Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, april


maysofie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

Lite søvn i natt, etter sen hjemkomst. Opp og hopp og ut og lufte hunder :) Har besøk av verdens søteste Oskar noen dager; han er også med meg på jobb som min helt egen assistent. Det blir stress nok som det er på han med Lotta som plutselig fant ut at hun skulle ha løpetid igjen, og som er en påtrengende billig vimse. Så selv om jeg skiller dem hjemme, merker jeg at han stresser litt stakkar, og vil ikke spise. Så han får mat på kontoret mitt istedet. 
Og så liker han å kose :) Så han hopper med forbena opp på knærne mine og maser om kos. Kjempesøt :) 

Oskar.thumb.jpg.385c7d26ef5207bd362366536406d524.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Debbie skrev:

Og jeg kommer fremdeles ikke inn... ja ja. Hverken restskatt eller tilgode går noen vei.

 

Jeg kom inn via bank id for 5 min siden :) I morges var det helt håpløst.

 

..har jeg sovet ut litt etter Jobbe periode så nå er det helg :ahappy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rettet på selvangivelsen (ok - skattemeldingen) for første gang i mitt liv. NÅ er jeg voksen nå. :aww:  Var nemlig oppgitt alt for høy listepris på ene bilen og ikke oppgitt i det heletatt på andre. Utgjorde 6000 i differanes på formue - håper ikke det spiller inn veldig mye på tilgodehavende skatt?  At formuen økte med 6000 ? det betyr ikke 6000 mindre tilbake? si nei? plis? :lol:  Yes jeg er desperat. :aww:  Skal gå gjennom mer og sjekke, men jeg skjønner jo ikke hvor mye ting påvirker og sånt. Men rett skal være rett. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Raksha skrev:

Jeg har rettet på selvangivelsen (ok - skattemeldingen) for første gang i mitt liv. NÅ er jeg voksen nå. :aww:  Var nemlig oppgitt alt for høy listepris på ene bilen og ikke oppgitt i det heletatt på andre. Utgjorde 6000 i differanes på formue - håper ikke det spiller inn veldig mye på tilgodehavende skatt?  At formuen økte med 6000 ? det betyr ikke 6000 mindre tilbake? si nei? plis? :lol:  Yes jeg er desperat. :aww:  Skal gå gjennom mer og sjekke, men jeg skjønner jo ikke hvor mye ting påvirker og sånt. Men rett skal være rett. 

 

Sjekk hvordan det er med store utgifter til sykdom, barnepass og annet knask. Det vil ofte utgjøre mer. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Sjekk hvordan det er med store utgifter til sykdom, barnepass og annet knask. Det vil ofte utgjøre mer. 

Lurt! Tror alt sånt stemmer, men verdt å sjekke. Og gjeld... den ******* gjelden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter igjen på jobb, og jeg er så sulten! Og i dag har jeg faktisk spist og drukket mye - frokost da jeg kom på jobb, lunsj klokka 12, mellommåltid klokka 14, samt småspist litt av et diiiigert påskeegg som kom på jobben fra en fornøyd kunde. 

Det er ikke sunt å spise så mye mat, jeg blir jo sulten av det!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

40 minutter igjen på jobb, og jeg er så sulten! Og i dag har jeg faktisk spist og drukket mye - frokost da jeg kom på jobb, lunsj klokka 12, mellommåltid klokka 14, samt småspist litt av et diiiigert påskeegg som kom på jobben fra en fornøyd kunde. 

Det er ikke sunt å spise så mye mat, jeg blir jo sulten av det!

Det er jo kjempe bra å spise ofte! Ikke mye, men ofte :D Og jeg har merket at når jeg spiser frokost, så spiser jeg mer i løpet av dagen. Systemet får kommet seg i gang av frokosten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, SFX skrev:

Purrr :wub: 

:heart::D 

5 timer siden, SFX skrev:

Mulig jeg får noen rare blikk av naboene, ja... :D Foreløpig går det i å gå ut før hundene, smelle igjen døra, se på at rådyret titter på meg, og rope til det at "DU MÅ FLYTTE DEG, GLAM MÅ TISSE!"

Jeg tror naboene kommer til å se rart på meg til slutt uansett...

Noen må være den rare naboen, så hvorfor ikke deg? :D 

--

AN sitter jeg i stolen min med litt godteri fra harryturen til datterbarnet og meg med en bolle med sjokolade og karameller på bordet ved siden av meg, og hører på at vinden blåser rundt vegga. Life is good :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Mardina said:

Fikk igjen en pen sum jeg også... Men jeg mistenker at det meste går til gjeld og at jeg ikke ser noe til pengene... :( Må prøve å finne på noe lurt, så jeg får de pengene. Som arb.ledig med lite utbetalt fra NAV, så er de pengene kjærkommen :) ALDRI fått igjen så mye. Men må nok ta noen tlf. til de jeg har gjeld til... :) Og håpe at det løser seg, for snille piker :D

Det er, så vidt jeg vet, kun dersom du skyller Namsmannen penger at de kan ta fra det du får utbetalt i skattepenger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten jeg. Først intensive timer med prøvemuntlig, hvor jeg presset pausene for å rekke veiledning klokka halv to. Så et par intensive timer med veiledning, handle og hjem. Nå er det tomt i hodet mitt, og jeg har mest lyst til å sove. Men jeg får vel komme meg ut på en liten runde med snuppene mine om ikke for lenge. Kanskje jeg våkner og klarer å jobbe litt etterpå - :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, SFX skrev:

40 minutter igjen på jobb, og jeg er så sulten! Og i dag har jeg faktisk spist og drukket mye - frokost da jeg kom på jobb, lunsj klokka 12, mellommåltid klokka 14, samt småspist litt av et diiiigert påskeegg som kom på jobben fra en fornøyd kunde. 

Det er ikke sunt å spise så mye mat, jeg blir jo sulten av det!

Det kommer jo også helt an på hva du spiser da, om du spiser sånt som smågodt som sender blodsukkeret i været med påfølgende kræsj eller proteiner og grove karbohydrater som holder deg mett lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flytteråd til alle som svarte. :)  Skal se på tipsene jeg fikk og finne ut hva som passer best. Er fremdeles en stund til, men jeg vet at jeg har mye mer å drasse på nå enn da jeg flyttet hit...

 

Ellers så har jeg lyst på kickbike, men det er jo så dyyyrt. Føler at det er litt tryggere enn sykkel med en hund som trekker som et uvær, og en fin måte å trene kondisjon på vofsen på sommeren. Jeg synes at det er skummelt nok å sykle med Nevø, om ikke jeg skal risikere livet med Fetter som veier 15kg mer... :ermm: Nå snørekjører vi mye, og det er så gøy. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Kaja skrev:

Det er, så vidt jeg vet, kun dersom du skyller Namsmannen penger at de kan ta fra det du får utbetalt i skattepenger? 

Har allerede fått varsel fra en av de jeg skylder penger, at de vil ta en sånn skattemotregning eller hva det heter... Sykt surt, da jeg virkelig kunne trengt de pengene.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fantastisk. 

Han som stjal bilen skulle betale oss 1000 kr i mnd i 5 mnd da han ikke kunne betale alt på en gang. 

Pengene har (overraskende nok...) ikke dukket opp. Burde sett det komme gitt. 

Avtalen er skriftlig så vi får ta kontakt med namsmann i morgen. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Artemis skrev:

Ellers så har jeg lyst på kickbike, men det er jo så dyyyrt. Føler at det er litt tryggere enn sykkel med en hund som trekker som et uvær, og en fin måte å trene kondisjon på vofsen på sommeren. Jeg synes at det er skummelt nok å sykle med Nevø, om ikke jeg skal risikere livet med Fetter som veier 15kg mer... :ermm: Nå snørekjører vi mye, og det er så gøy. :) 

Jeg synes det er myyyye tryggere å sykle med vanlig  sykkel, jeg, selv med en på 40 kg som er litt impulsiv :lol: Prøvde kickbike, men syntes overhodet ikke det var noe særlig å bruke faktisk (nå kan det hende en av årsakene til det het Yasmine og hang fast i beinet jeg sparket med, men... :aww:). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Line skrev:

Sliten jeg. Først intensive timer med prøvemuntlig, hvor jeg presset pausene for å rekke veiledning klokka halv to. Så et par intensive timer med veiledning, handle og hjem. Nå er det tomt i hodet mitt, og jeg har mest lyst til å sove. Men jeg får vel komme meg ut på en liten runde med snuppene mine om ikke for lenge. Kanskje jeg våkner og klarer å jobbe litt etterpå - :lol: 

God tur i finværet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Jeg har blitt stuptrøtt plutselig, og har vondt i hodet. Ikke noen god kombo. Har ikke gått så veldig lang tur i dag, så vi er ikke ferdige med det for dagen akkurat. Men har jo bare lyst til å sove nå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flytteråd til alle som svarte. [emoji4]  Skal se på tipsene jeg fikk og finne ut hva som passer best. Er fremdeles en stund til, men jeg vet at jeg har mye mer å drasse på nå enn da jeg flyttet hit...
 
Ellers så har jeg lyst på kickbike, men det er jo så dyyyrt. Føler at det er litt tryggere enn sykkel med en hund som trekker som et uvær, og en fin måte å trene kondisjon på vofsen på sommeren. Jeg synes at det er skummelt nok å sykle med Nevø, om ikke jeg skal risikere livet med Fetter som veier 15kg mer... :ermm: Nå snørekjører vi mye, og det er så gøy. [emoji4] 

Vente til etter du har flytta kanskje? Så du ikke har enda mer å flytte på [emoji6]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...