Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai


Gjest
 Share

Recommended Posts

40 minutter siden, Siri skrev:

På mitt legesenter oppfordrer de til å bestille dobbel time dersom man har flere ting man vil ta opp - da blir det jo satt av mer tid sånn at man ikke trenger å presse alt inn på 20 min liksom :). Men en lege som er nedlatende og "ikke har tid" ville jeg bytta ut fort som f ja... 

Jeg bestiller time ved å fylle ut et nettskjema, hvor jeg kan angi ønsket ukedag (ikke dato, bare mandag eller onsdag), og når jeg da ramser opp alt jeg trenger å ta opp skulle en tro at de som satt i andre enden hadde vett på å sette av en dobbelttime om det er mye? Sist ble jeg for øvrig takket av før det var gått 20 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud, jeg vant budrunden  jeg er huseier  oi, shiit, jeg kan ikke tro det! Det er perfekt!!!

Jeg har vært en "svipptur" i Oslo i dag og hentet vårt nye familiemedlem Hils på Miriel, (Hotfuzz Against All Odds) Har bare kjent henne i underkant av 12 timer, men guri for en kul frøken, som t

Thea har kommet hjem! 3 uker holder i massevis, og jeg håper hun aldri tar turen ut igjen

Posted Images

17 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

På venteværelset til min lege er det faktisk en plakat der det står at en legetime skal ta for seg ett tema. Det er jo logisk at de må regulere det litt når neste person skal inn etter 20 minutter. Men nedlatenhet hører absolutt ikke hjemme i forholdet mellom fastlege og pasient, det hadde jeg aldri funnet meg i.

Ja, det er jo veldig logisk :). Men nedlatenhet hører ikke hjemme der. 

17 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg våknet med vondt i alle muskler og ledd og bestemte meg for å være hjemme fra jobb. Og som alltid sitter jeg her og har dårlig samvittighet. Med litt bedre tid om morgenen så jeg kunne gjort litt oppmykningsøvelser, pluss et par Paracet så kunne jeg vel i alle fall gjort noe fornuftig på jobb. Men på den andre siden så føltes det helt uoverkommelig å begynne dagen med en dobbeltime undervisning når det faktisk ikke går an å gå normalt og ikke mulig å bære tunge ting (som laptopen min) på grunn av stive og vonde fingre. Kan ikke noen lage en veldig detaljert liste med kriterier for når det er ok å ta en sykedag så man slipper å diskutere med seg selv hele sykedagen? :aww:

Stå opp tidligere :whistle: 

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg bestiller time ved å fylle ut et nettskjema, hvor jeg kan angi ønsket ukedag (ikke dato, bare mandag eller onsdag), og når jeg da ramser opp alt jeg trenger å ta opp skulle en tro at de som satt i andre enden hadde vett på å sette av en dobbelttime om det er mye? Sist ble jeg for øvrig takket av før det var gått 20 minutter.

Jeg tipper at de ikke leser HVA som skal tas opp - bare at du ønsker en time... og da setter de opp EN time :). Men å takke deg av før tida er brukt opp er jo dårlig skikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg tipper at de ikke leser HVA som skal tas opp - bare at du ønsker en time... og da setter de opp EN time :). Men å takke deg av før tida er brukt opp er jo dårlig skikk. 

Nå fikk jeg lyst til å teste det, ved å bestille time for å sjekke om jeg har svartedøden, eller mistenker graviditet etter alien abduction, eller at nesa vokser hver gang jeg snakker med telefonselgere.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

 

Stå opp tidligere :whistle: 

 

Der traff du meg midt i den dårlige samvittigheten. :lol: Men da må jeg alltid ha vekkeklokka på fem da, siden jeg ikke vet når jeg trenger noen timers oppvarmingstid. Og dessuten er det langt på dag nå, og det er nesten like vondt i føtter og hender fortsatt. :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SFX skrev:

Jeg har lekt med tanken, men nå er jeg midt i en henvisning videre til spesialist, så jeg tror jeg skal holde ut til det er på plass, i det minste.

Det er sikkert lurt, men det går jo an å sjekke ut andre fastleger nå allikevel :)

2 timer siden, SFX skrev:

Det skader jo ikke å høre om det løser opp noe for dem, i det minste.

Nei, jeg kan høre med de når meg må ringe de i morra allikevel :) 

2 timer siden, SFX skrev:

I dag irriterer jeg meg over idioter.

I dag også.

Idioter er alltid irriterende :aww: 

23 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

På venteværelset til min lege er det faktisk en plakat der det står at en legetime skal ta for seg ett tema. Det er jo logisk at de må regulere det litt når neste person skal inn etter 20 minutter. Men nedlatenhet hører absolutt ikke hjemme i forholdet mellom fastlege og pasient, det hadde jeg aldri funnet meg i.

Nei, det er ikke logisk. Da må min fastlege sette av halve dagen sin til meg de gangene jeg skal til henne, og det er svært ineffektivt, jeg bruker ikke 20 minutter på hvert tema som feiler meg :aww: 

23 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg våknet med vondt i alle muskler og ledd og bestemte meg for å være hjemme fra jobb. Og som alltid sitter jeg her og har dårlig samvittighet. Med litt bedre tid om morgenen så jeg kunne gjort litt oppmykningsøvelser, pluss et par Paracet så kunne jeg vel i alle fall gjort noe fornuftig på jobb. Men på den andre siden så føltes det helt uoverkommelig å begynne dagen med en dobbeltime undervisning når det faktisk ikke går an å gå normalt og ikke mulig å bære tunge ting (som laptopen min) på grunn av stive og vonde fingre. Kan ikke noen lage en veldig detaljert liste med kriterier for når det er ok å ta en sykedag så man slipper å diskutere med seg selv hele sykedagen? :aww:

Kombiner paracet og ibux, om det ikke er noen spesiell grunn for å ikke ta ibux :) Det blir jo en vurderingssak, hvor stiv er du og hvor mye hemmer det deg, liksom. Ikke bare før du kommer på jobb, men når du er på jobb også. Hvis du fortsatt har vondt i bein og armer så var det nok riktig å være hjemme i dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

 

Nei, det er ikke logisk. Da må min fastlege sette av halve dagen sin til meg de gangene jeg skal til henne, og det er svært ineffektivt, jeg bruker ikke 20 minutter på hvert tema som feiler meg :aww: 

Poeng. Det hender forresten at legen min spør om det er noe mer jeg vil ta opp, men det er vel helst hvis vi har litt tid igjen.

Sitat

Kombiner paracet og ibux, om det ikke er noen spesiell grunn for å ikke ta ibux :) Det blir jo en vurderingssak, hvor stiv er du og hvor mye hemmer det deg, liksom. Ikke bare før du kommer på jobb, men når du er på jobb også. Hvis du fortsatt har vondt i bein og armer så var det nok riktig å være hjemme i dag :) 

Takk for støtten, det føles godt når man han dårlig samvittighet. :lol: Jeg tror egentlig ikke jeg har grunn til dårlig samvittighet altså, jeg er ganske flink til å overse smerte når jeg er på jobb. Men i dag føltes det altså uoverkommelig å dra på jobb.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med alt dette snakket om fastleger, så sjekket jeg status på mitt fastlegebytte, og har fått plass hos ny lege! :D Sto som nr.17 på venteliste da jeg meldte flyttingen i februar, så hadde ikke forventet å få plass på lenge :P Aller helst skulle jeg forsatt hos den forrige, det føles liksom tryggest, men han skal jo pensjonere seg, teitingen :icon_confused: 

AN står bikkja til naboen ute å gneldrer igjen. Det gjorde den i går kveld også, i halv elleve tiden. Jeg hadde lagt meg, og var mildt sagt lite imponert over at de bare lot den stå ute å bjeffe. En annen ting jeg har stusset veldig på er at jeg aldri har sett dem ute på tur med hunden. Nå har jeg bodd her i 1,5 år, og gått tur til alle døgnets tider omtrent, og har aldri truffet dem eller sett dem på tur ...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tung i kroppen etter nattvakta... Men fikk presset meg ut på en tur med jentene, og så fikk de leke litt med flirtpole i hagen etterpå. Nå skal det strikkes før agilitykurs ikveld :D

Jeg må vel bytte fastlege nå som jeg skal flytte jeg og. Men skal jeg velge ved jobben eller der jeg bor? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Teserere skrev:

Tung i kroppen etter nattvakta... Men fikk presset meg ut på en tur med jentene, og så fikk de leke litt med flirtpole i hagen etterpå. Nå skal det strikkes før agilitykurs ikveld :D

Jeg må vel bytte fastlege nå som jeg skal flytte jeg og. Men skal jeg velge ved jobben eller der jeg bor? :icon_confused:

Der du bor. Der er du nemlig mye oftere enn på jobben. I ferier for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Teserere skrev:

Jeg må vel bytte fastlege nå som jeg skal flytte jeg og. Men skal jeg velge ved jobben eller der jeg bor? :icon_confused:

I utgangspunktet skal en ha fastlege i kommunen/bydelen en bor i. Men så kan en jo filosofere litt på hva som er mest praktisk. Jeg bytta når både vi og jobben hadde flytta, da ble gamle kontoret et usedvanlig usentralt sted. Dårlig tilgjengelige var de også, har ikke savna de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg sovna ettertrykkelig på sofaen da jeg bare skulle blunke litt, så har jeg innvilget  meg sløving i dag :aww:  Men i morra, DA er det ingen bønn. Må ordne masse i fjøset og huset før sommern. Jeg har god tid enda, men life happens og plutselig så har jeg en gjeng nye kaniner som skal bo her, og ingen plass å gjøre av dem. 

 

Dette er eneste uka før langt ut i juni at lillemor har 5dagers uke i barnehagen :o  Den ene uka det ikke er røddag i er det planleggingsdag, og  så er det jammen meg rød dag uka etter :lol:  

 

Ser på rik på rabatt - og skulle nesten ønske at vi hadde slike kupongløsninger i norge. Tror ikke jeg hadde orket å være ekstremt på det som enkelte av de menneskene da. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Poeng. Det hender forresten at legen min spør om det er noe mer jeg vil ta opp, men det er vel helst hvis vi har litt tid igjen.

Det slipper legen min, det er alltid noe mer vi kan ta opp :teehe: 

10 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Takk for støtten, det føles godt når man han dårlig samvittighet. :lol: Jeg tror egentlig ikke jeg har grunn til dårlig samvittighet altså, jeg er ganske flink til å overse smerte når jeg er på jobb. Men i dag føltes det altså uoverkommelig å dra på jobb.

Bare hyggelig, jeg har en ubrukelig hånd selv i dag, så I feel ya ;) Når en går med smerter over tid, så hender det at det kommer dager der det føles helt uoverkommelig å gjøre normale ting :) 

Jeg har forøvrig beholdt fastlegen i forrige kommune vi bodde i, mest fordi jeg ikke orker å gå gjennom hele epikrisen og greia med å bli kjent med en ny lege, den delen tar jeg med alle disse spesialistene jeg sendes til med jevne mellomrom, det får holde det.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Teserere skrev:

Tung i kroppen etter nattvakta... Men fikk presset meg ut på en tur med jentene, og så fikk de leke litt med flirtpole i hagen etterpå. Nå skal det strikkes før agilitykurs ikveld :D

Jeg må vel bytte fastlege nå som jeg skal flytte jeg og. Men skal jeg velge ved jobben eller der jeg bor? :icon_confused:

Jeg hadde sjekket legekontor begge steder og valgt etter der det var plass og du kunne få en grei lege. Jeg bor bare 15 min med bil unna jobb, så valgte ved jobb, der fikk jeg lege relativt greit, mens her jeg bor må jeg enten dra langt unna eller bare velge legekontor istedet for en fast lege... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Teserere skrev:

Tung i kroppen etter nattvakta... Men fikk presset meg ut på en tur med jentene, og så fikk de leke litt med flirtpole i hagen etterpå. Nå skal det strikkes før agilitykurs ikveld :D

Jeg må vel bytte fastlege nå som jeg skal flytte jeg og. Men skal jeg velge ved jobben eller der jeg bor? :icon_confused:

For meg var legen viktigere enn stedet. Skikkelig klønete plassert rett ved St. Olav, og utilgjengelig på grunn av studenter to dager i uka - men jeg har likevel aldri vært så fornøyd med fastlegen jeg har hatt noen gang.

Hjemme, og jammen har ikke temperaturen funnet veien oppover og sol er det også! Spise litt, så tur, og så skal jeg klippe ferdig Yumi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Om du er i Sverige så stikk innom en helsekost og kjøp B12 fra Solgar. Det er sånne små tyggetabletter, som er ganske så effektive har jeg funnet ut :) 

Jeg tar triobe daglig og har også prøvd noen sterkere fra England uten at de virket noe særlig... 

Fastlegen min er forresten 1 t unna i et annet fylke :lol: Somlet meg aldri til å bytte selv om jeg flyttet derifra for over 10 år siden :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Jeg tar triobe daglig og har også prøvd noen sterkere fra England uten at de virket noe særlig... 

Fastlegen min er forresten 1 t unna i et annet fylke :lol: Somlet meg aldri til å bytte selv om jeg flyttet derifra for over 10 år siden :teehe:

Triobe er jo en vits..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Triobe er jo en vits..

Men de funket en stund :lol: Det er ikke sikkert det er det, men føles ganske likt som de gangene jeg har vært helt tom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Men de funket en stund :lol: Det er ikke sikkert det er det, men føles ganske likt som de gangene jeg har vært helt tom...

Man kjenner lusa på gangen etterhvert. Disse oppløses i munnen og ikke i magen, mulig det er derfor jeg synes de har mer effekt. Vet ikke... Men det koster bare 150,- å prøve :P 

20160809062140_E3229_VitaminB121000ug_Nu

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos fastlegen og tatt blodprøver for å sjekke hvorfor jeg er forkjøla en gang i mnd, håper de viser noe! 
Og jeg ble henvist til hørselstest, så får vi se om det står like dårlig til som det føles :sleep: 

Flybilletter til London bestilt, gleder meg som en liten unge :D Nå får bare formen bli bra altså - jeg skal kose meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Der traff du meg midt i den dårlige samvittigheten. :lol: Men da må jeg alltid ha vekkeklokka på fem da, siden jeg ikke vet når jeg trenger noen timers oppvarmingstid. Og dessuten er det langt på dag nå, og det er nesten like vondt i føtter og hender fortsatt. :aww:

Sorry... :lol: Skal aldri nevne det igjen :teehe:

1 time siden, 2ne skrev:

Idioter er alltid irriterende :aww: 

Alternativt underholdende :aww: 

Spist restemiddag - og skal straks ta en sykkeltur med hundene. Så må jeg ordne litt i bilen - og ordne årsmøtepapirer til klubbens årsmøte. Det er ikke bråhast, men erfaringsmessig er det alltid ett eller annet som går skeis når man sender ut sånt, så det er greit å gjøre det tidlig nok til at man får retta opp evt feil som måtte oppstå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg har blitt invitert til å delta på lektorlagets fagutvalg for fornyelse av læreplanen jeg. Artig! Håper jeg får det til å gå opp, for det er bare to uker til..

Så gøy! Det meldte jeg meg til og, men tror ikke jeg fikk være med
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...