Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud, jeg vant budrunden  jeg er huseier  oi, shiit, jeg kan ikke tro det! Det er perfekt!!!

Jeg har vært en "svipptur" i Oslo i dag og hentet vårt nye familiemedlem Hils på Miriel, (Hotfuzz Against All Odds) Har bare kjent henne i underkant av 12 timer, men guri for en kul frøken, som t

Thea har kommet hjem! 3 uker holder i massevis, og jeg håper hun aldri tar turen ut igjen

Posted Images

Det er faktisk sol i dag, selv om man ser regnbygene i det fjerne. Symra og jeg gikk en tur ned i fjæra, jeg fikk nemlig en epost fra renholdsverket med spørsmål om det var noe søppel nedi der etter strandryddedagen. Det var det ikke, siden begge ryddegruppene tok det med hjem. Pippin fikk også en liten runde. Nå vil kroppen min sitte inni et ullteppe og lese Jane Austen og drikke te. Pippin får stå ute i langline hvis han ikke er fornøyd med den lille runden. Begge har fått mye tur i det siste så de overlever nok litt passivitet i dag.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:


Så gøy! Det meldte jeg meg til og, men tror ikke jeg fikk være med

Dette er bare lektorlagets fagutvalg da. Direktoratet har egen utvelgelse. Men du har ikke fått mail om at det er oversendt Udir? Den kom i dag her.

Edit: Sikkert litt enklere å bli utvalgt på noe så snevert som K&H da - det er jo ikke så mange med lektorgrad i det faget :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.5.2017 at 7:35 AM, MarieR skrev:

Det hender mus krafser litt selv om de dør momentant, det er bare kramper :) Når det er sagt foretrekker jeg de fellene med vegger så musa må inn med hodet først. 

Husker da vi skulle estimere smågnagerbestanden (skoleprosjekt) og dermed satte ut drøssevis med feller i skogen. Ei spissmus hadde gått i med snuten - den syntes jeg virkelig synd på! 

Da håper vi det var kramper - mager trøst! 

4 timer siden, Lola Pagola skrev:

maxresdefault.thumb.jpg.c282d55d1af9a8368617d727ce3c910c.jpg

:lol::lol: !!

---

AN venter jeg på at faren min skal kjøre forbi med bunaden min! :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Paranomia skrev:

Vært hos fastlegen og tatt blodprøver for å sjekke hvorfor jeg er forkjøla en gang i mnd, håper de viser noe! 
Og jeg ble henvist til hørselstest, så får vi se om det står like dårlig til som det føles :sleep: 

Flybilletter til London bestilt, gleder meg som en liten unge :D Nå får bare formen bli bra altså - jeg skal kose meg! 

Tok nettopp blodprøver fordi jeg også var ofte forkjølet... Viste seg at jeg har jernmangel. Håper det ikke er noe alvorlig hos deg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 timer siden, Raksha skrev:

 

Ser på rik på rabatt - og skulle nesten ønske at vi hadde slike kupongløsninger i norge. Tror ikke jeg hadde orket å være ekstremt på det som enkelte av de menneskene da. 

Jeg har sett det programmet og tenkt akkurat det samme selv. 
Men klart; Har man ikke annet å gjøre på i løpet av dagene så kan vel kanskje ting fort ta overhånd :lol: Men selv hadde jeg nok vært flau over å få hele kassen til å låse seg og stå i et par timer for å få betalt. Det er DA man kan snakke om "walk of shame" :aww: 

Den siste uka har jeg vært så trøtt at jeg må tvinge meg til å gjøre selv enkle ting. Det startet jo samtidig som det som visstnok skal være broren min og faren min begynte å lage trøbbel. Så nå gleder jeg meg bare til å bli kvitt bilen og få den byrden unna. 
Etter beger fløt over og jeg gjorde akkurat som broren min gjorde mot meg og tok til motmæle offentlig og sa hvordan ting faktisk ligger an så har denne fantastiske broren min sletta meg fra FB. Helt greit for meg. Han er tydeligvis sin far opp ad dage så da klarer jeg meg fint uten han også :aww: 
Dessverre må jeg beholde den bilen jeg nærmest ble tvunget til å ta i mot ut uka minst. Den eldste bilen vår havnet på verksted igjen. Så snart vi hentet den etter at en skive knakk og både dynamoreim og registerreim hoppet av begynte det å suse i bremsene :pinch: Det blir en dyr måned... :rolleyes: 

Det positive er at mannfolket har vært så snill å ta med seg Sjef ut på tur og brukt tid på ham sånn at jeg får egentid både med og uten unger :) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, WelshenNemi skrev:

Så bra!:bananas:

Jaaa, himmel! Jeg begynte nesten å stortute der hos legen :lol: Samtidig er jeg redd det plutselig skal vise seg å være en feil eller at jeg i praksis ikke tåler dem likevel, men jeg har unnet meg å være håpfull :lol:

21 timer siden, plutte skrev:

@Poter åååh fantastisk!! Har tenkt så masse på deg, faktisk. På ein ikkje-stalkande måte øff kårs! Hurra!!

Så koselig å høre! Takk skal du ha! Det setter jeg veldig stor pris på! :heart:

10 timer siden, LØJ skrev:

Grattis til @Poter for gode nyheter, og @Teserere og @Siri som er nye huseiere:cheerleader:                                                                    Jeg kjeder meg på jobb og sniker inne på sonen, uskikkelig er jeg :teehe: Og så gleder jeg meg til i kveld da skal App og jeg på RL-kurs, der koser vi oss:heart:

Takk, takk! :D

9 timer siden, 2ne skrev:

Jeg tror ikke det er den samme historien, jeg tror bare den ligner. Det er så vidt jeg har fått med meg, ingen Eddie eller Susannah der, f.eks. Jeg er enig i at det er skummelt, for enten føkker de opp historien og "glemmer" å ta med ting som er viktig, eller så føkker de den om til det ugjenkjennelige, føkka er det uansett :teehe: Men jeg tror at man må tenke at det er basert på, ikke en filmatisering av :) 

Så bra! :D 

Du må bli sint! Hun har ikke lov til å behandle deg som drit bare fordi hun er lege :aww::hug: 

But it is not this day! :D 

Næsj da, det er da ingen av oss som er inhabile når det kommer til hundene våre? :o:lol: 

Sykdom er sykdom, og tåke er tåke :ahappy: Ja, det er veldig godt. Det gjorde det nesten til å leve med at det ble høst igjen etter en ukes sommer det :teehe: 

--

AN sitter jeg og venter på sykepleieren, etter at det ble slutt på sårstell og stomiskift har de vært svært variable i når de kommer, for det er jo ikke noe hast med meg - og det er ikke noe hast med meg, men jeg er nå engang klar kl. 9 hver dag, fordi det er det som er avtalen, og dere kan banne på det at om jeg finner ut at jeg vil ligge en time lenger fordi det ikke er noe hast med meg, da er de her presis klokka 9 :P  

Det gjør seg med gode nyheter!

 

Tror jeg fikk med alle i siteringen min, mistet litt oversikt, hehe. Tusen takk for gode ønsker, fingrer krysset og for at dere har tenkt på meg. Det betyr mye for meg :heart: Sonen :heart:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg har ikke hørt fra politiet enda, jeg antar hundeangrep uten dokumenterte skader ikke er øverst på prioriteringslista. Så da får jeg smøre meg med tålmodighet et par dager til før jeg personlig møter opp på politistasjonen og melder min ankomst.

I går på jobb parkerte jeg ved et postkassestativ for å ta med posten for en eldre dame, og i det jeg setter føttene i bakken hopper jeg nesten himmelhøyt av en stor hoggorm som ligger der. Nå var den heldigvis død da fant jeg ut, men når man dreper en hoggorm på et slikt sted så setter jeg umåtelig pris på om man også gidder å ta seg tid til å lempe styggen ut av veien så nestemann som kommer slipper å få den opplevelsen. Nå er den i hvert fall ute av veien.

I dag da jeg kom hjem fra jobb forteller min bror, som er verdens snilleste mann, og som jobber i huset mitt mens jeg er på jobb for tiden, at Bizi er så rar når jeg ikke er hjemme, og at hun virker så redd for han. Men når jeg kommer hjem er hun som en helt annen hund, den samme blide hunden hun pleier å være.

Bizi er en veldig sosial jente og elsker folk, og brodern har veldig sans for Bizi, så det var jo pussig, men jeg har ved en anledning sett det før også, men jeg kobla ikke sammenhengen før han sa det: Hun er redd han når han er her og pusser opp, men ikke ellers.

Så da kom jeg på det. Han er nesten 1.90 høy, og tramper rundt i stua hennes i enorme vernesko i størrelse 47 med bråkete verktøy i hendene. Tipper hun synes han er dritskummel og ikke skjønner at han er vennligheten selv. De pleier å sette henne i hundgården mens de jobber, men i dag hadde hun vært inne sammen med dem.  Vi skal trene på at onkel M er snill i morgen vi, for da skal jeg være hjemme.

Huset mitt blir for øvrig fantastisk bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
21 minutter siden, Poter skrev:

Jaaa, himmel! Jeg begynte nesten å stortute der hos legen :lol: Samtidig er jeg redd det plutselig skal vise seg å være en feil eller at jeg i praksis ikke tåler dem likevel, men jeg har unnet meg å være håpfull :lol:

 

Jeg tror faktisk ikke jeg hadde klart å holde tilbake gledestårene da altså :D 
Og angående astma så kan du ta det helt med ro. Både mann og eldstemann har astma (men ikke allergiutløst ifht hund, mannen er allergisk mot katt) og med godt renhold og Petal Clense i kraftige røyteperioder går det veldig bra :) Luft godt ut, og støvsug eller bruk microfiber tørrmopp hver dag så går det helt fint er min erfaring i hvert fall :) 

Men jeg krysser så klart fingrene for at det heller ikke er noe du trenger å tenke på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta naturlig nok fastlege da jeg flytta fra Trøndelag til Østlandet for rundt 5 år siden, men jeg aner ikke hva han/hun heter, for der har jeg aldri vært :P

Jeg var hos legen for 6 år siden med kraftig lungebetennelse, og da kommenterte legen at 'der hadde jeg ikke vært ofte', når han så på journalen min. Veldig glad jeg har vært såppass lite syk da, jeg har vært nesten litt kjedelig sånn sett. Aldri brekt eller bristet noe, aldri sydd/limt/stripset, aldri vært alergisk mot noe.. Jeg får knapt nok blåmerker :lol:

I dag er det en stor dag her hjemme! Fineste Noraen min fyller nemlig 4 år i dag :wub: Min fantastiske skrulle, bare god, snill og veldig rar!

IMG_2017-05-08_22-16-42.thumb.JPG.c4e5c1a08e68c0f829daf289b2f20657.JPG

I dag kom bekreftelsen på det svenske championatet hnnes i posten. Etter 5 måneder fikk jeg endelig somlet meg til å søke! Så må jeg bare få registrert den hos nkk, søke om det nordiske og deretter det internationalet.. Det er gøy å vinne titler og det er gøy å få de registrert, men jammen er det tiltak å søke om de! :aww: 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Monab88 skrev:

Jeg bytta naturlig nok fastlege da jeg flytta fra Trøndelag til Østlandet for rundt 5 år siden, men jeg aner ikke hva han/hun heter, for der har jeg aldri vært :P

Jeg var hos legen for 6 år siden med kraftig lungebetennelse, og da kommenterte legen at 'der hadde jeg ikke vært ofte', når han så på journalen min. Veldig glad jeg har vært såppass lite syk da, jeg har vært nesten litt kjedelig sånn sett. Aldri brekt eller bristet noe, aldri sydd/limt/stripset, aldri vært alergisk mot noe.. Jeg får knapt nok blåmerker :lol:

I dag er det en stor dag her hjemme! Fineste Noraen min fyller nemlig 4 år i dag :wub: Min fantastiske skrulle, bare god, snill og veldig rar!

IMG_2017-05-08_22-16-42.thumb.JPG.c4e5c1a08e68c0f829daf289b2f20657.JPG

I dag kom bekreftelsen på det svenske championatet hnnes i posten. Etter 5 måneder fikk jeg endelig somlet meg til å søke! Så må jeg bare få registrert den hos nkk, søke om det nordiske og deretter det internationalet.. Det er gøy å vinne titler og det er gøy å få de registrert, men jammen er det tiltak å søke om de! :aww: 

Dere er det fineste radarparet jeg vet om! Grattis med dagen til Nora!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg akkurat prøvd ene av Fjordland sine nye vegetarretter. Ganske god, men tror de glemte krydderet :sleep: ikke mye meksikansk den der. Dødssliten etter å ha hatt Nemi til massasje og at hun har lekt besøkshund :dog_running:

Heldigvis er formen for øyeblikket MYE bedre :jump:. Vel.. Hoftene. Potene og ørene snakker vi ikke om...:sleep:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten, og litt sulten. Har vært på jobb, ekstra møte om brannvern og div. Viktig men litt kjedelig, kjente dog at jeg fikk litt uggen følelse i kroppen når vi kom inn på terrorfaren:hmm: Det var jo noe vi aldri vurderte for få år siden- verden er et skummelt sted:|

Prima har fått trent ruta, og jeg har prøvd å tenke positive tanker ang stevne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Dobbelsidig teip under alle labbene og fiskesnøre på kryss og tvers! 

:lol:

 

Eller vente til de sover, legge de på siden, posisjonere hode og bein, og ta bildet ovenfra :D

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Krutsi skrev:

Hvordan tar man bilder selv uten at det blir et kjempe prosjekt? ?

 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Dobbelsidig teip under alle labbene og fiskesnøre på kryss og tvers! 

:lol:

 

 

Akkurat nå, SFX skrev:

Eller vente til de sover, legge de på siden, posisjonere hode og bein, og ta bildet ovenfra :D

Eller man setter på selvutløser på kameraet, løper rundt og prøver å stille opp hunden på 5 sekunder :lol: 

18379548_10154662747181985_1974768040_o.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

 

 

Eller man setter på selvutløser på kameraet, løper rundt og prøver å stille opp hunden på 5 sekunder :lol: 

18379548_10154662747181985_1974768040_o.

Jeg kjøpte fjernkontroll til selvutløseren på et kull, men det løser ikke at det er greit å ha et sett ekstra øyne som kan se om valpen står skikkelig mens en selv bare ser brei blubbemage ovenfra og forsøker å få beina til å stå rolig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte Blaze ut i hagen i bånd og ser han reagerer veldig på noe og i neste sekund tusler et rådyr avgårde, bare noen meter foran oss. Det var så godt skjult i naturtomta, som det så pent heter (buskas i min verden), at jeg ikke så det før det rørte på seg. Blaze begynte å bjeffe, men det virka ikke redd og stoppet noen meter lengre unna for å se litt på han før det dro videre. 

Sånn ellers har jeg vært på trivelig tur med to stykk trivelige jenter i dag. Godt å gå rundt i skogen og skravle :) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...