jeg er så glad for snille og rolige hunder når formen ikke er på topp :heart: Jeg kan vel si det nå at ting har roet seg betraktelig siden Vigdis ble borte, selv om jeg får dårlig samvittighet av og tenke sånn :no: Og brått så savner jeg henne igjen :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud, jeg vant budrunden  jeg er huseier  oi, shiit, jeg kan ikke tro det! Det er perfekt!!!

Jeg har vært en "svipptur" i Oslo i dag og hentet vårt nye familiemedlem Hils på Miriel, (Hotfuzz Against All Odds) Har bare kjent henne i underkant av 12 timer, men guri for en kul frøken, som t

Thea har kommet hjem! 3 uker holder i massevis, og jeg håper hun aldri tar turen ut igjen

Posted Images

Just now, Symra&Pippin said:

Det der må være en bjørnekostyme. :aww:

Ser egentlig skremmende ut som et menneske, om du spør meg. Det er en artikkel bak betalingsmur, men her er en del info om bildet. Som forøvrig er nok et stakkars rovdyr som har blitt tatt av dage.

Regionansvarlig for rovvilt Magne Asheim i Statens naturoppsyn (SNO) var lørdag med et følge som skulle jakte slagbjørnen i Jarfjordfjell-området som hadde forsynt seg av Trasti-familiens reinflokk. Fra ni om morgenen, til fire på ettermiddagen gikk jakta før bjørnen til slutt ble skutt i dalen i område mellom Lille Garsjøen og Holmsjøen.

Bomban har snakket med reineierne. Han tror bjørnen må være mellom 20 og 30 år gammel.

– Den må ha vært hundgammel. Han hadde begynt å miste pels og var delvis tannløs. Han var mellom 20 og 30 år, garantert!

Asheim i SNO forteller at de ikke kommer til å få vite eksakt alder på bjørnen før den har blitt analysert ved Norsk institutt for naturforskning. Resultatet vil ikke foreligge før om nærmere seks måneder. (!!!!)

Men ikke nok med at bjørnen var "Hoinngammel" og begynt å blitt pelsløs; skinnet skal utstoppes og kjøttet skal auksjoneres bort (!!).

Miljøavdelingen hos Fylkesmannen i Finnmark kommer etter hvert til å legge ut bjørnekjøttet for salg på auksjon – prisen bruker å ende på rundt 100 kroner per kilo. Skinnet bruker å bli sendt til utstopping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snøfrost skrev:

Gratulerer så mye @Siri

vært ute i hele dag med valper og mer voksne hunder. De mer voksne trente litt utstilling og ble med på bålgrilling av pølser sammen med noen andre som også har Siberians. Veldig hyggelig :) 

Takk takk :ahappy:

16 minutter siden, Stine skrev:

Jeg er så glad for snille og rolige hunder når formen ikke er på topp :heart: Jeg kan vel si det nå at ting har roet seg betraktelig siden Vigdis ble borte, selv om jeg får dårlig samvittighet av og tenke sånn :no: Og brått så savner jeg henne igjen :icon_cry:

:hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var  poden, Toddy og jeg  på langtur i skogen ( ikke fryktelig langt for meg og Toddy,  men *kremt * ) hvor vi møtte røyskatt  (!!!) , ekorn og så en elg i mellom trærne.  Og noe så spennende som en helt rykende fersk revebæsj.  I tilegg fant vi noe så merkelig som en rådyrskank inni et gammelt stenhus uten tak.. Det var ingen annen vei inn enn gjennom det fraværende taket som gikk nesten  i flukt med bakken på den ene siden, og siden vi var bekymret for at et rovdyr eller en hund skulle hoppe oppi og ikke få seg ut igjen  ( i motsetning til de som la det inn der tipper jeg, den kom ikke dit av seg selv .. ) ble det en skikkelig redningsaksjon av det.. Poden fikk slengt den over,  ble firt opp igjen og gjemte den til skogs. 

I dag har vi vært på vårslipp for sauer på en besøksgård.  Jeg blir alltid forundret over tålmodigheten til dyrene på slike gårder.  Og forundret over at foreldre gir blanke f...i regler som de får utdelt ved ankomst;  slikt som innestemme,  rolige bevegelser etc. Jeg blir ikke forundret over at ungene skriker og løper etter dyr , foreldrene står jo bare smilende og ser på. Ungen min blir derimot forbanna på de andre barna , og så får jeg jobben med å forklare han at de vet ikke bedre for foreldrene vet ikke bedre. Selv om det står i reglene ved inngangen. 

Til gjengjeld er han stort sett dyrenes favoritt,  han ble forfulgt av villsau i dag,  som ville ha kooooos.  Nå vil han bli sauebonde :lol: 

Ridning var det han gledet seg mest til og han sto først i køen når ridningen skulle begynne. Jeg pleier ikke å leke gammel hestejente på sånne ting, disse unge jentene er mye flinkere enn meg,  men plutselig fikk jeg uforventet bruk for gamle kunstner gitt. Ungene sto stimlet foran porten som åpnet seg innover,  da den ene hesten plutselig åpnet porten og skulle ut. I utgangspunktet så jeg ikke på det som krise og bare fulgte med,  den skulle sikkert bare bort til gresset og den var fortsatt gjerdet inn i et større hegn, ingen grunn til å blande seg

Men etter noen sekunder innså jeg at et fåtall av de minste barna faktisk passet seg når hesten kom mot de, at hesten kom til å fortsette rett frem allikevel  og at ingen av foreldrene viste mine til å huke tak i sine dyrbare små.

Noen ganger lurer jeg på om omgivelsene lægger for en stor del av menneskeheten .. Folk står stort sett å måper i flere sekunder når noe uventet skjer.  

Jeg dyttet vekk noen unger og huket tak i gampen og fikk den til å stå i ro i mens foreldrene våknet til og  plukket småunger vekk fra beina til gampen.  Den ene mammaen var såååå takknemlig og påsto hun aldri hadde sett raskere reaksjonsevne.  Noen ganger blir jeg helt målløs. Hesten gikk faktisk ganske sakte.  Det tok kanskje 5 sekunder fra hesten åpnet porten til jeg huket tak i den , det er 2 sekunder mer enn anbefalt avstand til bilen foran det... :blink:

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AussieAllTheWay said:

@Line Joda egentlig så er det gøy å finne på navn, men nå har ikke hjernen min kapasitet til å finne på smarte og kule ting :wacko::ahappy:

Jeg skal ha et tema ord på bokstaven I (beste forslaget så langt er "I am" eller Icy - det siste etter den første "once in a lifetime" Aussie )

OGSÅ- skal valpene ha engelske navn der ett av ordene i navnet skal komme fra ord tatt fra foreldrenes navn (Give-Me Sugar kicks av Aussieboxy/ Skogsjentas Ajax) og avsluttes med "av Aussieboxy" og selvsagt da innenfor NKK's grense for antall bokstaver...
Om jeg deler opp både navn og kennelnavn + bruker foreldrenes kallenavn- Mia og Ajax har jeg akkurat 11 ord å bruke :innocent:
Give
Me
Sugar
Kicks
Aussie
Boxy (evnt bare Box)
Skog(s)
Jenta
Ajax
+ Ajax igjen og Mia

Kjenner jeg burde valgt hannhund med engelsk kennelnavn... :teehe:ikke helt sikker på hva jeg gjør der- omgjør det til engelsk? :P
Hannhunden er sort- og ene tispa er sort- tenker hun kan få navn etter pappa'n sin- I am an Ajax Daughter- eller ett eller annet mye kulere... 

Mye lettere for 4 år siden- da hadde vi bare 3 valper...

Jeg hadde oversatt til Forest girl. Høres bare rart ut med noen norsk inni der. 
 

 

18 minutes ago, Klematis said:

Det er på blefjell:)

Hva heter ruta?
Blefjell er jo ikke sååå langt unna så kanskje jeg tar en tur i løpet av barmarksåret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, *Kat84* skrev:

Så morsomt :D 
Hun virker veldig sjarmerende ut hun der :wub: 

Fantastisk! :D Gratulere igjen :) 
Og tenk så flaks at du kjøpte bobil da. Hvor skulle du ellers gjort av alle de store premiene? ;) 

Jeg hadde gledet meg til grillmat i dag igjen. Men det ser ikke ut til å bli noe av, for her er det regn igjen. *sukk* 

Hun er sabla sjarmerende :wub:  Skal være morsomt å ha hund og jeg ler mye av hu :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Kokospaniel skrev:

@mud du er helt 100% sikker på at den skanken ikke var slutten på et vanskelig blodspor hvor nå sporslutten er borte??...

Nope. Men den hadde ligget der lenge og hvis noen legger en skank som sporslutt et sted hvor rovdyr kan hoppe ned,  men ikke få seg opp igjen  ( ca 2, 50 vegger)  uten å fjerne den etter bruk så fortjener de en skank oppi røven som idiotpremie.  

 

Edit : bommet på et tall :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stine skrev:

Jeg er så glad for snille og rolige hunder når formen ikke er på topp :heart: Jeg kan vel si det nå at ting har roet seg betraktelig siden Vigdis ble borte, selv om jeg får dårlig samvittighet av og tenke sånn :no: Og brått så savner jeg henne igjen :icon_cry:

:hug:

Sånn har jeg det også. Trives så innmari godt med det enkle og hyggelige hundeholdet jeg nå har, men så får jeg også dårlig samvittighet ovenfor Koda. Jeg savner han vanvittig mye, men hundeholdet savner jeg ikke :(

 

 

Hønsehuset begynner å bli ferdig nå, og det blir så fint! Gleder meg til alt er på plass :D svigermor og jeg har planer om å male i mange forskjellige glade farger inni :ahappy: Kyllingene vokser som ugress, og jeg tror vi kan begynne å kjønnsbestemme dem denne uken. Skal få hjelp av de vi kjøpte dem av, så vi ikke avliver hønene. Dessverre tror jeg 5 av 6 hvite silker er haner, men sånt får man ikke gjort så mye med dessverre.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Siri skrev:

Jeg har alltid lurt på NÅR jeg egentlig gjorde lekser da jeg gikk på skolen? Jeg kan liksom ikke huske at jeg satt særlig med det, det var jo så mye annet morsomt å delta på... men jeg må jo ha gjort noe, for jeg var vel ikke akkurat et naturtalent når det gjaldt kunnskap og læring :aww:.

Vel hjemme fra Eskilstuna og Svensk Briardvinner 2017... og herregud for en dag! Jeg tror ikke det helt har gått opp for meg riktig ennå, men sånn kort fortalt ble Yasmine BIR og Willy BIM :o De ble også hhv BIS-champion og BIS-veteran - og fikk noen gedigne rosetter som jeg egentlig ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av... Det var første turen med bobilen, og etter at Yasmine og jeg ble enige om hvordan vi skulle fordele plassen i senga, så sov jeg veldig godt der. Bilen gikk strøkent og vi hadde en herlig tur. Ikke minst var været på vår side, selv om det blåste litt :)

GRATTIS, så utrolig gøy. Bildebevis takk:)

Sjøl har jeg hatt ei knallhelg, med to pallplasser, og jeg har en knallbikkje i hverdagen.

Nå skal jeg legge meg.. natta

 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
1 time siden, Snøfrost skrev:

 

Hva heter ruta?
Blefjell er jo ikke sååå langt unna så kanskje jeg tar en tur i løpet av barmarksåret :)

Vi parkerte på liatoppen og gikk innover. Der er det bare å velge vei. Storeble er jo også et alternativ, med mer fjell, jeg gadd bare ikke kjøre lenger siden jeg har dette et kvarter fra døra mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Debbie skrev:

GRATTIS, så utrolig gøy. Bildebevis takk:)

Takk takk :D Here it comes... se bort fra elendig handling fra eieren :aww: Bikkja ser jo ut som om hun skal brekke nakken :lol: 
Viktoria Arehult sitt bilde.

31 minutter siden, Debbie skrev:

Sjøl har jeg hatt ei knallhelg, med to pallplasser, og jeg har en knallbikkje i hverdagen.

Så herlig å høre!!!! Grattis :) 

  • Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Siri skrev:

Takk takk :D Here it comes... se bort fra elendig handling fra eieren :aww: Bikkja ser jo ut som om hun skal brekke nakken :lol: 
Viktoria Arehult sitt bilde.

Så herlig å høre!!!! Grattis :) 

Fantastisk bilde. En gang i livet, hadde jeg nær sagt, men det tør jeg ikke si når det gjelder deg!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
3 timer siden, Stine skrev:

Jeg er så glad for snille og rolige hunder når formen ikke er på topp :heart: Jeg kan vel si det nå at ting har roet seg betraktelig siden Vigdis ble borte, selv om jeg får dårlig samvittighet av og tenke sånn :no: Og brått så savner jeg henne igjen :icon_cry:

Kjenner igjen den der. Jeg nyter det ukompliserte hundelivet. Savner han som er borte jeg også, men ikke hvordan vi hadde det her når han var her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Fantastisk bilde. En gang i livet, hadde jeg nær sagt, men det tør jeg ikke si når det gjelder deg!

Hahahhaa, vel - jeg tror nok det gjelder meg også gitt :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helgen har jeg vært på et helt sinnssykt bra runderingskurs. Ett sånt kurs som gjør at du får lyst til å trene og føler at man har verdens beste hund. Nå gleder jeg meg til neste gang vi skal ut i skogen og rundere!

 

@*Kat84* Instruktøren hadde beauceron. Tenkte på deg da! 

FB_IMG_1495352595138.jpg

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...