Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg tenker å (få gubben til å) legge om til sommerdekk iløpet av påsken. Så om en uke så er det nye dekk på min bil :) får heller være litt forsiktig, men man må vel uansett legge om om 2 uker. 

• Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Akkurat nå er jeg superfornøyd med lille Fettergutt. Jeg er nemlig på vei hjem fra kurs med en rykende fersk B-godkjent lavinehund.  Flinke Fetter skuffer aldri.

Hei sonen  Må bare dele.. Colored Melody's Calendar Girl. HD: A/A  AD: 0/0 Gjennomført MH - Bestått, med 1 på skudd.   Verdens fineste lille aussie-frøken❤

Fine bikkjer! Han heter Herr Hu, og er verdens søteste! Han ble 2 år i går.  Han er ikke 100% offisielt min enda, vi har ikke ordna med omregistrering, men vi har hatt ham siden rett etter nyttår

Posted Images

Skrevet

Lite søvn i natt, etter sen hjemkomst. Opp og hopp og ut og lufte hunder :) Har besøk av verdens søteste Oskar noen dager; han er også med meg på jobb som min helt egen assistent. Det blir stress nok som det er på han med Lotta som plutselig fant ut at hun skulle ha løpetid igjen, og som er en påtrengende billig vimse. Så selv om jeg skiller dem hjemme, merker jeg at han stresser litt stakkar, og vil ikke spise. Så han får mat på kontoret mitt istedet. 
Og så liker han å kose :) Så han hopper med forbena opp på knærne mine og maser om kos. Kjempesøt :) 

Oskar.thumb.jpg.385c7d26ef5207bd362366536406d524.jpg

Skrevet
1 time siden, Debbie skrev:

Og jeg kommer fremdeles ikke inn... ja ja. Hverken restskatt eller tilgode går noen vei.

Jeg kom inn via bank id for 5 min siden :) I morges var det helt håpløst.

..har jeg sovet ut litt etter Jobbe periode så nå er det helg :ahappy:

Skrevet

Jeg har rettet på selvangivelsen (ok - skattemeldingen) for første gang i mitt liv. NÅ er jeg voksen nå. :aww:  Var nemlig oppgitt alt for høy listepris på ene bilen og ikke oppgitt i det heletatt på andre. Utgjorde 6000 i differanes på formue - håper ikke det spiller inn veldig mye på tilgodehavende skatt?  At formuen økte med 6000 ? det betyr ikke 6000 mindre tilbake? si nei? plis? :lol:  Yes jeg er desperat. :aww:  Skal gå gjennom mer og sjekke, men jeg skjønner jo ikke hvor mye ting påvirker og sånt. Men rett skal være rett. 

Skrevet
9 minutter siden, Raksha skrev:

Jeg har rettet på selvangivelsen (ok - skattemeldingen) for første gang i mitt liv. NÅ er jeg voksen nå. :aww:  Var nemlig oppgitt alt for høy listepris på ene bilen og ikke oppgitt i det heletatt på andre. Utgjorde 6000 i differanes på formue - håper ikke det spiller inn veldig mye på tilgodehavende skatt?  At formuen økte med 6000 ? det betyr ikke 6000 mindre tilbake? si nei? plis? :lol:  Yes jeg er desperat. :aww:  Skal gå gjennom mer og sjekke, men jeg skjønner jo ikke hvor mye ting påvirker og sånt. Men rett skal være rett. 

Sjekk hvordan det er med store utgifter til sykdom, barnepass og annet knask. Det vil ofte utgjøre mer. 

• Like 1
Skrevet
8 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Sjekk hvordan det er med store utgifter til sykdom, barnepass og annet knask. Det vil ofte utgjøre mer. 

Lurt! Tror alt sånt stemmer, men verdt å sjekke. Og gjeld... den ******* gjelden. 

Skrevet

40 minutter igjen på jobb, og jeg er så sulten! Og i dag har jeg faktisk spist og drukket mye - frokost da jeg kom på jobb, lunsj klokka 12, mellommåltid klokka 14, samt småspist litt av et diiiigert påskeegg som kom på jobben fra en fornøyd kunde. 

Det er ikke sunt å spise så mye mat, jeg blir jo sulten av det!

• Like 2
Skrevet
Akkurat nå, SFX skrev:

40 minutter igjen på jobb, og jeg er så sulten! Og i dag har jeg faktisk spist og drukket mye - frokost da jeg kom på jobb, lunsj klokka 12, mellommåltid klokka 14, samt småspist litt av et diiiigert påskeegg som kom på jobben fra en fornøyd kunde. 

Det er jo kjempe bra å spise ofte! Ikke mye, men ofte :D Og jeg har merket at når jeg spiser frokost, så spiser jeg mer i løpet av dagen. Systemet får kommet seg i gang av frokosten!

Skrevet
5 timer siden, SFX skrev:

Purrr :wub: 

:heart::D 

5 timer siden, SFX skrev:

Mulig jeg får noen rare blikk av naboene, ja... :D Foreløpig går det i å gå ut før hundene, smelle igjen døra, se på at rådyret titter på meg, og rope til det at "DU MÅ FLYTTE DEG, GLAM MÅ TISSE!"

Jeg tror naboene kommer til å se rart på meg til slutt uansett...

Noen må være den rare naboen, så hvorfor ikke deg? :D 

--

AN sitter jeg i stolen min med litt godteri fra harryturen til datterbarnet og meg med en bolle med sjokolade og karameller på bordet ved siden av meg, og hører på at vinden blåser rundt vegga. Life is good :ahappy: 

Skrevet
6 hours ago, Mardina said:

Fikk igjen en pen sum jeg også... Men jeg mistenker at det meste går til gjeld og at jeg ikke ser noe til pengene... :( Må prøve å finne på noe lurt, så jeg får de pengene. Som arb.ledig med lite utbetalt fra NAV, så er de pengene kjærkommen :) ALDRI fått igjen så mye. Men må nok ta noen tlf. til de jeg har gjeld til... :) Og håpe at det løser seg, for snille piker :D

Det er, så vidt jeg vet, kun dersom du skyller Namsmannen penger at de kan ta fra det du får utbetalt i skattepenger? 

Skrevet

Hjemme fra storbytur. Gikk noen hundringser på storsenteret. Ingen ting til meg, masse klær til datter. Håper bare at det faller i smak. Nå skal jeg sove litt etter inntak av ferdigkjøpt fleskepannekake.

Skrevet

Sliten jeg. Først intensive timer med prøvemuntlig, hvor jeg presset pausene for å rekke veiledning klokka halv to. Så et par intensive timer med veiledning, handle og hjem. Nå er det tomt i hodet mitt, og jeg har mest lyst til å sove. Men jeg får vel komme meg ut på en liten runde med snuppene mine om ikke for lenge. Kanskje jeg våkner og klarer å jobbe litt etterpå - :lol: 

Skrevet
51 minutter siden, SFX skrev:

Det kommer jo også helt an på hva du spiser da, om du spiser sånt som smågodt som sender blodsukkeret i været med påfølgende kræsj eller proteiner og grove karbohydrater som holder deg mett lenger...

Skrevet

..lurer jeg på hva jeg skal finne på siden den planlagte og veldig etterlengtede hjemme alene kvelden gikk til helv... 

Skrevet

Takk for flytteråd til alle som svarte. :)  Skal se på tipsene jeg fikk og finne ut hva som passer best. Er fremdeles en stund til, men jeg vet at jeg har mye mer å drasse på nå enn da jeg flyttet hit...

Ellers så har jeg lyst på kickbike, men det er jo så dyyyrt. Føler at det er litt tryggere enn sykkel med en hund som trekker som et uvær, og en fin måte å trene kondisjon på vofsen på sommeren. Jeg synes at det er skummelt nok å sykle med Nevø, om ikke jeg skal risikere livet med Fetter som veier 15kg mer... :ermm: Nå snørekjører vi mye, og det er så gøy. :) 

Skrevet
59 minutter siden, Kaja skrev:

Det er, så vidt jeg vet, kun dersom du skyller Namsmannen penger at de kan ta fra det du får utbetalt i skattepenger? 

Har allerede fått varsel fra en av de jeg skylder penger, at de vil ta en sånn skattemotregning eller hva det heter... Sykt surt, da jeg virkelig kunne trengt de pengene.... :(

Skrevet

Helt fantastisk. 

Han som stjal bilen skulle betale oss 1000 kr i mnd i 5 mnd da han ikke kunne betale alt på en gang. 

Pengene har (overraskende nok...) ikke dukket opp. Burde sett det komme gitt. 

Avtalen er skriftlig så vi får ta kontakt med namsmann i morgen. 

• Like 2
Skrevet
Akkurat nå, Artemis skrev:

Ellers så har jeg lyst på kickbike, men det er jo så dyyyrt. Føler at det er litt tryggere enn sykkel med en hund som trekker som et uvær, og en fin måte å trene kondisjon på vofsen på sommeren. Jeg synes at det er skummelt nok å sykle med Nevø, om ikke jeg skal risikere livet med Fetter som veier 15kg mer... :ermm: Nå snørekjører vi mye, og det er så gøy. :) 

Jeg synes det er myyyye tryggere å sykle med vanlig  sykkel, jeg, selv med en på 40 kg som er litt impulsiv :lol: Prøvde kickbike, men syntes overhodet ikke det var noe særlig å bruke faktisk (nå kan det hende en av årsakene til det het Yasmine og hang fast i beinet jeg sparket med, men... :aww:). 

• Like 1
Skrevet
3 timer siden, Lola Pagola skrev:

skifte til sommerdekk eller ikke? (bare for å slippe piggdekkavgift :P) tvilsomt at det blir glatt på dagtid vel?

Her hagler det akkurat nå.

Skrevet
41 minutter siden, Line skrev:

Sliten jeg. Først intensive timer med prøvemuntlig, hvor jeg presset pausene for å rekke veiledning klokka halv to. Så et par intensive timer med veiledning, handle og hjem. Nå er det tomt i hodet mitt, og jeg har mest lyst til å sove. Men jeg får vel komme meg ut på en liten runde med snuppene mine om ikke for lenge. Kanskje jeg våkner og klarer å jobbe litt etterpå - :lol: 

God tur i finværet! 

Guest *Kat84*
Skrevet

Jeg har blitt stuptrøtt plutselig, og har vondt i hodet. Ikke noen god kombo. Har ikke gått så veldig lang tur i dag, så vi er ikke ferdige med det for dagen akkurat. Men har jo bare lyst til å sove nå 

Skrevet
Takk for flytteråd til alle som svarte. [emoji4]  Skal se på tipsene jeg fikk og finne ut hva som passer best. Er fremdeles en stund til, men jeg vet at jeg har mye mer å drasse på nå enn da jeg flyttet hit...

Ellers så har jeg lyst på kickbike, men det er jo så dyyyrt. Føler at det er litt tryggere enn sykkel med en hund som trekker som et uvær, og en fin måte å trene kondisjon på vofsen på sommeren. Jeg synes at det er skummelt nok å sykle med Nevø, om ikke jeg skal risikere livet med Fetter som veier 15kg mer... :ermm: Nå snørekjører vi mye, og det er så gøy. [emoji4] 

Vente til etter du har flytta kanskje? Så du ikke har enda mer å flytte på [emoji6]
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...